Fiets voor 3e verjaardag&Fiep's loopfietsdilemma

Ik wil Sara voor haar 3e verjaardag graag een fiets geven. Vandaag ben ik naar de fietswinkel geweest met Sara om te kijken.

De verkoper raadde me een 16 inch fietsje aan, daar past ze nu ook op. Een andere optie is een 18 inch fietsje, die is nog net te groot nu. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe lang kunnen ze doen met zo’sn 16 of 18 inch fiets?

Dank :-*

Wij hebben nu voor haar 3e verjaardag een 16 inch gegeven, op de 18 past ze ook inderdaad. MAar ik wil straks als ze zonder wieltjes gaat, dat ze goed met haar hele voeten bij de grond kan komen. Ik zou persoonlij voor de 16 inch gaan. Het zadel en stuur kun je nog een behoorlijk eind verstellen…

HOe groot is je dochter nu?

Merijn is rond de 1 meter. Ik weet dat volgende week zeker, dan moet hij voor zijn 3 jaar-controle. Hij heeft net een 14 inch fietsje gekregen, welke nu goed is. Maar veel groter dan een 16" zou ik niet doen. Ze moet ook nog bij de grond kunnen met haar voetjes.

Of ze moet heel erg lang zijn voor haar leeftijd/lange benen hebben.

hmm ik wilde eigenlijk voor zijn 3de verjaardag zo’n tweewielige loopfiets kopen :think: maar een echte fiets kan dus ook al? :think: wat ingewikkeld allemaal zeg. en wanneer had ik dan die loopfeits moeten kopen? want met twee jaar was ie te jong, met drie jaar is het alweer achterhaald? :think:

sara stapte in de winkel op de 16 inch fiets en begon te fietsen en ze is niet zo’n enorme durfal dus ik was zwaar onder de indruk. Ik denk dat een loopfiets ook leuk is! Maar als Nano echt van fietsen houdt dan is een fiets met zijwieltjes misschien beter?

@fiep klophout wrote:

hmm ik wilde eigenlijk voor zijn 3de verjaardag zo’n tweewielige loopfiets kopen :think: maar een echte fiets kan dus ook al? :think: wat ingewikkeld allemaal zeg. en wanneer had ik dan die loopfeits moeten kopen? want met twee jaar was ie te jong, met drie jaar is het alweer achterhaald? :think:

Kes heeft gewoon allebei :oops:

Maar ik zou ook voor een 16 inch gaan, is wat makkelijker als ze straks zonder zijwieltjes leert fietsen.

@jet wrote:

HOe groot is je dochter nu?

Merijn is rond de 1 meter. Ik weet dat volgende week zeker, dan moet hij voor zijn 3 jaar-controle. Hij heeft net een 14 inch fietsje gekregen, welke nu goed is. Maar veel groter dan een 16" zou ik niet doen. Ze moet ook nog bij de grond kunnen met haar voetjes.

Of ze moet heel erg lang zijn voor haar leeftijd/lange benen hebben.

was nog even je vraag vergeten te beantwoorden :oops:

Ze gaat nu naar broeken maat 98 en shirts 104. Dus ik denk dat ze rond de 96-98cm is. Haar verjaardag is in december.

Ze stond trouwens ZO te kwijlen bij die fiets dat ik hem bijna direct had gekocht :oops:

Sebastiaan heeft ook net een 16inch fiets gekregen. Groter zou ik ook niet doen, dan kan ze niet goed meer met haar voeten bij de grond.

Groetjes,

Heleen

Bas is een paar centimeter langer zie ik en kan net met z’n voeten bij de grond :wink:

Wessel was 104 cm. toen hij 3 werd en ik koos voor 16 inch. Groot zat.

Hij kan met de tenen bij de grond en dus was mijn redenering dat wanneer hij zonder zijwieltjes gaat, hij met de platte voet opde grond kan.

Daarnaast:

Ik zou het erg frustrerend vinden een fiets te krijgen waar ik alleen maar naar kon kijken. Geef dan nu iets kleins en hou het geld in de zak voor b.v. over 3 maanden (of met Sint) als ze wel groot genoeg is.

