Februari/Maart stoppers 2011 Deel 2

Kim wat een geweldig nieuws.

Bij mij is het weer niet gelukt dus heb besloten dat ik me hier terugtrek, na twee jaar sta ik nog steeds met lege handen en voel me hier niet meer thuis nu de een na de ander zwanger is.

Wens jullie heel veel succes en als ik blij nieuws heb zal ik dat hier zeker melden.

liefs,

Liesje

@Liesje: Wat onzettend klote dat de IUI is mislukt. Potverdikke meid, het is je zo gegund. :hug:

Ik vind het wel erg jammer dat de één na de ander nu het forum verlaat. Volgens mij zijn Puck en ik dan nog de enige niet-zwangeren die hier nog regelmatig schrijven. De meeste zwangere dames zijn ook al afgehaakt of komen hier nog heel weinig. Zo blijft er niet veel van ons groepje over. :cry:

Oh nee Liesje… :hug: Jeetje zeg ik had zo gedacht dat het bij jou ook zou zijn geweest…

Heel veel sterkte gewenst en ik blijf voor jullie hopen op snel beter nieuws!

@suzanne ja de groep wordt langzaam erg karig he?! Ik zal bij jullie blijven schrijven zolang jullie actief blijven…vind het ook erg vervelnd voor jullie dat jullie achterblijven… :hug:

Ik ben er ook nog :slight_smile:

Wow wat goed!!! Kim, van harte gefeliciteerd meid, geniet ervan!

@ Liesje en Puck en Suzanne, een hele dikke :hug:

Ik ben gister ook weer ongesteld geworden, pff begin er zo onderhand ook moedeloos van te worden :frowning:

Ow sorry Kaatje, hoe kan ik jou nu vergeten. Sorry meid. :-*

Ik ben weer een beetje uit mn dipje gekrabbeld. Gisteren had ik het echt ff rot, kwam waarschijnlijk door het goede nieuws van Kim (niet lullig bedoeld hoor meis, het is je gegund), maar het hakt er toch iedere keer weer in als je leest dat iemand anders wel zwanger geworden is.

Ik ben nog steeds behoorlijk benauwd en ik heb er zo de schijt van dat ik de komende maanden aan de medicatie moet. Voordat ik daar mee kan stoppen is het jaar dus alweer voorbij.

Het moeilijkste vond ik nog dat Chris nu ook gaat twijfelen of het wel gaat lukken om zwanger te worden, terwijl hij juist altijd heel positief is. Toen hij dat uitsprak zonk de moed me helemaal in de schoenen.

Aan de andere kant moet ik misschien in gedachten blijven houden dat de artsen dachten dat ik helemaal geen kinderen kon krijgen. Evi is dus een enorm en onverwacht supercadeau, waar we nog steeds heel dankbaar voor zijn. Misschien moet het zo zijn dat we met zn drietjes blijven?

dames ik begrijp jullie als de beste hoor! Ik heb ook menigkeer een huil/baal dag gehad als er weer iemand zwanger werd, hier of in mijn omgeving…

Ik moet zeggen dat ik me achteraf ook wel een beetje schuldig voelde dat ik zo ontzettend vrolijk gereageerd had hier, zeker omdat ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. :oops:

Maar het was voor mij ook zo’n verrassing, ik was er ook niet echt vanuit gegaan dat het zou lukken de eerste maand met clomid, je bent op gegeven moment zo gewend aan de teleurstelling dat ik mijn hoop had gezet op ‘binnen een half jaar’ Ik dacht ook echt dat ik als laatste zou overblijven hier…

Dus ik neem snap jullie balen zeker hee goed, en stel me beschikbaar voor lichte verbalen agressie als ik jullie daarmee kan helpen :hand: kom maar op! :-*

Ik hoop echt dat jullie ook wat van mijn geluk mogen krijgen!!!

gefeliciteerd kim!!! wat een super goed nieuws.

