fimpje van tom en zijn ratjes ( de nu alweer weg zijn) pag 7

vind een hond toch wel van een ander kaliber dan een rat hoor!!



tuurlijk ka je er ook mee knuffelen, maar je MOET er toch ook 5 keer per dag mee naar buiten!

Guus is allergisch… :wink:

@Marlous wrote:

Guus is allergisch… :wink:




ook dat ja…

:lol: ja nou idd



de hamster ging voor mij van een afstandje goed, en papa deed hem verschonen :inlove:



aangezien de haren van een ratje heel kort zijn verwacht ik geen probleem, maar ja…je zult net zien :wall: dat ik dan weer reageer op hun speeksel…



macsuzy, ik heb al een keer ge proefknuffeld met een ratje en dat leek goed te gaan :shifty: maar ja…misschien blijkt het in de praktijk toch onhaalbaar :?



ik heb een goede tip van mar10e gehad :-* waar ze ook de rat bij allergie weer terug nemen :thumbup:



een hond…nee is me veel te veel werk en veel te veel verantwoordelijkheid. buiten dat ik er allergisch voor ben :wink:



vriendin van mij heeft cavia-s, gaat 2 uurtjes goed, dan begint dat hooi op mij in te werken :s



ratjes mogen geen hooi dus das ook een pre.



nou suus en suus…ik zit er klaar voor :angel:

Ik heb hier ook twee ratjes en ze zijn erg lief en aanhankelijk!!

Een rat is zeer zekers wel wat anders dan een hond, die kan je niet vergelijken met elkaar.

Ik heb twee zusjes en ik zou een grotere kooi nemen want ze willen graag wat ruimte.

De kooi van mij is eigelijk nog iets te klein maar ben op zoek naar een ander huis voor ze.

Ik heb ze nu 1 jaar en weet, dat als de dames straks overlijden :cry:, ik weer nieuwe zal nemen.

De nageltjes zijn niet al te scherp dus dat valt best mee voordat je je bloedende krassen verbeeld overal! :stuck_out_tongue:



Gewoon doen, het zal je bevallen! :wink:

@Guusje wrote:



ratjes mogen geen hooi dus das ook een pre.



Staat idd op de site, maar van mij krijgen ze van jongs af aan hooi en strooi in de kooi en ze vinden het geweldig!!!
Je moet het eerst schudden buiten zodat de stof eruit kasn waaien en daarna in de vriezer leggen en dan pas in de kooi. :wink:

Je hebt ook kale katten, een kennis van ons heeft er een.

is dat misschien iets?

bij katten geeft een enzym in het speeksel vooral de allergische klachten. ze likken zich, en huidschilfers dwarrelen dan overal.



ik word dan ook al letterlijk ziek met koorts en zo van katteharen/katten-stof op iemands kleding :?



bezoek met katten komt hier alleen onder strenge voorwaarden mijn huis in :oops: en ik kom nooit in huis bij katten.

op noten en paarden na mijn ergste allergie…en ik vind ze zo mooi en lief :cry:

Lijkt me erg moeilijk om allergie’s te zijn voor veel :?



Na mijn bezoek heb je toen ergens last van gehad?

Want wij hebben ook een hond.

Ik heb gelukkig nooit haren aan mijn kleding,ja af en toe 1 maar die is er zo weer vanaf.

Wat heftig Guusje…wat een gedoe voor je zeg!



Wij hebben vroeger ook ratjes gehouden…vooral eentje, Snowy, zal ik nooit vergeten. Hij was enorm tam en we namen hem overal mee naartoe.

Ik vind het geweldige beestjes!

(jammer genoeg werd Snowy opeens verlamd…vreselijk, we hebben hem toen in moeten laten slapen. De dierenarts vermoeede dat Snowy uit een testlab kwam… :roll: )



We hebben ook hamsters, woestijnratjes, enz enz gehad, maar aan de ratjes hebben we het meeste plezier gehad. :thumbup: :smiley:

wij hebben er 3 ratten,En voor kindjes is er niets aan,Dmian is dol op ze,maar als hij ze beet pak,knijp hij ze fijn,Als je het mij vraagt hebben kinderen van deze leeftijd niets aan huisdieren,

Maar ALS je toch een rat koop,Koop hem Alsjeblieft in eeen RATTERY,En niet in een dierenwinkel,

Sorry meis, maar ik heb slecht geslapen vannacht (goh vertel eens iets nieuw Suus :wink: )dus ik heb ff uitgeslapen vannacht.



Iemand opperde naakte dieren…NIET DOEN…iig geen naakte ratten, die diertjes ondervinden veel te veel nadelen van hun uitlerlijk, ik kan er over meepraten.

Daarbij komt, dat áls je allergisch bent, je meestal niet allergisch bent voor de haren, maar voor de huidschilfers en bij ratten kun je ook een allergie opbouwen voor de urine.

Vaak als mensen allergisch zijn zie je dikke jeukende striemen waar de nageltje de huid hebben geraakt.



Ik zal zo een lijstje met de voor en tegens van het houden van ratten maken :mrgreen: Dan mag je zelf beslissen of dat voor jou ook zo opgaat :mrgreen:



Ben nu trouwens wel online :wink: maar maar even want we gaan naar belgië zometeen naar de vrijmarkt :stuck_out_tongue:

@Rivella wrote:

Sorry meis, maar ik heb slecht geslapen vannacht (goh vertel eens iets nieuw Suus :wink: )dus ik heb ff uitgeslapen vannacht.



Iemand opperde naakte dieren…NIET DOEN…iig geen naakte ratten, die diertjes ondervinden veel te veel nadelen van hun uitlerlijk, ik kan er over meepraten.

Daarbij komt, dat áls je allergisch bent, je meestal niet allergisch bent voor de haren, maar voor de huidschilfers en bij ratten kun je ook een allergie opbouwen voor de urine.

Vaak als mensen allergisch zijn zie je dikke jeukende striemen waar de nageltje de huid hebben geraakt.



Ik zal zo een lijstje met de voor en tegens van het houden van ratten maken :mrgreen: Dan mag je zelf beslissen of dat voor jou ook zo opgaat :mrgreen:



Ben nu trouwens wel online :wink: maar maar even want we gaan naar belgië zometeen naar de vrijmarkt :stuck_out_tongue:


suus geen rat mee nemen he :wink:

ik vang hem dit keer niet op slechte gevolgen :?



guusje kijk eens op de pagina van ratterykissimee

daar heb ik nu al 3 jaar lang ratten van

en bevalt me goed :thumbup:

en inderdaad 2 ratten



geen zaagsel gebruiken geen hooi of stro

ivm stof en mijtsoorten

er zijn genoeg altarnatieven

ruime kooi

ik mijn voorkeur gaat uit naar mannetjes

worden groter en zijn iets rustiger

en kwa stank vind ik echt wel mee vallen hoor

als je hetgoed bij houd ruik je ze nog niet eens

je mag hier wel een keer komen kijken als je wilt :mrgreen:

Heej Suus, die monsters van jou zijn geen goede afspiegeling van de werkelijkheid :wink:



Guus, de meeste ratten worden niet zo groot als die van Suus, ze worden daar gewoon enorm verwend :wink:

Maar ik zou haar wel aan haar uitnodiging houden want je kunt er precies zien hoe het is om ratten te houden :wink:



Gaat nu genieten van een dagje vrije markt



Bye bye

@Rivella wrote:

Heej Suus, die monsters van jou zijn geen goede afspiegeling van de werkelijkheid :wink:



Guus, de meeste ratten worden niet zo groot als die van Suus, ze worden daar gewoon enorm verwend :wink:

Maar ik zou haar wel aan haar uitnodiging houden want je kunt er precies zien hoe het is om ratten te houden :wink:



Gaat nu genieten van een dagje vrije markt



Bye bye


nou alleen poekie is de grootste hoor :mrgreen:

ik ga ze eens wegen voor de gein



veel plezier vandaag :mrgreen:

de gewichten vallen wel me suus



dach weegt 480 gram en is nu 2 en een half jaar oud



poekie weegt 800 gram en is 3 weken ouder als liam :mrgreen:



villain weegt 370 gram en is 4 maanden oud :mrgreen:

@macsuzy wrote:

de gewichten vallen wel me suus




Oké maar met Poekie zit je wel meteen in de bovenste regionen :wink: die’s net zo zwaar als Sorbo was en dat was ook een monster qua omvang :mrgreen: :wink:

De rest is nog jong dus die hebben nog alle tijd om dat gewicht te bereiken :wink:

Ik heb Guusje een link gepb-t van een rattery waar ik zelf goede ervaringen mee heb (met Mariska van Kissimmee trouwens ook hoor), maar als ik haar zo hoor zou ik zelf eventjes rustig nadenken of het echt wel zo’n goed idee is.



Allereerst zou ik eens even goed nagaan of je allergisch bent, en daarna zou ik me eens goed afvragen of Tom er wel iets aan heeft.



Zelf heb ik op sommige momenten meer dan 30 ratten gehad en als rattenliefhebber beweerde ik ook altijd dat ze niet stinken etc.

Maar ik heb zat ‘klanten’ over de vloer gehad die mannetjes (vaak gewoon 2, en niet 30 :wink:) namen en vervolgens toch erg klaagden over de stank (ondanks goed schoonhouden van de kooi).



Ook is het niet zo dat je ratten aanschaft en ze vervolgens gewoon hele dagen in de kooi kunt laten zitten. Ratten zijn wel dieren die je gewoon regelmatig aandacht moet geven, uit de kooi haalt en los rond laat lopen (als je bijv. niet zo’n grote kooi hebt).



Zomaar wat overpeinzingen… hoe dan ook succes met de afweging/ keuze!

Ik heb trouwens ook meerdere zwaargewichten gehad :wink:

Ril, ril, ril, bij het zien van de foto’s… :shifty:



Nou eh, het zou zo wie zo niets voor mijn overgevoelig neusje zijn, ik ruik elk naar geurtje :sick:



Jammer dat je zo allergisch bent… Misschien is een leguaan iets??



Ik zie je al knuffelen met zo’n eh, aaibaar dier! :wink: