Februari/Maart stoppers 2006( deel 2)!!

@Martje wrote:





Hoi Hoi



Hoop voor je dat je met behulp van anderen van je angsten af kan komen en het is inderdaad al een stap in de goede richting dat je een afspraak hebt gemaakt. Ga ervoor!



Enne dat afbouwen met je medicijnen komt ook wel goed, het is hierook gelukt, dus moet het bij jou ook gaan .luister goed naar je lichaam, maar dat hoef ik je ws niet te vertellen




Ja op zich moet het wel lukken. Ik ben nu al van de MTX spuiten en Celebrex af.

Het ging wel heel slecht en had daarna al gelijk flinke ontstekingen. Maar mag steeds andere spuiten gaan halen. En dan is het wel te doen.

Heb nu wel Sulfazalazine gekregen, maar die zijn voor mij te milt. Stop volgende week met de Enbrel spuiten :smiley:

Toch wel raar om naar al die jaren ineens bijna geen medicatie meer te gebruiken.

Slik nu alleen nog Foliumzuur (die gebruikte ik ook al jaren voor de mtx), die Sulfa. dan en ik moet Thyrax wel blijven slikken omdat mijn schildklier niet meer werkt, anders word ik beetje raar (sloom lopen en praten enzo) :mrgreen:



Maar ik zal inderdaad goed naar mijn lichaam luisteren :thumbup: Is inderdaad wel belangrijk. En we gaan er gewoon met z’n allen voor :thumbup:

@AngèlenRob wrote:

@Martje wrote:




Hoi Hoi



Hoop voor je dat je met behulp van anderen van je angsten af kan komen en het is inderdaad al een stap in de goede richting dat je een afspraak hebt gemaakt. Ga ervoor!



Enne dat afbouwen met je medicijnen komt ook wel goed, het is hierook gelukt, dus moet het bij jou ook gaan .luister goed naar je lichaam, maar dat hoef ik je ws niet te vertellen




Ja op zich moet het wel lukken. Ik ben nu al van de MTX spuiten en Celebrex af.

Het ging wel heel slecht en had daarna al gelijk flinke ontstekingen. Maar mag steeds andere spuiten gaan halen. En dan is het wel te doen.

Heb nu wel Sulfazalazine gekregen, maar die zijn voor mij te milt. Stop volgende week met de Enbrel spuiten :smiley:

Toch wel raar om naar al die jaren ineens bijna geen medicatie meer te gebruiken.

Slik nu alleen nog Foliumzuur (die gebruikte ik ook al jaren voor de mtx), die Sulfa. dan en ik moet Thyrax wel blijven slikken omdat mijn schildklier niet meer werkt, anders word ik beetje raar (sloom lopen en praten enzo) :mrgreen:



Maar ik zal inderdaad goed naar mijn lichaam luisteren :thumbup: Is inderdaad wel belangrijk. En we gaan er gewoon met z’n allen voor :thumbup:




Ja dat heb ik ook gebruikt, sulfazalazine… had er leuke bijwerkingen van op mn maag enz



Sterkte, knok ervoor meis

@Martje wrote:



Ja dat heb ik ook gebruikt, sulfazalazine… had er leuke bijwerkingen van op mn maag enz



Sterkte, knok ervoor meis




Ja ik ken het. Ik moest er 6 jaar geleden mee stoppen omdat ik er niet tegen kon. Maar de reumatoloog wou het toch weer proberen. Maar ik heb nu 1 1/2 week erg pijn in mijn onderbuik. Zal dat door die Sulfa komen?? (zal maandag eens aan de reumatoloog vragen want dan beld hij me)

Die bijwerkingen die ik toen had…waren depressiviteit en geen eetlust meer hebben.

Maar ik zal er zeker voor knokken…dat is het waard :inlove:

Liefs :-*

Jeetje, dat heeft me effe wat inspanning gekost om jullie verhalen bij te lezen. :roll: En het ergste van alles is dat ik alweer vergeten ben wat er op pagina 22 stond… :oops:



Hier zit ik dan, met de schone onderbroeken op m’n schoot alles te lezen! Ik moest ffe 'n smoesje hebben om naar jullie te gaan: de was! :stuck_out_tongue:

Beneden zitten vrienden van hubbie… en ikke hier, hihi!



Nog 'n verlaat welkom voor de newbee’s hier! :wink:



Als ik zo alle kwaaltjes hier lees, daar zijn mijn voetjes niets bij… Jeetje, wat moeten jullie veel doorstaan en slikken.

Ik heb er wel respect voor dat jullie dit ook zo bespreken, het is ook niet niks he. En er is veel moed en wilskracht voor nodig om 't voor het moederschap “zomaar even af te bouwen”, want ook dat is 't niet he!

:thumbup: TOPPIE, meiden!! :thumbup:



En dan ook nog 'n verdrietje hier: Dopey.

Meissie, veel sterkte…

'n konijntje is niet dom om verdriet over te hebben, ook Dopey heeft 't verdiend om over te rouwen hoor.

Nu kijkt ze je toe, lacht en gunt iemand anders in haar plaats :wink:

Volgens mij zou ik heel de straat bij elkaar krijssen als er één van m’n beessies zou wegvallen! Zelfs als ik 't aan zou zien komen…



Ik ben de dagen ook aan het aftellen: Nog twee weekjes, zegt m’n banner (ik denk eerder, maar ach…) en dan stoppen we met oefenen hoor!

Tis genoeg geweest… :dance:



Slaap lekker, meiden!!!



Liefs,

Kaat

@AngèlenRob wrote:

Hoi meiden,



Voelde me vandaag niet optimaal. Moest vanmiddag naar de huisarts. Ik wil een heftig therapie gaan volgen voor mijn hyperventilatie en angsten, zodat ik daar eindelijk eens vanaf ben en zonder Seroxat door het leven kan. Ben al begonnen met het afbouwen van de seroxat, van 30 mg naar 20 mg. Dat moet voor de therapie en natuurlijk ook voor de zwangerschap. :wink:



Morgenvroeg moet ik bellen voor een afspraak. Ik ben zo zenuwachtig. Ik hoop zo dat ik eens een normaal meiske word :pray: :oops:



Met de medicatie voor de reuma word het steeds minder. Dat moet natuurlijk ook voordat ik zwanger zal raken. Dat mag niet tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Ik mag gelukkig wel spuitjes van prednison hebben anders zit ik binnen een no-time weer in de rolstoel en dat is natuurlijk niet de bedoeling :naughty: :wink:



Op het moment ben ik nog vrij bang dat ik nooit van mijn angsten af zal komen, maar dat is natuurlijk vast flauwekul want er zijn genoeg mensen van die angsten af gekomen :thumbup: Dus komt vast helemaal goed :dance:



Verder blijf ik duimen voor de meiden die nu in spanning zitten en hoop ik dat de andere dames de volgende ronde wel geluk hebben :**:

Liefs :-*




Hoi, ten eerste ben je heus wel een normaal meisje, je bent alleen en normaal meisje waar het even bij tegen zit.

Ik vind je trouwens een harstikke stoere meid dat je voor jezelf en voor je toekomstige kindje ineens gaat afbouwen met zoveel medicijnen :clap:



Verder ben ik even niet blij want ik heb met vlagen hele erge buikpijn, maar nog steeds niet ongesteld, alhoewel ik denk dat het wel komt.



Ga zo maar naar bed, wachten wat morgen ons brengt :mrgreen:



Groetjes Dopey.

@Kaatjes en de rest van de meiden, bedankt voor de lieve woorden :frowning:



Welterusten Dopey.

@Dopey wrote:

@Kaatjes en de rest van de meiden, bedankt voor de lieve woorden :frowning:



Welterusten Dopey.




Slaap lekker meid

en sterkte met je buikje!



Liefs,

Kaat

Dopey, vervelend van je konijn. Ik kan er wel inkomen hoor. Ik heb hier vissen en als er een dood gaat of ziek is vind ik het al vervelend. Laat staan met een konijn waar je toch meer mee kan.



Angel, ik hoop voor je dat het goed gaat met medicatie afbouwen. Blijft toch elke keer weer spannend of het goed gaat of niet. Ook je angsten en paniek aanvallen zijn heel begrijpelijk als je zoveel meemaakt in zo’n korte tijd. Je kunt niet alles tegelijk aan ook al wil je het wel. Maar zeker een afspraak maken voor therapie is al een stap in de goede richting.



Pinot, die mannen snappen het soms echt niet he? Hier moet al sinds 9! maanden laminaat gelegd worden in de hal en keuken. Maar of daar iets van terecht komt? Ik denk dat ik het zelf erin ga leggen. Dan weet ik zeker dat het ervan komt. Ook moet bij ons de bestrating van de tuin opgehaald worden waar vriendlief al een jaar! geleden aan is begonnen. Moet nog steeds door het zand heen om naar de auto te komen.



Voor de rest weet ik niet meer wat iedereen geschreven heeft. Het gaat hier ook zo hard. Vind ik wel fijn hoor zo actief. O ja Dopey, gevoelige tepels willen ook wel eens wijzen op een zwangerschap hoor! Ik duim nog steeds voor je. Hier is de klusperiode bijna aangebroken. Ik heb het volgende week echt keidruk, maar moet toch maar even tijd maken voor het klussen!



Welterusten

jeetje ik heb geloof ik 6 bladzijdes moeten lezen :mrgreen:



@dopey veel sterkte met het verlies van je konijntje. Ik heb pas geleden mijn hond weg moeten doen omdat ik allergisch was.

gelukkig kan ik hem nog wel opzoeken dat scheelt wel maar ik mis hem erg veel.



Ik heb toch nog maar besloten om 1 maandje de pil te blijven slikken want ik moet 31 maart bij de gyn zijn en dan wil ik toch wel zeker weten dat alles weg is. Dat ene maandje kan er ook nog wel bij.

Dus eigenlijk wordt ik dan een april stopper maar ik blijf hier gezellig kletsen denk ik :smiley:

Hoi meiden,



Ben een avondje niet op dit forum geweest en er is al weer zoveel bijgekletst! Was gisteren zooo moe dat ik om 20.00 voor pampus op de bank lag en om 21.30 maar naar bed ben gegaan, gaaaaap. Waarschijnlijk teveel geklust :wink: :oops:



Angel ,ik vind het erg moedig dat je durft te vertellen wat je angsten zijn. Je zal nog een lange weg te gaan hebben( spreek uit ervaring) maar je komt er, meid :!: Je hebt nu een fantastisch doel voor ogen, hou dat maar in je achterhoofd als je het even niet meer ziet zitten.



Jeanette, het is even niet anders dat je de pil moet doorslikken maar hopelijk wordt April voor jou toppie :thumbup: Blijf lekker meekletsen hier.



Ik ga nu naar de orthodontist en daarna nog even naar 1 cliënt. Fijne dag allen.



kuzzz

Goedmorgen! Wat een verhalen weer. Hier niks bijzonders te melden. Vanavond nog maar 1 keer klussen en dan is het afwachten. Ben erg beneuwd of ik weer een normale cyclus heb na mijn miskraam, of dat het eenmalig was.



angel moedig hoor om aan zo’n therapie te beginnen en stoppen met al die medicijnen om zwanger te worden. Ik vind het een hel prestatie.

Goedemorgen dames :mrgreen:

@Vlinder, wel gewoon bij ons blijven hoor, dat is veel gezelliger :mrgreen:



Heeft verder iedereen lekker geslapen?



Mijn buikpijn is weer gezakt, alleen vanmorgen nog wel heftig.

In ieder geval ben ik niet ongesteld geworden.



Nou het weekend is weer in zicht, gaan jullie nog leuke dingen doen?



Groetjes Dopey.

ik ben zo nieuwsgierig of je zwanger bent dopey.

ik kan bijna niet wachten tot je gaat testen hahaha :mrgreen:



ja ik blijf hier ook gezellig kletsen .

Hoi, ja ik word ook wel nieuwschierig maar ik acht de kans zo klein, zo snel in de eerste ronde.

Dus wacht ik nog maar even met testen…



Groetjes Dopey.

Goedemorgen allemaal,



Ik heb lekker een vrije ochtend. Ze belde gisteren of ik vanmorgen vrij wilde zijn, aangezien ik dinsdagmiddag extra gewerkt heb! Nou, dat laat ik me geen twee keer zeggen. Wilde vanmorgen lekker uitslapen, maar vriendlief moest om half 7 naar de wc. En als je normaal rond kwart voor 7 opstaat betekent dat dus dat je wakker wordt… :frowning: Ben wat later toch nog in slaap gevallen met het gevolg dat ik nu hoofdpijn heb. Eerst nog maar een kopje koffie en dan ga ik mijn kast maar schilderen. Daarna nog een uurtje op internet wat informatie zoeken voor mijn scriptie (en KOK-en :smiley: ) En dan wordt het langzaamaan weer tijd op om aan het werk te gaan (moet vanmiddag wel werken)



Gisterenavond niet meer geklust… Mijn liefie kwam pas om half 12 thuis… Ach ja, een dagje niet is ook geen ramp. Vanavond weer nieuwe kansen. Al moeten we dan wel naar dansles (salsa!!!) Ach we zien wel.



En Karika: kom jij toevallig ook uit het zuiden. Je hebt het nl over keidruk Ik kom zelf uit Brabant!



Houdoe :wink:



Liefs Pinot

n Vlinder. Natuurlijk moet je hier blijven. Jij bent deze topic begonnen!! Je hoort er gewoon bij



En Dopey: spannend, spannend, spannend!!! :pray: :pray: :pray:



Wanneer ging je ook al weer testen. Dit weekend, is het niet.



Ik heb dit weekend niet zoveel tijd voor leuke dingen. Moet weer werken. :frowning: Ach ja, hoort erbij.

Ik zie op de kalender dat ik zaterdag 's morgens moet werken en mijn vriend van 15.00 tot 23.00. Gezellig…



Liefs Pinot

lekker dat je vrij was vanochtend pinot. Ik ga vanmiddag wat eerder weg

van me werk dus dat is ook wel lekker. :smiley:

Vanavond weer nieuwe kansen toch! Na het salsa dansen, dansen jullie gezellig het bed in :mrgreen:



hahah ja ik was het topic begonnen met de bedoeling dat ik toen zou stoppen maar ja dit kon ik helaas niet voorzien.

@Vlinder wrote:

lekker dat je vrij was vanochtend pinot. Ik ga vanmiddag wat eerder weg

van me werk dus dat is ook wel lekker. :smiley:

Vanavond weer nieuwe kansen toch! Na het salsa dansen, dansen jullie gezellig het bed in :mrgreen:



hahah ja ik was het topic begonnen met de bedoeling dat ik toen zou stoppen maar ja dit kon ik helaas niet voorzien.




Nee, in praktijk ben je nog niet gestopt. Ben in gedachten ben je er wel al veel mee bezig. En je leert elkaar hier toch wel kennen. Het voelt op de een of andere manier toch vertrouwd… Je kent elkaar en toch weer niet. :? :? Vreemd. Maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.



Met andere woorden: gewoon blijven. Misschien ben je straks nog wel de eerste die zwanger is. Je weet maar nooit… :smiley:



Heb effe mijn banner veranderd. Die rare vogel begon op mijn zenuwen te werken. :lol:



Liefs Pinot

Hoi Pinot, wat leuk dat jullie aan salsa dansen doen, jullie zijn zeker erg lenig?



Groetjes Dopey.

@Pinot wrote:

@Vlinder wrote:
lekker dat je vrij was vanochtend pinot. Ik ga vanmiddag wat eerder weg

van me werk dus dat is ook wel lekker. :smiley:

Vanavond weer nieuwe kansen toch! Na het salsa dansen, dansen jullie gezellig het bed in :mrgreen:



hahah ja ik was het topic begonnen met de bedoeling dat ik toen zou stoppen maar ja dit kon ik helaas niet voorzien.




Nee, in praktijk ben je nog niet gestopt. Ben in gedachten ben je er wel al veel mee bezig. En je leert elkaar hier toch wel kennen. Het voelt op de een of andere manier toch vertrouwd… Je kent elkaar en toch weer niet. :? :? Vreemd. Maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.



Met andere woorden: gewoon blijven. Misschien ben je straks nog wel de eerste die zwanger is. Je weet maar nooit… :smiley:



Heb effe mijn banner veranderd. Die rare vogel begon op mijn zenuwen te werken. :lol:



Liefs Pinot




ja dat is ook zo ik ben er heel veel mee bezig :inlove: . Ik vind het ook erg gezellig hier. Idd je leert elkaar ook kennen hier dus het is ook vertrouwt ik vind het ook fijn om met jullie te kunnen kletsten :smiley: