Ik zie net mijn buuf voorbij fietsen met een kind in een achterzitje, een kind in een voorzitje en een baby in een buikdrager… Is dat eng? of stel ik me aan?
Ik zie het ook geregeld, mij lijkt het doodeng…zou dat noooooit doen!
(volgens mij wordt het ook afgeraden hoor, staat als ik het goed
heb op de beschrijving die erbij zit)
Dat is levensgevaarlijk! Er wordt afgeraden om met een buikdrager te gaan fietsen, je kindje is niet beschermd én zal de eerste klap opvangen… En het ligt natuurlijk niet alleen aan jezelf of je zal vallen of niet.
Dus je stelt je niet aan, ik krijg er ook een kriebel in mijn buik van als ik het zie
Eng??? Ik vind eng nog een understatement… :roll:
ik vind iemand die alleen met een baby in een buikdrager fietst al eng maar als iemand dan ook nog 2 andere kindjes op de fiets heeft vind ik echt levensgevaarlijk…
beeb is ook nog een gastkindje… :silenced:
Brrrrr, ik zie gisteren nog een man met klein kind op schoot achter het stuur van een auto op de openbare weg :wall:
Nooit doen
@~Marion~ wrote:
beeb is ook nog een gastkindje… :silenced:
Mar, dat meen je niet??? Neem aan dat je er wel iets van gaat zeggen?? Dit doe je bij je eigen kinderen al niet, laat staan bij het kind van een ander… :silenced:
Ik zie het ook wel eens en ik heb er een uitgesproken mening over: Nooit doen!!!
@ICL wrote:
@~Marion~ wrote:beeb is ook nog een gastkindje… :silenced:
Mar, dat meen je niet??? Neem aan dat je er wel iets van gaat zeggen?? Dit doe je bij je eigen kinderen al niet, laat staan bij het kind van een ander… :silenced:
Nee hoor, voor hetzelfde geld heeft ze een afspraak met die ouders… Maar ik zat ook wel even van: :eh:
Maar misschien weten die ouders dat wel helemaal niet? :shock:
Wat onverantwoordelijk zeg, dat ze dan zo’n fietskar koopt ofzo maar toch niet op deze manier!! :shock:
@~Marion~ wrote:
@ICL wrote:@~Marion~ wrote:beeb is ook nog een gastkindje… :silenced:
Nee hoor, voor hetzelfde geld heeft ze een afspraak met die ouders… Maar ik zat ook wel even van: :eh:
Maar stel nou dat er wat gebeurt, en die ouders zijn ongelovelijk kwaad dat dit is gebeurd (beeb in buikdrager), zonder dat hun er iets van wisten. Hoe is dat dan? Dan heb jij het wel geweten, maar je er niet mee ‘bemoeid’? Kun je dat naast je neerleggen dan? Vraag ik me serieus af hoor, aangezien ik zelf ook een persoon ben die zich niet mengt in andermans zaken. Maar daardoor heb je dus ook weleens een ‘had ik maar’ gevoel
O ja… gaan we nou in eens de topicstarter een schuldgevoel aanpraten???
Om antwoord te geven op je vraag: ik zou het ook niet doen.
Nee, het is juist absoluut niet mijn bedoeling de ts een schuld aan te praten! Dit vraag ik alleen omdat ik zelf weleens in zo’n situatie kom, ómdat ik dus iemand ben die zich niet wil mengen in andermans zaken!
Maar nu denk je er toch bewust over na, en dan vraag ik het mij dus af…
het wordt idd afgeraden…
maar je ziet het steeds vaker :roll:
:shock: :shock:
Gevaarlijk hoor :naughty:
Word inderdaad ook zeker afgeraden.
Ik zou het dus ook nooit doen
Nee ik ga me er niet mee bemoeien, nee. Ik ken die buuf nauwelijks. Weet ik veel wat voor afspraken ze met die ouders heeft.
Maar goed, nu zag ik haar vanavond weer fietsen met de beeb in de buikdrager en nu ga ik me dus afvragen of het inderdaad wel het gastkindje was… Maakt nog geen ruk uit, ik vind het erg gevaarlijk…
Doodeng!
Als ik dan zo iemand zie fietsen dan zie ik gelijk weer alle rampscenario’s voor me…
Gister ook met ventje naar de stad geweest: Naar de stad achterop de fiets in de maxi-cosidrager (ik weet het er zijn ook mensen die dat eng vinden), draagdoek in mijn tas en in de stad in de draagdoek.
Je kunt het denk het het beste tegen die mevrouw vertellen door bij je eigen gevoel te blijven. Bijvoorbeeld: Ik zag u fietsen en ik vind het er zo eng uitzien of: ik krijg er zo’n vervelend gevoel van. Jouw gevoel kan ze niet ontkennen en dan hoeft ze niet gelijk in de verdediging te schieten.
Mijn vriend heeft het ook wel eens gedaan, ik vond het ook doodeng, en als ik het geweten had, had ie het van mij ook nooit mogen doen :x Maar dat is goed gegaan, gelukkig
Ik vind het ook niet de ‘taak’ van Marion om daar iets over te zeggen… Ik mag hopen dat de ouders en de gastouder duidelijk afspraken hebben over zo’n soort dingen.
wat zijn we in nederland weer allemaal kneuterig bemoeierig… :?
Nee, mijn keus zou het ook niet zijn, maar praktisch ieder mens heeft zelf een aardig stel hersenen om zulke afwegingen te maken. En tja, de ene vindt dan bij dit het niet erg om het risico te lopen, en de ander loopt die risico’s weer op een ander gebied…
dus marion, snap je verwondering erover, en snap ook dat je vervolgens daar niks mee doet.