fondue van chocolade-letters

Omdat we dit jaar echt belachelijk veel chocoladeletters hebben gekregen (op werk, opa’s en oma’s enz) heb ik mijn gezin gisteren een fondueset voor chocoladefondue gegeven. Maar kan ik die letters daar zo in smelten of moet er nog iets anders bij in :think:

Ik denk een beetje water… :think:

@Rineke wrote:

Ik denk een beetje water… :think:


of slagroom (ongeklopt)

Ingrediënten

circa 300 g chocolade (puur of melk)

ca 1 dl room

stukjes stevig fruit naar keuze

marshmallow of cake

fondueprikkers of sate-stokjes



Bereidingswijze 1

Smelt de chocola in de magnetron op laag vermogen

Meng er vervolgens de room door

Hou de chocoladefondue warm boven een waxinelichtje

Dip met fondueprikkers of sate-stokjes stukjes fruit, marshmallow of cake in de chocolade



Bereidingswijze 2

Kook de room

Haal de room van het vuur en rasp de chocolade er doorheen

Hou de chocoladefondue warm boven een waxinelichtje

Dip met fondueprikkers of sate-stokjes stukjes fruit, marshmallow of cake in de chocolade



Bereidingswijze 3

Smelt de chocola au bain-marie

Meng de chocola met de room

Hou de chocoladefondue warm boven een waxinelichtje

Dip met fondueprikkers of sate-stokjes stukjes fruit, marshmallow of cake in de chocolade



Tip

Vervang de room door een halve dl room en een halve dl melk om het minder calorierijk of intens te maken.

Dip na de chocolade in gemalen (kokos)noot, hagelslag, enzovoort.

Mogelijke fruitsoorten: banaan, aardbei, meloen, peer, appel, frambozen druiven…

als je de marshmallows gedipt hebt in de chocolade zet ze dan voor een tijdje in de koelkast dan wordt het randje lekker hard en lijkt het net een bonbon je kunt dit natuurlijk ook met aardbeien of andere fruitsoorten doen!

je kunt ook in het laatse restje chocolade nog wat aardbeien doen zorg dat ze helemaal onder chocolade zitten dit kun je natuurlijk ook in de koelkast leggen en dan heb je heerlijke chocolade voor de volgende dag.

hazelnoten zijn ook overheerlijk in de chocoladefondue



Waarschuwing

Maak de chocolade niet te heet, om brokkelen te vermijden.










heb ff voor je gegoogeld

He, dank je wel :-* Had ook al gegoogeld, maar kon niks vinden :think: . mmm, heb er helemaal zin in gekregen :drool:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWW





Het water loopt me in de mond





Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie Mjammie



Ik wil ook!

ja ik wil ook wel!!!



hmmmmmjjaaammmieee.





nou meid eetse!!! :drool: :drool:

:drool: :drool: zucht…ren naar de winkel…nee toch maar niet mar wel leuk om van het weekend es te doen. (Alleen zijn dan de chocoladeletters al weer op :think: )

Ik heb een chocoladefontijn gekregen (helemaal blij) en daar stond in dat je de chocolade eerst moet opwarmen en dan pas in dat ding moet doen.



Geen antwoord op je vraag, maar ik zag dat je de stukjes er gewoon in wilde doen (fondue) en dat lijkt mij geen goed plan…Ik zou er ook room in doen. Veel calorieen zijn het toch al…



eet ze :smiley:

@Marlous wrote:

Ik zou er ook room in doen. Veel calorieen zijn het toch al…




Jij bent ook erg zeg! :lol:

Hoi hoi,

Eén van mijn dochters werkt in een zwitsers fonduehuisje, hier in België weliswaar.

Ze is hier toevallig en heb haar even het geheim ontfrutseld. :wink:



Chocolade laten smelten, beetje room (of volle melk) toevoegen.

Als de chocolade gesmolten is, voeg je er een béétje caramelsaus en een beetje bresilienne-nootjes bij !



eet ze !





liefs

Gerda

deze topics zoude verboden moeten worden :lol:



zit hier me hele toetsenbord onder te kwijlen :drool: :drool: :drool:

Ja idd…maar mij lijkt chocolade van een letter zo ‘‘flauw’’ ik heb die speciale ‘‘boontjes’’ altijd,lekker puur dat smaakt tenminste lekker :mrgreen:

Ik deed het trouwens eerst au bain marie laten smelten en dan pas in de chocolade fondue anders duurt het volgens mij een jaar voordat het gesmolten is :lol:

@Marlous wrote:

Ik heb een chocoladefontijn gekregen (helemaal blij) en daar stond in dat je de chocolade eerst moet opwarmen en dan pas in dat ding moet doen.



Geen antwoord op je vraag, maar ik zag dat je de stukjes er gewoon in wilde doen (fondue) en dat lijkt mij geen goed plan…Ik zou er ook room in doen. Veel calorieen zijn het toch al…



eet ze :smiley:
het je eindelijk je fontein :lol:

Wanneer spreken wij weer eens af :think: :lol:

8)

@Marlous wrote:

Ik heb een chocoladefontijn gekregen (helemaal blij) en daar stond in dat je de chocolade eerst moet opwarmen en dan pas in dat ding moet doen.



Geen antwoord op je vraag, maar ik zag dat je de stukjes er gewoon in wilde doen (fondue) en dat lijkt mij geen goed plan.


Een fontein is wat anders dan een fondue :wink:

Bij fondue moet de chocolade smelten en blijft het verder in het schaaltje zitten en in een fontein moet het door het mechanisme heen, en dan kan ik me voorstellen dat je dan geen klontjes kunt gebruiken :stuck_out_tongue:

@renzosmam wrote:

Ja idd…maar mij lijkt chocolade van een letter zo ‘‘flauw’’ ik heb die speciale ‘‘boontjes’’ altijd,lekker puur dat smaakt tenminste lekker :mrgreen:

Ik deed het trouwens eerst au bain marie laten smelten en dan pas in de chocolade fondue anders duurt het volgens mij een jaar voordat het gesmolten is :lol:




Leek mij ook, maar ik wil in eerste instantie in ieder geval van de 14 :shock: :shock: chocoladeletters af :mrgreen:

Lekkere ideeën, wij gaan binnenkort ook chocoladefonduen :drool: Je hebt ook speciale smelt chocola, niet extreem duur, maar als je al genoeg chocola hebt… :lol:

:drool: :drool:

14 choco letters :shock: Haha ik had er 0, maar mocht er 1 van vriendlief opeten. :wink:

Wat een geweldig idee zeg! Ik heb er nu alweer 2 zo naar binnen zitten knagen (ook geen straf hoor :wink: ) Maar deze ga ik onthouden!