Hoi,
Wat geven jullie je kind(eren) aan fruit mee naar school? En schillen jullie het? Of juist niet?
Appel (in partjes maar ongeschild), peer, hele banaan, sinaasappel in partjes, druiven met steeltjes nog eraan (vinden ze leuk om er zelf af te halen), en in het seizoen aardbeien of mandarijn (heel) bijvoorbeeld. Soms kiwi.
Die appel in partjes… blijft die goed? Wordt toch bruin…? :think:
ik geef kiwi in een bakje, met vorkje. Appel in partjes, geschild of ongeschild. Banaan met naam erop met stift, mandarijn ongeschild, soms tomaatjes, worteltjes of paprika, soms druiven of aardbeien.
@pino wrote:
Die appel in partjes… blijft die goed? Wordt toch bruin…? :think:
Dat vraag ik me ook af ja. Hoe geven jullie dat dan mee? Ik doe meestal een banaan of mandarijn omdat ik toch bang ben dat de andere dingen bruin worden.
Ik doe ook wel stukjes komkommer trouwens.
maar dat is geen fruit :mrgreen: :mrgreen:
Hier appel of mandarijn geschild en in partjes. Ik vind het wel meevallen met het bruin worden, dat duurt wel even. En anders een banaan in schil mee, of wat druifjes in een broodtrommeltje.
Gisteren appel meegegeven en die was niet bruin geworden. Ze eten dat fruit om een uur of 10 dus 2 uur nadat je het gemaakt hebt ongeveer. Het voelde alleen een beetje kleffer aan, maar zeker niet oneetbaar. Ik heb verder een halve banaan meegegeven met een stukje folie erover. Hij was ongepeld.
@Madre wrote:
Gisteren appel meegegeven en die was niet bruin geworden. Ze eten dat fruit om een uur of 10 dus 2 uur nadat je het gemaakt hebt ongeveer. Het voelde alleen een beetje kleffer aan, maar zeker niet oneetbaar. Ik heb verder een halve banaan meegegeven met een stukje folie erover. Hij was ongepeld.
Grote M. ook volop aan het wennen… wat worden ze groot he?!
@pino wrote:
@Madre wrote:Gisteren appel meegegeven en die was niet bruin geworden. Ze eten dat fruit om een uur of 10 dus 2 uur nadat je het gemaakt hebt ongeveer. Het voelde alleen een beetje kleffer aan, maar zeker niet oneetbaar. Ik heb verder een halve banaan meegegeven met een stukje folie erover. Hij was ongepeld.
Grote M. ook volop aan het wennen… wat worden ze groot he?!
jaaaaaaaaaaaa

Loïs heeft meestal een peer, banaan of mandarijn mee. De peer snij ik in stukjes, de mandarijn en de banaan gaan in zijn geheel mee. Ik schrijf haar naam op de banaan en de mandarijn :thumbup:
hier geven we het ongeschild mee en daar word het geschild en op een groot bord gedaan en dan mogen alle kinderne er van paken.
@mamadidi wrote:
hier geven we het ongeschild mee en daar word het geschild en op een groot bord gedaan en dan mogen alle kinderne er van paken.
hier ook

appel geschild en dan even besprenkelen met wat citroensap dan wordt het niet bruin
Ben ik een muts… maar proef je die citroen dan niet?
Ik doe een geschilde appel in partjes in een boterhamzakje en doe dat in zijn trommeltje. Wordt niet bruin hoor!
Verder druiven, mandarijn (gepeld), komkommer, aardbeien. Kiwi niet, dat vind ik zo’n gedoe want dan moet er ook een vorkje bij enzo…
@Marion wrote:
Ik doe een geschilde appel in partjes in een boterhamzakje en doe dat in zijn trommeltje. Wordt niet bruin hoor!
Verder druiven, mandarijn (gepeld), komkommer, aardbeien. Kiwi niet, dat vind ik zo’n gedoe want dan moet er ook een vorkje bij enzo…
Dat vindt Indy juist geweldig, als er bij kiwi of aardbeien een keer een vorkje bij zit!
ik hoef mijn vraag al niet te stellen zie ik
genoeg tips en ik zat ook met dat “blijft het wel goed”
heb maar 2 kleine bakjes gekocht om het fruit in te doen.
Spannend he, die peuters van ons zijn ineens kleuters :mrgreen: Kes had vandaag een bakje druiven mee op zijn allereerste schooldag!
@Marion wrote:
Hier gaat ook alles in een boterhamzakje en dan in de trommel als ik het pel. Dat doe ik soms wel, soms niet.. Ligt eraan wat hij zelf wil...Nooit bruin, zal wel door het zakje komen...
Fleur, Thijs mag as maandag een uurtje wennen met mij en volgende week donderdag een ochtend. Vind het zo leuk voor hem, hij is er wel aan toe volgens mij (en mama ook)
Voor Kes dus al echt nu.