Fietsen met beeb in buikdrager?

@fiep klophout wrote:

wat zijn we in nederland weer allemaal kneuterig bemoeierig… :?

ff off-topic: als je het vermoeden hebt (of erger nog: weet) dat een kind mishandeld/misbruikt wordt.... dan trek je toch ook je mond open?? Of zie ik dat verkeerd?? :think: :angel: Het lijkt me dat je een kind geen onnodig risico laat lopen....

@ICL wrote:

@fiep klophout wrote:

ff off-topic: als je het vermoeden hebt (of erger nog: weet) dat een kind mishandeld/misbruikt wordt.... dan trek je toch ook je mond open?? Of zie ik dat verkeerd?? :think: :angel: Het lijkt me dat je een kind geen onnodig risico laat lopen....

ja leuk, laten we het vervoeren van een kind op fiets in buikdrager vrolijk over 1 kam scheren met mishandeling en misbruik.... :? Een kind moetwillig schade toebrengen is toch iets anders dan in een bepaalde situatie een overweging maken en een verhoogd risico op de koop toe nemen?

Nou vind het wel erg ver gaan om te zeggen dat ze haar kind mishandeld :evil: Ik ben dus ook zo’n moeder die haar kind mishandeld.

Ik dacht ik ga hier niks zeggen wat zullen ze wel niet denken,ik met mijn kind in de draagzak fietsen.Maar ik heb schijt aan wat anderen denken en ik doe wat ik wil.

Ik vind een kindje in de maxi cosi achterop net zo gevaarlijk.Een kindje in een fietskar is ook gevaarlijk.Een kind mee in de auto is ook gevaarlijk mischien moeten we gewoon maar lekker thuis blijven met onze kids.

@fiep klophout wrote:

@ICL wrote:
@fiep klophout wrote:

ja leuk, laten we het vervoeren van een kind op fiets in buikdrager vrolijk over 1 kam scheren met mishandeling en misbruik.... :? Een kind moetwillig schade toebrengen is toch iets anders dan in een bepaalde situatie een overweging maken en een verhoogd risico op de koop toe nemen?

Persoonlijk vind ik dat je door het op de fiets vervoeren van een kind in een buikdrager, je het kind ook moedwillig schade toebrengt. De kans dat je (door wat voor reden dan ook, hoeft niet eens jouw schuld te zijn) ten val komt, is erg groot en de kans dat je het kind daarmee voor de rest van zijn leven beschadigt, dus ook. Er zijn zat andere manieren om een baby/kind te vervoeren en als je alleen een fiets ter beschikking hebt, ga je dus lopen!!

Ik vergelijk het met de volgende situatie:
Op de vorige school van mijn dochter bleek de elektra heel erg slecht te zijn en hingen er in de speelhoek van de groepen 1/2 losse elektra draden. Toen een ouder daar achter kwam, is deze direct naar de leerkracht gegaan. De leerkracht (en de rest van de leerkrachten en directie) was van het "probleem" op de hoogte en zei doodleuk: Het is nog altijd goed gegaan. JA.... totdat jij de ouder bent die gebeld wordt dat je kind geëlektrocuteerd is, omdat het de draden vast greep..... Het bleek dat de school al sinds 2000 of 2002 op de hoogte was van het probleem met de elektra.... maar gewoonweg er niets mee heeft gedaan. Ongeacht of de ouder zijn/haar kinderen in de desbetreffende groepen had zitten: had 'ie er wat van moeten zeggen.... of zijn mond moeten houden? Wat had jij gedaan als jouw kind dus in die draden had gegrepen en je erachter zou komen dat er iemand van het probleem op de hoogte was, maar z'n mond had gehouden..... want het was zijn/haar probleem niet.....
Persoonlijk vind ik dat je door het op de fiets vervoeren van een kind in een buikdrager, je het kind ook moedwillig schade toebrengt. De kans dat je (door wat voor reden dan ook, hoeft niet eens jouw schuld te zijn) ten val komt, is erg groot en de kans dat je het kind daarmee voor de rest van zijn leven beschadigt, dus ook. Er zijn zat andere manieren om een baby/kind te vervoeren en als je alleen een fiets ter beschikking hebt, ga je dus lopen!!

nee, je vergelijking gaat gewoon echt niet op, aangezien je bij mishandeling en verwaarlozing sowieso schade toebrengt (met dat als doel nog wel, meestal), terwijl dat bij dit soort beslissingen niet zo is. Jij hebt het over dat de kans dat je ten val komt erg groot is, maar die is verre verre verre van 100%. Jij vindt de kans allicht te groot, dat kan, ik ook. Maar hij is niet zo groot dat iemand bij voorbaat al haar kind mishandelt.
Ik zie het meer als dat het leven vol risico's zit. Je kunt je kind niet voor al die risico's behoeden. Tenzij je het geen probleem vind je kind op te laten groeien in een glazen stulpje in je huis. Iedere ouder maakt andere overwegingen over welke risico's hij wel wil nemen voor haar kind en welke niet. Vaak is het een kwestie van kiezen uit twee kwaden, soms is het een principe-kwestie ('ik vind dat mijn kind vrij moet kunnen spelen, en wil hem daar niet bij belemmeren door voortdurend op zijn lip te zitten om hem te behoeden voor alle gevaren' bijvoorbeeld), soms is het onnadenkendheid. In al deze gevallen vind ik het woord mishandeling totaal misplaatst.
Ik vind het ook gek dat je meteen een oordeel hebt dat 'ze dan maar moeten gaan lopen'. Je weet toch helemaal niet wat precies de overweging is? Allicht is lopen geen optie, omdat de te overbruggen afstand niet te doen is in de beschikbare tijd, of allicht heeft iemand last van weet ik veel wat waardoor ze niet in staat is ver te lopen. Of of of....

In dit geval ging het om een gastouder die met een gastkindje fietst… waarbij het onbekend is of de ouders op de hoogte zijn van het feit dat de gastouder met het kind in de buikdrager op de fiets rijdt… Je gaat als gastouder lijkt mij geen onnodige risico´s nemen met een kind van een ander… Als ouder zou ik er absoluut van op de hoogte willen zijn als een ander dit met mijn kind doet. Je vertrouwt je kind toe aan een ander en gaat er vanuit dat deze dus goed op je kind let en geen onnodige risico’s neemt…

Ik vond het af en toe al “lastig” om met alleen een kind in een voorzitje of alleen in een achterzitje te fietsen, je fietst toch minder soepel… laat staan met een kind én in een voorzitje én in een achterzitje en dan ook nog een baby in een draagzak (die dan ook nog waarschijnlijk niet eens van jouw is…) :roll: :snooty:

In dit geval ging het om een gastouder die met een gastkindje fietst..... waarbij het onbekend is of de ouders op de hoogte zijn van het feit dat de gastouder met het kind in de buikdrager op de fiets rijdt...

nee, het ging om een vrouw die fietste met een baby in een draagzak. de rest waren allemaal aannames....

@fiep klophout wrote:

nee, je vergelijking gaat gewoon echt niet op, aangezien je bij mishandeling en verwaarlozing sowieso schade toebrengt (met dat als doel nog wel, meestal), terwijl dat bij dit soort beslissingen niet zo is. Jij hebt het over dat de kans dat je ten val komt erg groot is, maar die is verre verre verre van 100%. Jij vindt de kans allicht te groot, dat kan, ik ook. Maar hij is niet zo groot dat iemand bij voorbaat al haar kind mishandelt.

Ik zie het meer als dat het leven vol risico’s zit. Je kunt je kind niet voor al die risico’s behoeden. Tenzij je het geen probleem vind je kind op te laten groeien in een glazen stulpje in je huis. Iedere ouder maakt andere overwegingen over welke risico’s hij wel wil nemen voor haar kind en welke niet. Vaak is het een kwestie van kiezen uit twee kwaden, soms is het een principe-kwestie (‘ik vind dat mijn kind vrij moet kunnen spelen, en wil hem daar niet bij belemmeren door voortdurend op zijn lip te zitten om hem te behoeden voor alle gevaren’ bijvoorbeeld), soms is het onnadenkendheid. In al deze gevallen vind ik het woord mishandeling totaal misplaatst.

Ik vind het ook gek dat je meteen een oordeel hebt dat ‘ze dan maar moeten gaan lopen’. Je weet toch helemaal niet wat precies de overweging is? Allicht is lopen geen optie, omdat de te overbruggen afstand niet te doen is in de beschikbare tijd, of allicht heeft iemand last van weet ik veel wat waardoor ze niet in staat is ver te lopen. Of of of…

@fiep klophout wrote:
In dit geval ging het om een gastouder die met een gastkindje fietst… waarbij het onbekend is of de ouders op de hoogte zijn van het feit dat de gastouder met het kind in de buikdrager op de fiets rijdt…

nee, het ging om een vrouw die fietste met een baby in een draagzak. de rest waren allemaal aannames…

Ik vind het toch wel errug jammer dat je dus totaal niet reageert op het overige wat ik schrijf… :roll: .

Laten we deze discussie maar staken… ik ben en blijf van mening dat je iemand hier dus wel op kan aanspreken, omdat het (in mijn ogen) levensgevaarlijk is en de vrouw een aannemelijk risico voor lief neemt (ongeacht of het een gastkindje is of haar eigen kind en ongeacht de reden waarom ze op deze manier kinderen vervoert) en je een kind moedwillig in gevaar brengt…

Ik zag laatst toevallig iemand op de fiets voorbij komen die ook een baby in zo’n buikdrager had… Ik persoonlijk zou dit nooit verzinnen, dalijk val ik ofzo… Neuh, mij niet gezien… Iedereen moet het voor zich weten, maar stel dat ik haar had zien vallen dan zou ik me een hartverzakking schrikken… :shifty:

Moet ik wel weer eerst een baby krijgen natuurlijk, maar da’s geheel off-topic… :lol: Bij Q. haalde ik het niet in mijn hoofd, in ieder geval…

Vind het ook TOTAAL ONVERANTWOORD en kan er niet bij dat er moeders (of vaders) zijn die dit doen. Je beeb is absoluut niet beschermd. Je moet er toch niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren! Wat mij betreft zou het officieel verboden moeten zijn.

Hoe gek ik ook van draagdoeken ben, ik ga er NEVER NOOIT mee fietsen! Wij hebben een fietskar aangeschaft, ook niet helemaal veilig maar m.i. veiliger dan fietsen met een draagdoek. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als die moeder alleen al met haar voet van de trapper afslipt, kind met rug op het stuur pfff :thumbdown:

hey dames

zozo zijn veel mensen tegen een draagdoek

nou ik heb er nooit zo van gehouden

heb welleens met de jongste in een draagdoek gefietst en de oudste achterop zitje

maar tog voel ik me er niet super prettig bij

heel soms kleine stukjes doe ik dan en anders gaat ik byvoorbeeld lekker even met de oudste fietsen en dan de kleine bij me vriend

maja ieder denkt er anders over vind het idd wel akelig stel dat je valt

@mamavandylana wrote:

hey dames

zozo zijn veel mensen tegen een draagdoek

nou ik heb er nooit zo van gehouden

heb welleens met de jongste in een draagdoek gefietst en de oudste achterop zitje

maar tog voel ik me er niet super prettig bij

heel soms kleine stukjes doe ik dan en anders gaat ik byvoorbeeld lekker even met de oudste fietsen en dan de kleine bij me vriend

maja ieder denkt er anders over vind het idd wel akelig stel dat je valt

Moet je idd niet aan denken heh, dat je valt… Mocht ik je op de fiets tegen komen in het dorp, met de kleine in de draagdoek, dan zal ik je er wel op aanspreken hoor :wink: .

ja is akelig

ik doe het niet meer omdat ander halve maand geleden kreeg ik zowat geen adem omdat ik hem te strak op me buik had aangetrokken

enne de kleine is nu 6 maanden en weegt al 8 en halve kilo dus doet ik zoiezo niet meer heb zelf geen draagzak deze heb ik te leen van een vriendin

maar wel zat vaak ziet ik het hoor

ik gaat soms ook zonder kids dus komt goed

wacht lekker totdat de jongste ook kan zitten dan lekkr ook op de fiets

ff vraagje hoe doe ik zo,n leeftijd banner bij voegen

Wow, durf het bijna niet te zeggen maar ik heb ook een buikdrager overwogen voor op de fiets. Geen draagzak, maar echt zo’n stevige zoals je die ook hebt voor op je rug als je gaat wandelen (in de bergen ofzo, daar zie ik papa’s nog wel eens lopen met zo’n ding).

Merk hier wel dat de meesten het dus levensgevaarlijk vinden, op een uitzondering na. Moet zeggen dat ik het toch ook wel eens ben met Esmie, een maxi cosi achterop je bagagedrager of een fietskar kan net zo gevaarlijk zijn.

Pff, kwam hier om eens te kijken wat er hierover gezegd zou worden en om een keuze te maken voor mezelf maar nu weet ik het nog steeds niet :wink: Ik ga maar eens naar de fietsenwinkel om te kijken wat er allemaal aan opties zijn.

Misschien nog een handige tip (off topic) voor degene die het niet weten: er bestaat een moederstuur, die kan je gewoon op je huidige fiets installeren en hoef je niet speciaal een nieuwe (moeder)fiets te kopen om ruimte te creeeren voor een fietszitje! Er is een website: moederstuur punt nl :slight_smile:

Dacht dat de buikdrager op de fiets niet alleen afgeraden werd ivm mogelijke valpartijen, maar ook voor die keren dat je door bijvoorbeeld een diepe kuil rijdt.

Wat ik ervan begrepen heb kan de schok die het kindje dan te incasseren krijgt dusdanig zijn, dat het ernstig nek- en / of rugletsel kan veroorzaken.

In ieder geval… Ja, ik vind het eng en zou het zelf niet overwegen.

Andere optie, een MC-drager voor op de fiets is wel overwogen. Maar toen ik er één zag had ik zo mijn twijfels over de veiligheid (MC zit ook gewoon met riempjes in een metalen mandje… :think: ). Geen goed gevoel, dus niet gedaan… Ik wacht wel tot Rayen goed kan zitten voor we met z’n drieën op stap (euh :eh: op de fiets :mrgreen: ) gaan.

Mijn menig is ook nooit doen!!!

Lees net over iemand met kleine stukjes, daar kun je ook komen te vallen hoor!!

Vind ook dat je zeer zeker niet met een gastkindje moet gaan fietsen in een draagdoek