Hier een 16" fietsje toen ze drie werd. Ze kon er meteen opklimmen en mee wegrijden. Ze rijdt er nu zelf mee naar de pz en naar het kdv. Deze is echt bedoeld om te leren fietsen, om een beetje aan het (stoep)verkeer te wennen en om de stap zonder zijwieltjes makkelijk te maken. We willen voor een grotere gaan als ze vier wordt.

Fiep, die loopfietsen snap ik niet zo goed, misschien als een kindje motorisch niet zo sterk is of zo?

@Gerry wrote:

Hier een 16" fietsje toen ze drie werd. Ze kon er meteen opklimmen en mee wegrijden. Ze rijdt er nu zelf mee naar de pz en naar het kdv. Deze is echt bedoeld om te leren fietsen, om een beetje aan het (stoep)verkeer te wennen en om de stap zonder zijwieltjes makkelijk te maken. We willen voor een grotere gaan als ze vier wordt.

Fiep, die loopfietsen snap ik niet zo goed, misschien als een kindje motorisch niet zo sterk is of zo?

nou ik zie er hier een hoop kindjes mee rond gaan, en die zijn echt niet allemaal motorisch niet zo sterk. het schijnt de ideale manier te zijn om in balans te leren blijven. ik vind het er ook leuk en goed uitzien, maar ik snap alleen dus niet waar zo’n ding dan past in het rijtje loopfietsje, driewieler, gewone fiets met zijwieltjes, gewone fiets zonder zijwieltjes. of het zou idd er naast moeten zoals fleur zegt, maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten :oops:

commercieel praatje:

Waarom een loopfiets voor uw kind?

Verkleinen van de overstap naar de gewone fiets.

Ontwikkeling van de motoriek.

Naar mate de snelheid met de loopfiets toeneemt, zullen de voeten van uw kind meer en langer los van de grond komen. Uw kind zal meer en meer vertrouwen krijgen omdat het eigenlijk spelenderwijs zijn balans oefent.

De motoriek van uw kind wordt tijdens het spelen met het loopfietsje steeds beter ontwikkeld. In eerste instantie zal uw kind met het loopfietsje kleine stapjes maken. Na verloop van tijd worden ze meer en meer één met de loopfiets. Het vertrouwen en de snelheid zullen toenemen.

en

Voordelen van een loopfiets voor de ouders

Wandeling wordt een uitjeWie kent het niet? Onderweg met uw kind wordt er gestopt bij elke plant, boom, steen of lantaarnpaal. Want interessant. Voor het kind, niet voor u. Met uw kind op de loopfiets behoort dat tot het verleden. Met de juiste loopfiets voor uw kind kunt u nu langere afstanden (2 tot 5 km ) afleggen met een gangbare snelheid. Een wandeling wordt werkelijk een uitje. Ook voor u.

preggie, sara’s verjaardag is rond sinterklaas :wink:

hihi dank fiep.

Vandaar ook mijn twijfel tussen 16 en 18 inch want de 16 inch fietst ze nu al op weg :shifty: En ik wil ook niet 6 nieuwe fietsen kopen voor dr 12e :mrgreen: Ik had bedacht nu een fiets, dan 1 als ze 5/6 is en dan rond dr 10e/12e

Tsja Fiep, denk je dat Nano inderdaad nog zou oefenen met een loopfiets of dat hij er al op wegscheurt. In het laatste geval zou ik denk ik voor een gewone fiets gaan.

Kes is best een tijdje wiebelig geweest op de loopfiets maar wat in het commerciele praatje van Fiep ook staat, hij heeft steeds langer zijn voeten van de grond. Zijn balans wordt dus steeds beter. De kinderen hier in de buurt die er ook 1 hadden fietsten toen ze eenmaal tegen de 4 jaar waren zo weg op een gewone fiets zonder zijwieltjes :shock:

hmm ik denk dat als ik er een wil, ik die misshcien maar gewoon voor zijn volgende velletje poep-stickertjes moet kopen :think: tot dec wachten, is misshcien een beetje zonde dan :think:

ik kan me herinneren dat ik afgelopen nov ook een topic daarover opende, of ik um voor 2de of 3de verjaardag zou kopen, en toen was de conclusie toch echt wel 3de verjaardag…

fleur vanaf wanneer zaten jouw kindjes erop, en als jij zou moeten inschatten, heeft het dan zin um voor 3de verjaardag te kopen?

(sorry nien, ik pak je topic af :oops: ontopic: volgens mij kan het haast niet dat je nu een fiets koopt en dan pas weer een met 5/6 jaar (5 misshcien nog net wel, maar 6 lijkt me echt te lang). volgens mij kun je dan beter iets vaker een tweedehandsje kopen :think: )

Hier heeft een kindje uit de straat die 5 is ook een 16 inch en dat zit nog erg goed. Wij gaan er wel vanauit dat Anne tot een jaar of 6 met haar 16inch doet. Anne fietste al op een 12inch en is over gegaan op 16, om meteen te beginnen met een 18 voor een kindje van 3 vind ik persoonlijk erg hoog gegrepen en het kan zelfs zijn dat ze angst krijgen vanwege de hoogte.

@fiep klophout wrote:

(sorry nien, ik pak je topic af :oops: ontopic: volgens mij kan het haast niet dat je nu een fiets koopt en dan pas weer een met 5/6 jaar (5 misshcien nog net wel, maar 6 lijkt me echt te lang). volgens mij kun je dan beter iets vaker een tweedehandsje kopen :think: )

grinnik kan de titel wel ff aanpassen :mrgreen:

We hebben een 16 inch fietsje gekregen, daar past Olivia nog niet echt op

(ze is nu ongeveer 91 cm).

We hebben een kleiner loopfietsje gekocht, leek mij ideaal. Dat zou het

ook zijn, ware het niet dat onze dochter een ENORME angsthaas is.

Ze durft er niet goed op. Elke week proberen we een stukje en

vorige week heeft ze 5 meter ‘gefietst-gelopen’ :mrgreen:

Ze kreeg daarna zowat een rolberoerte, dus fiets staat weer in de gang.

Ooit op een dag, zal ze het wel durven.

Ninanien, ik zou voor de 16" gaan.

Fiep, koop gewoon lekker een loopfietsje :stuck_out_tongue:

Fiep, Kes heeft hem voor zijn derde verjaardag gekregen. Hij is erg klein voor zijn leeftijd dus eerder paste hij er ook echt niet op. Maar ik merk wel dat mijn gastkindjes van 2 1/2 zich er nog niet zoveel raad mee weten (okee, ze zitten er ook zo goed als nooit op omdat Kes ZIJN loopfiets ook wel héél erg beschermd :wink: )

Mama van Anne, Indy is écht voor haar zesde al uit de 16 inch fiets gegroeid. En ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Anne best groot is? Indy is precies gemiddeld maar die heeft dus 2 jaar achter elkaar een nieuwe fiets voor haar verjaardag gekregen. Toen ze 2 1/2 was een 12 inch, toen ze 4 was een 16 inch en toen ze 5 werd een 22. Die was wel érg hoog gegrepen dus heeft ze nog een paar maanden op haar oude fiets gereden. Die is nu al een tijdje weg en ze fietst prima op de grote fiets. En met die doet ze echt wel tot haar 9de denk ik. Ik ben dus benieuwd hoe lang ze met haar 16 inch fiets doet.

lars heeft een loopfiets gekregen vor zn 2e verjaardag

in het begin liep hij ernaast toen erop kleine stapjes en nu…nu raced meneer door het huis en buiten ermee met de voetjes van de vloer geweldig ben dr heel blij mee en zegt ook altijd mag ik op de motor hihi du sfiep ik zou het doen,maar mn oppaskindje is bijna 3,5 jaar die snapt er geen reet van terwijl zij overal op kan als het maar zijwieltjes heeft scheurt ze erop weg en dat kan ze dan weer niet daar is lars weer beter in die verdomd het om te trappen

lars krijgt op zn 3e verjaardag een fiets