Ga jij voor merk(boodschappen)

Wat ik mij dus afvroeg. Ik zie mensen die niet veel geld te besteden hebben maar toch voornamelijk de A boodschappen halen.



Wat doen jullie? Halen jullie voornamelijk A merken of kies je voor voornamelijk B. A en B tegelijk kan natuurlijk ook.



Het enige wat echt van merk hier in huis komt is Coca cola. Wij wisselen de boodschappen voornamelijk met A en B merk. Want de sapjes van eigen merk zijn net zo lekker.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

een mengeling eigenlijk. Cola idd echt merk en dat geldt voor een nog een aantal zaken die gewoon in B keus niet te pruimen zijn :sick: . Als het huismerk net zo goed smaakt dan koop ik dat, vind het anders zonde van mijn geld. Dat geldt ook voor vuilniszakken, alufolie en boterhamzakjes bijv dan kies ik echt het goedkoopste dat er is.

wasverzachter, cup a soup, chocolade (cote d’or :drool: ) allemaal A-merk. Voor de rest voornamelijk B-merk, of er moet een goede aanbieding zijn.

nee hoor lekker b merk, soms nog lekkerder ook :thumbup:

ik had alleen deze week de tomaten creme cup a soup van c1000 huismerk. Wat vreselijk vies zeg :sick: Niemand hier in huis wilde ze eten :lol:

Meestal Eigen Merk. Dat heet dan B merk… whatever, het is net zo goed soms beter. Hier dan weer geen Euroshopper bijvoorbeeld, dat vind ik meestal echt :sick: Maar verder bijna alles eigen merk. Alleen de “gewone” cola voor vriendlief mag ik niet van het eigenmerk halen, dat wil hij niet. :snooty: Sinas dan weer wel… :doh: Whatever…

Hier ook een mengeling, koffie, wasmiddel, broodboter en bakboter heb ik van merk, de rest is allemaal eigen merk.

Een combinatie van.



Inderdaad Cola alleen van Coca Cola, maar ook chips, wasmiddel en wasverzachter, bepaalde soorten frisdrank, en sommige snoepjes hier alleen A-merk.



Voor de rest maakt het me niet bijzonder veel uit.

Ook qua brood neem ik overigens altijd een ‘duurder’ brood dan ‘goedkoper’ brood.



Qua verzorgingsartikelen uit de drogisterij voor mij alleen A-merk en verder ook geen B-merk.

Dat dan weer wel.

Wat we echt A-merk kopen is pindakaas. Waspoeder, maar dan meestal degene die op dat moment in de reclame is. Wasverzachter ook A-merk. Anti-roos shampoo en Zwitsal shampoo uiteraard A-merk :mrgreen:



De rest eigen merk. Ook brood het goedkope spul.

hier wisselend, pindakaas en cola absoluut van eigen merk en de ontbijt smacks. Die van o lacy zijn niet te pruimen :sick: Maar melk ed gewooon eigen merk

coca cola, lays chips, zwitsal, friso…

overige boodschappen vaak eigen merk van de AH



Al valt me trouwens wel eens op dat het AH eigen merk soms duurder is dan een A-merk :think:

het meeste b(of c of d :D) merk hier… behalve pindakaas, dat MOET calve zijn :P(anders vin dik hem echt niet lekker, en dan ook alleen maar de normale :D) Verder boeit het me echt niet…

shampoo, wasmiddel, koffie, thee altijd wel merk maar dan wel weer in de reclame :wink:

de rest wisselend, maar moet wel eggen dat het meer a-merk is :oops:

behalve cola die weer van firstchoise en keukenrol, wcpapier, vlees komen weer van de aldi

Net wat ik het lekkerst vind!! Van het ene vind ik het A merk beter/lekkerder/fijner en van het andere weer het B merk.

mag het c merk ook :mrgreen:





ik haal dus echt heeeel veel bij de AH van de euroshopper , lekker en heeel goedkoop daarbij heb ik dan nog wat spulletjes van hunzelf(shampoo ,cremespoeling en koffie)



het enige merkspul hier is het beestenvoer en de luiers voor juul , al koop ik die laatste alleen in de aanbieding!

Coca cola komt er bij ons niet in :naughty: Zijn hufters. :hand: :lol:



Let er nooit op. neem lekker het goedkoopste of wat ik lekker vind. bvb we hebben altijd pamper van pampers en yogurt van activa … champo is merk anders zit ik starks zonder haar…; echt al geborbeert hoor!! veel keer omdat ik het zo een zonde vind zoveel geld voor een klein tubje .

nou een paar dingen wel,



DE koffie, Coca Cola, witte reus , pindakaas, en heineken bier,



verder meestal B-merk

Oja, ik lees nu bier, mag van manlief alleen Grolsch kopen, dus die telt ook nog mee.



En inderdaad wat ik ook al las, Friso, ik koop geen huismerk of goedkoop merk babyvoeding.

Waarschijnlijk zit het tussen de oren, en ben ik dief van mijn eigen portomonnee, maar daar wil ik niet op ‘bezuinigen’.

Hier inderdaad ook een aantal vaste A merken.



Pepsi Max, Chips, Chocomel (de enige echte :wink: ), bier, melk, HAK groenten, cup a soep.



De rest allemaal B merk en zoals iemand anders aangaf ook C merk (aldi,liddle)



Heel soms heb ik wel eens een B merk die ik niet lekker vindt, nou ja weten we dat ook weer.

Het ook wel eens dat ik jaren een A merk kocht en in eens dacht “gos laat ik het huismerk een proberen” en vervolgens nooit meer anders gekocht :slight_smile:

vooral b-merk en eigenlijk alleen van de producten die ik niet in een b-merk kan krijgen koop ik het a-merk.