fimpje van tom en zijn ratjes ( de nu alweer weg zijn) pag 7

na een ha-ha-haaatjoeh debacel bij een poging tot het kopen van een konijn :shifty: willen we nu een ratje kopen voor tommemans.



maar ja…wat is een goed idee?

een mannetje of vrouwtje ?

grote kooi of veel los of allebei ?

hoe maken we hem snel zindelijk en tam?

waar vind ik een betrouwbare verkoper?



enz enz enz :mrgreen:



wie helpt ons op weg :shifty: :-*

Wat LEUK :mrgreen:



Hier staat veel informatie zag ik.

Over huisvesting,of een ratje alleen kan enzo enzo.



http://www.ratjes.nl/

Dat worden dus 2 ratten :lol:

Tom wil een ratje… :think:



Of wil mama een ratje…? :mrgreen:



En een cavia dan?

Ja ik zat ook al te denken?



Tom wil een ratje?

Vind je hem niet een beetje te klein voor een ratje???



Als ik naar Mateo kijk en hij zou een ratje hebben knijpt hij dat beest zo fijn… :think:

cavia is te groot, te luidruchtig en te harig 8)



ik ga linkje lezen :angel:



:-*

Ratje :think: die dingen hebben echt enorm scherpe nageltjes. Denk je niet dat ze hem pijn zullen doen als ze snel weg willen?

Guusje…ik heb een aantal jaren een rattery gehad.

Via tammeratten punt nl kun je vast wel een rattery in de buurt vinden.



Als je wilt weten of het een betrouwbare is mag je me altijd pb-en…ik ken ze allemaal :wink:

we hadden een goudhamstertje, en dat ging prachtig :inlove:



maar nu is ¨tijger¨ :wink: :mrgreen: dood :cry: en we hopen met een ratje tom iets meer fysiek contact te kunnen geven met een dier.



ik ben niet bang voor de nageltjes …die kan je kort houden en ratten zijn erg sociaal dus dat zal wel loslopen.



uiteraard zal ik hem tam maken en voorlopig zelf vasthouden .



knijpen…hmmm…tom is erg teder. als ie een baldadige dag heeft mag ie um gewoon niet aaien :naughty:



linkje was super ! bedankt!

en ja…nu worden het er 2 :lol:

Ik denk dat Guus wel zo slim is om Tom het ratje niet zelf vast te laten houden :mrgreen:



En om er naar te kijken is al heel leuk!!! :mrgreen:

En aaien terwijl mama het vasthoud gaat ook goed :mrgreen:

  • gaat NU 10 pben :dance:

Ik heb konijnen, cavias en ratten gehad, en moet zeggen vond ratten toch wel het leukste huisdier van die 3! Alleen, ja wij hadden dus 2 ventjes....de stank je moet ze echt zeer regelmatig verschonen vind ze meer stinken als konijnen en cavias :think:

En je moet ze een ruime kooi doen met genoeg te doen, verder heb ik er ook niet heel veel verstand van, mijn ex wilde die beestjes hebben soort zoekt soort :silenced: :wink: grapje ratten zijn lieve beessies

Suc6 met je beslissing!

Wij hebben inmiddels een cavia en ik ben zwaar allergisch voor harige beesten maar met deze valt het mee. Heb hem voor we hem kochten uitgebreid betast en tegen me aan gehouden en ik kreeg geen hatsjoeoeoe neigingen. Het is een rex cavia, hij heeft kort haar maar niet van die vliegdingen maar meer als een bepaald soort pers poes waarbij het haar wat viltig aanvoelt. Zo één heb ik vroeger gehad en daar had ik ook geen last van.

Misschien ook nog een optie mocht de rat niks worden.

Groetjes,

Yvonne

Guus, wij moeten geloof ik ff praten :wink:

Ik heb zo’n beetje 10 jaar ratten gehouden en d’r is weinig wat ik niet weet over ratten…zoals al gezegd, áls je er voor gaat, moet je er sowieso minimaal 2 van het zelfde geslacht nemen, maar ik ben niet zeker of ratjes wel geschikt zijn voor jullie, allergische reacties zijn niet zelfzaam als je ratten hebt en ze kunnen nogal eens een hoge dierenartsrekening veroorzaken :?

Daarbij haalt de gemiddelde leeftijd van die diertje vaak niet hoger dan 2 jaar.



Als je morgen (zondag) online bent kletsen we er wel ff over als je wilt :wink:

Oh Mar10e, hoe heette je rattery??

Ik reageerde iets te snel op Guus, voor ik alle reacties gelezen had :wink:

@gismolo wrote:

Ratje :think: die dingen hebben echt enorm scherpe nageltjes. Denk je niet dat ze hem pijn zullen doen als ze snel weg willen?




hihihi een beetje rattery zorgt er voor dat je ritten (babyratje) netjes aan mensen gewend is als je ze koopt, heel anders dan in de dierenwinkel waar bange en schuwe diertje te koop aangeboden worden.

Normaal gesproken zit een ratteryratje juist graag bij je :mrgreen:

:snooty: zit ik vannacht uren in msn, ben je er, geheel tegen mijn verwachting in, niet :o :snooty:





:mrgreen:

@Guusje wrote:

:snooty: zit ik vannacht uren in msn, ben je er, geheel tegen mijn verwachting in, niet :o :snooty:





:mrgreen:


guusje anders wilt deze suus wel praten met je over ratten :mrgreen:

suus en suus kennen elkaar via de rattenwereld :mrgreen:

hebben er nu 3 zelf

poekie villain en dach

ratten zijn lieffffffff :inlove: :inlove: :inlove:



maar denk wel dat je het best even van te voren kan gaan testen of je geen alerchiese reactie ervan krijgt :-*

Waarom niet een hondje?



Kan Tom ook lekker aaien en knuffelen en mee spelen… je hoeft er maar één van en dan heb je ook nog een écht huisdier! :mrgreen:



Sorry hoor, ik griezel van ratten, muizen en dat soort gespuis… brrrrrrr!!