flesje, hoe leer je dat?

Hoi!

Mijn oudste pakte de fles direct, geen probleem, ik had soms zelfs het idee dat ze die fijner vond als de borst zelf?

Maar mijn baby… ze heeft wel door dat ze moet zuigen, maar als de melk dan in haar mondje komt raakt ze in paniek, gaat ze kokhalzen…

Ben ik gewoon te vroeg? moet ik wat meer geduld hebben?

Als Esmay 5 mnd is ga ik weer werken, dus het zou wel fijn zijn als ze dan wel de fles pakt, maar als ik nu zie hoe ze reageerd, geen idee of ze dat dan gaat doen en wat gebeurd er dan?

Ze krijgt trouwens gewoon BV in de fles, ik werk dan 3 dagen per week gewoon van s’ochtends tot eind van de middag.

tips? geruststelling?

vast bedankt!

Annette

Eerst maar even de geruststelling :wink:

Je hebt tijd zat om te oefenen, je begint lekker op tijd :thumbup:

Dus je gaat echt wel de juiste methode vinden voor die tijd :hug:

En het is echt niet te vroeg, ze is toch ongeveer 6 weken? mooi moment volgens mij om te starten met oefenen :thumbup: En als ze door heeft hoe ze moet zuigen, gaat het volgens mij wel goedkomen!

en dan de tips :wink:

• hoe vaak heb je al geoefend (bij ons duurde het wel tot fles 3 of 4 totdat het een beetje ging en de ene keer ging het beter dan de andere keer)
  • hoe lang ga je door? Je spreekt over ‘geduld’, blijf je zelf wel rustig tijdens het voeden? Anders denkt Esmay misschien ‘er zal wel iets verkeerd zijn want mama is zo gespannen’
  • welke speen gebruik je? Is het misschien mogelijk dat het haar te snel gaat? Andere speen proberen? Andere fles proberen? Wij dachten op een gegeven moment dat ze een grotere speen wilde en toen begon ze ook vreselijk te kokhalzen, ze vond het veel te veel melk in haar mond :roll:

Kortom, uitproberen uitproberen uitproberen en rustig blijven :slight_smile:

Junia kokhalst als de melk te koud is??!! Msschien doet Esmay ook wel kokhalzen omdat de melk te koud/te warm is??

Verder gebruik ik de kersspeen van difrax en die pakte ze gelijk… Is een brede speen die lijkt op een tepel aldus de verpakking (nou ja tepels zijn toch het lekkerst volgens mij)…

Succes, gelukkig heb je nog even… Ik mag over 4 weken alweer…

grts patricia

Eigenlijk maakt het niet uit welke speen dat je pakt. Het gaat om de manier van aanbieden.

Een kind dat gewend is om uit de borst te drinken maakt een rolbeweging met de tong. Een flessenspeen knijp je open en dicht.

Soms hoor je dus wel eens moeders die zeggen: hij/zij lust geen speen/tutje of spuugt het voedsel uit.

Hun kindjes doen gewoon wat ze moeten doen en dat is rollen met de tong; met een beetje pech gaat het voedsel dan de andere kant uit :lol: naar buiten dus weer!

Verder heb je dan een plekje in de mond waar de kokhlalsreflex ligt. Als je de stimuleert dan begint iemand te kokken.

De kunst is dus om met de speen het bovenlipje te kietelen zodat het mondje ver open gaat. De speen biedt je dan aan en laat het kindje de speen zelf naar binnen zuigen. De speen niet naar binnen duwen!

Eerst de fles even ondersteboven houden zodat de melk gaat druppen en niet spuit.

Succes!!

en is t al gelukt??

Vandaag geprobeerd op de manier van Chella, ze likte een beetje aan de speen, maar recht weer in paniek.

Ik dacht dat dit het juiste moment was, het was nog net geen tijd om te eten voor haar, ze lag heerlijk te lachen in de box naar haar mobiel van Tiny Love :inlove:

maar ook toen man ermee ophield (na 2 pogingen die beiden eindigden in luid huilen) werd ze oko niet weer rustig, dus maar aangelegd.

Ook hebben we tempratuur nu goed in de gaten gehouden, het kan heeeel goed zijn dat de vorige flesjes te koud waren voor haar.

sjee… ik had het niet verwcaht hoor, ik heb nog wel ruim 3 maanden om te oefenen, maar toch…

anderzijds, er komt nu wel vast melk in de vriezer, als ze dat dan niet gaat drinken, gaan we maar veel pannekoeken eten :wink: :lol:

ow ik dacht misschien lust Lys de BV wel uit het flesje, die heeft immers ook 18 mnd bij mij gedronken, tot mijn grote verbazing pakte ze het flesje toen ik zei wil jij het hebben, maar lekker vond ze het niet :lol:

(btw, ik kook altijd alles uit, voor iemand denkt, ow jee :wink: )

wat nu als ze straks 5 mnd is en ze drinkt nog steeds geen fles?

ow en Chella… ik hoop niet dat ze ook een lepetje gaat weigeren straks :lol: :wink:

@annette77 wrote:

Nou... dan heb je het zelfde probleem als ik :wink: mevrouw wil inmiddels wel pap van bv en fruit/groente... maar flesjes? Neeeeeeh hoor :roll: :mrgreen:

@Affie wrote:

@annette77 wrote:

Nou... dan heb je het zelfde probleem als ik :wink: mevrouw wil inmiddels wel pap van bv en fruit/groente... maar flesjes? Neeeeeeh hoor :roll: :mrgreen:

Of zoals hier ...
En dan kan je weer aan de nachtvoedingen beginnen :mrgreen:

Annette

Ik denk dat het wel goed komt. Ik heb met Floor ook nooit problemen gehad, en Mirte deed een heel stuk moeilijker over het flesje. Uiteindelijk is het wel goed gekomen, en heeft ze gewoon mm mee gekregen naar de gastouder in een flesje.

Ik heb diverse flesjes en spenen geprobeerd. Uiteindelijk komt het bijna altijd wel goed.

Ik ken wel iemand die naar het kdv ging om te voeden, omdat zoonlief geen flesje wilde. Maar ik heb meer verhalen gehoord dat het uiteindelijk wel goed gaat met het flesje.

Veel succes er mee.

Karin

Affie, ik bedoelde meer dat ze 5 mnd is als ik ga werken :wink:

ow en nachtvoedingen vind ik niet zo’n probleem, deed Lys ook toen ik net weer ging werken. Gaat anzelf over (hoop ik) 8)

Frogger, ik hoop het… ik werk echt te ver weg van huis/oppas om even te gaan voeden, dat lukt dus echt niet…

Ja dat snap ik dat je dat bedoelde, en ik bedoel dat ook… ik zit namelijk nóg steeds met het probleem dat ze geen fles drinkt …

Ja dat snap ik dat je dat bedoelde, en ik bedoel dat ook… ik zit namelijk nóg steeds met het probleem dat ze geen fles drinkt …

Hoe doe jij dat dan?

@annette77 wrote:

Hoe doe jij dat dan?

Altijd de borst geven zeker? :lol: :wink:

Ik heb het probleem ook gehad met Cas.

Hij heeft 7 maanden lang niets anders dan de borst gekregen, flesje ging absoluut niet!!

Na veel sukkelen en vanalles geprobeerd te hebben is het dan uiteindelijk gelukt en accepteerde hij dan de fles… maar dat was niet gemakkelijk om het hem te leren!

Succes! :pray:

@annette77 wrote:

Hoe doe jij dat dan?

Haha eeeeh… eerst kreeg ze helemaal niks en dat pikte ze, 's avonds/'s nachts haalde ze dan in. Maar tegenwoordig komt hub (ze is bij hub als ik werk) 1x per dag naar mijn werk en voed ik haar daar, en 1x per dag ga ik naar huis om te voeden. Dat werkt hier goed. Ze eet nu ook hapjes dus we blijven wel proberen of dat evt voedingen kan vervangen, en we oefenen bv-pap uit een bekertje drinken en dat gaat steeds beter. Per oktober gaat ze naar een kdv dichtbij mn werk (2 min) en heb daar ook al afgesproken dat als ze dan nog niet uit een fles drinkt dat ik haar zelf kom voeden. :slight_smile:

Handig is anders, maar ik heb me erbij neergelegd. We blijven wel proberen maar spelenderwijs, geen dwang of frustratie, dat werkt toch alleen maar averechts

@Bietje wrote:

@annette77 wrote:
Hoe doe jij dat dan?

Altijd de borst geven zeker? :lol: :wink:

mmm dan gaat ze zeker dorst krijgen... ik ga weg om half 8 en blijf dan tot 5 of 6 uur einde van de dag weg....

Mijn man zei, misschien vind ze dat de melk er te langzaam uitkomt (avent speen 1) en moet je eens een speen 2 proberen?

ik zat zelf te denken haar een middag naar mijn sm te doen, zelf thuis te blijven (dus op 5min afsand) en dan eens zie of ze wel die fles pakt als ze echt honger heeft?
Niet nu hoor, maar als ze een maand of 4 is?
Maar dat is dan weer zo ehmmm nou ja, niet ik.

@Affie wrote:

@annette77 wrote:
Hoe doe jij dat dan?

Haha eeeeh… eerst kreeg ze helemaal niks en dat pikte ze, 's avonds/'s nachts haalde ze dan in. Maar tegenwoordig komt hub (ze is bij hub als ik werk) 1x per dag naar mijn werk en voed ik haar daar, en 1x per dag ga ik naar huis om te voeden. Dat werkt hier goed. Ze eet nu ook hapjes dus we blijven wel proberen of dat evt voedingen kan vervangen, en we oefenen bv-pap uit een bekertje drinken en dat gaat steeds beter. Per oktober gaat ze naar een kdv dichtbij mn werk (2 min) en heb daar ook al afgesproken dat als ze dan nog niet uit een fles drinkt dat ik haar zelf kom voeden. :slight_smile:

Handig is anders, maar ik heb me erbij neergelegd. We blijven wel proberen maar spelenderwijs, geen dwang of frustratie, dat werkt toch alleen maar averechts

ok, als dat voor jullie werkt dan is het goed :thumbup:

hier zou dat dus ook niet kunnen, ik werk op 2 locaties, beide locaties een half uur van mijn huis af, maar het is ook nog een ruim 20 minuten rijden van de ene naar de andere locatie.

Ik heb al zitten denken om tijdelijk te vragen of ik gaan 4 dagen van 5 uur kan gaan maken tot het iet meer nodig is, en dan 1 locaties per dag te werken.

Maar dat vind ik dan ook weer een beetje op de feiten vorouit lopen, want misschien ( :pray: ) gaat ze hem toch nog pakken…

en een ander flesje annette???

mischa dronk altijd uit avent, en daimen kon helemaal niets met die speen. Dus misschien is dat ook het probleem…

succes!!

ja, maar ik heb oko al 3 gewone spenen geprobeerd en het lijtk of ze een siliconenfobie heeft?

zal vandaag bij de prenatal es wat anders meenemen.

ze is wakker :inlove:

anders ga ik wel oppassen Annette, kan ze gewoon bij mij drinken :lol: :lol: :lol:

nee hoor, hoop toch dat ze dalijk ook lekker uit n fles gaat drinken :hug: