ff mn ei kwijt (psz) update 3-07-2011

Zou je misschien iets kunnen met een orthopedagoogh ?

wellicht kunnen zij je tips geven… :think:

sneu om je meisje zo te zien ook, Bij MEE kunnen ze je eventueel ook helpen :thumbup:



Romata; Wat jij doet lijkt mij ook niet echt gezond, ik denk niet dat dit goed is voor een kind, ok, dat een kindje er niet altijd aan toe is ok, maar als ze maar gaan huilen is het al klaar ?





Bij, I op de psz, was een jongetje wat al om 7;30 begon met huilen en als hij zich zo opwind gaat hij spugen… dat is even geweest, maar die doet het nu prima, ik bedoel soms moeten ze er even doorheen, als ze merken mijn mama komt mij halen straks is het goed.



en er op staan de eerste x erbij blijven… Ik vind het allemaal apart!

Uiteindelijk doe je het dus voor jezelf…want jij vind het rot om haar ergens achter te laten …maar goed dat is mijn mening :wink: :angel:

Melanie:Nee doe ik niet puur om mijzelf hoor de 1ste x erbij blijven. Ik ga mijn meisje toch niet afzetten bij wildvreemde en meid vermaak je maar en zoek troost bij vreemde mensen. Wilde dat ze de juffen zou leren kennen en dat het de volgende x niet helemaal vreemd meer is.



Nou als ze ‘normaal’ gaat huilen dan bel ik gewoon na 10 minuutjes en als ze dan nog verdrietig is haal ik haar op. Maar als ze echt helemaal over de toeren gaat als ik weg ga dan neem ik haar mee.



Waarom zou ik haar helemaal over de toeren laten gaan, ze MOET niet naar de peuterspeelzaal. En als ze elke x verdrietig is nou dan kap ik er gewoon mee en dan proberen we het later als ze naar school moet en dan begrijpt ze het vast ietsje beter.



Maar zoals ik al zei ik ben echt een MIEP !!



San: Gaat ze uiteindelijk niet met de kindjes spelen, dat ze eerst de kat uit de boom wil kijken ?



Talysha is de laatste maand ook heel erg verlegen geworden, ,terwijl ze eerder iedereen gedag zei en kletste voluit !! Maar als ze nu iets wil zeggen tegen vreemde, en tegen mensen die ze minder vaak ziet dan ligt ze echt te fluisteren tegen mij en dan als het even kan moet ik zeggen wat ze zegt. En hangt dan ook heel erg om mij heen.

Meningen verschillen, het zeker niet gebruikelijk dat ouders de 1 e keer blijven misschien iets langer dan andere ouders maar zeker niet de hele ochtend/middag.



I,lona heeft er nooit moeite mee gehad gelukkig , maar ik denk niet dat je er goed doet ze mee te nemen als ze huilen gelijk… soms gaat het een paar keer zo, dat is heel normaal.

tuurlijk doet het je wat als moeder, maar je kunt ook TE mieperig zijn hoor.



Maar ieder zijn mening :wink: :thumbup:

San, misschien herken je je dochter in mijn topic over Riley?

Heel leuk thuis en evt ook bij echte bekende, maar op kdv verzuipt mijn zoon in zijn omgeving, valt stil, staat daar maar te staan enz.



Je zou kunnen vragen of 1 iemand haar wilt opvangen, even met haar wilt spelen, har duidelijk maken als er iets is, altijd naar bijv ‘Miep’ te gaan, en zo een vertrouwingsband scheppen?

Romata: Ze speelt daar helemaal niet met andere kinderen , zo straks heeft ze bijna de gehele tijd met de stagiare boekjes gelezen.

Ze krijgt echt als er tijd voor is 1 op 1 contact :slight_smile:



Sweet love: ik herken Melinda heel veel daarin, heeft riley het ook tegen bekenden dan ??

Melinda namelijk wel als we die tegen komen

inmiddels maand verder



Het gaat redelijk :slight_smile:

Ze praat nog steeds niet tegen niks en niemand daar…

Ja bij hoge uitzondering een keertje een woordje …

Ze doet haar werkjes meer dan goed…



Alleen samen spelen en contact maken met volwassenen en kinderen daar dat doet ze niet…



Wel hoeft ze niet meer te huilen echt leuk vind ze het niet maar toch…

Ze begint dus te wennen :thumbup:



Wat bij het zoontje van een van vriendinnen werkte was als de leidsters hem betrokken bij hun werk. Dus helpen met spulletjes klaarzetten enzo. Wellicht nog een tip om te proberen haar te betrekken bij de groep?

We zijn weer een poosje verder :slight_smile:

Het is een poos goed gegaan totdat :frowning:





Melinda 2 weken geleden geduwd en gekrabt werd door het etterbakje van de klas…

Sindsdien is het weer raak en moet ze hartverscheurend huilen bij het weggaan…

Na een poosje is het goed gelukkig maar toch we waren zo ver en ze kukelt zo ver weer terug bij af :frowning:

Ik kan niet helemaal uit je topic opmaken waarom je vindt dat het zo goed is voor haar? Want voor het contact met de andere kindjes hoef je het niet te doen, want ze maakt geen contact begrijp ik…?

Nee ze maakt geen contact maar het is de bedoeling dat ze dat wel gaat doen hoop ik.

Ze heeft uitdaging nodig dus daarom gaat ze er ook heen

san… ik heb even je reacties gelezen.



maar kinderen van deze leeftijd spelen niet met elkaar maar naast elkaar.



ik zie het verschil bij onze oudste en jongste… de oudst gaat echt samen spelen, maar de jongste volgt haar eigen weg.



ik heb zelf bewust ervoor gekozen om te kijken hoe het kind reageert ook bij het weggaan en heb toendertijd met de juffen overlegd en afgesproken dat als het niet gaat we het over een tijdje weer zouden proberen.

maar de juffen kijken wel of het kind het naar zijn zin heeft en mbt huilen… (dit vond ik altijd zo moeilijk) was het zo dat ze altijd even belde dat ze stil was (mevr was meestal al stil voordat ik bij de fiets was)



en ik zie de psz niet als moeten, het kind moet er plezier hebben.



voordeel is dat je nu de vakantie tegemoet en zou zelf zoiets hebben van ik ga met een schone lei beginnen na de vakantie.



heb je het er weleens met de juffen overgehad?



en misschien dat melinda wel jouw gevoel overneemt, je brengt haar al met lood in de schoenen weg, dit zal zij ook aanvoelen.

Ik breng haar met een goed gevoel heen eigenlijk :slight_smile:

Het zijn gewoon die kleine dingen waar over je je zorgen maakt soms<br />


En tuurlijk de psz is geen moeten maar melinda heeft uitdaging enzo nodig…







Na de vakantie als ze dan nog zo doet ga ik het ook zeer zeker bespreken met de juf weer

@San 27 wrote:

Ik breng haar met een goed gevoel heen eigenlijk :slight_smile:

Het zijn gewoon die kleine dingen waar over je je zorgen maakt soms<br />


En tuurlijk de psz is geen moeten maar melinda heeft uitdaging enzo nodig…







Na de vakantie als ze dan nog zo doet ga ik het ook zeer zeker bespreken met de juf weer




oh gelukkig breng je ze met een goed gevoel weg.

ik snap ook wel waarom je ze er naartoe doet hoor… ik heb zelf beide meiden erop zitten, ook om dezelfde redenen (oja eigenlijk andere… hier moet de jongste juist leren spelen en delen, en beetje indammen)



zou het ook na de vakantie aanzien… maar voor nu even lekker van je meisje genieten… :wink: