Ga jij voor merk(boodschappen)

@~Marion~ wrote:

@Anne-marie wrote:
Valt me op dat iedereen Calve pindakaas noemt, maar hebben jullie de pindakaas van de Aldi al eens geprobeerd???



Is echt veeeeeeel lekkerder




Ik wilde dit dus ook posten. Aldi heeft nu nieuwe pindakaas met stukkies noot. Heeeeeeerlijk!




Misschien dat ik het ooit ook eens ga proberen :wink:

wat mij opvalt bij de goedkope winkels is bv afwasmiddel of vruchtendrankje: dat is dan spotgoedkoop maar wel 80% water.

koop je dan een ietsjes duurder merk wat wél geconcentreerd is ben je véél goedkoper uit omdat je veel minder nodig hebt.

vaak zijn de goedkopere dingen ook minder qua gewicht ( dus mischien 15 ct goedkoper maar ook 15% minder erin)

Verder gebruiken wij veel -grof= volkoren producten ( zoals macaroni en brood) die ik daar niet vinden kan.

Dat is waarom ik nooit bij aldi en lidl kom :shifty:

(wel kocht ik eerder wel eens van die zakken met aarbeienschuimpjes bij de lidl omdat ik die nergens anders vinden kon :lol: )



Wij kopen wasmiddel wasverzachter enz van het huismerk van de ah.

omdat de duurdere merken vaak plantaardige toevoegingen hebben zoals aloe vera en laat ik daar nu allergisch voor zijn 8)

die goedkope hebben geen dure toevoegingen: lekker chemisch, goed voor mij :mrgreen:

maar ook ijs, koffie, toiletpapier, handzeep maar ook de chocolademelk, hagelslag én luiers van huismerk :thumbup:

euroshopper koffiefilters en zo nog wat spullen.



zuivel eten wij deels biologisch dus dat is merk.

ik ben echt aan het denken wat wij merk kopen:

frisdrank, vleesvervangers, koekjes en snoep, chips soms en de nutrica goede nacht en zwitsal spullen voor tom.

bijzondere theesmaakjes, shampoo, calve sausjes en knorr/honig zakjes voor vanalles en nog wat.

maar als ik het bekijk erg weinig tov het huismerk en/of euroshopper.



daarnaast ga ik regelmatig naar de natuurvoedingswinkel. (brood, sietanbroodjes, zuivel, vruchtensappen, vegetarische diepvriesproducten en andere vleesvervangers, prezels, snoep en koekjes, Ame (jummm) kruidenmixen enz.

dat is volgens mij allemaal merk.

Hier is het een combi, maar vnl. het eigen merk van C1000. Da’s de dichtsbijzijnde winkel en aangezien wij nogal makkelijk zijn aangelegd, halen we dus daar onze boodschappen. Ook luiers en babydoekjes komen daar vandaan. Prima spul.



Chips hebben we altijd van het A-merk. Andere merken vinden we niet lekker. Eeehhh, wat verder nog? Volkoren macaroni (is er niet van het huismerk). O ja, Coca Cola. Ik drink het niet, maar mijn man is er lichtelijk aan verslaafd. Koffie, chocopasta en zo nog wat dingetjes.

Bepaalde dingen heb ik altijd wel merk,zoals de nasi/bami mix van honig,pepsi cola en groente en fruit haal ik sowieso bij de C1000,maar het wil ook wel eens voorkomen dat ik alles bij de aldi haal,maar die is wat verder weg dan de c1000.Dus in principe ben ik niet heel erg merkgericht…Oja,als ik wel bij de aldi ben geweest ga i voor de groente en fruit wel naar de c1000.



Het leuke aan de aldi vind ik…een hele kar vol snaaierij voor weinig geld… :mrgreen:

hier eigenlijk een combie…



en de a merken haal ik zoveel mogelijk in de aanbieding

(bijv wasmiddel want ik kan geen andere gebruiken ivm allergie)

verder coca cola andere word niet gedronken en knor wereld gerechten en conimex en verder is het heel verschillend wat ik haal

@Dijanne wrote:





Het leuke aan de aldi vind ik…een hele kar vol snaaierij voor weinig geld… :mrgreen:




:lol: :lol: :lol:

Hier ook een combi. Koop veel non-merk maar ook redelijk wat merk omdat we vegetarisch en biologisch eten…