Ga jij voor merk(boodschappen)

ehm pepsi max, andrelon, robijn, dreft, amstel en verder meestal huismerk ah chips meestal net wat in de aanbieding is en geld voor snoep ook

Coca cola,robijn,amstel,lays,andrelon,natusan,huggies,kanis&gunnink,gillette,sanex,joma,blue band,smits,unox,bonduelle,lu,alstar,chiquitta…



Eigelijk best veel A dus…

Koffiemelk,filters,soms katteneten maar die is meestal zelfs A merk,wel wat spul van eigen huismerk van de vomar = o’lacy’s zoals alu.folie,bakboter wel eens…

Maar nee als ik het zo eens bekijk hebben wij gelooof ik wel veel merk…

Ik kom ook niet in de aldi en lidl :shifty:

Hangt er hier een beetje vanaf…



Toiletpapier shampoo… badschuim…e.d maakt me niet uit wat het is… Ik gebruik het en gooi of spoel het daarna weg…



vuilniszakken wel A-merk. als je de goedkope neemt dan is goedkoop duurkoop… (andere merken scheuren zo kapot.)



Qua etenswaar heb ik meestal A-merk… behalve snoep en droogvoedsel( zoals beschuit,crackers, enz.)



pindakaas enzo wel A-merk… Je proeft dan duidelijk verschil



Als ik het idee krijg dat ik voor het merk zelf betaal ga ik echt voor het B merk



1 ding zijn we hier wel duur uit. Nespresso… :shock:

Bijna alles bij de aldi, behalve pepsi max die hebben wij elke week…luiersbroekjes van de lidl. En als ik doordeweeks zin heb in iets lekkers om te eten zoals spaghetti, dan is het meestal A-merken die ga ik dan snel halen bij de dichtsbijzijnde super.

@mv2kids wrote:

het meeste b(of c of d :D) merk hier… behalve pindakaas, dat MOET calve zijn :P(anders vin dik hem echt niet lekker, en dan ook alleen maar de normale :D) Verder boeit het me echt niet…






hier ook alleen maar pindakaas van calve… !! :drool: anderen zijn echt :sick:



verder wel wasmiddel van een a-merk… en de rest maakt niet zoveel uit…

Lay’s paprika chips

Senseo koffie

Coca Cola

Smoeltjes koekjes

en Speculoos pasta.



Verder eigenlijk geen merkartikelen. Als ik dit lijstje zie, is het niet eens iets van mij.

B merken, behalve voor de persoonlijke hygiëne. Dan is het altijd A merk.

Verder is het een kwestie van uitproberen. Wij vinden B merken net zo lekker als A merken.

Een goede mengeling.



Wij kopen dus echt wel Calve pindakaas, Coca cola, lays chips en Heinz ketchup etc.



Maar pasta, rijst, tomaten in blik en dat soort producten B-merk.

Oh ja en voor W. Hella Curry en pastasaus van Honig



Voor persoonlijke hygiëne wel a merk (allways, ob, durex)

Heinz tomatenketchup

Calve mayonaise

Calve Pindakaas

Honig spaghetti en macaroni

Blue band smeerboter



Voor de rest maakt het me echt niet uit!! Vaak kijk ik wel naar het goedkoopste.

Voor drinken ga ik trouwens vaak naar de Aldi of de Lidl, net als voor luiers en doekjes!

k zoek overal het geodkoopste van… dus nooit a merk! en als manlief het niet goed vind dat hij het met goedkope cola moet doen! heeft hij mooi pech en drinkt hij maar ranja!



uitgezonderd wanneer hij gigantisch veel werkt… dan mag je wel wat lekkers… maar dan ehb je vaak ook meer te besteden :slight_smile:

Ik koop alles A merk, behalve luiers voor lola, die zijn van een B merk, maar dat komt gewoon omdat ik die het fijnste vind.



Ik heb het wel een poos gedaan hoor, op alles gelet, en het scheelt uiteindelijk ook best wel wat. Maar we zitten hier niet erg krap bij kas en ik vind het toch wel lekkerder en makkelijker. Ik heb ook een tijd geen biefstuk meer gekocht, en geen verse pasta etc. Maar dat doe ik ook gewoon weer. Heerlijk, kan ik echt van genieten!

Ik kies steeds meer en vaker B of C merken, zelfs van pindakaas en hagelslag (waar ik nooit aan wilde; pindakaast moest van calvé zijn en hagelslag van de Ruijter…) haal ik nu van het huismerk en ik vind het erg lekker! De smaken zijn enorm verbeterd t.o.v. ‘vroegah’.

Het scheelt gewoon zoveel geld! Alleen cola wil ik eigenlijk het liefst wel van coca cola, maar dat haal ik toch al nooit alleen met verjaardagen.

Verder is het ook een kwestie van wennen, ik vind sinaasappelsap van appelsientje eigenlijk het lekkerst maar die is ook het duurst. Ben nu overgestapt op de huismerken van Dirk of Lidl en de eerste keer is het even wennen maar het went erg snel. Nu vind ik het hardstikke lekker!

Ben nu fanatiek aan het bezuinigen op m’n boodschappen dus maak er nu echt een sport van om zoveel mogelijk huismerken aan te schaffen van alles.

Een mengeling van A B en C.

Wasmiddel, pindakaas ( ja ook al :mrgreen: ) en koffie zeker A.

Luiers eigen merk en hondevoer bij de speciaalzaak ( dieetbeest) Verder maakt het me weinig uit en wisselt het per keer, per supermarkt en per aanbieding.

Wij kopen A maar ook heel veel B merken…

hier is, als het om geld draait, de afweging eigenlijk meestal: wel of niet biologisch, veel meer dan wel of geen a-merk. Ben niet zo van de merken, sommige dingen koop ik wel a-merk omdat ie het gewoon beter vind, of (vooral) omdat het ontzettend in de aanbieding is. (zegt ze terwijl ze een lu-koekje wegpeuzelt :drool: )

Wasmiddel, schoonmaakmiddel, vaatwastabletten, shampoo, deodorant, mix voor spaghetti, cake en curry/ketchup hebben wij het echte merk voor. Vinden we gewoon lekkerder/beter.

Ik heb wel soms voor de nasi/bami en macaroni mix van de Aldi.



Voor de rest gewoon b merk. Stuk goedkoper, dat scheelt echt!

Alleen amstel is hier een a-merk, en die haal ik alleen als het in de aanbieding is. Voor de rest alleen maar B-merken.

Ik zag trouwens een paar keer O’Lacy voorbijkomen, maar daar moet je mee oppassen. Die is vaak net zo duur, soms zelfs duurder als een A-merk :wink:

voornamelijk b en aanbiedingen van de a.

de chips moet van de echte zijn en verder ben ik niet zo moeilijk voor mezelf…

Wat ontzettend grappig is dit toch, want juist pindakaas en jus 'd orange haal ik weer van de super, dat vinden we lekkerder.

:mrgreen: