Fiets voor 3e verjaardag&Fiep's loopfietsdilemma

@Fleur wrote:

Fiep, Kes heeft hem voor zijn derde verjaardag gekregen. Hij is erg klein voor zijn leeftijd dus eerder paste hij er ook echt niet op. Maar ik merk wel dat mijn gastkindjes van 2 1/2 zich er nog niet zoveel raad mee weten (okee, ze zitten er ook zo goed als nooit op omdat Kes ZIJN loopfiets ook wel héél erg beschermd :wink: )

Mama van Anne, Indy is écht voor haar zesde al uit de 16 inch fiets gegroeid. En ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Anne best groot is? Indy is precies gemiddeld maar die heeft dus 2 jaar achter elkaar een nieuwe fiets voor haar verjaardag gekregen. Toen ze 2 1/2 was een 12 inch, toen ze 4 was een 16 inch en toen ze 5 werd een 22. Die was wel érg hoog gegrepen dus heeft ze nog een paar maanden op haar oude fiets gereden. Die is nu al een tijdje weg en ze fietst prima op de grote fiets. En met die doet ze echt wel tot haar 9de denk ik. Ik ben dus benieuwd hoe lang ze met haar 16 inch fiets doet.

Anne is nu 98cm ongeveer (ik denk ietsje groter nog). Als ze met 5 jaar eruit is is ook goed, maar ik neem aan dat ik voor haar 4e in elk geval geen nieuwe hoef te kopen (deze was duur zat :silenced: )…dus we zullen wel zien, zadel en stuur zitten op t laagst en kunnen nog goed hoger. Als ze er echt uit is, krijgt ze natuurlijk een nieuwe en wordt deze weer verkocht.

Hoi,

Okee… Ik zou een 16" kopen voor je dochter… Dat is voor nu groot genoeg en daar kan ze ook op leren fietsen als ze toe is om zonder zijwieltjes te fietsen…

Maar… Na een paar jaar wordt dat echt te klein… Zeker als je kind goed zonder zijwieltjes fietst en jij met haar op pad gaat… Je kind moet zo verschrikkelijk snel trappen met die kleine wieltjes om jou met je grote wielen bij te kunnen houden…Dan is de lol er echt snel af…

Je kind is dan toe aan een 20" of als ze al goed kan…een 22"… Met 22" kunnen ze net wat langer mee doen als de 20"… Ik heb voor mijn oudste een 20" fiets… Hj wordt eind september 7 en hij is echt toe aan grotere wielen… (hij trapt zich ook weer een ongeluk…) 22" was, 2 jaar geleden echt nog te groot… Mijn dochterje van bijna 4 fietst zonder zijwielen, maar op de foto is ze net 3… Ze fietst prima met dit fietsje… Mijn jongste van nu bijna 3 fietst ook prima op deze fiets…

Fiep… De foto van mijn kleinste man is van zijn 2e verjaardag, nu bijna een jaar geleden… (hij wordt nu alweer bijna 3…) Toen was het fietsje idd net even wat aan de grote kant…maar na een paar maanden was het prima voor hem… Hij maakt er nu iig de straten mee onveilig…hij scheurt echt op dat ding… Maar…op de 16" fiets kan hij ook goed uit de weg…maarja…die heeft mijn meis in gebruik…

Ik weet niet wat ik in jou situatie zou doen… Beide is wel erg leuk…maar ook overdreven… Misschien dat ik voor de 16" fiets zou gaan…puur omdat je daar nu langer mee vooruit kunt… En dan evt een loopfiets bij de kringloop ofzo…

dank iedereen voor de tips! :thumbup: :-* Het gaat een 16 inch worden, die zo lang mogelijk fietsen en dan door naar de 20 of 22 :thumbup:

Gewoon passen. Wij zijn ook wezen kijken voor een fiets, maar Robbert kon net met zijn voeten aan de grond op een 12 inch fiets. Als we 16 inch hadden gekocht, zou hij er wel erg lang naar moeten kijken.

Hiervoor (en nu nog wel denk ik) altijd op een loopfiets. Ik ben er echt super blij mee. Het verkoop verhaaltje klopt inderdaad. Ik kwam echt kilometers ver met Robbert op de loopfiets en Wessel in de kinderwagen.

ik heb gisteren een loopfiets gekocht voor zoonlief :smiley:

de houtenspeelgoedwinkel had er een in de aanbieding. nog 13 dagen droog blijven en nano krijgt zijn loopfiets.

dank voor de tips, en dank voor het delen van je topic nien!

Emma is een hele lange tante ( 104 cm) rond haar derde verjaardag. Wij hebben voor haar derde verjaardag een 16 inch gekocht en daar heeft ze tot dit voorjaar op gefietst ( 128 cm).

Ze heeft pas los leren fietsen, nadat ik een loopfietsje had gekocht en ze daar 3 weekjes op gecrossed had. Daardoor kreeg ze meer evenwichtsgevoel en voelde ze zich zekerder.

Stan crosst inmiddels als een halve gare de wereld rond op die loopfiets.

Wij hebben de kids wijs gemaakt dat je niet met een luier op een “grote jommes of meisjesfiets” mag. Bij Emma werkte dat heel goed, die was een week voor haar derde zindelijk, maar Stan zal denk ik op zijn 18de ofzo zijn eerste jommesfiets krijgen :?