Fietsen met 3 kids, hoe doen jullie dat?

De titel zegt het al: hoe doen jullie het? Hebben jullie een bakfiets? Of zijn er nog andere opties :think: , zo ja welke kunnen jullie aanraden? Vanaf wanneer fietst jullie kind eigenlijk zelfstandig mee op een eigen fietsje?

(Ik moet ca. 5min met 3 kids en dan nog 3min met 1 kind en daarna nog 20 min alleen naar mijn werk, dus ik twijfel of een bakfiets wel de beste oplossing is, maar weet niet zo goed wat anders… :think: )

Misschien een fietskar? Die je eventueel achter kan laten bijv bij de opvang of school? (in overleg)

als je de ruimte hebt zou ik voor een bakfiets gaan.

maar fietskar is een goede optie…

evt. een aanhang fiets, dan kun je er 2 op je eigen fiets en die andere hangt er achter aan…

Ik heb een kidcar!

zelf zou ik voor een fietskar gaan en idd vragen of je die bij de opvang kan/mag laten staan.

Toen onze oudste naar het kdv ging was daar ook 1 moeder die haar kar in de fietstalling van het personeel mocht zetten :thumbup:

Cosi in de fietskar laten staan en ze hoefde alleen haar kindje eruit te halen en naar binnen te brengen.

En daarna zonder ‘bagage’ door naar je werk op een gewone fiets.

Ik zou gaan voor een bakfiets, heb zelf 2 kindjes.

Maar vind hem iedeal.

Bij regen zitten de kindjes lekker droog onder de regenkap beschermd ook tegen wind en de eerst kou.

Zelf heb ik een gazelle cabby die heeft een inklapbare bak.

Passen wel maar twee kindjes op het bankje. Kunt er ook steuntjes voor kopen zodat de maxi cosi er nog bij past met twee kinderen op het bankje. Maxi cosi veerd dan mee en je kijkt zo naar je babytje

Groot voordeel vind ik ook het contact wat je hebt met de kinderen.

Kinderen vinden het ook gezellig. Mocht ik nu vriendje mee nemen dan gaat mijn oudste ff voorin in de bak op vloer.

hier gaan Mies en Suus samen in de kidcar en dan gaat Peter achterop en Niek voorop op zo’n zadel voor grotere kinderen.

Ze fietst inmiddels ook wel zelf en dan is het Niek op eigen fiets, Peter voorop op het zadel voor grotere kinderen, Mies achterop en Suus in de kidcar.

Gaat meer dan prima en idd, ik zou dan vragen of de fietskar evt mag blijven staan bij het kdv, maar anders is fietsen met een lege kar ook niet zo zwaar hoor.

Kar dus.

Hier ook een fietskar, en we hebben ook een aanhangfiets, dan gewone stoeltjes op de fiets nog.

Toen ze echt klein waren had ik de jongste en oudste in de kar, middelste achterop (omdat hij potentieel ogen uit zou steken bij de jongste :wink: ).

Later fietste de oudste zelf en had ik de twee jongsten in de fietskar of liet ik die gewoon staan en had hun op de stoeltjes. Daarna aanhangfiets aangeschaft, toen zat de jongste achter, middelste aanhangfiets, oppaskindje voorop en oudste fietste zelf. Ik vind het zelf wel fijn dat je aanhanger/fietskar af kan koppelen heel makkelijk en zo kunt doen wat net uitkomt of idd achterlaten bij school. Ik had dan een kettingslot altijd bij me, kon ik m vastzetten.

Een fietskar dus…

Wij hebben zo’n heel simpele fietskar van een collega van mijn vriend overgenomen, maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Vandaar dat ie nu bij mijn schoonzus staat :wink: Weet alleen niet of zij hem gebruiken of niet… Mochten zij er niets mee doen, dan kunnen we hem sowieso terug vragen natuurlijk. Misschien voor het begin iig even daarmee aankijken en dan kunnen we later altijd nog iets anders regelen :think:

Ik moet wel zeggen dat ik heel erg duidelijk verschil merkte tussen een goedkopere hema variant en de betere kidcar van gazelle/dolfhin fietskar, het loont echtwel om een wat duurdere te zoeken, die staan ook wel veel op mp.

kidcar! Zonder twijfel is dat hier de beste investering die we de afgelopen jaren gedaan hebben! Ook veel als duowagen gebruikt, dus zonder de fiets.

Met fiets 2 kids in de kar en 1 achterop/voorop. Ik liet de kar vaak bij de opvang of school staan, even met een ketting aan een hek vast. Bij echt slecht weer nam ik 'm mee naar m’n werk waar hij wel overdekt kan staan.

Als ik de leeftijden van je kinderen zie lijkt met het wel erg vroeg om zelf te fietsen. Los fietsen doen die van ons pas met ruim 4 en voor ik ze dan zeker genoeg vindt om naast me te fietsen ben je nog wel even verder.

(daarmee niet gezegd overigens dat ze met zijwieltjes niet zelf naast je kunnen fietsen :wink: )

Zeker met een oudste naast me te fietsen vond ik het veiliger de andere 2 in de kar te hebben dan bij mij op de fiets; zou ik omvallen of een rare manouvre moeten maken vanwege het naast mij fietsende kind dan vallen zij tenminste niet; de kar blijft staan ook als de fiets omvalt.

Ik ben gastouder en ik fiets vaker met 4 of 5 kids.

Eentje achterop, 2 in de fietskar en 2 zelf fietsen (van 4 en 5).

Ik ben dol op mijn fietskar en wil niet meer zonder! Ik had eerst een kar van 100 euro maar heb nu gelukkig kunnen investeren in een Kidcar :thumbup: Deze heeft een harde bodem en er kunnen grotere kinderen in.

Toen ik hier bij iedereen kidcar las, ben ik al even gaan kijken op de site en die dingen zien er idd erg fijn uit. Die van ons schijnt ook het een en ander te kunnen- zegt mijn vriend- maar er is natuurlijk een reden waarom we hem nooit gebruikt hebben :oops:

Ik zal MP eens in de gaten houden voor een kidcar… Want eigenlijk is mijn fiets zelf ook aan vervanging toe(vandaar de overweging om een bakfiets te kopen), dus dat wordt én een nieuwe fiets én een kidcar oid. En op mijn fiets bespaar ik deze keer niet, vorige keer wel gedaan en daar heb ik nu spijt van… En dan is het nieuw toch een beetje veel in een keer :slight_smile: , dus een 2e handse kidcar is dan misschien een goed idee…

Bedenk goed of een andere fiets voor jezelf nu ECHT nodig is.

Mijn sparta amazone is inmiddels 7 jaar ruim oud, aanstaande mei zelfs acht en ontzettend op. Hij is roestig, zadel gescheurd, ketting word wat slap en ga zo maar door. Nominatie schroothoop. Totdat Suus dus kwam en we alsnog weer met een fietskar gingen fietsen. Fietskarren vragen veel van je fiets en niet ten beste zeg maar.

We hebben hem naar de fietsenmaker gebracht en voor 100 euro nog weer laten oplappen. Nieuwe versnellingskabels, nieuwe lampjes, ketting aangespannen, complete versnellingskast vervangen.

Nu ziet hij er nog steeds afgeragd uit, maar rijdt wel weer even.

Als ik de kar straks echt bijna niet meer gebruik ga ik wel een andere fiets kopen, tot die tijd rijdt ik er gewoon mee door.

Onze kidcar is een bike buggy city, vergelijkbaar met de twister die je nu kan kopen in t rood. We hebben hem inclusief uv scherm en babyschaal voor 230 euro van mp gehaald. Ik raad wel een echt kidcar babyschaaltje aan, die is mega comfortabel gepolsterd, hang je met 1 handeling in de kar en je baby ligt er platter in dan in een maxi cosi.

T is me even ontgaan hoe ver je bent, maar wellicht kan hij hier weg als jou beebje komt :wink:

We hebben heel kort een weber schaal gehad, maar die pastte voor geen meter en bleef heel los zitten.

Ik ben helemaal weg van onze kidcar en gebruik hem net als Annemarie ook erg vaak als duowagen, loopt net zo licht als een bugaboo, is net zo breed als een normale duowagen en zeker met smerig weer of sneeuw, duw je dat er zo door… :mrgreen:

11 weken… oh… nou dan heb ik tegen die tijd wel een babyschaaltje voor je :smiley:

Niet… :mrgreen:

1)Ik kan hem sowieso niet kwijt. Ik heb een tuin maar de achteringang is te smal om hem erdoorheen te krijgen…

Dat is een van de redenen waarom we ook de scooter hebben verkocht.

Je kan niet keren zo smal is het…

Maar ik zou een Kidcar heel fijn vinden. Die kan je nog afkoppelen en mee wandelen! Maar nogmaals ook dat is helaas te smal.

En nee het is geen optie om die aan de voorkant te zetten…

Helaas is toen wij hier net een paar maanden woonde de brommer van manlief gestolen ONDER het raam terwijl wij THUIS waren… :thumbdown:

2)

Ik heb geen 3 kids :mrgreen:

@Cell wrote:

Bedenk goed of een andere fiets voor jezelf nu ECHT nodig is.

Tja, wat is ECHT nodig… Ik heb 4 jaar geleden een goedkope moederfiets gekocht. De fiets fietst prima, hij is alleen loodzwaar. Dat wil zeggen dat ik hem met Jasper achterop eigenlijk amper in de standaard krijg en er weer vanaf. Dus ik zit iedere keer te *&$en met het vastzetten van de jongens en het er weer afhalen. Hij heeft op mijn werk en thuis vooral binnengestaan, dus hij lijkt nog wel nieuw, vandaar dat we dachten dat we- als we hem nu verkopen - er nog wat voor terug krijgen :wink: Bovendien kan ik op mijn werk mee doen met het fietsplan… Dus allemaal redenen om binnenkort toch eens een (lichtere :shifty: ) fiets te kopen. Maar als ik jou zo hoor dan wil ik daar ook best nog even over na denken… :shifty:

Kan je de oudste tegen die tijd niet zelf laten fietsen dat stukkie? Of is dat net te ver?

@ellen84 wrote:

Kan je de oudste tegen die tijd niet zelf laten fietsen dat stukkie? Of is dat net te ver?

Voor alleen dat stukje zou het nog wel kunnen- even onder de aanname dat hij tegen die tijd kan fietsen. Maar we zullen nog wel vaker op te fiets ergens heen gaan en dat is niet altijd zo’n klein stukje, dus ik weet niet of ik alleen daarop durf te vertrouwen('t blijft wel een stad he…)

Oke ja in een stad is het ook wel weer even anders. En grote afstanden gaat in het begin als ze net kunnen fietsen ook niet lukken. Misschien dan toch zo’n kar erachter of zo’n fiets wat je aan jou fiets klikt :think:

Weet niet tot hoe groot ze in zo’n kar kunnen en een groter kind op de fiets wordt ook steeds lastiger lijkt mij…