fruit bakje

mijn meisje mag bijna naar school, maar nu vraag ik me eigenlijk af wat voor bakje ik moet kopen voor haar fruit.

Het moet natuurlijk niet te klein zijn, want er moet wel een fruitje in passen, maar ook niet te groot want dan is het weer te.

daarnaast moet ze het ook makkelijk zelf open kunnen krijgen en ik moet haar naam er op kunnen schrijven…

maar nu kan ik hier in het dorp nergens zo’n schaaltje vinden, dus jullie ideeen?

ik heb van die nuby tupeware achtige bakjes maar die heb ik via zo’n thuisbezoek na een of andere babydoos gekocht



zal je een link pb-en

Ik heb ook Nuby-doosjes in verschillende kleuren. Bij de Etos gekocht.

Heb daar een sticker met naam opgeplakt, bestand tegen vaatwasser.

Het is niet heel makkelijk open te maken, zit goed dicht, maar de juf of andere kinderen kunnen helpen.



Verder heb ik ook een brooddoos met een fruitbakje in de doos, voor als hij overblijft.

ah thanks. een keer naar de etos dus…

Die bakjes van Etos heb ik ook, daar deed ik eerst fruithapjes in en later stukjes fruit en nu geef ik hem mee naar school. Handig voor stukjes fruit en ook af en toe een rolletje met koekjes van Prince.

Hier van tupperware. Verschillende kleuren en maten, voor kinderen makkelijk te openen en sluiten. En het bakje is echt lek- en luchtdicht. De deksel zit eraan vast, dat is ook handig. Het heet de trio-box of zoiets, in een set van 3. Laatst was er een actie dat je een set van 6 kon bestellen. De grootsten ervan worden hier als broodtrommel gebruikt.

hier een mini broodbakje van Mepal in eerste instantie.

Inmiddels een grote, die ook 1 a 2 dagen in de week voor overblijf gebruikt wordt.

Voor bananen heb ik serieus apart van die bananenbakjes bij de Blokker gehaald (had eerst ook 1 van de Xenos, maar dat is waardeloos). Gewoon banaan met schil erin en ding komt niet als moes onderuit de tassenmand :wink: .

Ik geef het fruit gewoon mee in een broodtrommel.

@Dorus wrote:

Hier van tupperware. Verschillende kleuren en maten, voor kinderen makkelijk te openen en sluiten. En het bakje is echt lek- en luchtdicht. De deksel zit eraan vast, dat is ook handig. Het heet de trio-box of zoiets, in een set van 3. Laatst was er een actie dat je een set van 6 kon bestellen. De grootsten ervan worden hier als broodtrommel gebruikt.




Die heb ik ook, ideaal! Ik gebruik ze overal voor, koekjes, fruit, brood…de bakjes zijn eigenlijk altijd allemaal in gebruik hier.



Jesse heeft ook een bakje van Piet Piraat, van de Schoenenreus. Volgens mij zijn die er ook van Mega Mindy.

Het fruit gaat in formaatje broodtrommel a la mepal. 2 originele Mepals, 1 Wibra en 1 Action (handig voor als de ene nog niet schoon is. Heel soms wil er nog wel eens eentje in een gymtas als verstekeling blijven zitten…) Sinds kort voor allebei de bananen in zo’n banaandoos van Xenos, daar zijn ze beiden zeer tevreden over. Eindelijk geen bruine gekneusde bananen meer om 10 uur.

banaan eet ze niet, dus zo’n bananendoos vind ik erg leuk, maar dus gewoon onnodig…



een broodtrommel vind ik te groot, dus dat is het ook net niet… :think:

Hier ook gewoon een paar Mepal bakken. Past alles in.

Fruit, koek, soms fruit en koek. Uiteraard voor een paar druiven een beetje grote trommel,maar so what.

Heel soms moeten ze (verplicht) overblijven als ze een dag continue hebben. Dan past ook alles er in (brood incl. pakje drinken). Het tussendoortje plak ik dan aan de beker met plakband (meestal koek/sultana).

ik heb deze in de kast staan van tupperware :



ik vind ze ideaal



mocht je interesse hebben ik heb nog een setje nieuwe staan ter overname…





het zijn er 6



vooraan 2 paarse en blauwe zijn even groot en gebruik ik voor fruit of koek



die 2 groene boven op kunnen ook voor fruit of 2 boterhametjes of zo



en die onderste blauwe passen er wel 4 of 6 in of in combi met een pakje drinken









(niet op die 20 letten dat is maar een nummer)

@knipoogje1983 wrote:

banaan eet ze niet, dus zo’n bananendoos vind ik erg leuk, maar dus gewoon onnodig…



een broodtrommel vind ik te groot, dus dat is het ook net niet… :think:




Te groot? Hoe bedoel je dat? :slight_smile:

Wij hebben een bananendoos, appeldoos en sinaasappeldoos :mrgreen:

Makkelijk open en ook een heel stuk fruit past erin.

Ben ik nu zo’n ontaarde moeder dat ik hier nooit zo diep over heb nagedacht? :think:



Een bakje is een bakje, in een broodtrommel past alles, een apart bakje voor fruit is niet bij me opgekomen. Een banaan meegeven naar school ook niet trouwens, dat ging 25 jaar geleden al nooit goed. :angel:

Hier is haar broodtrommel voor kdv nu de fruittrommel. Ze had de mini luchebox van mepal. Klein maar fijn!! Goed stevig… Nu inmiddels al ruim teee jasr intensief in gebruik.

@D. wrote:

Ben ik nu zo’n ontaarde moeder dat ik hier nooit zo diep over heb nagedacht? :think:



Een bakje is een bakje, in een broodtrommel past alles, een apart bakje voor fruit is niet bij me opgekomen. Een banaan meegeven naar school ook niet trouwens, dat ging 25 jaar geleden al nooit goed. :angel:




Eerlijk gezegd vind ik dat vreselijk ontaard :mrgreen:



Mepal heeft overigens zowel kleine als grote bakken…



Hier van die kleine hemabakjes (zien eruit als die van tupperware van hierboven op de foto) voor fruit. Aangezien iedereen overblijft op school staan er in de gangen bakken voor het fruitmoment en bakken voor tussen de middag. Aparte bakken is dan wel zo handig :wink:

@D. wrote:

@knipoogje1983 wrote:
banaan eet ze niet, dus zo’n bananendoos vind ik erg leuk, maar dus gewoon onnodig…



een broodtrommel vind ik te groot, dus dat is het ook net niet… :think:




Te groot? Hoe bedoel je dat? :slight_smile:




nou, gewoon te groot :mrgreen: om voor een geschilde appel bijvoorbeeld een broodtrommel mee te geven vind ik zo… tja… zo;n hoop loze ruimte denk ik.

Ik heb voor mijn dochter een broodtrommel gekocht, daar gaat het fruit in. Mocht ze een keer overblijven, dan gaat daar het brood in en fruit in een ander bakje. En wat voor bakje… ik heb er genoeg, bij de hema ook snel genoeg 1 gekocht en dus ga ik daar verder niet teveel over nadenken :wink: Anders ga ik daar weer naar zoeken haha!



Ik raad de kinderen met banaan altijd aan om ze bovenop in de bak te doen (groep 5) Bij de kleuters hebben ze een fruitkast waar alles op staat. Ik heb trouwens gekozen voor lief omdat het zacht plastic is, van mepal is hard en dat zie ik zelf zo kapot vallen.