Februari/Maart 2006-stoppers (deel 9)

Kon me toch niet beheersen, maar helaas stond er niet zwanger. We blijven hoop houden.



Martje fijn dat alles goed was bij de vk.

Jorien: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: zolang de :evil: :evil: er niet zijn, houden we hoop :pray:



@ Martje: fijn dat alles goed was bij de vk. Altijd weer fijn om dat hartje te horen he?



kuzzz

Vandaag een dagje vrij :dance: :dance: :dance: :dance: dus ik kan weer eens wat uitgebreider reageren!!



Denise: gaaf zeg naar beauty en de beast. Plaats je gauw een foto van de babykamer in wording. Ik ben gek op babykamerfoto’s. Bij ons ligt het even stil vanwege de warmte. Het glasvezelbehang zit erop, maar het verven schiet dus niet zo op…



Hoop: Fijne vakantie en dat je maar lekker zwanger terug mag komen!! :-*



Krystle: mooie buikfoto!!! Dat er nog maar veel mogen volgen



Lotje: Ik sloeg in het begin die enorme buiklappen gewoon terug. Dan heb je wel een heerlijk zittende broek of rok, maar het voelt iets minder als positiekleding! Misschien een tip. Ik woon momenteel in mijn twee positie korte broeken, ook van h&m. Heerlijk dunne stof, lekker om in te werken en zonder buiklap, dus niet zo warm. Hebben hun geld al dik opgebracht.



Jorien: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::



Vanmorgen heerlijk geld uitgegeven. O.a. een plafondlampje voor de babykamer, cd’s, een kraamcadeautje voor een vriendin, een zwarte stretchjurk en twee buikbanden. Al mijn hempjes worden nl te kort. Wilde eerst nieuwe gaan kopen, maar bedacht me toen dat een paar buikbanden kopen een stuk goedkoper is…



Verder besloten om tegen planners en manager ( :sick: ) te zeggen dat ik nog maar max 28 tot 30 uur wil werken (dan werk ik nog meer dan de 24uur die ik officieel moet), want 44 uur in een week was toch een beetje veel. :eh: :think: :shifty: :doh: . Kwam er vanmorgen tijdens het shoppen achter dat dat toch een leukere bezigheid is dan een hele week alleen maar werken en op bed liggen om weer wat bij te komen…(Al was dat beter voor mijn spaarrekening… :mrgreen: )



We hebben om 15.15 een afspraak bij een kdv. Hopelijk is het een leuk plekje voor beebje. En als we alles rond krijgen zoals ik bedacht heb, dan hoeft beebje er waarschijnlijk maar twee ochtenden in de week heen. Alleen in het weekend moeten we waarschijnlijk af en toe een beroep doen op opa of oma, aangezien we allebei twee weekenden in de maand werken.



Donderdag de 20wk echo. Ik weet nog steeds niet of ik wil weten of het een jongen of een meisje is…



Liefs Pinot

Hoi Hoi



Heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho

Op dinsdagavond 15 augustus (net een weekje voor de 20 wk echo) gaat het gebeuren!!! Dan zien we die kleine 2 keer in een weekje tijd, kan niet wachten!!!



We hebben beide oma’s uitgenodigt om mee te gaan, met toestemming van het echo centrum natuurlijk,hihi



Liefs :-*

Hey Pinot



En hoe was het bij het KDV ?

Hopelijk was het er leuk en is er een plaatsje vrij voor jullie beebje!



Enne ik heb tot voor kort ook getwijfelt of ik wilde weten of het een jongen of een meisje word, maar ben er helemaal uit, wil het niet weten. Des ter groter is de verrassing straks in januari!!! Ben ook een beetje bang dat ik me verspreek :wink:



Liefs

@ Pinot, kdv het komt nu echt allemaal dichtbij of niet? Tenminste het lijkt soms zo ver weg maar je moet al zoveel regelen. Wel leuk!! En wordt het wat voor jullie beebje??



@ Martje, leuk hoor zo’n pretecho. Wat is het verschil met bijvoorbeeld een 20 weken echo? Ik krijg als het goed is hele uitgebreide echo’s omdat mijn beebje goed gemonitord moet worden aangezien ik medicijnen slik. Is zo’n pretecho dan toch nog anders of niet???



@ Denise, wij zijn ook naar Beaty and the Beast geweest in Rotterdam (luxortheater). Ik vond het echt super leuk. Wij hadden niet Chantal Jansen maar in plaats daarvan Celine Purcell. Die was ook echt supergoed, voor de rest wel alle bekende spelers gezien.



@ Kristle, mooi buikje hoor! Ik wou dat ik alvast zover was.



@ Lotje, ik wist niet dat H&M ook zwangerschapskleding verkopen. Aan de ene kant hoop ik dat het nog een tijdje duurt voor ik ga ‘groeien’. Aan de andere kant kan ik niet wachten.



@ Pinot, werken, werken, werken terwijl je lekker moet genieten, genieten, genieten. Verstandig dat je dat op werk hebt aangegeven. Gewoon doen wat lekker voelt.



@ Jorien, zolang de :twisted: :twisted: niet doorzetten dan is er hoop!!! Succes ik zal voor je duimen.



Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben echt ontzettend moe. Tenminste dat idee heb ik, mijn ogen zijn heel zwaar en branderig. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Morgenavond gaan we naar mijn ouders dus daar moet ik net doen of ik niet moe ben, we hebben namelijk besloten het pas te vertellen als de eerste echo goed is gegaan.

Op werk ben ik dus ook niet vooruit te branden. Is wel lastig hoor, maar ja we hebben ook niet zo heel veel te doen, dusse…



Ik ga zo even america’s next top model kijken en dan kruip ik lekker mijn bedje in.

Hoi Mosje



Een pretecho is een echo die je zelf aanvraagd bij een echobureau.

Je kan dan kiezen uit een echo in 2d, 3d, en tegenwoordig zelfs in 4-d.

Je krijgt dan meestal foto’s en een video of DVD opname mee en dit is gewoon een echo omdat je het kindje graag wilt zien.



Een 20 weken echo gaat via je verloskundige, en dat is om te kijken of het kindje niets lichamelijk niets mankeert. Dan screnen ze het hele lichaampje omdat kijken of alles aanwezig is. Daarom noemen ze een 2- wk echo ook wel eens een screeningsecho.



Hoop dat ik het een beetje goed uigelegd heb, anders mogen jullie me verbeteren hoor,hihi



Liefs



PS, wij gaan een echo doen met foto’s en dvd opname :wink:

Jorien balen dat je een negatieve test had, maar zolang er nog geen rode duiveltjes te zien zijn kan het nog alle kanten op gaan he meis!



Blijf voor je duimen!!!



Liefs :-*

Jorien :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:



Martje, perfect uitgelegd naar mijn id…2-wk echo = 20wk echo… nulletje vergeten…lol

Enne leuk van de pretecho!! Wij krijgen een 2d op 4 augustus en een 3d/4d (4d is een bewegende 3d echo) eind september…

Kan me voorstellen dat je bang bent om je te verspreken als je het weet…

Wij willen t wel graag weten, denk dat ik in januari al genoeg aan mijn hoofd heb, geef mij die verrassing maar eerder… En verspreken…tsja… Jammer dan…

Leuk id om de oma’s uit te nodigen!! Wij maken kopietjes van de dvd…



Mosje sterkte…Ik weet hoe moe je kan zijn!! Geef er gewoon aan toe als je thuis bent hoor!!!



Pinot, hoe was je gevoel over het kdv??

Wij zijn een btje aan het rondneuzen naar een gastouder in de buurt… Gaan er eentje binnenkort bellen…Vind t best spannend…

Ik ga straks 24 uur werken, dus mooi 2dagen in de week thuis, 1 dag gaat de kleine naar de gastouder, 1 dag naar de ene oma, en 1 dag in de 2weken komt andere oma naar ons. Die andere dag in de 2 weken heeft mijn ventje papa-dag…

Enne goedzo mbt je werk!! Denk aan jezelf!!!



Martje, fijn dat alles goed was bij de vk!!



Sis, wat heerlijk dat ontbijtkoek werkt tegen de misselijkheid!!



Hier gaat alles verder zijn gangetje…Btje rust op mijn werk doordat mijn manager weg is. Wel blijft het knagen dat er zoveel verhalen over mij de ronde gaan die nergens op slaan… Gelukkig weten veel mensen wel beter!! Omdat veel collega’s nu op vakantie zijn kan t een btje rusten.

Verder merkte ik vandaag voor t eerst met kleding aan op dat mijn buik nu best behoorlijk te zien is…Ook de bovenkant begint nu bol te staan…Benieuwd of onbekenden het zien…Is toch wat lastiger als je dik bent…



Tijd om naar bed te gaan… Trusten meiden!!



Krys

Hai meiden



Effies snel een vroeg berichtje…

We gaan straks naar de vk, hebben 8.15 een afspraak…ben een beetje zenuwachtig :shifty: :shifty:

Ik ga daarna naar mn werk, dus zal vanavond even komen bijkletsen en vertellen hoe het was!



Liefs Lotje

Hoi,



Ik heb wel het een en ander bijgelezen, maar ik heb even niet de puf om op iedereen te reageren, maar ik wilde wel even van me laten horen, dus bij deze :slight_smile:



Het gaat momenteel vrij knudde. Ik geniet wel keihard van het feit dat ik voorbij het punt gekomen ben waarop het vorige kindje overleed. Daarbij heb ik dan automatisch ook de 12 weken grens gehaald, dus 2 mijlpalen in 1 bij mij!

