Ga jij vuurwerk aanschaffen? zoja, voor hoeveel denk je?

Waarom ik zo anti vuurwerk ben is dat er bij ons al twee keer voorwerk door de brievenbus is gegooid… Ik beleef deze tijd dus echt al rot tijd.

Zal blij zijn als het voorbij is en ons huisje er nog staat als we thuis komen.

Ja hoor hier wel vuurwerk. Manlief is vanmorgen om kwart over 6 al vertrokken. Samen met een paar vrienden inkopen doen in duitsland.

Wij blijven lekker binnen uit het raam kijken :mrgreen: Vind het zo jammer geld… ik weet er wel leukere bestedingen voor :mrgreen:

Hier geen vuurwerk ben er echt bang voor… Altijd al geweest

Sowieso vind ik die zwavel lucht vies en volgens mij niet zo heel gezond

Vroeger als kind sloeg ik er helemaal van dicht dus als er veel word afgestoken in de straat blijf ik binnen lekker kijken hoe er voor miljoenen de lucht in gaat :mrgreen:

@Krabje wrote:

Ja hoor hier wel vuurwerk. Manlief is vanmorgen om kwart over 6 al vertrokken. Samen met een paar vrienden inkopen doen in duitsland.

Oh echt, mag dat wel?

Ik doe alleen vuurwerk als mijn oudste zoon er is. En die is dit jaar bij zijn vader dus dan doe ik t niet. Ik vind het zelf beetje eng… Vorig jaar had ik iets van 20 euro ofzo apart gelegd voor hem.

Ik denk dat wij het overslaan dit jaar.

Normaliter deden wij altijd samen met vrienden oud/nieuw vieren en dan gezamenlijk uitleggen en vuurwerk inkopen.

Maar dit jaar blijven wij thuis met de kleine en krijgen waarschijnlijk geen visite, dus ik denk niet dat we zin hebben met ons tweetjes vuurwerk af te gaan steken, ik denk dat we lekker boven uit het raam gaan kijken naar al het moois wat anderen afsteken.

Hier altijd maar een klein beetje en soms ook helemaal niet.

De oudste wordt meestal stik benauwd van alle rook en is doodsbang dus ik zit meestal voor het raam met de kids.

Manlief vindt alles wat knalt geweldig maar als hij wat haalt grotendeels sier voor de kids.

Dit jaar steken we sowieso een mooie vuurpijl af voor ons kleine ventje boven ons. En de kids vonden dat onze overleden kat dan ook een pijl moest krijgen :mrgreen:

Ik koop een paar sterretjes voor de kids, maar verder geen knal vuurwerk.

We genieten van al die anderen die het wel leuk vinden om tientallen euro’s uit te geven :wink:

Hier in de stad is het echt prachtig altijd!!!

Hier gewoon sterretjes…

mijn oudste is er toch niet, en ik denk dat kleine draak gewoon doorslaapt…

Alhoewel ik lekker hoog woon in het centrum, is het volgens mij een prachtig uitzicht :inlove:

@Christine wrote:

@Krabje wrote:

Oh echt, mag dat wel?

Ik doe alleen vuurwerk als mijn oudste zoon er is. En die is dit jaar bij zijn vader dus dan doe ik t niet. Ik vind het zelf beetje eng… Vorig jaar had ik iets van 20 euro ofzo apart gelegd voor hem.

Ja vanaf vandaag ligt het in duitsland gewoon tussen de bloemkool in het vak. Dit is gewoon vuurwerk wat je daar haalt bij de lidl, aldi enz.

Zelfde als hier maar dan een heel stuk goedkoper en ook iets mooier.

Ik koop geen vuurwer, vindt het wel mooi om te zien. Ik vier et bij zus en zwager , samen met vrienden van ons, zei halen wel vuurwerk. Ook in Duitsland.

Dus wordt wel weer supergezellig. :dance:

Hier geen gekke dingen. Pakketje voor pakweg 30 a 40 euro. Nooit gek veel meer en vaak koopt mijn man het alleen in de losse verkoop.

Aangezien hij het in zijn eentje af moet steken, wil hij niet veel doen.

Mijn ouders (waar we heen gaan) kopen ook een paar pijlen, meer niet.

Ben wel blij dat bij de Hema je gewoon vuurwerkbrillen voor kids kan kopen. Eli slaapt meestal en wil niet eens wakker worden, vorig jaar zei hij “Ik luister wel met mijn ogen dicht”.

De oudste heeft er weer veel zin in,maar die mag alleen vanaf de voordeur (hooguit voortuin) kijken (met bril).

Verder, ja ik weet dat er heel erg veel nadelen kleven aan vuurwerk. Ik vind mooi siervuurwerk prachtig. Ben er mee geboren (letterlijk) en opgegroeid. Die knallen en veel te vroeg starten (alles voor 31-12) vind ik ook vreselijk irritant, maar het zij zo…

Verder kijk ik gewoon wat anderen doen…

Hier dit jaar niet, jaren ervoor wel. We gaven toen tussen de 40-80 euro uit. Een leuk pakketje met wat pijlen, grondbloempjes en een cake. Verder nog 1 mooie cake voor erbij en dan is het wel klaar. Zelf steek ik ook niet af maar alleen manlief dus moet niet teveel zijn ook.

Wisselt, ene jaar wel en het andere jaar niet.

Dit jaar niet.

Dit jaar hebben we eigenlijk voor het eerst vuurwerk gekocht.

Een paar sierpotjes en 2 vuurpijlen… we hebben een naar jaar achter de rug en willen de nare dingen van 2012 en de wensen voor 2013 met een briefje aan die 2 vuurpijlen de lucht in schieten.

Denk dat het een emotioneel moment zal worden maar wel symbolisch een nieuw begin.

Hier ook altijd een klein beetje siervuurwerk voor 25-30 euro…Voor de rest kijken we wel naar wat anderen in de lucht schieten :smiley:

" Er wordt verwacht dat Nederlanders dit jaar voor zo’n 75 miljoen euro vuurwerk aanschaffen en dit is meer dan vorig jaar. "

dat is best veel!

ik geef er geen cent aan uit… ik ben blij dat andere mensen dat wel doen en geniet lekker met hun mee :wink:

Ik vind het altijd wel mooi, en ook leuk om het zelf af te steken. Maar dit jaar is mijn meisje voor het eerst niet bij me en voor haar had ik altijd wel wat sterretjes en babypijltjes. En ditjaar voor het eerst mijn eigen nhuis houden met de kids en ik heb er gewoon het geld niet voor.

Wel een goed idee om heel het jaar te sparen…ga ik ook maar doen voor volgend jaar.

@Nikita wrote:

Ik vind het altijd wel mooi, en ook leuk om het zelf af te steken. Maar dit jaar is mijn meisje voor het eerst niet bij me en voor haar had ik altijd wel wat sterretjes en babypijltjes. En ditjaar voor het eerst mijn eigen nhuis houden met de kids en ik heb er gewoon het geld niet voor.

Wel een goed idee om heel het jaar te sparen…ga ik ook maar doen voor volgend jaar.

:hug: :hug:

Misschien een keer een bakkie?

En van waar jij zit kun je het goed zien volgens mij over de stad heen.

Als ik op zolder ga staan en door het hoge raam naar buiten kijk, kijk ik op de stad uit, zie dan ook de achmea toren, altijd een prachtig uitzicht met vuurwerk.

Nee, hier geen vuurwerk op sterretjes na dan. Hier in de buurt is altijd heel veel vuurwerk dus genoeg moois te zien :smiley: