Feestjes buiten de deur? (soort discussie)

als ik klasgenoten van de lagere school tegen kom, hoor ik altijd; en jij altijd lekker ijstaart met je feestjes en we deden allemaal spelletjes.

schijnbaar was dat dus toch leuk.

hahaha ijstaart… ik had bijna nooit feestjes… :frowning: wij verhuisden heel vaak en steeds andere landen/plaatsen en altijd in de zomervakantie en ik was dan altijd net na de zomervakantie jarig dus kende dan niemand…

meestal had ik dan een feestje bij mijn oma als we in NL waren met neefjes en nichtjes was ook altijd erg leuk hoor… bowlen meestal

dat is dan idd weer vervelend en lastig ja



jan heeft een vriendje die ook steeds in de vakantie jarig is.

hij houdt een feestje meestal in de laatste week voor de vakantie.

ik krijg het er toch wat benauwd van als ik zo aan verjaardags partijtjes denk, beide zijn in januari en februari jarig, dus je weet niet of je altijd naar buiten kunt, op zich wel mogelijkheden om een psuertocht ofzo te houden hier…



maar heleen is dus niet zo goed in die dingen hahaha :roll:

@hedwich wrote:

dat is dan idd weer vervelend en lastig ja



jan heeft een vriendje die ook steeds in de vakantie jarig is.

hij houdt een feestje meestal in de laatste week voor de vakantie.




wij pakten altijd de boel in voor de zomervakantie, zomervakantie bij mijn opa en oma en dan na de zomervakantie nieuw huis nieuw land… meubels in die tijd opslag of onderweg… geen tijd voor feestjes dus vandaar altijd bij oma

je kan nu natuurlijk nog een verlaat kinderfeestje voor jezelf organiseren met koekhappen enne snoephappen enne,… :mrgreen:

Oooooo maar we kunnen best nog eens een kinderfeestje organiseren voor je hoor Judith :smiley:

Beginnen we met een watergevecht :inlove:

oh maar ik heb het niet gemist… en bij mijn oma was ook altijd heel leuk met alle neefjes en nichtjes enzo…ooms en tantes daar was mijn zusje dan weer heel jaloers op want die vierde haar verjaardag altijd in het buitenland en had nooit familie op visite…

ja oke oke, maar een feestje is nog altijd leuk.



Trouwens, ik had nooit een feestje thuis, mijn moeder was nogal smetvrezerig, ter compensatie werd mijn hele klas uitgenodigd en gingen we dan buiten de deur wat doen, bowlen, patat ergens eten dat soort dingen.



Moet zeggen, voor mij is dat wel een soort van “trauma” bijv ook geen vriendjes mee naar huis, vanwege mijn moeder dus, werd het huis namelijk vies :frowning:



Vandaar dat het bij ons meestal open huis is, als ik thuis ben, mage r altijd gespeeld en feestjes worden thuis gehouden

ja precies… ja een feestje kan altijd… mmm zal er eens over nadenken… ben 28 augustus jarig dus lekker in de zomervakantie

dit jaar wordt onze dochter 4 en zijn we van plan dit thuis te geven met wat kindjes van de crech.

Dit gaan wij doen doormiddel van knutselen,muziekje en pannekoeken.

rommel krijg ik dan wel,maar leuk is het wel voor die kleine meid!



en als het niet gaat(ben dan 8 maanden zwanger van de 2de)gaan we naar de macdonalds maar dat kan dan niet anders.

Aan de ene kant vind ik het helemaal niet erg als op verjaardagsfeestjes buitenshuis bij bijvoorbeeld Ballorig worden gevierd, aan de andere vind ik het wel een nadeel dat het moeilijk te overtreffen is. Dus het feestje van de volgende jarige kan daardoor ‘minder’ lijken of als je zelf het feestje hebt gegeven, kun je het bijna niet maken om het jaar daarop een ‘gewoon’ thuisfeestje te geven.



Waar ik geen voorstander van ben, is zomaar tussendoor maar naar speelparadijzen te gaan, dat vind ik echt iets voor bijzondere gelegenheden, bijvoorbeeld als beloning voor iets, vakanties, verjaardagen etc.