Ookal heb ik dat goede nieuws nu, en geniet ik daarvan, ik voel me belabberd. Ik ben nog steeds behoorlijk uitgeput en dizzy, en met periodes flink misselijk. Sommige dagen ben ik de hele dag niet misselijk, maar dan opeens is het weer terug. De warmte begint me ook steeds meer op te breken. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden. Warmte, weinig slaap, hormoontjes… Het begint echt een vicieuze cirkel te worden. Ik probeer maar zoveel mogelijk rust te nemen, saai, maar volgens mij het enige dat ik kan doen. En natuurlijk hopen dat ik bij het groepje vrouwen hoor dat na de 12e week opeens tonnen energie krijgt :wink:

Als het dus de komende tijd wat rustig is van mijn kant, is er niks dramatisch, mijn batterijtje is gewoon even leeg. Ik lees wel regelmatig mee en belangrijke dingen kom ik gewoon melden hoor.

Over twee weekjes ben ik lekker even op vakantie, lekker slapen in een tentje, dus 's nachts lekker koel en veel zuurstof. Hopenlijk knap ik daar flink van op en klets ik jullie daarna weer de oren van jullie koppies (nouja, ogen uit jullie koppies dan…) :wink:



Wb het lijstje, als jullie veranderingen even via pb door willen geven voorlopig, dan hoef ik jullie berichtjes en onderschriften even niet uit te kammen om het bij te kunnen houden. Thanks :thumbup:



:-* Smiley

Lotje, veel plezier bij de vk en duimen voor een mooie echo.

Hoi meiden,



Ben nu op m’n werk en heb ff een dipje, in de zin van, moe en duf en er niet voor uit te branden. Ik heb vannacht eindelijk weer eens lekker geslapen, het was lekker afgekoeld, maar merk nu pas hoe veel slaap ik nog in moet halen ivm de warmte…Hopelijk is het snel tijd om naar huis te gaan, maar vrees het ergste :wink:



Heb net van een collega (een mannelijke) een draagzak gekregen! Voor de eerste maanden. hij zegt dat het bij zijn kinderen ook altijd fijn was om ze dan af en toe dicht tegen je aan te dragen. Nou ben benieuwd hoe wij het gaan ervaren :wink:



Jorien hoe gaat het met jou?

Hopelijk nog steeds geen rode duiveltjes te zien!!!

Duim nog steeds door voor je



Krystle, hihi was idd een stom tikfoutje van me, er moest idd 20 staan … Sorry :wink:



Lotje hoe was het vanmorgen??



Smiley het is heel erg begrijpelijk hoor, heb ook last van de warmte… hoop echt dat het snel wat minder warm word. Ook omdat ik gewoon graag verder wil met het kamertje :wink:



Ik laat het hier weer ffies bij



Liefs :-*

hoi meiden,



Vandaag ff lekker geshopt bij Babydump. We hebben een Diaper Champ gekocht( luieremmer) en nog een aantal dingen.



Vervelend dat we allemaal zon last hebben van de warmte he? Maar straks is et weer koud en het regent en dan klagen we daar weer over :wink:

Hier nog ff een buikfoto, is gisteren gemaakt.



kuzzz

Mooi Buikje Denise!

Hij groeit lekker door he ? :wink:

Smiley, kan het helemaal begrijpen hoor. Af en toe lees ik ook alleen mee maar ben ik te moe om te reageren. En eigenlijk heb ik verder nergens echt last van, behalve dan die moeheid.



Denise, wat een super buikje. Ik kan niet wachten tot het bij mij zover is.



Hier weinig nieuws. Ben net met mijn mannetje uit eten geweest lekker op de fiets de stad in en op een terrasje aan het water een hapje gegeten. Maar nu ik weer thuis ben, ben ik wel heel erg moe. Ik denk dat ik voor de zoveelste keer weer vroeg mijn bedje in duik. En nu maar hopen dat de slaap een beetje wil vatten met dat warme weer.

Jeetje Denise, mooi buikje hoor!! Je groeit idd behoorlijk door!!



Martje wat lief van je collega!! Hopelijk heb je er veel plezier van!



Lotje, hoe was het vanmorgen??



Smiley, vervelend dat je je zo beroerd voelt!! Hoop echt dat je je snel beter voelt!! Ook ik heb die bergen energie nog niet gevonden…Volgens mij zijn ze gesmolten door de hitte…



Morgen mijn vrije dagje…Ik heb er behoefte aan om uit te slapen, helaas gaat dat niet lukken omdat ik afgesproken heb om de hele dag op te passen op de kleine van een vriendin…

Middagtukkie zit er ook niet in aangezien ik dan naar de verloskundige moet… Ben wat zenuwachtig, wil ons beebje zo graag horen!!



Krys

Hai meiden!



Het was geweldig gisteren!!

We zijn helemaal happy, ons hummeltje was zo ontzettend duidelijk te zien, we konden zelfs de vingertjes tellen!

Hij/zij stond een soort rechtop met zn rug naar mn buik en lag steeds een beetje stil (met een handje bij het mondje) en maakte dan steeds ineens een sprongetje omhoog! Alles staat mooi op video en nu staat ook het kloppen van het hartje op de band.

Zo bijzonder, een compleet mensje van 5,3cm, dat ontzettend beweegt in je buik, terwijl je er nog niets van voelt, ongelooflijk!

Ik had best een hoop vragen op papier gezet, maar daar leek ze een beetje gehaast mee (terwijl ze alle tijd nam voor de echo), maargoed, ik heb ze gewoon allemaal gesteld, ik had zoiets van pech voor je, ik stel lekker mn vragen!

Ik vind het trouwens wel een heerlijk gevoel om die 12 wekengrens over te zijn hoor, nu kunnen we dan ook serieus voor spulletjes gaan kijken!



Ik ben niet zo handig met foto’s plaatsen, dus daar mag mn mannetje vanavond even mee helpen, dan plaats ik natuurlijk ook even mn buikfoto, mooi buikje trouwens Denise!!!



Vandaag gelukkig vrij, ik werd wakker met flinke koppijn, dus da’s fijn :wall:

Nog 2 daagjes werken voor mn vakantie, het is alleen ontzettend druk, bij zo’n beetje al mn clienten is het ineens onrustig, of ze zijn gevallen, of zijn ineens in de war, of gaan ineens onwijs snel achteruit…konden ze daar nou niet zog 1 weekje mee wachten :wink: :wink:

Ik kreeg trouwens gisteren te horen dat mn overspannen zorgteammanager niet meer terugkomt, ze gaan een outplacementtraject met haar in, donderdag komt ze in de teamvergadering haar verhaal doen, ik ben benieuwd!

Het is een beetje dubbel allemaal, ze heeft me tijdens mijn reintegratie ontzettend goed gesteund en begeleid, maar ze heeft ook deels bijgedragen aan het feit dat ik thuis ben komen te zitten vorig jaar. Ik merk nu pas, bij haar vervanger hoe rustig het in het team is en hoeveel onrust ze veroorzaakte…maarja, aan de andere kant vind ik het dus wel heel vervelend hoe de organisatie met haar en haar ziekzijn omgaat…



Zo, nou ga ik eerst eens even bijlezen en op jullie berichtjes reageren.



Liefs Lotje

Zooo, ik ben weer bijgelezen…!



@Jorien, hoe is het, hopelijk nog geen :twisted: te bekennen!!!?

Ik blijf duimen hoor :thumbup: :pray: :pray: :pray:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

@Dopey, hier in Arcaplex??? Woon je in Spijkenisse??

@Martje, heerlijk joh, dat je het hartje weer hebt gehoord, wat leuk dat je die draagzak hebt gehad van een collega!

@Pinot, ik sla inderdaad ook die buiklappen wat terug, maar het is zeker een verademing die broeken, wat zit dat lekker zeg en wat heb ik me lopen kwellen de afgelopen tijd. Wat goed dat je hebt aangegeven dat je minder wil werken, je hebt niet voor niets voor een contract van 24 uur gekozen hoor, lekker aan jezelf en hummeltje denken! Hoe was het bij het KDV. Wij dachten dat we er een beetje uit waren welk KDV het zou worden, maar nu horen we ineens wat neg. berichten over dit KDV. We kregen het advies rapporten op te vragen bij de GGD, dus dat hebben we even gedaan en verder kun je altijd bij het KDV zelf om het pedagogisch-plan van aanpak vragen, hierin staat oa. hoeveel stagiaires ze per jaar hebben en hoe de verdeling dan is met het vaste personeel.

@Krystle, ik kan me voorstellen dat die verhalen toch blijven ‘knagen’, gelukkig is het dan nu wat rustiger doordat collega’s met vakantie zijn, die rust heb je wel verdiend na die rotweken!! Veel plezier vanmiddag bij de vk!



Nou, ik ben wel weer hele verhalen aan het typen geweest zeg, ik hoop dat ik niemand ben vergeten!



Liefs Lotje

@Lotje, super dat alles goed is zeg!

Enne nu kan je inderdaad lekker gaan shoppen!



En wat betreft je manager, dat is wel vervelend natuurlijk maar tegenwoordig wordt er bij de meeste zo omgegaan als ze ziek zijn, helaas.



Ik woon inderdaad al 29 jaar in Spijkenisse :mrgreen:



@Denise, mooie buik heb je hoor!



@Pinot, hoe was het op het kdv?



@Smiley, doe maar rustig hoor, ik lees soms ook alleen maar mee!



Groetjes Dopey.