ff mn ei kwijt (psz) update 3-07-2011

Melinda is van 22-11-2008

Ze gaat vanaf begin januari na de PSZ …

Van begin af aan heeft ze moeite gehad met dat ik wegging ze gaat dan huilen hartverscheurend…

Na een maand was dat over mede door dat ze een knuffel mee kreeg van huis die zij graag mee wil…

Maar sinds een week of 3 is het weer helemaal mis huilen :frowning:

Tijdens de "’ les’’ ook ze doet wel mee maar ze is zo gevoelig …

Ze speelt niet met andere kinderen, ze loopt soms wat doelloos in de rondte , terwijl de andere kinderen leuk aan het spelen zijn…

Laatst hoorde ik een verhaal van een hulpmoeder, dat Melinda zo appart keek maar niet huilde.

Dus ze pakte Melinda op en zei tegen haar je mag best even huilen en hoppa daar kwam het huilfestijn…



Dinsdag was ik hulpmoeder , en tegen 14 uur begon ze met krijsen en hield ook niet meer op tot 15.15

Op een gegeven moment gaan ze na buiten om te spelen de leidster gaat mee…

Ik ga nog wat schoonmaken binnen, maar zie door het raampje melinda doelloos rondlopen en snikken :cry: dan breekt mn hart een beetje echt waar.

Ben klaar met schoonmaken ga ook naar buiten zegt de leidster het gaat goed hoor…

Heb ik zo iets van mijn kind die snikkend loopt te lopen en niemand die haar troost :cry:













Het hele punt van mn verhaal is , waar heeft ze toch last van …

Niet willen spelen met andere kinderen…

Huilen bij het weggaan…

Bedoel voor haar ontwikkeling is de psz erg goed…

Ze loopt kwa doen en laten beetje voor dus stimulatie is wel goed…

Maar als het zo moet vind ik het erg zielig

Misschien is het gewoon te overweldigend voor haar nog?

Ze klinkt iig als een erg gevoelig meisje. Ik zou er dan zelf voor kiezen om haar nog een poosje thuis te houden en dan wat speelafspraakjes gaan maken, lekker veel naar de speeltuin enzo zodat ze wel in contact komt met andere kindjes. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou een optie is. Misschien in het najaar of als ze zo 3,5 is nog eens proberen, dan is ze vast al wat ‘steviger’. Het wordt zo gebracht als een must he, kdv/psz, maar dat is het natuurlijk niet. Ook in de kleuterklas is er genoeg tijd om te leren met andere kindjes te spelen enz. Dan zou je zelf moeten inschatten of dat voor haar het beste is of juist toch doorzetten zodat ze langzamerhand went.



Ik vind het overigens niet zo goed dat die leidster dr maar alleen huilend rond laat lopen, juist bij zo’n gevoelig meisje is het toch belangrijk dat ze gezien wordt.

Ze begeleiden haar normaal wel goed, als ik wegga en ze huilt dan neemt of de stagiare of de juf haar over …

En ermee stoppen weet niet, kwa gedrag voordat ze erheen ging was ze er zo aan toe kon je aan alles merken…

En ze komt ook met werkjes thuis die eruit zien als of ze door een 3 jarige zijn gemaakt bij wijze van spreke :oops:

Als ze met knutelsen bezig zijn dan hoor je haar niet. dat vind ze geweldig en is ze niet verdrietig.

Laatst werd er een vraag gesteld aan tafel wat voor een kleur de kikker heeft, alle kinderen hielden hun mond totdat melinda naar voren leunde en zegt groen juffouw :inlove:

Kijk dat wil ze dan wel weer

Maar dat is niet iets wat je haar niet thuis kunt bieden :wink:



Natuurlijk kan een kind er in sommige opzichten wel aan toe zijn, maar als het dan op een andere manier er nog niet klaar voor is moet je toch een afweging maken wat belangrijker is.

vind het best een moeilijke keuze in dat opzicht :oops:

kinderen van deze leeftijd spelen niet met elkaar maar naast elkaar :wink:



ik zou zeker niet stoppen met psz, soms moetenze er even doorheen, bij i,lona zit een meisje van bijna 4 die huilt nog steeds als haar moeder weggaat :think:

Riley huilde bij kdv. Uitzwaaien is de methode geworden,vooraf vertellen dat hij met de kindjes gaat spelen…

Hoi San,



Ik denk dat het te maken heeft met de leeftijd en ook een beetje het karakter van je kindje! Op deze leeftijd begrijpen ze nog niets van hoe het op sociaal vlak allemaal werkt met andere kindjes, ze zijn nog erg op zichzelf gericht… Het is denk ik dus niet een niet willen maar nog niet precies weten hoe. Wat betreft het huilen, tja misschien vindt ze het lastig zichzelf bezig te houden en loopt ze wat doelloos rond (ook weer passend hoor bij de leeftijd), want als ze knutselt/kleurt enzo vindt ze het wel weer leuk! Denk dat het gewoon een fase is en dat je het de tijd moet gunnen. Haar er van halen lijkt mij niet nodig, juist daar leert ze hoe het spelen met andere kindjes werkt. Die mogelijkheid heb je veel minder thuis. En misschien is ze gewoon wat gevoeliger dan andere kindjes en vindt ze het wat lastiger als je er niet bent. Misschien kunnen ze haar na het afscheid van jou meteen iets te doen geven wat ze erg leuk vindt zodat ze het gauw weer vergeet en haar wat meer aansturen om samen te spelen en hier wat meer bijblijven?



Begrijp heel goed dat het niet leuk is om dit zo te zien bij je dochtertje, zit je ook niet met een lekker gevoel. :hug:

Ow ja bij het afscheid nemen: uitzwaaien en het verder kort houden. Door lang te blijven bekrachtig je misschien alleen maar bij haar dat het inderdaad erg is als mama weggaat… Weet niet hoe je nu gedag zegt?

@dama16 wrote:

Ow ja bij het afscheid nemen: uitzwaaien en het verder kort houden. Door lang te blijven bekrachtig je misschien alleen maar bij haar dat het inderdaad erg is als mama weggaat… Weet niet hoe je nu gedag zegt?


Wij gaan idd afleveren zeggen “mama gaat tot straks jochie” en uitzwaaien en gaan, duurt 2 min onderweg heen bereiden we hem voor.

Dat huilen bij het weggaan zou ik me niet zo’n zorgen over maken. Is heel normaal. Mijn hart brak ook altijd hoor als hij hartverscheurend huilde als ik wegging.



Ik zou me wel zorgen maken om het feit dat ze zich er volgens mij niet veilig voelt. Dat ze niet huilt terwijl er vanalles dwars zit. Ik neem aan dat ze dat thuis niet heeft. Maar goed, ook dat zal een kwestie van wennen zijn. Ze vindt het wel leuk, anders zou ze niet reageren op de juf als die vraagt naar de kleur van de kikker.



Vergeef het me als ik jou verwar met iemand anders, maar schreef jij niet een keer dat je dacht dat er misschien “iets met haar aan de hand was”?



Het kindje van mijn vriendin heeft ook een hele poos zo rondgelopen op de psz. Maar haar doorzetten is beloond en het mannetje is er nu (ruim half jaar later) helemaal op zijn plek.

Cees: klopt dat was/ ben ik inderdaad dat was van een ander bijna gelijkend topic









Dama 16: Het afscheid is nu 10 minuten puzzel maken en dan zeggen mamma gaat zo weg en dan minuut later zeg ik mamma gaat weg kusje en dan doei doei

@cees77 wrote:

Dat huilen bij het weggaan zou ik me niet zo’n zorgen over maken. Is heel normaal. Mijn hart brak ook altijd hoor als hij hartverscheurend huilde als ik wegging.



Ik zou me wel zorgen maken om het feit dat ze zich er volgens mij niet veilig voelt. Dat ze niet huilt terwijl er vanalles dwars zit. Ik neem aan dat ze dat thuis niet heeft. Maar goed, ook dat zal een kwestie van wennen zijn. Ze vindt het wel leuk, anders zou ze niet reageren op de juf als die vraagt naar de kleur van de kikker.




Dat ja. Ik zou ook niet zomaar stoppen omdat afscheid nemen nog moeilijk is of er niet met andere kindjes gespeeld wordt nog, maar dit hele verhaal vind ik wel klinken alsof ze zich er gewoon niet prettig, onveilig voelt.

