Fietsstoeltjes

ok, jayden past daar nog lang niet in, maar zat eens op internet te zoeken…



onderstaande set is 200 euro. wat vinden jullie daarvan? en is een voorzitje handig? en dat windscherm? ben benieuwd naar jullie ervaringen!



ik vind de set prachtig!

maar het bedrag in 1x te hoog.

je kan op de markt (bij mij dan) ook van zulke fiets zitjes kopen(zelfde merk). en dan zou ik beginnen met de voor kant en ook een windscherm en tegen de tijd als ze een jaar of 3 is de achterzit kopen.

het zijn ook nog eens kleine fietstassen dus kun je er nu nog voor kiezen zolang ze voorop zit om grote fietstassen voor achter nemen.

Idd erg mooi maar wat een geld :shock: Hier alles van marktplaats gehaald. Ik ben denk ik maar een kwart ervan kwijt geweest en dan kan ik de boel zelf ook weer kwijt op den duur. Voorzitje vind ik erg handig. Gebruiken we nog dagelijks. Is ook gezelliger dan een achterzitje vind ik. Maar op een gegeven moment is dat te klein dus door naar een achterzitje. Ook die wordt nog dagelijks gebruikt. Ik heb zelf hele grote fietstassen waar ze met de benen in kunnen. Ben je gelijk het risico van spaken kwijt. Maar zo’n set is ook wel handig. Buggydrager heb ik zelf nooit gebruikt. Ik nam een draagzak mee toen dat nog ging, inmiddels lopen ze gewoon, maar buggy mee is ook wel handig op z’n tijd. Regenscherm heb ik trouwens ook nooit gebruikt, pastte niet met m’n stuur. Nooit gemist ook. Beetje warmer aankleden tegen de wind dan ben je er ook.



Succes ermee!

Ik heb het toen wel in 1 x gedaan omdat ik het gewoon mooier vind om alles van t zelfde te hebben… ik erger me groen aan mooie mama fietsen met 2 verschillende zitjes en een afwijkend windscherm… smaken verschillen dus. Aangezien printjes soms vervangen worden en ik dat risico niet wilde nemen, heb ik dus ook alles in 1 x gekocht, maar geen fietstassen.

Ik was toen 160 euro kwijt inclusief de buggydrager.



Zou nu niet meer kopen dan alleen de zitjes en het scherm.

Fietstassen vond ik onhandig, als ik veel moest hebben ging ik gewoon niet met de fiets, kleine dingen deed ik in een rugzak.

De buggydrager vond ik ook niks, meteen mijn hele fiets uit balans.

Ik zou denk ik nu dan voor een quinny zapp gaan en daar de beugel voor op mijn fiets laten maken.



Ik wil trouwens graag een hele nieuwe set, die van mij is nu bijkans 6 jaar oud en dat is te zien :shifty:

@Cell wrote:

. ik erger me groen aan mooie mama fietsen met 2 verschillende zitjes en een afwijkend windscherm… smaken verschillen dus.




hellemaal mee eens hoor daar heb ik ook een hekel aan…

maar ik had de hondjes print dody of zo en die was overal verkrijgbaar dus hoefde ik niet alles in 1x aan te schaffen.

Hier ook gewoon van MP gehaald hoor…wel heb ik dezelfde print van stoeltje en windscherm. Persoonlijk erger ik me er niet aan ieder zijn ding toch en als het mij bv €100,- scheeld is voor mij met deze dingen de keus heel snel gemaakt :thumbup:



Maar hij is wel heel mooi!

Ik heb een voorzitje inclusief windscherm van GMG bij Halfords in de aanbieding gekocht, voor iets van 45,- Dat windscherm vind ik fijn trouwens, we fietsen smorgens vroeg naar het kdv en dan is het guur buiten. Maarre… 200,- is veel geld, zo duur hoeft het niet te zijn.

Ik begreep van iemand dat de fietstassen niet meer op de fiets kunnen met zo’n achterzitje. OF heel lastig… :think:

De set is geweldig hoor! Maar ik vind het echt heel veel geld!



Ik zou voor MP gaan. Ze zitten toch op de stof, dus als de 2e afwijkt, zie je het toch niet? Of je moet zonder kids gaan fietsen :wink:

Becca Fietstassen passen inderdaad niet als je zo’n zitje achterop hebt. Daar kun je een speciale adapterset voor kopen, zodat je fietstassen meer naar achteren vastgezet kunnen worden. Daarom zullen die fietstassen ook wel kleiner zijn, omdat ze anders een eind uitsteken.



D Een zitje van GMG heeft toch van die beugels eromheen, zodat je de beentjes daar doorheen moet zien te frummelen? Dat lijkt me heel erg onhandig, zeker omdat ik al last van mijn rug en bekken heb, je dan met een wiebelende fiets en een wurmend kind zit. Daarom leek een zitje van Bobike mij praktischer. Of valt het wel mee?

ik heb ook bobike setjes. maar met die fietstassen valt wel mee

ik heb ze er ook op. zaten speciale beugels bij die ja aan de bagage

drager vast maakt zodat ze iets verder achteruit geplaatst kunnen worden. alleen kan er dan geen buggydrager meer aan (zijn toch rotdingen te wiebelen)

@Jippie wrote:

D Een zitje van GMG heeft toch van die beugels eromheen, zodat je de beentjes daar doorheen moet zien te frummelen? Dat lijkt me heel erg onhandig, zeker omdat ik al last van mijn rug en bekken heb, je dan met een wiebelende fiets en een wurmend kind zit. Daarom leek een zitje van Bobike mij praktischer. Of valt het wel mee?




Klopt, er zitten van die beugels omheen maar voor mij was dat de reden om juist dit zitje te kiezen. Die beugels zitten ter hoogte van zn middel, zeg maar, en ik vind die extra ondersteuning een heel fijn idee. En het is geen gewurm en gefrummel joh, er is heel veel ruimte hoor :thumbup:

Ik heb de zitjes van gmg, maar Peter schuiven we er nog steeds zo in hoor en dat is een flinke jongen van 3, 18 kilo en 1 meter 5 lang.

Hij mag er wat kilo’s aangaat niet meer in, maar Papa doet het stiekem toch nog wel eens zodat Peter bij papa op de fiets mee kan en dan zit hij zo.

Persoonlijk vind ik ze minder mooi dan de bobike zitjes, maar tegelijkertijd vind ik ze wel veiliger en fijner en ook ruimer.

Mijn vriendin heeft bobike en op een gegeven moment kunnen de steuntjes gewoon niet lager en zit t kind met de knieen in je billen te poken. Maar bij ons staan de steuntjes op de laagste stand en dat is echt een stuk lager als bij bobike. Ze zitten er dus ook echt nog prima in.



Ik zou dus niet gauw bobike nemen, vind het hele systeem niks.

Je ziet ze ook vaak zo helemaal achterover hangen, ze zitten enkel maar aan de beugel he…

Amy, wat ben jij slim 8) …

Als je het geld er voor over hebt, gewoon doen :thumbup:



Ik heb dus een te hip voorzitje met bijpassend scherm (oerlelijk, maar wel functioneel voor de kleine). Het achterzitje is nu al niet meer verkrijgbaar :wall: …dus als Isa achterop zit en haar ooit toekomstige brusje voorop, zitten ze in verschillende printjes GRRRRR



Ik heb wel een site gevonden, waar je inlegzitjes en schermprinjes kunt kopen…dus als ik echt wil dan kan ik de boel aanpassen.

voor nieuw is het nietduur hoor… wij hadden hir voor 170 alles, maar incl opzetten! maar als je ega heeeeeeeeeeeel handig is… kan je dat natuurlik wel besparen!



maryo je kan ooknieuw zitdekjes kopen!

Cell Vind je een GMG voorzitje beter dan eentje van Bobike? Of geldt dat alleen voor een achterzitje? Omdat je het hebt over de knietjes in je rug…



Ik twijfel best wel. Morgen haal ik mijn nieuwe fiets op en dan wil ik er dus ook een voorzitje en windscherm bij kopen. Ik vind de zitjes van GMG minder mooi. Zo’n beugel eromheen lijkt mij een heel gewurm, maar hier lees ik dat dat wel meevalt. En ik betwijfel of dat zitje wel op mijn nieuwe fiets past, omdat ik een extra dik frame heb. Volgens mij zit zo’n zitje aan je stuurpen en niet aan je stuur. En ik vind het ook zonde om je fiets ermee te vernielen. Maar aan de andere kant zit Lianne altijd ondersteboven, ze wil alles van alle kanten bekijken. Dus dan lijkt me een beugel eromheen veiliger en dat ze dan steviger zit.



Ik vind de Bobike zitjes mooier om te zien. Maar er zit dus geen beugel omheen, alleen een driepuntsgordeltje. Ik betwijfel of Lianne daar stevig genoeg in zit. Ik denk wel dat een Bobike-zitje eenvoudiger op mijn fietsframe te monteren is.



Ik heb onderstaande fiets en ik twijfel over de twee zitjes hieronder.

heb zelf beiden gehad voor mijn dochtertje en op mijn moederfiets vond ik GMG niet handig. Er moest een adapter op gemaakt worden want anders hinh het stoeltje niet goed… Maar alsnog zat het stoeltje heel dicht bij mijn buik. ( ben niet de allerslankste, 80 kilo en 1.65 ) bij de bobike paste het wel prima!

Vond GMG ook veiliger en handiger omdat die zo omgezet kon worden ( bobike niet, daar heb je een adapter voor nodig ) maar toen bleek dat we dat bij de GMG ook nodig hadden… en dat de bobike veel meer ruimte bij het fietsen gaf was de keuze toch snel gemaakt. Werd wel een 2e hands stoeltje zonder scherm ( die kon ik zo krijgen ) dus straks voor achterop een ander motief stoeltje. maar ja, dan kopen we misschien wel nieuwe zittinkjes… Ik zie ook al veel fietsen waar geeneens meer zittingen in zitten, diefstal ofzo?



naja, succes met je keuze. Als je het geld ervoor hebt en je vind het niet zonde om het uit te geven ( aangezien via marktplaats goedkoper kan, alleen dan wel 2e hands ) zou ik het gewoon doen!!! Over fietsen met fietstassen kan ik niet oordelen en de buggydrager ook niet… dat moeten we nog gaan ondervinden!



groetjes,



Louise

bedankt voor jullie antwoorden allemal (en er mogen nog veel meer komen natuurlijk ;))



ik vind het een hele mooie set, vooral dat printje ben ik weg van :shifty: :inlove: maar het is zoveel geld. nou ja anders ff sparen… jayden kan er voorlopig toch nog niet in…

Ik heb de bobike en die vind ik hardstikke fijn. De driepunt gordel voldoet gewoon aan de veiligheidseisen en als je hem goed strak vast doet is het veilig genoeg. (en ja…ik vind hem veeeeeel mooier dan de GMG)



Een vriendin van me heeft het voorzitje van GMG en die heeft echt een dik mannetje en geen gewurm hoor. Het is heel makkelijk te doen en het ziet er inderdaad veel veiliger uit.







Maar even antwoord op de topic-starter…ik vind €200,- erg veel, maar vind het wel een mooie set zeg!

Ik zou gewoon nog even verder zoeken op internet, want vaak kan je ze wel goedkoper (en nieuw!) krijgen, en anders zou ik zelf gewoon die €200,- neerleggen hoor :shifty: als ik het mooi vind en ik kan geen goedkopere van dezelfde stoeltjes vinden…waarom dan niet? (maar zo denk ik hoor!)

Windscherm is super fijn, want je kleintje zit anders pal in de wind!

heb ff gezcocht, voorzitje is 50 euro. + windscherm 22,50. + achterzitje 55 euro. zit je al op € 127,50… dus voor 75 euro heb je dan die fietstas en buggymee erbij :think:

je moet de mtb beugel er ook nog bijrekenen geloof ik, en nog wat bevestigingsmaterialen…