feestdagen kdv?

even een vraagje: zijn kinderdagverblijven met de belangrijke feestdagen zoals kerst/oud en nieuw./pasen enz. gesloten of =gewoon open? hoe is jullie ervaring daarmee?

Gesloten! Nog nooit gehoord dat ze open zijn met feestdagen trouwens, of ik kijk gewoon niet goed :think:

@knipoogje1983 wrote:

even een vraagje: zijn kinderdagverblijven met de belangrijke feestdagen zoals kerst/oud en nieuw./pasen enz. gesloten of =gewoon open? hoe is jullie ervaring daarmee?




Met de feestdagen zijn iedereen gesloten (behalve hulpdiensten) dus waarom de kdv niet? :lol: :?





KDV is gewoon met de bovenstaande feestdagen gesloten :wink:

nou, ik vraag het eigenlijk omdat ik vorige week een gesprek had op een kdv en daar kreeg ik tijdens de proefdag te horen dat ze open zijn op de feestdagen.

Heb morgen weer een nieuw gesprek op een ander kdv, en dacht het eerst eens te polsen.

Ik wil nl de zorg uit oa om de feestdagen lekker bij mijn gezinnetje te kunnen zijn.

@knipoogje1983 wrote:

nou, ik vraag het eigenlijk omdat ik vorige week een gesprek had op een kdv en daar kreeg ik tijdens de proefdag te horen dat ze open zijn op de feestdagen.

Heb morgen weer een nieuw gesprek op een ander kdv, en dacht het eerst eens te polsen.

Ik wil nl de zorg uit oa om de feestdagen lekker bij mijn gezinnetje te kunnen zijn.


Vreemd dat ze open zijn… Lijk me stug dat ze op de eerste en tweede kersdagen gewoon open zijn :think: :thumbdown: Geldt ook voor pasen…



Vraag het ff na morgen bij een andere kdv…

KDV zijn wel open ROND de feestdagen, maar meestal niet op de feestdagen zelf. Misschien spraakverwarring?



Ik ben zelf voorzitter geweest van een ouder commissie van een KDV. :slight_smile:

@knipoogje1983 wrote:

nou, ik vraag het eigenlijk omdat ik vorige week een gesprek had op een kdv en daar kreeg ik tijdens de proefdag te horen dat ze open zijn op de feestdagen.

Heb je geen website van hun waar je het kan zien?

nee, daar was et absoluut geen spraakverwarring, want heb het heel duidelijk en specifiek nog een keer of 5 gevraagd nadien. moest het wel zeker weten natuulijk



en zij maar zeggen: ja, dat zeg ik net toch al: wij zijn elke dag geopend inclusief alle feestdagen. Dus ja, nogmaals: ook met kerstmis, pasen enz. zijn wij gewoon open. jaahaa, wij zijn ook open met de feestdagen :mrgreen:

@Tweet wrote:

KDV zijn wel open ROND de feestdagen, maar meestal niet op de feestdagen zelf. Misschien spraakverwarring?



Ik ben zelf voorzitter geweest van een ouder commissie van een KDV. :slight_smile:


Dat zou heel goed kunnen ja…

@knipoogje1983 wrote:

nee, daar was et absoluut geen spraakverwarring, want heb het heel duidelijk en specifiek nog een keer of 5 gevraagd nadien. moest het wel zeker weten natuulijk



en zij maar zeggen: ja, dat zeg ik net toch al: wij zijn elke dag geopend inclusief alle feestdagen. Dus ja, nogmaals: ook met kerstmis, pasen enz. zijn wij gewoon open. jaahaa, wij zijn ook open met de feestdagen :mrgreen:


Dan wil ik niet weten hoeveel je moet gaan betalen voor opvang voor je kindje op de feestdagen! :lol: :wink:

meeste kinderdagverblijven zijn met erkende feestdagen dicht.

nou, je betaald daar een bedrag van 8,50 per uur.



en je wilt niet weten wat ze daarvan doen… toen ik er was speelden de peuters om half 2 al buiten, en warne ze om 17.00 uur nog steeds buiten anders werdt het binnen een rommeltje… :shock: snappen jullie waarom ik nee zei??

dat is knap duur wordt maar 6,10 vergoed plus deel wat je betaald wat aan je inkomen ligt

volgens mij heb ik open aangeklikt, maar het moet gesloten zijn. Vroeger waren ze tussen kerst en oud en nieuw ook dicht, maar vanaf dat dit jaar zijn ze dan ook open. Ik snap best wel dat het kdv open is op de feestdagen want niet iedereen is vrij op de feestdagen en als je dan kinderen hebt is het wel handig als ze ook op die dagen naar het kdv kunnen. Ik neem aan dat het hoge tarief ook komt doordat ze verplicht zijn om die mensen die op die dagen moeten werken veel meer moeten betalen.

bij ons is het dicht met feestdagen en met kerst zijn ze gesloten van 24 dec t/m 1 jan. en daar ben ik heel blij mee want ik werk er zelf!

Bijn ons zijn alle vestigingen dicht tijdens de feesdagen, op 1 vestiging na. Toevalligerwijs is dat ook net de vestiging in onze gemeente die middenin de “zorgstrip” staat. (ziekenhuis, verzorgingstehuis enz). Ik denk dat die vestiging rekening houdt met ouders met onregelmatige werktijden in de zorg…

Dus het kan wel hoor, maar het is wel uit zonderlijk



En ja ik snap dat je nee zegt als je te horen krijgt dat de kids niet naar binnen mogen omdat het dan een rommeltje wordt!!! :shock:

onze creche is tussen kerst en oud en nieuw dicht, en ook de feestdagen.

Maar er zullen uiteraad wel creches zijn die wel open zijn met de feestdagen, al zullen dat maar weinig zijn…



Zo heb je toch ook creches waar kinderen kunnen overnachten enz?? zijn altijd wel ouders met nachtdiensten of die werken met feestdagen…

Het kdv waar ik werk en waar mijn kinderen naar toe gaan zijn alle nationale feestdagen ge-opend.



Zijn er weinig kindjes op oudejaarsdag (denk dan maar aan 3 of zo) dan vragen we de ouders of ze dat dagdeel kunnen en willen ruilen (de middag dan) omdat bijna al het personeel oudejaarsmiddag vij wil :mrgreen:



Vak lukt en kan dat, soms ook niet.

Bij ons is het kdv ook met alle erkende feestdagen dicht.

Verder rond de feestdagen wel open, al hoewel ik dan zelf vakantie heb en haar dan lekker gezellig thuis wil houden. Ook geen zomersluiting oid, kennissen van ons hebben altijd grote problemen met zomer en kerst omdat kdv dan dicht is en ze zelf geen vrij willen nemen in het hoogseizoen.

hier is het kinderdagverblijf gesloten.

Tussen de kerstdagen en oud&nieuw in is het wel open.