:clap: :dance: :clap: :dance: :clap: :dance:

Liesje,

ik snap dat jet je terug wil trekken… tenminste ik probeer me in te leven in je situatie. Echt snappen zal mij niet lukken omdat ik niet in je schoenen kan staan. Maar meis het is je ontzettend gegunt. Maar dat weet je wel… Je hoort het vast constant om je heen… Hopelijk laat je het nog weten zodra het raak is. :-

suzanne,

vind het een zware gedachten dat jullie misschien met z’n 3en blijven. Maar als je het zelf als de realiteit ziet… Ook jou gun ik een 4de gezinslid. Een 2de wondertje. Blijf uit je dipje meid!!! je energie straalt van je tekst af en dat siert je veel meer :-

Blijf je trouwens volgen hoor! :wink:

kaatje,

weer ongi geworden! Potver!!! :wall: dikke knuf voor jou ook!!! :hug:

puck, ook voor jou een dikke knuffel!! :hug:

Vind het echt naar nieuws!! Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen… Wens je veel sterkte en toch nog een succesje :**:

Nou Kim, als je het dan toch aanbied, dan ga ik je nu ff de huid volschelden!! :lol:

Hahaha, dat slaat natuurlijk nergens op. Het is je van harte gegund en je hoeft je echt niet te verontschuldigen voor je prachtige nieuws. Geniet ervan meid. :hug:

@Nicole: Hoe is met jou en je zwangerschap verder? Gaat alles goed?

Of durf jij hier ook geen verslag meer te doen van alle zwangerschapsperikelen? Wel doen hoor, anders wordt het hier helemaal zo´n dooie boel. Er is al zo weinig te lezen de laatste tijd en volgens mij ben jij (nu dan naast Kim) de enige zwangere die hier nog regelmatig haar neus laat zien. De rest post alleen nog maar bij de zwangeren.

neeeeee ik durf makkeeeeeelijk!!! maar had geen laptop voor bijna 3 weken :cry:

Al mijn baby foto’s, verjaardag foto’s ALLLLLEEEEE foto’s zijn weg. Daar kan ik wel om janken… maar ja. (gelukkig had ik de baby foto’s op cd-rom gezet en de rest al afgedrukt)

Heb nu een nieuwe laptop. Dus we beginnen opnieuw.

Hier groei ik als kool!!! Mijn buik is al zo groot dat mijn rug en bekken beginnen te klagen. Maar ik zelf niet hoor. 's avonds intieme momentjes met de baby. Lekker hartje luisteren en trappel voel… :inlove:

@Puck, ontzettend rotnieuws! Ik hoop toch dat er nog mogelijkheden voor jullie zijn in de toekomst… :hug:

@Kaatje, balen weer ongesteld…

@Suzanne, vind het ook voor jou ontzettend kl#@%te! En dat je nu aan de medicijnen moet zodat er een stop ingelast moet worden is natuurlijk ook niet gewenst… maargoed je eigen gezondheid gaat voor natuurlijk maar das wel erg makkelijk gezegd…

@Kim, wat super geweldig zeg!!! Heel veel geluk met je zwangerschap en ik hoop dat het voorspoedig verloopt allemaal!! :thumbup:

Het is ook niet dat ik hier niet meer mee lees, dat doe ik wel maar vind het idd best lastig om te schrijven wanneer ik de minder positieve verhalen lees. Wil dan ook niet te blij doen over mijn zwangerschap of juist de klachten ook niet meedelen want dan denken jullie vast: doe mij die klachten maar als ik dan tenminste zwanger ben… Tenminste dat zou ik denk ik wel hebben… :think: Ook wil ik af en toe ook nog meeschrijven bij mijn ‘oude’ forum (dec 2009 mama’s) en bij de maartmama’s 2011 en merk dat dat allemaal best wel veel is… Kopieer nu een stukje wat ik zojuist heb geschreven bij het andere forum anders blijf ik aan het typen :smiley:

Wij (vriend en ik) zijn afgelopen weekend een paar dagen naar Rockanje geweest, we moesten er echt even saampjes tussenuit want het ging even wat minder tussen ons… dat heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn zwangerschapshormonen maar goed de ergernissen stapelden zich op… en het is een malle molen waar je in zit. Het valt me een stuk zwaarder de zwangerschap met 4 dagen werken, een verbouwing (kje) en een kleine meid. Veel geluierd en langs het strand gelopen maar ik blijf moe… die energieboost die ik kreeg bij J.oy met 16 weken, die is nog steeds niet aanwezig helaas… :? Maar wel goed kunnen praten maar eigenlijk nog te kort.

Heb nu wel mn zwangerschapsverlof vastgezet (of had ik dat al verteld?? :think: ), dus 2 februari is mijn laatste werkdag. Was het nu maar alvast zo ver!

Voor de verjaardag van J.oy (2e kerstdag) ga ik deze week of volgende week de fotouitnodigingen de deur uit doen. Heb ik vorig jaar ook verstuurd via kaartje2go en ik geef daar dan gelijk ook een kersttintje aan zodat het gelijk een kerstkaart is! :smiley: Heb weer een erg leuke foto van haar en die kun je dan bewerken met leuke plaatjes of een rand en ook goed te doen qua kosten. Ik wil ook graag een marsepeinen taart van Winny de poeh of Woezel en Pip, even kijken waar ik die kan scoren… Ze krijgt van ons een fietsje en ik het voorjaar denk ik een trampoline. Daar is ze helemaal gek van, maar beetje koud rond haar verjaardag. En springen doet ze dus ook al met 2 voeten van de grond, vind ze helemaal geweldig! Komt echt door die trampolines waar ze op staat.

Ik ga weer een poging doen om te werken…

Fijne dag iedereen!

Eey meiden hoe gaat het hier?

hier gaat het wel ben voornamelijk erg verkouden. Hier en daar een paar klachtjes maar die zijn goed te handelen. Ik heb alleen sinds gister met vlagen zo’n weeig gevoel in mijn maag, hoop niet dat ik echt last van ochtensmisselijkheid krijg, daar kijk ik wel erg tegenop.

Moet zeggen dat ik in juli mama’s mijn plekje nog niet echt gevonden heb, ik heb het idee dat iedereen daar vooral heel erg met zichzelf bezig is en weinig met elkaar, dat vind ik wel jammer. Maar we zullen zien of dat nog veranderd.Voorlopig zijn er al best een paar dames afgevallen met een miskraam of meiden die erg onzeker zijn…geen goede vibe dus…

en hoe is het met jullie allemaal?

@Nicole: Tjee, je foto´s. Heb je al geprobeerd of een of andere computerwinkel je opgeslagen dingetjes echt niet meer terug kan toveren? Soms lukt dat nog zelfs als je laptop stuk is. Balen zeg!

@Estha: Gewoon gezellig hier blijven schrijven hoor, ook over je zwangerschap. In mijn vriendenkring is het ook één grote babyboom en ik vind het alleen maar leuk om alle verhalen rondom de zwangerschap te horen. Alleen om te horen dat iemand zwanger geworden is, vind ik in het begin even moeilijk, de rest niet. Lekker effe van je afklagen van ook hoor. :mrgreen:

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik vorige week bij een hoogzwangere vriendin was en die heeft echt werkelijk een groot deel van de middag zitten klagen hoe zat ze het was om zwanger te zijn en hoe zwaar ze het heeft. Toen had ik wel ff zoiets van: En nu moet je ophouden met zeiken, want je mag gvd blij zijn dat je iedere keer zo makkelijk zwanger raakt. :oops:

@Kim: Jammer dat het bij de julimamma´s nog niet zo gezellig is, maar misschien moet dat groeien. Dat groepje is er nog maar net en wij schrijven alweer bijna een jaar met elkaar. Enne…goede reden om gezellig hier te blijven schrijven. :mrgreen:

Hier gaat het nog niet zo lekker, maar ja dat kan ook bijna niet anders met dit weer. Tis echt drama met mn astma, ik ben de hele dag erg benauwd en heb het gevoel dat mn longen eruit branden. Sinds vanochtend hoestbuien die zo heftig zijn dat ik erbij moet kokhalzen. Maandag ben ik bij de huisarts geweest voor een longfunctietest en nu mag ik morgen bellen wat de plannen zijn. Waarschijnlijk wordt ik doorgestuurd naar een longarts en dat hoop ik eigenlijk ook.

Met de rest van de familie gaat het gelukkig wel goed. Chris zn schouder lijkt helemaal genezen en de fysiotherapeut was de laatste keer erg tevreden over Ody. Ze belast alle vier haar poten alweer gelijk en ook de paslengtes zijn weer hetzelfde bij iedere poot. Waarschijnlijk nog 1x hydrotherapie en dan is ze klaar. In 2012 mag ze alles weer doen en dan zijn we er helemaal vanaf.

Verder zijn we druk bezig met de vakantie. Een rondreis gaat het toch niet worden na alle shit. Met name Chris is erg toe aan een relaxvakantie en rondreizen vonden wij toch altijd best vermoeiend. Zeer waarschijnlijk gaan we na direct na de kerstvakantie voor 2 weken naar Fuerteventura (Canarisch Eilanden), in een hotel waar we eerder zijn geweest. Dit was een heel mooi hotel, met een erg leuke miniclub voor Evi, aan het strand, diverse zwembaden (waarvan eentje verwarmd, fijn voor die kleine) en een speeltuin. Moet dus goed gaan komen. 8)

oooo suzanne dat klinkt lekker zeg! Mag ik dan mee. haha heerlijk! Wel vervelend dat je zo’n last hebt van je astma. Hopelijk kan je longarts er wat mee als je doorgestuurd wordt.

En hoera!!! je man en hondje doen het weer :wink: hihi Fijn dat dat weer lekker gaat. Toch weer minder zorgen. :-

kim. balen dat je het nog niet kan vinden met je groepje. Komt vast goed!! Soms heb ik ook het gevoel van: negeren ze me nou??? en dan reageert iedereen weer. hahaha Dus maak je niet druk. Je hormonen houden je ook soms een beetje voor de gek…en jullie groepje is zo pril nog.

Voel je je verder wel goed??? :-

Ja hoor verder voel ik me prima, de krampen zijn over en ik heb nu eigenlijk alleen last van mijn borsten. Dus ik heb nu niet veel te klagen. :wink: Ik ben vanavond gebeld door moeders voor moeders , ik heb donderdag middag een afspraak dus ik ben eens benieuwd.

Vervelend suzanne! Ik hoop dat je snel weer meer lucht krijgt! Ik moetzeggen dat die ontspanvakantie erg goed klinkt! Geniet van het voorbereiden!

En jij nicole druk met baby voorbereidingen?

@Nicole: Als je zelf betaalt mag je mee hoor! :mrgreen:

Oja, Cesar Millan komt volgend jaar weer naar Nederland. Als je deze keer op tijd wilt zijn moet je even op LiveNation.nl kijken voor kaartjes.

Uit mn longfunctietest is naar voren gekomen dat de medicijnen om de een of andere reden niets voor me doen. Morgen moet ik weer naar de huisarts om te bespreken hoe nu verder. Ga zo maar even een lijstje maken met alle klachten en vragen, want ik ben er ondertussen achter dat er wel astmamedicijnen bestaan ,die je mag hebben als je zwanger bent of wilt worden.

super lief dat je aan me denkt… maar (en ik vind het eigenlijk een beetje vervelend om te zeggen) dan ben ik niet zo lang terug bevallen en lijkt me niet slim om dan al heen te gaan.

hoop niet dat ik je kwets hiermee want ik gun het jou ook zo graag!!En blijf voor je duimen!!!

kim, nee ik wacht nog even met baby dingen… wil de 20weken echo afwachten. Je weet het nooit…

Wel op de beurs wat kleine dingen gekocht… :thumbup:

@Nicole: Geeft niet hoor. :wink:

Nou, vrijdag weer naar de huisarts geweest en nu blijkt dus dat die benauwdheid niet door mn astma veroorzaakt wordt. :shock: Goede nieuws is dus dat ik mag stoppen met de medicatie en dus weer zwanger mag worden. Slechte nieuws is dat we niet weten waar het dan door komt. Ze hebben een ECG gemaakt en een berg met buizen bloed afgenomen voor uitgebreid onderzoek. Morgen hoor ik de uitslag.

Gisteren hadden we met de kleine meid eigenlijk Sinterklaasfeest met Chris zn werk, maar helaas zijn we alledrie ziek. :frowning: Vandaag doen we het ook nog rustig aan. Hopelijk gaan de slijmoplossers snel zn werk doen.

Chris heeft van zn werk toestemming gekregen om aansluitend aan de kerstvakantie op vakantie te gaan. Hij heeft dan dus lekker 4 weken vrij! :dance: Morgen moet mijn zus werken (ze werkt bij D-reizen) en dan gaan we boeken, heeeeerlijk 2 weken naar Fuerteventura. Whoehoe, ik heb er nu al zin in. 8)

Zit te dubben om toch maar aan de ovulatietesten te gaan. Welke zijn aan te raden? Betrouwbaar en liefst niet te duur?

Ik gebruikte ovulatietest van " zwanger en kids" niet duur en werken goed.

Nu ik weet dat de kans op een zwangerschap nul is ben ik ermee gestopt. Fijn dat je in ieder geval zwanger mag proberen te raken en balen dat ze nog niet weten wat er dan wel aan de hand is. Krijg je snel de uitslagen van je bloedonderzoeken?

We wachten nog op de uitslagen van aanvullende onderzoeken voordat we weer een gesprek met de arts hebben. Wat vergt dit veel energie van me, ben het nu al helemaal zat…! We blijven in onzekerheid of ze het wel of niet aandurven om nu te starten met ICSI en dat vergt wel zijn tol.

Hoop dat ze snel de benodigde gegevens compleet hebben en we horen waar we aantoe zijn.

Ze gaan in ieder geval niet meer in het nieuwe jaar starten met wat voor behandeling dan ook. Ze zijn namelijk dicht tussen kerst en nieuwjaar dus kunnen dan ook geen voortgangscontroles doen met oog op puncties ed.

Verder hier alles okay. Binnenkort maar beginnen met het gedichtje voor sinterklaas wat we bij familie gaan vieren dit jaar.

Hoe is het met Kim? Al erg misselijk of valt het mee?

Geniet allemaal van je dag! Hier heerlijk zonnig dus ga zo nog even van het weer genieten.

@Puck: Heb je geen idee wanneer je wat hoort dan? Dat is ook waardeloos zeg. Kan me voorstellen dat je het wachten spuugzat bent. :hug:

We hebben het er gisterenavond uitgebreid over gehad en we gaan voorlopig toch niet aan de ovulatietesten beginnen. Ik ben bang dat het zwanger worden dan echt een project voor me wordt en Chris denk ook dat dit niet goed voor mij is. Dat ik dan veel te veel bezig ga zijn met zwanger worden en daar dan erg depri van ga worden.

Voorlopig gaan we gewoon proberen lekker te genieten van ons gezinnetje en klussen wanneer we daar zin in hebben. Hopelijk gaat dit dan toch een keertje wat opleveren.

Vanmorgen gebeld voor de uitslagen van het bloed en de ECG, maar helaas was de huisarts weggeroepen voor een spoedgeval, dus ik moet nog even geduld hebben tot morgen.

Hoe is het verder met iedereen?