fopspeentjes

Is een fopspeen kapot en aan vervanging toe als er na 't uitkoken vocht/condens in 't zuiggedeelte staat?

Liam heeft er nu al 4 versleten en in nr 5 staat ook al condens…

De eerste kwam uit 'n gratis doos, merk difrax voor de leeftijd van -2mnd tot +2mnd. Niks aan de hand en na 'n maandje vervangen omdat men zegt dat dat moet.

Nummer 2 was exact dezelfde, maar had na 'n week of 2 druppeltjes in 't zuiggedeelte (dus meer dan wat vocht).

Nummer 3 was ook van difrax, maar van 0 tot 6 maanden. Na zo’n dag of 3 stond er condens in 't zuiggedeelte.

Nummer 4 was 'n bibi, ook uit 'n gratis doos. Deze heeft na 'n paar dagen de speen zelf halfvol staan met water :shock: Ik kan 't er zelfs weer uitknijpen…

Nummer 5, vandaag gekocht en heeft condens na de eerste keer uitkoken.

Ik heb na speentje nummer 3 al contact gezocht met difrax, maar wil toch weten wat jullie ervaringen zijn.

Groetjes,

Karin

Dat hoort zo, ze zijn niet luchtdicht :slight_smile:

is normaal hoor… ik kneep het vocht/water na het koken er terug uit.

Hier bibi en avent en ze zijn niet waterdicht nee.

Dus hier inderdaad ook wat watervlekjes.

Op de gebruiksaanwijzing van onze bibi speen stond zelfs:

‘knijp na het koken het water uit de speen’ !

Hmm, ben ik benieuwd wat de reactie van difrax is. Heb uitgelegd dat er vocht in zat en ze wilde de spenen graag ontvangen. Ze zei niet bij voorbaat al dat ze niet waterdicht zijn :think:

Heb vanmiddag nogmaals gemaild, dat er in deze nieuwste ook vocht zat en of dat normaal is. We horen 't van de week wel, denk ik!

Nou, dat is echt heel normaal hoor. Gek dat Difrax dat niet erbij zegt. Maar wat is er zo erg aan als er water in blijft staan??

Hey grappig mijn zoon heeft de zelfde naam, maar dat terzijde :wink:

Ik weet ook niet beter dan dat er altijd condens in zit.

Op mijn werk koken we heel wat spenen uit en worden er heel wat aangeschaft, maar wel merk dan ook, er zit altijd condens in.

Wij vervangen ze standaard om de 2 Ã 3 maanden voor een nieuwe.

@mamalena wrote:

Nou, dat is echt heel normaal hoor. Gek dat Difrax dat niet erbij zegt. Maar wat is er zo erg aan als er water in blijft staan??

Dat vind ik dus ook. want ik heb er nu alweer 2 gekocht, sinds haar reactie… Had dus niet eens gehoeven. Nou, heb de twee laatsten bewaard. Heb er nog eentje van bibi, die dus halfvol water stond. Zou je die toch gebruiken?

Wat er zo erg aan is? Geen idee, 't water is gekookt dus kan geen kwaad lijkt me. Maar men zegt ‘vervangen als hij lekt/beschadigd is’, hoe zie je dan dat ie lekt als ie al vol met water komt te staan?!

@dragon wrote:

Hey grappig mijn zoon heeft de zelfde naam, maar dat terzijde :wink:

Goede smaak heb je :lol:

Geen idee wat dan ‘lek’ betekent… :think: Dat water kun je er gewoon uit knijpen. En joh, weet je hoe vies dat soort dingen worden, speentjes, flessen e.d.?! Net zo ‘vies’ als alles om je heen. Goed voor de weerstand. Ik had het uitkoken al gauw afgeleerd hoor. Gedoe. Gewoon goed afwassen volstaat.

zover ik weet is dit altijd met spenen… dacht dat dit normaal was…

lek… denk dat dat is als je ziet dat ze kapot gebeten zijn.

Ik ken het wel, maar doe ze altijd in de flessensterilisator en heb er geen last van :slight_smile:

Lek is ws bedoeld als in; gaatje zichtbaar in het zuiggedeelte of wanneer je eraan trekt dat er een gaatje zit tussen zuiggedeelte en schildje.

Verder zijn ze allemaal zo lek als een mandje wat betreft water doorlaten behalve de volledig gevulde voor kids vanaf 18 maanden. :wink:

Ik plempte ze overigens ook al snel bij in de vaatwasser ipv steriliseren. Wordt heet genoeg want dat mocht volgens de kraam ook al snel met de flessen (die we dan hier weer niet gebruikten ivm de volledige BV). :thumbup:

Ha je hebt je antwoord dus al 8) Het is heel normaal dus. Ik kook ze trouwens uit IN de waterkoker…hoezo gemakzucht :shifty:

haha niet zo gek hoor, dat deed ik namelijk ook altijd :mrgreen:

In de bibi zit direct het speentje vol met water tijdens het uitkoken, ook als de speen net uit de verpakking komt.

Bij Difrax heb ik dat nog niet gehad… Ow jawel trouwens bij 1 speentje…

Nog geen reactie van difrax. best raar, want als 't zo normaal is, dan leg je dat toch uit?! :think:

God knows heb ik een dezer dagen wel 'n nieuwe speen in de bus liggen…

Hier altijd de bibi speentjes, maar daar stond idd gewoon water in. Ff knijpen en dan ging het eruit.

Maar het water gaat er toch via het schildje uit (en in) en niet via het speentje, dus dan komt er toch niks in het mondje van je kindje en maakt het toch niet uit??

En lek zijn ze idd als er een scheurtje oid inzit.

En ik deed ze ook in de vaatwasser, maar ook daar komt er vocht in het speentje, gewoon eruit knijpen (zijn ze meteen niet meer steriel :wink: ) en weer gebruiken.

Hier alleen Bibi speentjes, maar ook vocht erin.

Hier gaan ze in de vaatwasser en 9 van de 10 keer zit er vocht in, de ene keer wat meer dan de andere keer.

Ik knijp het er gewoon uit.

Ik knijp het er ook gewoon uit,maar kijk wel elke keer dat er geen scheurtjes in zitten…