Februari/Maart stoppers 2006( deel 3!!!)

Au, au, au :cry:



Ik heb hele erg spierpijn in mijn benen. Waarschijnlijk iets te vaak ā€˜trapje op, trapje afā€™ gegaan dit weekend. Verder zijn we gisteren nog naar de stad gelopen en hadden we ook nog ruim een uur salsales. Dat kunnen mijn beentjes niet zo goed aan.

Gelukkig heb ik vrij vandaag. Moet we hard aan de slag voor mijn scriptie (mijn begeleidster komt rond 4 uur: ik moet vandaag dus flink aan de studie) maar dat is meer hersengymnastiek. Kunnen mijn beentjes lekker uitrusten.



Gaaf trouwens dat we al weer in deel drie bezig zijn!



Denise, ging je donderdag nou testen (kon het zo vlug niet teruglezen)? Spannend? Zeker als je gevoel over je eisprong goed is. Dan ben je inmiddels al giga-zwanger.



Jeanette: mooie hond. Ik ben helaas ook erg allergisch voor honden. Had graag een ruwharige teckel gehad. Vind dat erg stoeren beestjes. Heb ter compensatie nu twee baardagamen. Dat zijn de meest tamme hagedissen die er zijn. Een van de twee is zelfs dol op knuffelen :? . Dan zit hij tegen het raampje van zijn terrarium te kloppen dat hij er uit wil. :inlove:

Helaas vinden veel mensen baardagamen ook engā€¦



Ik wilde nog op meer stukjes reageren, maar ik heb zoveel gelezen dat ik het echt niet meer weetā€¦



Oh tante Kaatje, beetje laat :oops: , maar nog gefeliciteerd met je verjaardag.



Liefs Pinot

haha wat grappig dat ie dan tegen het raampje aan zit te tikken :mrgreen:



succes met de hersengymnastiek vandaag :smiley: dan kunnen je beentjes lekker even uitrusten en bij komen.

Hier ook een foto van mijn baardagaampje. Zo eng ziet hij er toch niet uit he? (Hoop niet dat de foto te groot is, want ik weet echt niet hoe ik hem moet verkleinen)

wat schattigā€¦ :smiley:

Ik vind ze niet zo eng.



Ik denk dat veel mensen bang zijn dat ze bijten.

@Vlinder wrote:

wat schattigā€¦ :smiley:

Ik vind ze niet zo eng.



Ik denk dat veel mensen bang zijn dat ze bijten.




Die verkoper in de terrariumzaak waar de ze gekocht hebben zei: ik geef je 5 euro voor iedere keer als hij bijt. Hij durfde ze zelfs bij een kleuter op schoot te zetten en te garanderen dat hij niet beetā€¦

We zijn er nog niet rijk van geworden, dusā€¦ :mrgreen:

Hoi meiden,



Zo weer lekker gezweet op de sportschool :smiley:

@ Pinot: Zoā€™n baardagaampje ziet er wel eng uit maar ze doen inderdaad niets. Ik heb vroeger ergens gewerkt en die man had er een heleboel. Het is meer dat mensen bang zijn omdat het onbekend is.



Ik vind het wachten met testen nu wel erg lang hoor! Ik heb nu maar met mijn hubbie afgesproken dat ik woensdagavond ga testen. Ik wil graag dat hij erbij dus dat zal pas tegen 20.00 zijn. Milou moet eerst zwemmen en daarna moeten we nog een auto ophalen bij mijn schoonvader. Milou in bed en dan testen :!: Grote kans dat ik dan allang ongi ben. Ik durf niet te geloven dat ik inderdaad zwanger zou kunnen zijn. Ik voel van alles: pijnlijke borsten al 5 dagen lang, mijn tepels zijn groter en donkerder van kleur. Heb regelmatig ongi-krampen en veel afscheiding. Maar het kan zijn dat ā€œhet tussen mijn orenā€ zit hoor.

we kunne niet meer dan dan afwachten en dat is vreselijk! Heb al een test in huis van vorige maand.



@ Pinot: leer ze vandaag!

jeetje moeten wij nog twee dagen wachten :mrgreen:



Ik hoop voor je dat het positief is dan ben je de eerste :dance:

Denise, ik weet zeker dat je zwanger bent :wink: !!! Maar je houd ons nog ff in spanning.



Dat je zo lang kan wachten zeg!!!



Liefs,

Inge

Zou wel leuk zijn voor je Denise, waneer ben je gestopt met de pil???

Hai hai dames



@Mosje

Leuk zeg dat jullie ook stijldansen!!

Wij dansen nu een jaar of 8 samen en we hadden allebei daarvoor met een andere partner gedanst. Ik vind het wel jammer hoor dat we gestopt zijn met wedstrijddansen, maar het werd allemaal een beetje te gek/veelā€¦we waren 4 avonden per week in de dansschool en gaven op zond-midd les aan de jeugd (10-18 jr). Daarnaast werkten we dus nog fulltime.

In sept 05 kreeg ik een burn-out en realiseerden we ons dat ook dit wel wat veel werd! Nu dansen we 1x per week.



Niet weggaan hooorā€¦veels te gezellig :lol: :lol:



Maarre, het serieuze klussen begint bijna voor jullie!! :inlove: :pray:



@Denise

Ik ben wel nieuwsgierig hoor!! Was je bij Milou snel zwanger?

Ik zal voor jullie duimen :pray: :pray:



@Jeanette

Fijn zeg dat je het zo goed hebt kunnen regelen voor Gotti, het blijft natuurlijk moeilijk, maar zo zie je hem tenminste nog wel af en toe



@Krystle

Nu maar hopen dat je hem voor niets hebt gekocht :lol: :lol:

Dat van het plassen wist ik niet met die ovulatietesten!!..4 uur niet plassenā€¦dat lukt me noooit :roll:

Maarre, wat was je kwijt voor zoā€™n persona?



@Pinot,

Luk zeg, zoā€™n kroelerige hagedis, is weer eens wat anders!! :lol:



Grusjes Vanessa

Hoi,



Ik heb ook een lange tijd op hoog niveau gedanst, voor ik ziek werd. Ik hielp met lesgeven en was zeker 4 avonden per week op de dansschool te vinden. Ik mis het nog steeds :frowning:



Wb die ovulatietesten en persona, ik gebruik personastaafjes als ovu-test. Zonder apparaatje. Je kunt gewoon je ochtendurine gebruiken, dus geen gehannes met 4 uur niks drinken enzo, en het is ook nog veel goedkoper dan ovu-testen uit de winkel. Die zijn 30,- voor 5 stuks, personastaafjes 13,- voor 8 stuks. En ipv dat ik een apparaatje heb dat ze afleest, lees ik ze gewoon zelf af :mrgreen: Werkte de vorige keer perfect!!



Hier weinig nieuws. We wachten af. Geduld is een schone zaak he :wink:



:-* Nikki

Hmmm ik ben gek op dieren, maar heb toch liever mijn nijn dan zoā€™n hagedisā€¦Nou is mijn nijn ook gewoon het liefste nijntje op de wereldā€¦hihihi



Deniseā€¦Spannend joh!! Kan me voorstellen dat je het liefste met je ventje samen testā€¦ Maar vergeet niet dat je ochtendurine het meeste hormonen bevat!!

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe snel je zwanger was bij Milouā€¦Overigens vind ik je kwaaltjes wel heel erg ā€œzwangerā€ klinkenā€¦ clap: :: :clap: :: :clap: :**: :clap:



Vanessa, de persona heb ik voor Ć¢ā€šĀ¬74,- gekocht. Per cyclus komt daar Ć¢ā€šĀ¬11,32 bij voor testjes. Het is eigenlijk een anti-conceptie methode (berekent je ā€œveiligeā€ en ā€œniet veiligeā€ dagen (plus natuurlijk je eisprong). Als je zwanger wilt worden gebruik je hem dus andersomā€¦WEL klussen op de rode dagen!! Hiermee wordt je cyclus wat inzichtelijker.

Overigens worden de apparaatjes ook veel aangeboden op marktplaats voor veel minder geld!!



Krystle

Nikki, ik ben wel benieuwd hoe je de staafjes zonder het pjoetertje gebruikt (als dubbele check). Werken ze dan hetzelfde als gewone ovulatietesten??



(2 strepen enven donker of teststreep donkerderā€”> eisprong komt binnen 12-48 uur???)

Krystle, het werkt niet hetzelfde. De staafjes van persona meten 2 hormonen, oestrogeen en LH. Je hebt dus wel 2 streepjes, maar geeneen daarvan is een controlestreepje. Het rechterstreepje is het LH-streepje (als je de test met de dop naar rechts houd, dus het streepje dat het dichtste bij de plaskant zit zeg maar) Die is heel vaag of onzichtbaar tijdens de meeste dagen van de cyclus, en een paar dagen wordt hij opeens donkerder. Dat is wat het computertje ook leest. Op de linkerstreep let ik niet. Ik weet wel dat die vager wordt naarmate er meer oestrogeen is, en dat kan wel kloppen, want rond mijn ei de vorige keer verdween het linkerstreepje terwijl de rechter duidelijk donker werd. 24-36 uur na je eerste donkere rechterstreepje heb je je eisprong.

Ik kan evt. wel een fotootje plaatsen van hoe het er uit zag de vorige keer?..



:-* Nikki

Ik vind het van mezelf ook erg knap dat ik zolang kan wachten met testen maar het is echt wel moeilijk hoor :?

Ik was van Milou de eerste maand al zwanger dus errug snel :wink: Ik slik al jaren geen pil meer, dus heb ook geen hormonen meer enz in mijn bloed.

ik weet dat in ochtendurine het meeste hcg hormoon zit maar volgens de test maakt het niet uit welk moment je test. Het streepje kan dan wat vager zijn misschien maar we wagen het er maar op. Anders kan ik pas zaterdagochtend testen :naughty: dacht het niet :!:

Maarre misschien wordt ik woensdag gewoon ongi want dan zit ik weer op een cyclus van 35 dagen.



kuzzz

@Krystle wrote:

Nikki, ik ben wel benieuwd hoe je de staafjes zonder het pjoetertje gebruikt (als dubbele check). Werken ze dan hetzelfde als gewone ovulatietesten??



(2 strepen enven donker of teststreep donkerderā€”> eisprong komt binnen 12-48 uur???)




voor jou wordt het ook spannend,Krystle :!: Jij zit nu op een cyclus van 30 dagen toch?



kuzzz

@Nikkiā€™78 wrote:

Krystle, het werkt niet hetzelfde. De staafjes van persona meten 2 hormonen, oestrogeen en LH. Je hebt dus wel 2 streepjes, maar geeneen daarvan is een controlestreepje. Het rechterstreepje is het LH-streepje (als je de test met de dop naar rechts houd, dus het streepje dat het dichtste bij de plaskant zit zeg maar) Die is heel vaag of onzichtbaar tijdens de meeste dagen van de cyclus, en een paar dagen wordt hij opeens donkerder. Dat is wat het computertje ook leest. Op de linkerstreep let ik niet. Ik weet wel dat die vager wordt naarmate er meer oestrogeen is, en dat kan wel kloppen, want rond mijn ei de vorige keer verdween het linkerstreepje terwijl de rechter duidelijk donker werd. 24-36 uur na je eerste donkere rechterstreepje heb je je eisprong.

Ik kan evt. wel een fotootje plaatsen van hoe het er uit zag de vorige keer?..



:-* Nikki




Ik heb helemaal geen ervaring met teststripjes enz. Zou je een fotootje willen plaatsen aub.



Liefs Pinot

Krystle en Pinot (en alle anderen :wink: ), hieronder mijn teststaafjes, je ziet de rechterstreep opeens duidelijk donker worden (en de linker vervaagd een beetje) Die dag na de laatste (is onderste op foto :wink: ) was er niks bijzonders, en de dag daarna steeg mijn temp, wat de eisprong bevestigde.









:-* Nikki

Tis me nu volkomen duidelijk :wink: .



Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Tis me nu volkomen duidelijk :wink: .




Daā€™s mooi! :mrgreen:



:-* Nikki