Fopspeen

Lucas zijn grootste hobby behalve poepen, slapen en eten is tutten met zijn speen.

Hij is nu 6 maanden geworden, dus heb ik de spenen ‘vanaf 1 dag’, vervangen door de ‘6 mnd’ variant.

Lucas had de laatste paar dagen ook steeds de afdruk van het schildje op zijn wangen zitten, dus ik dacht dat hij wel toe was aan een groter formaat.

Maar hij wil ze dus niet.

Hij wil alleen maar Bibi, Difrax spuugt hij meteen uit.

Deze grotere variant is exact hetzelfde, alleen iets groter.

Bekend probleem?

Hieke heeft ook erg moeten wennen aan de 6+ speen (Bibi) Op het kdv hoorde ik dat de overstap naar 12+ nog moeilijker zou zijn, maar dat viel hier juist weer heel erg mee. Hier was het een kwestie van geen 1+ meer aanbieden en doorzetten.

Ik heb voor Annemieke nog de 0-6 maand variant. Vond het onzin om een grotere te kopen. Stiekem hoop ik dat ze er zo sneller vanaf is :angel:

Hier hebben we dus een probleem met de 12 mnd speen, ik heb dus maar weer een nieuwe 6mnd speen gekocht.

Hier ook alleen bibi-kinderen.

Alle andere merken worden niet geaccepteerd.

kyano wil ook absoluut geen difrax speen

ben benieuwd wat ie van de 6+ speen gaat vinden :mrgreen:

Wel een bekend probleem dus zie ik al.

Misschien tussendoor maar aan blijven bieden, en kijken of hij het op den duur accepteert.

Hoe klein ze ook zijn, nu al hun voorkeuren. :wink:

jayden heeft ook een echte voorkeur

ik heb er 1 van kruidvat die hij liever niet wil.

en 1 van bibi die hij wel wil

en difrax word meteen terug gespuugd haha

fenna maakt het helemaal niet uit, ze heeft 7 spenen, van allle soorten door elkaar

@Heleentje wrote:

Ik heb voor Annemieke nog de 0-6 maand variant. Vond het onzin om een grotere te kopen. Stiekem hoop ik dat ze er zo sneller vanaf is :angel:

En wat als ze hem inslikt :think: :roll: :shock: ??

Daarom zijn ze groter he, vanwege het inslikkingsgevaar.

Anneke, als je er een lekker smaakje op doet? Cinababy of wat roosvicee?

@cathyanne wrote:

@Heleentje wrote:

En wat als ze hem inslikt :think: :roll: :shock: ??

Daarom zijn ze groter he, vanwege het inslikkingsgevaar.

Hoezo inslikken? De buitenkant is toch net zo groot, en die kan echt niet de keel in… :think: Gaat het niet om de lengte van het deel in de mond, dat is bij elke maar groter ook een stukje langer. Ik neem aan vanwege het groeien van de mond, en de vorming van de kaak/tanden… :think:

Volgens mij gaat het idd om het stuk wat in de mond gaat. Dat wordt steeds steviger ivm tandjes en groter ivm het groeien van de kaak.

Voor Jana heb ik ook de 6 maanden speen gekocht, maar dan wel van de difrax, hier wil ze niks anders, maar er zit een heel groot verschil tussen de 0+ speen en de 6 + maanden speen.

Ach ze heeft em wel in bed als reserve speen, maar nu nog hopen dat ze em toc ooit pakt haha :mrgreen:

Inslikken lijkt me echt niet mogelijk hoor.

Maar gelukkig heeft ze de laatste tijd af en toe een middag slaapje zonder gedaan. Wie weet is het einde is zicht :dance:

Ik heb laatst gehoord dat de zuigbehoefte na 6 tot 9 maanden ‘eraf’ is. Dus misschien is het een idee om er helemaal geen meer aan te bieden?

Ik ben nog lang niet zover, dus misschien zeg ik wel iets heel raars. :think: Ik hoop in ieder geval dat Tygo straks ook snel zonder kan! :pray:

@Heleentje wrote:

Maar gelukkig heeft ze de laatste tijd af en toe een middag slaapje zonder gedaan. Wie weet is het einde is zicht :dance:

Inslikken niet, maar ik heb op kok al een aantal keer “meegemaakt” dat een kindje het complete schildje in de mond had… Ontzettend eng…

@lydia wrote:

@Heleentje wrote:

Inslikken niet, maar ik heb op kok al een aantal keer “meegemaakt” dat een kindje het complete schildje in de mond had… Ontzettend eng…

Nou, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht… :oops:

Hmm, dat heeft Lucas ook weleens…

Gelukkig heeft hij het gister met de ‘grote’ speen gedaan.

Ik heb er nog maar 1, en nog 2 kleintjes (die stomme Bibi dingen zijn moeilijk aan te komen in verschillende kleuren, heb al 5 drogisterijen gehad…).

En ik wil ook zonder ring, en die zijn er ook niet altijd.

Snap het nut van zo’n ring ook niet, die kunnen ze alleen maar overdwars in hun mond stoppen.

Maar het ziet er naar uit dat hij het pikt.

Overdag heeft hij hem ook steeds minder in.

Alleen als hij slaapt, of moe is eigenlijk.

De spenen met ring mag je ook alleen maar gebruiken als je erzelf bij bent. idd in verband met het overdwars vastzitten in de mond :thumbdown: De ring is handig als je onderweg bent en hem wilt bevestigen aan een spenenkoord.

Hier alleen maar de spenen zonder ring. Ik heb er geloof ik wel een stuk of 7-8 in huis. 3 in bed (1 in de mond en in elk handje 1). Dan altijd 1 in de tas die meegaat naar het kdv of uit logeren. En nog enkele reserve (want die dingen verdwijnen altijd op onverklaarbare wijze) Inge gebruikt de kleine tot 6 mnd en die vanaf de 6 mnd gewoon door elkaar. Nooit een probleem geweest. Ze gebruikt de spenen ook alleen voor het in slaap vallen. Buiten het bed nooit.

Haha, ik zie het al voor me, 1 in de mond en in elke hand eentje! :thumbup:

Komt ze in ieder geval nooit tekort!

Ik heb er 3 en pak eigenlijk elke dag een schone.

De anderen liggen bij de spenen in het bakje in de koelkast.

Ik heb inmiddels 2 grote, nu hoop ik binnenkort een derde te kunnen kopen.

Ik wil graag 3 verschillende kleuren zodat ik zeker weet dat ik een schone heb.

Maar dat valt nog niet mee om die te vinden…

En roze dat zal ik hem niet aandoen… :lol: