ford focus of opel astra stationwagen? Graag ervaringen!

Hallo,



Onze auto( Kia Rio) hebben we verkocht via MP en nu willen we of een Opel Astra station kopen of een Ford focus station uit 2004. Dit omdat het binnen onze budget ligt en veel mensen zeggen dat Ford en Opel betrouwbare auto’s zijn. Met deze Kia die we nu nog hebben, hebben we veel reparaties gehad en ik vind het een rammelbak :silenced:

Nu hebben we een leuke Opel Astra gezien en een Ford Focus allebei binnen onze prijsklasse. In de Ford Focus hebben we al gereden maar de opel hebben we via internet gezien. Het is helaas meer dan een uur rijden dus vandaar dat ik even wat vragen heb voordat we daar naartoe rijden.

Hoe is de ruimte bij de Opel? Dus zowel op de achterbank als de kattenbak? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van beide auto’s? Kan ik veel reperaties verwachten en bij hoeveel kilometer moet je de distributieriemvervangen bij zowel de Opel als de Ford en wat zijn daar de kosten ongeveer van.

Ik hoor het graag!

Wij hebben de Focus en ik kan niets anders zeggen dan :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Ik volgens mij heeft de focus meer laadruimte dan de astra, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.



Je kan op de ford site en op de opel site toch van beide de gegevens inzien?!

Wij hebben een astra station gehad, en dat was een hele fijne auto. Weinig reparatiekosten aan gehad, terwijl het toch echt de nieuwste auto niet meer was. Ik vind opel erg fijn rijden.

De kattenbak had voor ons (met kinderwagen) ook lekker ruimte.

hier ook een Astra station, vind 't een heerlijke auto met lekker veel ruimte. Zei het in een ander topic ook al, maar kinderwagen + boodschappen + kindje + de hond passen er makkelijk in, en dan passen wij er zelf ook nog bij :mrgreen: (hebben we even getest voor straks als de kleine er is hihi). Qua reparaties en kosten valt het ons reuze mee, hij wordt nu door mijn man als bedrijfsauto gebruikt sinds een jaar en daarvoor werd er ook al intensief mee gereden. Hij is inmiddels 10 jaar oud maar nog steeds :thumbup:



Succes met jullie keuze!

opel astra :thumbup:

@Joepie! wrote:

Wij hebben de Focus en ik kan niets anders zeggen dan :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Ik volgens mij heeft de focus meer laadruimte dan de astra, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.



Je kan op de ford site en op de opel site toch van beide de gegevens inzien?!




ik heb gekeken maar dat is alleen van de nieuwe modellen. Wij hebben er 1 uit 2004 op het oog.

Peugeot 307 sw :thumbup: :thumbup: :thumbup:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wij hebben een ford focus station uit 2005 gehad en we waren er erg tevreden over, het is dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank paste want anders hadden we hem nooit ingeruild voor een maat groter (ford s-max) .

wij hebben een opel astra station en de laadruimte is groot maar wij vinden de beenruimte die je hebt op de achterbank wel krap… Zeker als mijn man achter het stuur zit, die zet de zetel vrij ver naar achteren dan is er erg weinig plaats tussen achterbank en voorste zetel.

Verder wel erg tevreden van.

@Mama_jeanet wrote:

Wij hebben een ford focus station uit 2005 gehad en we waren er erg tevreden over, het is dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank paste want anders hadden we hem nooit ingeruild voor een maat groter (ford s-max) .




Das gek, bij ons passen er wel 3 autostoelen op de achterbank!

@Mama_jeanet wrote:

Wij hebben een ford focus station uit 2005 gehad en we waren er erg tevreden over, het is dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank paste want anders hadden we hem nooit ingeruild voor een maat groter (ford s-max) .




Hier hetzelfde probleem.

Wij hebben een focus uit 2000 helemaal top :thumbup:



Wij hebben een Astra uit 2000 gehad een 1,7 diesel en daar hebben we alleen maar problemen mee gehad. Airco kapot, lek stuurhuis en kapotte versnellingsbak.

@Joepie! wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Wij hebben een ford focus station uit 2005 gehad en we waren er erg tevreden over, het is dat er geen 3 kinderstoelen op de achterbank paste want anders hadden we hem nooit ingeruild voor een maat groter (ford s-max) .




Das gek, bij ons passen er wel 3 autostoelen op de achterbank!
:think: veilig staan ze dan niet denk ik… de zitting loopt omhoog aan de zijkanten en je kan dan volgens mij niet bij de gordelsluitingen.

