Fopspeen

@gerdy wrote:

De spenen met ring mag je ook alleen maar gebruiken als je erzelf bij bent. idd in verband met het overdwars vastzitten in de mond :thumbdown: De ring is handig als je onderweg bent en hem wilt bevestigen aan een spenenkoord.

Met een Bibi speen met Bibi spenenkoord lukt het ook bij de spenen zonder ring om er een koord aan te bevestigen. Maar goed, eigenlijk maakt dat niet uit omdat ik ook het koord nooit gebruik zonder toezicht. Die gebruiken we als ze gaat slapen in de auto en dan ben ik erbij.

hier NUBY :thumbup:

enne tot 6 mnd daarna gaan ze de deur uit… heb ik bij Dave ook gedaan.

de speen is om het zuigebehoefte te bevredigen…en idd na 6/9 mnd is dat verdwenen en dus is de speen dan niet meer nodig…

wordt alleen maar moeilijker om het af te leren… want nu is het een behoefte, straks een gewenning…

@Anneke wrote:

Misschien tussendoor maar aan blijven bieden, en kijken of hij het op den duur accepteert.

Of gewoon stoppen met aanbieden? :think:
(of ben ik nu wel erg flauw?)

Dan ben je er wel in één keer vanaf.

Moet eerlijk zeggen dat dat niet eens in me op is gekomen om te stoppen.

Ik merk dat hij het om in te slapen erg prettig vind.

Altijd als hij slaapt haal ik hem weer uit zijn mond, of vaak ligt hij er gewoon langs.

De eerste maanden had hij hem vaak comtinu in, nu merk ik al dat hij er minder behoefte aan heeft. Soms bied ik hem aan als ik het idee heb dat hij er behoefte aan heeft en duwt hij hem zelf weg.

Ik ben eigenlijk niet zo bang voor het ‘eraan gewend’ raken.

In die zin, dat ik voor dat hij 1 jaar is wel van de speen af wil, maar dat ik er ook niet panisch om doe dat hij er eentje heeft nu.

Ik las ff mee (als moeder en als logopediste)

Koop iig ALTIJD een speen die hoort bij de leeftijd een te kleine speen kan echt gevaarlijk zijn! Helemaal inslikken kan idd niet maar het gebeurt echt regelematig dat kinderen een deel van het schildje in hun mondje krijgen en daar in kunnen stikken/ gaan spugen etc (ik heb het laatst nog meegemaakt bij een clientje van 6 maanden en 14 dagen, zijn moeder vond hem s ochtends in bed onder de spuug met het schildje in de mond…

Ik vind het nu al eng als Jara huilt met het speentje in dr mond, ik ga dan altijd ff kijken.

Het zuigen is aanvankelijk een behoefte, maar gaat op een gegeven moment over in een gewoonte…Ik merk met Jara nu ook dat je het speentje zo snel pakt als ze gaat huilen (zeker als je op pad bent…) Op een gegeven moment kun je ze ook even afleiden…Toen ik de logopedie-opleiding deed werkte ik in de vakanties op een KDV , het verbaasde me hoe vaak ouders bij het ophalen uit gewoonte het speentje gaven, kind in de maxi-cosy, speentje erin en gaan…Dan wordt het idd een gewenning…

Ik ben van plan om vanaf 5 maanden het speentje alleen nog te gebruiken bij het inslapen (Dus speen hoort in bed!) Met een jaar wil ik em weg doen (hangt er ook vanaf hoe een drama het dan is iig voor het 2e jaar moeten ze er vanaf) Maar hier bestaat er ook nog een kleine kans dat madam haar duimpje gaat vinden…ze zoekt hem nu al, maar probeer het steeds voor te zijn door het speentje te geven…

Okee… ik geloof dat ik dan toch echt even naar de winkel moet…

Ik ben wel vanaf het begin al zo “streng” met de speen geweest dat 'ie alleen maar in bed mag. Dus dat scheelt al weer wat ellende.

Af en toe lukt het al om haar tijdens haar slaapje overdag geen speen meer te geven, maar helaas nog niet elke keer. Ligt er maar net aan hoe moe ze is, als ze naar bed gaat. Haar duim pakt ze in ieder geval niet, soms wel haar knuffel, net als haar broer :inlove:

Me dochter wil ook alleen maar BIBI.

En heb al eens andere spenen gekocht maar die spuugd ze meteen weer uit.

Het overstappen naar de speen van 6 maanden.

Heb ik pas gedaan met 7 maanden.

Met 6 maanden wel eens gedaan maar zat ze alleen op te bijten.

En werd ze boos als ik haar die 6 maandenspeen weer gaf.

Maar ze had bij de geboorte al last van de spenen speciale tut moeten kopen op advies van de verloskundige ze moest van elke tut kokhalze.

Ze had een heel klein mondje.

Dus daarom ook wat later begonnen.

Het komt vanzelf wel.

@Heleentje wrote:

Ik heb voor Annemieke nog de 0-6 maand variant. Vond het onzin om een grotere te kopen. Stiekem hoop ik dat ze er zo sneller vanaf is :angel:

ja hier ook :mrgreen: Pas sinds paar weken een paar nieuwe gekocht in 6+ omdat de oude gingen scheuren…

mijn zoon wilalleen maar de spenen van avent lekker duur

heb toen hij geboren was al bibbi geprobeert en nuby maar die wou hij niet en de avent pakte hij uiteindelijk wel want ik wou beslist geen duim hebben