En dan begrijp ik gewoon niet zo goed waarom je dat perse door zou willen zetten. Je ziet heel vaak kindjes die het dan een poosje later nog eens proberen, het in een keer veel makkelijker vinden. Natuurlijk is het misschien ook karakter en heeft ze misschien ook tijd nodig om te wennen, maar het is geen must die psz. Ze zijn nog zo klein en ik zou het zelf veel belangrijker vinden dat ze zich prettig voelt. Ze ontwikkelen nu zo snel, en ze is nog zo klein. Wij hebben op de psz kindjes van 2jr9mnd en die hele piepkleintjes (vinden wij ze dan) hebben echt nog moeite met aan tafel blijven, in de kring zitten, met/naast elkaar spelen, lopen idd vaak maar wat rond en komen moeilijk tot spel. Kindjes die al drie zijn als ze beginnen hebben dat veel minder over het algemeen.

@Lune

Melinda blijft dan wel weer netjes aan tafel zitten en in de kring … :mrgreen:



Maar uit je verhaal begrijp ik dat je ook op een psz of heb ik het fout

Nog een paar weekjes :slight_smile: Ik werk er nu 1 ochtend en als invalkracht, sinds mijn jongste daar zat.

Ik zou er denk ik mee stoppen…

Ze is echt niet in haar element en de dingen die jij belangrijk vindt kan jij haar ook bieden. Buiten lopen snikken klint wel echt heel zielig en als het ook niet wordt opgemerkt :eh:

Hier zeggen ze op de psz rond een jaar of 3.

sterkte hoor, niet makkelijk.

Typische is vandaag naar horen zeggen van de Gastouder heeft ze niet gehuild bij het weggaan…

Misschien een lichtpuntje…

En thuis kan ik het haar ook bieden maar juist omgang met andere kinderen van haar leeftijd en regelmaat van zo,n psz vind ik goed voor haar…

Ze heeft het kwa dingen doen nodig uitdaging enzo

Ze loopt gewoon btje voor kwa doen en laten( oke geen jaren hoor dat niet laat ik het zo zeggen dom is ze niet)

Het liefst gaat ze ook om met oudere kinderen en kinderen veel jonger dan haar…

Vanmiddag breng ik haar weer naar de PSZ zal mij benieuwen :slight_smile: :slight_smile:





Nog even iets wat ik eigenlijk niet echt normaal vind :?

Dat doet ze namelijk thuis overal dus ook op de psz…



We gingen zondag op visite , en toen we heen gingen niks aan de hand en we kwamen daar er kwamen nog meer mensen met kinderen.

Melinda sloeg helemaal om heel verlegen kroop achter mij weg…

Als ik wegliep bleef zij stokstijf staan en maar staren in het leege zeg maar…

Na een tijdje ging ze zich wel verplaatsen naar een speelhuisje die daar achterthuis stond en ging ze daar in zitten kijkend naar de kinderen die daar achterthuis aan het spelen waren …

Pas toen het grootste gros van de kinderen voor het huis aan het spelen waren en er nog maar 1 over was ging ze pas spelen waar zij zin in had…



Bij de psz net zo …







Ook als wij in een winkel zijn en we komen mn ouders tegen of famillie die ze best wel vaak ziet…

Ze kruipt helemaal weg en wordt heel heel verlegen…

Ah wat sneu voor je meisje.

Maar ik zou dus stoppen, maar ik ben dan ook echt een miep hoor.



Vorige week mocht mijn meisje voor de 1ste x naar de peuterspeelzaal en stond erop om er de 1ste x bij te blijven :shifty:



Nu moet ze morgen weer en moet ik haar dus achter laten. Maar mocht ze helemaal overstuur gaan huilen neem ik haar mee naar huis :oops: :eh:

Ik vind het zo rot om mijn meisje ergens achter te laten als ze dat niet wil. Het is natuurlijk goed voor haar ontwikkeling, maar die ontwikkeling krijgt ze op de basisschool ook wel wel wat later maar oke.

het gaat mij ook om het gedrag naar kinderen toe daar maak ik me ook zorgen over :oops: