fruit op school vraagje.

want appelcompote is gemaakt van koekjes :eh:

Hier op school mogen ze fruit of koek meenemen daar zijn geen regels in

Maar snoep etc dat mag niet



Ook moet het in een trommel en drinkbeker en geen pakje drinken

Ik vind het niet raar dat school om fruit of rauwkost vraagt

Zeker in deze tijd met steeds meer overgewicht bij kinderen

En ik vind het eigenlijk een beetje kinderachtig om te denken dat school jouw verplicht hoe je iets doet. Ze hebben niet met 1 kind te maken maar met klassen vol en dan zijn er nu eenmaal regels





Zien eten doet eten en zo leren de kinderen van elkaar wat er is



Hier fruit het liefst vanuit school ik geeft ze altijd fruit mee of rauwkost.



En alleen als er om een rare reden bij ons geen fruit is in huis dan zijn er altijd nog rozijnen en een extra boterham voor in de lunche pauze



En een cakje ik vind het een rare manier om je kind extra energie te geven ik zou dan voor een boterham gaan met een stuk fruit







Happy mamma vervelend dat je kids zo moeilijk eten

Onze 2 zoons eten goed dochter lief iets minder goed die vind veel niet lekker

Hier hielp het voor haar erg goed door de regel in te voeren als je je bord niet leeg eet dan geen cruslie in je yoghurt



Wij geen discussie meer ze wist waar ze aan toe was koos bewust dit eet ik wel op dit niet .

@Loesje79 wrote:

Naar mijn weten leveren cakejes en chocoladekoeken echt wel meer kcal en energie dan fruit, avocado eten we regelmatig als avondeten, dat vind ik ook iets onmogelijks om mee te geven als tussendoortje. En in banaan zit dan van fruit idd wel meer dan in een appel, maar in chocolade/cake toch echt meer en banaan voed ook veel meer dus die krijgt ze never nooit op. Van haar dietist mag ze geen fruit, en van haar vorige dietist ook niet omdat dat gewoon te weinig oplevert, dus vandaar dat ze t niet krijgt.




Sorry maar hier geloof ik echt helemaal niets van. Misschien heb je die dietist verkeerd begrepen…

Ja natuurlijk leveren cake en grote koeken meer kcal dan fruit, maar gaat het om de kcal die je kind binnenkrijgt…? Het is gewoon puur suiker en witmeel, ja dat levert energie en daar is dan ook alles mee gezegd.

Eerst zeg je dat je kind niet vol raakt van fruit, maar een banaan die voed zoveel, dat krijg ze nooit op :eh:

Ja misschien heb ik de 2 dietisten en chirurg waar mijn kind onder behandeling is wel verkeerd begrepen :eh: gelukkig weten altijd mensen beter hoe mijn kind in elkaar zit.



In een banaan zitten idd minder kcal maar wel vezels waar ze snel vol van raken. Ik zie er niks raars in dat ze die dus niet opkrijgt. Net zoals de opmerking ik zou ze een extra boterham en extra fruit mee geven, tja als ze gedurende de dag 1 boterham vaak al niet op krijgt lijkt me dat ook heel handig om te doen. Dan weet ik zeker dat ik de volgende dag iig geen brood hoef te smeren.



Maar t ging erom dat ts het erover had dat ze fruit moesten eten en dat ze moeilijk deden over compote en dat sommige ouder op hoge poten wat anders wilde. Probeerde dus uit te leggen dat je niet van elk kind weet waarom ze dingen eten en dat er met zoveel kinderen met over gewicht ook zat kinderen zijn die dat niet hebben of zelfs ondergewicht hebben.

Dus als ouders gewoon zelf op de voeding van de kinderen zouden letten wat ze nodig hebben, dan zou school dat niet hoeven te verplichten en zouden er heel veel minder kinderen met overgewicht zijn, maar das mijn mening. En geen knijpfruit/compote maar wel gewoon fruit vind ik gewoon raar. Dan zou ik graag een lijstje krijgen van wat dan wel goedgekeurd fruit is en is dan een stuk komkommer ook niet toegestaan (das ook geen fruit toch :wink: )

@Loesje79 wrote:

Ja misschien heb ik de 2 dietisten en chirurg waar mijn kind onder behandeling is wel verkeerd begrepen :eh: gelukkig weten altijd mensen beter hoe mijn kind in elkaar zit.



In een banaan zitten idd minder kcal maar wel vezels waar ze snel vol van raken. Ik zie er niks raars in dat ze die dus niet opkrijgt. Net zoals de opmerking ik zou ze een extra boterham en extra fruit mee geven, tja als ze gedurende de dag 1 boterham vaak al niet op krijgt lijkt me dat ook heel handig om te doen. Dan weet ik zeker dat ik de volgende dag iig geen brood hoef te smeren.



Maar t ging erom dat ts het erover had dat ze fruit moesten eten en dat ze moeilijk deden over compote en dat sommige ouder op hoge poten wat anders wilde. Probeerde dus uit te leggen dat je niet van elk kind weet waarom ze dingen eten en dat er met zoveel kinderen met over gewicht ook zat kinderen zijn die dat niet hebben of zelfs ondergewicht hebben.

Dus als ouders gewoon zelf op de voeding van de kinderen zouden letten wat ze nodig hebben, dan zou school dat niet hoeven te verplichten en zouden er heel veel minder kinderen met overgewicht zijn, maar das mijn mening. En geen knijpfruit/compote maar wel gewoon fruit vind ik gewoon raar. Dan zou ik graag een lijstje krijgen van wat dan wel goedgekeurd fruit is en is dan een stuk komkommer ook niet toegestaan (das ook geen fruit toch :wink: )




Ik zei ook niet dat jij dat moet doen loesje ik zei dat ik dat zou doen.

Wel loesje je hebt er niet bij vermeld dat er blijkbaar iets heel bijzonders met jouw kind aan de hand is waardoor het niet vol raakt van fruit, maar een banaan of boterham teveel is en een cakeje of chocoladekoek toch echt een betere optie. Het spijt me zeer dat ik dat betwijfel :roll:

@marisca77 wrote:









Happy mamma vervelend dat je kids zo moeilijk eten

Onze 2 zoons eten goed dochter lief iets minder goed die vind veel niet lekker

Hier hielp het voor haar erg goed door de regel in te voeren als je je bord niet leeg eet dan geen cruslie in je yoghurt



Wij geen discussie meer ze wist waar ze aan toe was koos bewust dit eet ik wel op dit niet .




:mrgreen: :lol: ze lusten geen cruesli :roll: :roll:

Niet eens, nou ja zeg! :mrgreen: :lol: :stuck_out_tongue:



Hier werken al die trucjes ook niet. Zelfs zien eten doet geen eten en lekkere dingen niet geven ook niet want dat is ook al bijna niets haha.

Ach ik denk maar zo voor hij 18 is zal hij vast wel een uitgebreider menu hebben…hoop ik dan :angel:

@Smurf78 wrote:

Hier werken al die trucjes ook niet. Zelfs zien eten doet geen eten en lekkere dingen niet geven ook niet want dat is ook al bijna niets haha.

Ach ik denk maar zo voor hij 18 is zal hij vast wel een uitgebreider menu hebben…hoop ik dan :angel:




Als kind leefde ik bijna op droogbrood, water en komkommer… en gelukkig at ik met 18 wel wat gevarieerder :mrgreen: .



Ben nog altijd geen hele makkelijke eter (laat ik lief voor mezelf blijven :lol: ) maar kan overal wel iets te eten vinden/ mee eten :wink: .