We hebben echt gepast en het ging echt niet.

nu hebben we volop plaats voorin, achterin en we hebben een mega kofferbak waar onze duowagen uitgeklapt in past :mrgreen:

wij hebben de astra station gehad en qua laadruimte was ie echt top!! We konden onze kinderwagen er in de lengte erin leggen (wel even achterwielen eraf halen), dus dan kon onze hond mee of een achterbak vol vakantiespullen…perfect dus.



De achterbank vonden wij ergg tegenvallen, wij zijn allebei erg lang en de chauffeursstoel stond ook altijd helemaal naar achteren (en mn vriend had de rugleuning ook nog vrij schuin naar achteren). Hierdoor kon onze dochter op het laatst dr voeten bijna niet meer kwijt achter hem. Naast het stoeltje zitten met 2 volwassen was ook erg krap vonden wij.



Qua onderhoudskosten kan ik je helaas niet inlichten hoe of wat, aangezien wij een leaseauto hebben :mrgreen:



Ow ja…we hebben nu een Zafira omdat de station er weer uit ging na 4 jaar…ook ergg lekker met veel beenruimte en opbergruimte!! :mrgreen:



Succes met de keuze maken!

wij hadden de opel astra, nieuwe model.

vrienden van ons hebben nu nog een opel astra, oude model



wij waren best tevreden, vooral de kofferbak is mega.

maar wat al eerder genoemd wordt, de beenruimte op de achterbank is krap. bijvoorbeeld de maxi cosi priori kon bij ons nauwelijks in de ligstand want dan zaten de voetjes klem tussen het stoeltje en de voorstoel :?



we hebben nu een skoda octavia uit november (ook station). die heeft veel meer beenruimte, maar een iets kleinere laadingang in de kofferbak (die trouwens wel echt mega is). Hierdoor paste onze duowagen er niet in, terwijl die in de astra met gemak paste (mountain terrain duowagen).

WIj hebben een Focus uit 2009 en die bevalt prima! Alleen weet ik niet vele over kosten want hij is in de lease…

Ruimte is prima!



Hiervoor hadden wij tijdelijk een Opel Vectra station en die was ook geweldig, het was dat de ford al besteld was anders hadden we die eerst “af” gereden!



Dus ik denk dat beide wel een goede keuze zijn!

Hier ook een opel astra station! :thumbup:

Bevalt ons super.Vooral de ruimte in de kofferbak.

hier een focus uit 2002, bevalt ons prima en als we ooit gezinsuitbreiding krijgen willen we de S-max, dus weer een ford.

Mijn ouders rijden opel en ik vind ze niet lekker rijden, stug. Maar smaken verschillen. Kun je bij een garage in de buurt beiden auto’s proef rijden, dan weet je dat iig, proefrijden en dan zeggen dat je er nog over wilt denken (je liegt niks :lol: ) en weggaan en dan de keus maken :think:



ik vind overigens de ruimte in de ford lekker groot hoor!



(staan er niet nog (oude) autoweken op internet waar de specificaties van beide modellen in hun eigen bouwjaar staan??)

Ohja : kosten reparaties vallen hier mee, maar ik weet zeker dat je het moet treffen met de auto. Niet iedere Ford is hetzelfde, net zoals bij de Opel. Zo kan de ene altijd problemen hebben, de ander nooit en dat met hetzelfde autotype uit hetzelfde bouwjaar :wink:

@dietske wrote:

wij hebben een opel astra station en de laadruimte is groot maar wij vinden de beenruimte die je hebt op de achterbank wel krap… Zeker als mijn man achter het stuur zit, die zet de zetel vrij ver naar achteren dan is er erg weinig plaats tussen achterbank en voorste zetel.

Verder wel erg tevreden van.




Wij hebben een Focus station uit 2007 en ik ervaar bovenstaand probleem ook bij de Focus. De Focus heeft ook een behoorlijke laadruimte en best practisch. De achterbank kan er niet helemaal uit, wat bij de Peugeot 304 SW wel kan, maar bij die auto heb je weer geen egale oppervlakte, omdat de wielkassen eruit steken (snap je hem?) en dat is bij de Focus weer niet… Wij hebben de Focus nu 2 jaar en het enige mankement dat we hebben gehad is vorige week dat een veer van het koppelingspedaal afbrak. Manlief dacht het zelf te kunnen repareren, maar daar kan je heel moeilijk bij. In de garage kostte het ruim een uur. Verder een prima auto! Over de Opel kan ik niets zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.



Groetjes en succes met je keus!



Viratine