fietskar

nee dat is het niet, hij is vierkanter…

Wij hebben deze :slight_smile:

Heb je niet veel aan, want wij zijn in principe de enige in Europa die hem hebben (wordt in principe niet in Europa verkocht omdat hij nèt niet door standaard deuropeningen past, maar hebben een showmodel op de kop kunnen tikken :dance: ).

Hebben ook wel naar karren als de Croozer gekeken, maar die waren ons gewoon veel te duur. Voordelen van deze kar zijn dat hij met 1 handgreep kan worden platgevouwen (beetje zoals een kinderwagen, al heb ik hem eigenlijk altijd gewoon openstaan in het trappenhuis :)), het zwenkwiel voor direct aan de kar kan worden geklikt (ipv aan de stang komt), de zitjes gepolsterd zijn en de cabine extra ruim is, waardoor ook grotere kinderen er nog comfortabel in kunnen zitten. Enige nadeel is dat er niet echt bevestigingsmogelijkheden zijn voor de speciale baby-/peuterstoeltjes (weber/melia) en we daar dus zelf creatief hebben moeten zijn.

Ook heeft hij een stoffen kuip. Is misschien wat minder houdbaar dan een kunstoffenkuip, maar wel weer lichter (naar wat ik gelezen heb).

Belangrijkste is denk ik dat je bedenkt wat je hoofdzakelijk met de kar wilt doen. Wil je hem alleen gebruiken voor korte stukjes achter de fiets, kan een goedkoprere/merkloze kar wellicht ook heel goed voldoen. Wil je er echter ook veel mee lopen (vooral in de stad/winkels) en/of langer mee onderweg zijn, is een groter vast of zwenkwiel direct aan de kar ws prettiger dan een klein wieltje voor aan de stang en voor het kind/de kinderen gepolsterde zitjes comfortabeler dan alleen een stukje stof…

Maxi-cosi past volgens mij alleen in dubbele karren, maar ook niet in alle (in die van ons kan het evt. wel, maar vind ik vreselijk onhandig), zou dan teruggrijpen op een babyschaal van b.v. Weber/Melia (hebben wij geen slechte ervaringen mee, maar liep er met de oudste en middelste bijna alleen maar mee en nu we een tandemwagen hebben, heb ik de kar met de middelste en de jongste eigenlijk alleen af en toe in de zomer gebruikt en toen was de jongste al wat ouder) of zo’n hangmatje, als dat past.

even oud topic oprakelen…

Wij willen de kidcar 535 kopen via marktplaats, ze vragen er 175 euro voor, is dit een redelijke prijs? De kar is incl. voorwiel, alleen joggerwiel zit er niet compleet bij.

Mensen ervaringen met de kidcar? Is hij in te klappen? Past hij evt. in een portiek of moet hij echt buiten staan dan? We hebben geen garage en wil hem niet constant buiten hebben, dat is in onze wijk niet mogenlijk, dan is hij zo weg!

Vind het rijkelijk duur eigelijk.

De croozer is niet slecht, maar wel een andere kwaliteit als bijvoorbeeld winther dolphin of kid car. Wij hebben onze kidcar bike buggy city, met alle accesoires verkocht afgelopen oktober voor 175 euro… en dat was op dat moment een zeer veel geziene prijs voor dit model kid car.

Ik zou voor een croozer dus geen 175 neertellen. Ze zijn nieuw al te koop voor 325 euro.

125 is meer in de richting van een redelijke prijs voor zo’n kar. En als de stangen voor het joggingwiel ontbreken, is dat ook geen argument voor de hoge prijs.

cell, thx voor de informatie! Hier kan ik wat mee en zo kan ik ook onderhandelen :wink: Zeker ook aangezien de Joggerwiel stangen ontbreken :wink: Ze zijn nieuw inderdaad al te koop voor 325 euro en als ik hem compleet zou willen hebben zoals die verkocht word zou ik er nog 70 euro bij moeten tellen, dus dan zou ik 175+70 kwijt zijn (stangen voor joggerwiel+extra montageset die er standaard wel bijzit) en voor 75 meer heb ik hem dan compleet met fabrieksgarantie…

Welk model is goed aan te raden? we willen met 2 kinderen erin gaan rijden, o.a. een beeb :wink: Hij moet in de schuur opgeborgen worden dus het liefst 1 die goed in te klappen is en het allerliefst ook 1 die makkelijk door een deur past ( weet dat de croozer dat ook niet kan hoor!)

Dolphin! Echt een fijne kar en zo ingeklapt.

zijn die ook een beetje smal, of dat niet?

winther Dolphin idd of een kidcar bike buggy of een burley club en ook chariot is een goed merk.

2e hands koop je van deze merken ook gewoon nog een goede kar. Even opletten dat er geen weer in het doek zit, maar verder…

Dat zeg ik, ik had de mijne te koop staan voor 175 euro vaste prijs en dat was dan inclusief babyschaal, uv zonnescherm, losse zomerhor en neuswiel+duwstang.

Die kar pastte in Westenholte door de voordeur (naar binnendraaiend, maar 78 breed) het ging NET en dan pastte hij met de duwstang eraf precies in het nisje voor de meterkastdeur.

Hij is zo ingeklapt, met 2 splitpennen en dan is hij al plat en pastte ingeklapt met de wielen eraf ook in de achterbak van onze seat ibiza.

Dus ik ben zelf erg fan van kid car. Harde bak ook, erg fijn.

Winther dolphin ook mee gereden, ook erg fijne kar, maar die was ons te duur, ook 2e hands zijn ze nog aardig aan de prijs.

VFolgens mij zijn de kidcar en dolphin even breed. Ze gingen hier iig allebei net door de tuindeur (en wat lijkt het me heeeerlijk om zo’n gang te hebben dat ie daar past. Het nisje van onzemeterkast is misschien 15cm en dan kan je met geen mogelijkheid meer langs die kar. Ik struikel al over alle jassen, regenpakken/laarzen, schooltassen en nu ook nog skibroeken en schaatsen :roll:

gaan we toch even op een nieuwe zoektocht :wink: hebben deze wagens toevallig WEL vering? want dat heeft de croozer natuurlijk ook niet…

(ik woon in haarlem, da’s wel zeuren want hier gaan ze nog vrij duur weg zag ik via MP)

Haarlem naar deze regio kost je 30 euro aan brandstof… in sommige gevallen kan het nog uit ook.

Zo heb ik ooit eens 30 euro verreden voor een kinderwagen die elders toch 100 euro goedkoper uitkwam dan hier.

Maar goed, mijn kidcar had wel vering… er zaten dikke springveren net boven de wielas en daarbij de vering van de wielen zelf.

Helaas hebben we geen auto, vandaar dat een goede fietskar nu ook wel een must is, alles gaat op de fiets, lopend of met de bus, maar het handigst is toch met de fiets omdat je daar overal mee komt…

Ik ga me zo klaarmaken om een jongedame op te halen, helaas moet dat dus nu lopend maar met zo’n kar zou dat toch al 15 minuten lopen schelen als we met de fiets konden… ( maar 3 kids op de fiets gaat m niet worden )

Ik zeg; Charoit Cougar :twisted:

Zit hele goede (verstelbare) vering op!

Oeps, kan niet zo goed typen op de Ipad… :oops:

Ik zeg dus: Chariot Cougar :thumbup: