Feestjes buiten de deur? (soort discussie)

Nu lees ik bijv een rea “ballorig” als ze zelf de rommekl in huis niet wilt hebben.



Ik zou daar niet eens over nadenken! Juist op jonge leeftijd is het leuk om gewoon thuis een feestje te hebben, het is allemaal al zo spannend.



Als ze wat ouder worden, misschien dan iets van bowlen of weet ik veel wat.

Het is soms net alsof de ouders elkaar willen uitsteken wie het leukste feestje geeft. En werkelijk, de kinderen maakt het geen donder uit, thuis en spelletjes doen is net zo leuk als bij Mac Snack ofzo.



Dusssssssss de hamvraag, wat doen jullie met feestjes? Thuis of buitenshuis?

thuis !!!

ik vind het niet nodig om buitenshuis te gaan eigenlijk.

ieg niet tot zijn 10e ofzo.

en het liefst daarna ook nog.

en daarnaast vind ik het ook duur.

je kan zooooooooveel leuke dingen doen !

emma wilde vorig jaar haar feestje in het bos… zei ze al maanden… dus toen heb ik idd wat in het bos gedaan ( bij applescha) kabouterpad daar en ze kregen een knapzakje mee en een puntmuts op… daarna een pannekoek met wat drinken.kids vonden het geweldig…

kosten per kind waren 9 euro geloof ik… met vijf kids was het dus 45 euro… dat was dan weer best veel…

het jaar daarvoor hebben we het thuis gedaan en toen was ik denk ik ook ongeveer 30 euro kwijt aan materialen enzo…

dit jaar ishet gewoon thuis denk ik hoor… twas dat emma zo stellig bleef in haar bos gedachte.

bowlen enzo vind ik ook nog wel leuk… en ook dingen als brood bakken, een schildermiddag ofzo… ik zou best feestje buiten de deur doen maar dan moet het wel echt wat leuks zijn.

en ik vind dat het ook wel scheelt wanneer een kind jarig is… ik kan me voorstellen dat als je kind in december jarig is en je houdt de regel aan van leeftijd is aantal kinderen dat komt aan dat je op een gegeven moment met 8 8 jarigen best de kiet erg vol hebt, en wat buiten de deur zoekt… hoe je woont is ook wel een meebepalend denk ik.

Gewoon thuis,met ouderwetse spelletjes…beetje disco erbij,knutselen en de kids hebben een geweldige dag…

Het lijkt inderdaad zo alsof ouders elkaar de ogen willen uitsteken met feestjes…nou ja,zonder mij dan maar hoor…

Nou merlin heeft haar eerste kinderfeestje, buiten de deur gehouden.

We zijn met 7 kindjes naar de bioscoop geweest. Oo die ukkies hebben zo genoten. Daarna weer naar huis om pannekoeken te eten.



Ligt eraan wat de reden is voor een binnen of buiten feest. Ik moet aan mijn eigen gezondheid denken, dus vandaar buitenshuis. Teveel kinderen hier in huis…dat gaat niet goed bij moi :?

Hier vieren we de verjaardagen gewoon thuis. Ten eerste omdat het met 6 kinderen , dus evenzo veel kinder feestjes het gewoonweg te duur is om de verjaardagen buitenshuis te vieren. Ten tweede omdat spelletjes thuis net zo leuk kan zijn.

We hebben hier buiten behoorlijk de ruimte dus als het weer een beetje mee zit zijn er genoeg mogelijkheden.

De oudste 2 zijn resp. 10 en 11 en die zijn jarig in januari. Moet zeggen dat zo in de wintermaanden met kinderen van deze leeftijd een feestje thuis wel een hele opgave wordt.

ik vind wel een verschil tussen een feestje buitenshuis waar je de kids brengt en alles georganiseerd wordt en een feestje buitenshuis georganiseert door de ouders…

het ene feestje buitenshuis is het andere niet./.



ik heb vroeger een keer een speurtocht in het bos gehad… was super!! emma had laatst een feestje bij een vriendinnetjeen die hadden ook een speurtocht door de wijk en die eindigde bij het speeltuintje…vonden ze super…



als ze allemaal zwemdiplomas hebben en je gaat dan ergens zwemmen is ook leuk… en niet zo druk in huis…

mac donalds vind ik niet leuk bijvoorbeeld…

ik weet van 1 die ging met de kids en naar ballorig en naaar de mac

DAT zou ik dus nooit doen

een speurtocht wel vanuit huis uitgezet.

of vanuit school naar huis ofzo.

en ik zou ook dingen als brood bakken bij de bakker ( heeft een nichtje gedaan) of pottenbakken doen als feestje uit…



naar de boerderij… mmm ken ik iemand die op een boerderij woont :mrgreen: :mrgreen: mmm ik zie hier mogelijkheden hedwich als bijverdienste hahaha je hebt er ook nog eens de papieren voor hahahahaa

wie ken jij dan die op een boerderij woont? :think: :mrgreen:



dat speelt voor mij natuurlijk wel mee dat we ruimte hebben hier he

em een zoon; jongens rauzen wel hahahha

nou ja kennen… virtueel kennen hahahaha

oooooh ja joh?

wie dat dan?

gedver geen boerinnen op kok toch ? :doh:

ja zit er wel een… tja en die is nog bij de organisatie ook… dus pas maar op met dat gescheld ze is best gevoelig :mrgreen: heb het niet over domme koeien want dan zwaait er wat

ik zal heeeeeel erg oppassen :silenced:



koeien zijn leuk !!!

( zo lang ze niet zo eigenwijs als de boerin zijn :lol: )

hahahahahhaa

ik ben wel koeien fan… heb een wiebe aan de muur

Wiebe aan de muur… (zit hier te bedenken wat een Wiebe kan zijn :think: ).



Maar… wij hebben een redelijke tuin, een bos dichtbij, een avontuurlijke vader en een zoon die in de zomer jarig is, dus wij gaan zeker buitenfeestjes houden. Speurtocht in het bos of gewoon gezellig spelletjes in de tuin. Moet lukken!



Ik mocht vroeger wel met mn feestje naar Sprookjeshof, maar dat was dan meestal een select groepje al was Sprookjeshof toen nog wel een heel stuk goedkoper dan nu en had ik een abonnement.

Dus wieweet mag Thomas wel eens een Sprookjeshoffeestje gaan geven!!! :dance:

http://www.wiebevanderzee.com/frameset/index.php

een wiebe aan de muur

wij hebben een paar kleine wiebes aan de muur ( ansichtkaart formaat)

maar ja wij hebben dan ook live koeien in de stal staan hahahah

Ikke ook van koeien houden!!! :inlove: :inlove:

Heb zelfs een tattoo HAHAHHAHA



Maar over feestjes, we hebben nog geen kids, maar ook hier waarschijnlijk gewoon feestjes thuis hoor.

Toen ik zelf 9 werd, zijn we met 5 meiden (en ouders) naar de dierentuin geweest, dat was GEWELDIG… is ook nog het enige feestje dat ik kan herinneren van vroeger…



Zoiets zou ik ook doen, als ons kind dat leuk vindt, maar niet omdat andere ouders dat ook doen met kinderen.

Een speurtocht is ook erg leuk.



En het is al duur genoeg idd…