fietskar

Wie heeft er ervaring met een fietskar? Is hij makkelijk in gebruik i.c.m een maxi cosi?

Als hij is omgetoverd in een wandelkar kun je dan makkelijk de winkels in om boodschappen te doen? Is hij makkelijk op te klappen?

Welk merk hebben jullie en hoeveel koste hij?

Wat een vragen, maar ik heb totaal o,o% verstand van fietskarren :oops:

Alvast bedankt!

Groetjes

Ik heb een kidcar bike buggy city.

Deze heeft een harde kunststoffen bak en is opklapbaar.

Het hele systeem zit met splitpennen geborgen.

2 splitpennen optrekken, houders zijlings duwen en de kar klapt in.

splitpennen eruit trekken en de 2 grote wielen kunnen eraf.

1 splitpen uittrekken en het neuswiel is te verwijderen.

enz/

Met maxi cosi heb ik hem niet vaak gebruikt, alleen als ik naar het cb ging zodat ik de kar buiten kon laten en de mc gewoon kon optillen. Was makkelijk te bevestigen met 2 spanbandjes.

Maar voor het vele fietsen wat ik er mee deed en doe heb ik er vanaf het begin een speciale babyschaal bij gehad en dan kan er dus ook nog een kindje naast.

Ze lag er prinsesheerlijk plat in, veel platter als in de mc. Voor extra comfort had ik er in de winter wel de voetenzak van de maxi cosi in.

Ik vind het een superfijne kar, uv scherm waardoor ze niet met haar snoet in de zon ligt, een apart horscherm voor openlucht anti insekt fietstochtjes en het reguliere plastic scherm.

Belaadbaar tot 50 kilo, dus zelfs mijn grote pummels kunnen er nog in en dat was met de regenbuien in de lente ook wel erg fijn.

Dit is de 2e bike buggy die we hebben, bij Mies hadden we dezelfde, die hebben we toen verkocht en kort erna bleek ik zwanger. Toen heb ik echt heel snel weer een 2e handse opgezocht. 250 euro voor betaald en gaat nu alweer een jaar mee.

Hij is nog steeds net zo mooi als toen ik hem kocht, dus als hij weg gaat aan het eind van het jaar, kan hij zo nog weer voor 250 weg.

Oja, hij is relatief licht en is met de duwstang en het neuswiel ook nog eens de perfecte duowagen. en met 76 cm zo smal dat hij door alle reguliere deuren kan. Opgeklapt kan hij net in de achterbak van onze Seat Ibiza

Ik heb de croozer kidcar (1 pers maar je hebt ook 2 pers).

Nieuw zijn ze niet zo duur, rond de 350 euro

ik heb hem in hillegom gekocht, kidcarshop. Je kunt online bestellen,

maar in hun winkel kun je alles bekijken en testen. De eigenaresse was erg aardig.

In de 1 pers kan sowieso geen maxicosi, ik denk dat in de 2 pers er dan

ook geen kind meer naast kan…

maaaarrrrr

in de croozer kun je ipv zo’n (enge) babyschelp een heus hangmatje kopen!

Ruun ligt er zo enorm lekker in en doordat hij hangt krijgt hij minder schokken

dan op de babyschaal.

Hij is nu ruim 8 mnd en past nog makkelijk in de hangmat, deze laat ik er dus voorlopig

wel in hangen. Het is ook een makkelijk systeem, met klikgespen.

Wat ik wel vreselijk vond: het wennen aan de kar. En dan niet het rijden,

maar het installeren…

Die handelingen moeten echt even in je systeem komen: dissel erop, dissel eraf…

maarr nu doe ik het moeiteloos. Ook de borgpennen vind ik soms wel stroef.

Regelmatig even smeren met siliconenspray helpt enorm

Inklappen; wij hebben hem meegenomen met vakantie. Wielen eraf,

twee knopjes indrukken en hij klapt zelf in.

Wij hebben overigens geen wandelwagen, deze fietskar is tegelijk onze wandelwagen.

Er kan ook nog een hoop achterin, dus makkelijk! Ik neem nu zelfs express de

fietskar mee als ik boodschappen ga doen, past zo lekker veel in :oops:

Ik weet nu ook al dat ik ruun niet veel voorop zal doen op de fiets, tis veel

te makkelijk achterin de fietskar. Plus het feit dat ik dan geen buggy hoef

mee te nemen op de fiets, want dat vind ik echt een drama…

Wij hebben een Chariot Cougar 2… ik ben echt verliefd op dat ding!! :inlove:

Eerlijk is eerlijk… hij is niet goedkoop :shifty: Maar het is wel zo’n topding!

De vering is echt super, en dat vond ik belangrijk omdat we ook een baby’tje bij ons hebben.

Toen we in Dld aan het fietsen waren en ik achter hub fietste (die had de kar erachter hangen 8) ) zag ik op hobbelige stukken de wielen op en neer gaan, maar de kar bleef keurig hangen.

Je kan hem ook afstellen op het gewicht.

Het is echt een sportief ding, op You Tube zie je ook mensen met een mountainbike ofzo met zo’n fietskar erachter :smiley:

Wij gebruiken hem ook als wandelwagen, ombouwen en aan- en afkoppelen aan de fiets is echt appeltje-eitje.

Ik kan bij bv 't Kruidvat in de brede gangen precies lopen. Soms maak ik wel een omweggetje omdat het net niet past :wink:

Er zit een ruime bagagetas aan, kan je echt veel in kwijt :thumbup:

Onze jongste zit ook in een hangmatje, zit hij heerlijk in!

Ik vind het ook fijn dat er goede riemen inzitten; 5-punts-gordels waarbij de gordels die ook over de schouders gaan ook over het hoofd gaan… zie foto.

Wat ik ook erg fijn vind is het zonnescherm, muskietennet, regenhoes… allemaal zo makkelijk te gebruiken.

Kortom, een geweldige investering!

Nou Kroes… “enge babyschaal”

In onze kidcar zit niet een standaard wit nepbontjes gewatteerd weber schaaltje van hard piepschuim hoor :naughty:

Ik heb de originele kidcar babyschaal erbij, kunststof schaal en geen piepschuim, dik gepolsterd en gestoffeerd en hij “hangt” (je klemt hem volgens het cantilever systeem en vergrendeld met wat spanning met een band) in de kidcar waardoor hij gewoon los van de kar nog veert en dus schokken absorbeert.

Komt ook wel neer op een hangmat ding, maar dan met een stevige bodem.

Dus niet te snel een babyschaal afkraken he, de ene is de andere niet… :snooty: 8)

sorry cell :wink:

blijf erbij dat ik dit hangmatje gevoelsmatig beter vond.

daarbij wilde ik een nieuwe kar, geen tweedehands. Bij deze kar zit alles al inbegrepen,

behalve het hangmatje. Bij veel andere merken moest je soms nog apart spullen er bij kopen…

‘oooh u wilt hem achter uw fiets hangen, dan heeft u toch echt dit en dit nodig. oooh u wilt hem ook als buggy gebruiken, dan komt er dit nog bij… oooh u wilt een tweede trekhaak, nou dan komt er nog 30 euro bij’ :?

Ik vond dat zo apart…

De kidcar en de chariot waren voor ons ook opties, maar ik vond ze simpelweg

te duur worden.

Ik had gedacht de kar maar een paar mnd te gebruiken, maar hij bevalt

zo goed dat ik ga blijven gebruiken…

ik heb een non-merk voor 30 euro van mp gehaald. heb de maxi cosi erin staan en die zit met spanbanden vast.

het is een prima kar, maar niet waterdicht :wall: dus ik heb er een tuinstoelen hoes omheen zitten als ie een nacht in de regen moet staan, en een regenhoes om de cosi als ik ergens even ben en het regent.

ik heb hem vorig jaar in een opwelling gekocht omdat ik met n op fietsvakantie ging en anders de bagage niet mee kreeg. toen niet met het idee er later met baby in te rijden. nu doe ik dat dus toch. had ik het geweten, was ik wel voor een betere gegaan.

Ik zou wel voor een betere gaan idd, ik heb een hemakar gehad, kicdcar en nu een dolphin winter xl en het verschil is echt enorm. De hemakar raad. Ik niemand aan iig. De andere twee zijn kwalitatief gelijk eigenlijk, heb niet echt een voorkeur ( wij hebben de eerste tweedehands gekregen en echt opgereden, daarna weer een van mp gehaald omda ik hem toen niet altijd meer gebruikte).

Moet zeggen dat ik wel zodra dat kon snel overging op stoeltjes hoor, vind dat toch fijner, maar het is wel gewoon praktisch, zeker ook met boodschappen.

Wij hebben de croozer 535 2 persoons incl. babyschaal.

Hier staat ie te koop :wink:

We vonden hem wel kei fijn, maar we gebruiken hem simpelweg niet meer nu…

@Cin. wrote:

ga je um ook niet meer voor de kleine uk gebruiken?

ik vind um vooral onmisbaar nu z nog te klein is voor op stoeltje, maar we toch echt elke dag van a naar c via b moeten ivm werk, school en opvang.

@fiep klophout wrote:

@Cin. wrote:

ga je um ook niet meer voor de kleine uk gebruiken?

ik vind um vooral onmisbaar nu z nog te klein is voor op stoeltje, maar we toch echt elke dag van a naar c via b moeten ivm werk, school en opvang.

Nee, ik ben meer van het wandelen, dan met de fiets (heb echt een rot fiets haha).

Dus wandel vaker ergens naar toe. Hier ligt alles vrij dicht bij elkaar (school en PSZ), dus dat is wel handig.

CB ligt hier op 10 minuten lopen vandaan.

ok, ja ik deed ook alles wandelend, tot ik moest werken. Kan best naar mijn werk lopen, maar daar ben ik 45 minuten mee bezig, dat laat mijn vrij strakke schema niet toe :wink:

@fiep klophout wrote:

ok, ja ik deed ook alles wandelend, tot ik moest werken. Kan best naar mijn werk lopen, maar daar ben ik 45 minuten mee bezig, dat laat mijn vrij strakke schema niet toe :wink:

Haha nee precies. Ja nou als ik moet gaan werken moet ik toch echt de auto pakken :mrgreen:

Anders loop ik er wel eventjes op denk ik :shifty:

@Cin. wrote:

Wij hebben de croozer 535 2 persoons incl. babyschaal.

Hier staat ie te koop :wink:

Hier precies zo, incl. het te koop staan èn dat het een fijn ding is. Enige wat misschien minder handig is, hij is breder dan een deur en past dus bijv. niet in een schuur. Voor ons geen probleem, omdat hij hier altijd in de garage slaapt. Je kunt er dus ook niet alle winkels mee aandoen, maar een supermarkt lukt prima. En d’r kunnen veul boodschappen mee!

Bo past er nu echt niet meer in, maar tot een paar maandjes geleden gebruikte ik hem nog zo af en toe wel.

ik kan via mp een blauw gele fietskar overnemen, maandag kijken! Alleen weet verkoper merk niet … Staat er niet op zei ze…

Staat wel plaatje op mp maar die kan ik niet kopieren.

Iemand hier ervaring met blauw/gele fietskarren?

@Cariska wrote:

ik kan via mp een blauw gele fietskar overnemen, maandag kijken! Alleen weet verkoper merk niet … Staat er niet op zei ze…

Uitkijken dat het niet een goedkope is, merkloze.

Na verhalen zou ik dus nooit voor zo’n eentje gaan namelijk. Zelf geen ervaring mee, puur vanuit verhalen omgeving he!

Wij hebben een Burley Cub, die is geel blauw. Is dat hem?

@Cin. wrote:

@Cariska wrote:

Na verhalen zou ik dus nooit voor zo’n eentje gaan namelijk. Zelf geen ervaring mee, puur vanuit verhalen omgeving he!

Wat voor verhalen zijn dat, als ik vragen mag? Ik heb er zelf een van de halfords (merkloos, 150 euro) die prima functioneert, maar wil wel graag weten wat voor problemen er mee kunnen zijn. Kunnen we even controleren of dat met de onze niet is.

@Mouse! wrote:

@Cin. wrote:
@Cariska wrote:

Wat voor verhalen zijn dat, als ik vragen mag? Ik heb er zelf een van de halfords (merkloos, 150 euro) die prima functioneert, maar wil wel graag weten wat voor problemen er mee kunnen zijn. Kunnen we even controleren of dat met de onze niet is.

Hmm van welke winkel weet ik dus niet. Maar ik heb toen vanalles uitgezocht ivm een fietskar die wij wilden kopen.

Merendeels bodems die dus niet stevig genoeg waren, doeken die kapot gingen etc.

Ik heb toen veel gegoogled en rond gevraagt in de omgeving.

Ik heb ooit een Hema fietskar gehad,…waardeloos :thumbdown:

(zwart,geel)

en nu inmiddels mijn 2e Croozer 535 en die bevalt prima

veel bagage ruimte,…kids kunnen er saampjes in

en is zo aan en af gekoppelt :thumbup: