Februari/Maart 2006-stoppers (deel 6)

dopey



ik had een vage streepje

en acht maanden later een gezonde dochter op de wereld

dus gefeliciteerd

Hoi meiden.



De clear blue geeft een duidelijker kruis aan, alleen krijg ik hem met geen mogelijkheid op de foto, hij wordt helemaal wit.



Volgende week test ik nog een keer met een digitale, en die moet ik er wel op krijgen.



In ieder geval ben ik zwanger!!! ( dringt nu tot me door ).



Ik ga toch mijn banner aanpassen.



Groetjes Dopey.

Hoi, er wordt toch geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?



Op de bilogische klok site staat dat dit mijn vijfde week wordt ( gerekend vanaf de menstruatie ) en zo tel ik het ook, alleen de banner niet.



Hoe zit dat nou :cry: :mrgreen:



Groetjes ? Dopey.

@Dopey wrote:

De clear blue geeft een duidelijker kruis aan, alleen krijg ik hem met geen mogelijkheid op de foto, hij wordt helemaal wit.


Zonder flits gefotografeerd? Met flist van dichtbij fotograferen zie je vaak wit van de flits. Bij daglicht (buiten?) zonder flits gaat beter.





@Dopey wrote:
In ieder geval ben ik zwanger!!! ( dringt nu tot me door ).Ik ga toch mijn banner aanpassen.


JOEPIE!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

@Dopey wrote:

Hoe zit dat nou :cry: :mrgreen:


Heb je de uitgerekende datum wel goed staan?



Ik maak voor het tellen van mijn cyclus gebruik van de calculator van http://www.babybrabbel.org, en daar komt dan ook meteen een uitgerekende datum uit. Kijk in het menu bij “interactief” en dan bij “datumcalculator”



Succes!

@Dopey wrote:

Hoi, er wordt toch geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?



Op de bilogische klok site staat dat dit mijn vijfde week wordt ( gerekend vanaf de menstruatie ) en zo tel ik het ook, alleen de banner niet.



Hoe zit dat nou :cry: :mrgreen:



Groetjes ? Dopey.




Op het moment van je eisprong zit je op 2 weken, ik denk dat je banner rekening houdt met dat je cyclus langer was dan 28 dagen.



En… morgen (4 weken) ga je natuurlijk ook je 5e week al in…

Hoi, de datum moet 7 januari zijn.

Ik kijk vanmiddag wel even want ik moet nu weg.



@Engeltje, ja dat zou kunnen.



Hoe is het me Kaatjes???



Groetjes Dopey.

Hoi meiden,



Ik heb niet veel tijd om op iedereen te reageren, dat probeer ik later :oops:



Maarre:

Dopey…GEFELICITEERD!!!

:dance: :dance: :dance:

Nu de rest nog :mrgreen:

@Dopey wrote:

Hoi meiden.



De clear blue geeft een duidelijker kruis aan, alleen krijg ik hem met geen mogelijkheid op de foto, hij wordt helemaal wit.



Volgende week test ik nog een keer met een digitale, en die moet ik er wel op krijgen.



In ieder geval ben ik zwanger!!! ( dringt nu tot me door ).



Ik ga toch mijn banner aanpassen.



Groetjes Dopey.




YEAH!!!

GEFELICITEERD Dopey met je zwangerschap!!

Geniet er maar lekker van en ik hoop dat je niet al te veel last zult hebben van de kwaaltjes!



Liefs :-*

Dopey!!!

GEFELICITEEEEEEERD!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Jemig, geweldig Meis, geniet er maar lekker van!!!

Heb je een leuke vakantie gehad???



Pfff, nou Smiley, ik hoop dat het inderdaad aan je nieuwe deeltje heeft gelegen, en net wat Hoop al zei, start dan nog maar een nieuw deeltje rond 4,5,6 mei, hihi :lol:



Liefs Lotje!

Ik heb niet zoveel tijd om op alles te reageren, maar ik moet effies wat kwijt…



Ik ben gisteravond met een groepje bij vrienden wezen eten, maar dat is een beetje te gezellig geworden, ik lag denk ik om 4 uur pas in bed!

Ik drink normaal amper, en sinds we zwanger proberen te worden eigenlijk niet meer (soms tijdens de eerste 2 weken van mn cyclus bij uitzondering 1 glaasje).

Nou heb ik gisteren echt veels te veel gedronken :oops: :oops: :wall:

(we hebben met zn 3en zo’n beetje 4 flessen wijn op ofzoiets :oops: )

Dat zit me dus eigenlijk niet zo lekker…tja voor hetzelfde geld ben ik zwanger…

Wat vinden jullie??



@Marloes

WELKOM trouwens, leuk dat je komt meekletsen. Wanneer ben je gestopt met de pil? Heel veel geluk met zwanger worden.



@Pinot

Fijn dat je maandag naar de vk gaat!! Dan kun je haar ook advies vragen mbt je hooikoorts, hopelijk kan zij je echt duidelijke adviezen geven.

Gelukkig dat je client dan toch eindelijk rustig is gestorven (klinkt wat dubbel misschien), heeft die zelfde arts uiteidelijk toch euthanasie toegepast?





Liefs Lotje

Dopey en hubbie…Gefeliciteerd!!!

O…meis wat heerlijk!!! Bij mij komt mijn nod in de buurt…Al heb ik mijn hoop een btje laten varen… Heb nergens geen last meer van… Alleen een grote opkomende puist op mijn kin en hoofdpijn… Lijkt er dus op dat mijn menstruatie eraan zit te komen… Naja… We wachten af!!



Fijne dag vandaag!!

Dopey, meis, Gefeliciteerd!!!



Ik zag je banner en je onzekerheden, en ik las en ik las, want 't móest effe vlugvlugvlug… en ik zag 't “ZWANGER”.

Waaaaaaw…

Ik krijg bijna tranen in m’n ogen, heb kippenvel op m’n armen en benen en word ineens wel heel erg nerveus…



zeker als ik herinner wat we 'n paar weken geleden tegen elkaar zeiden…



Ik stond vanochtend onder de douche denken hoe het met je zou gaan (had ook 'n week ofzo niet gelezen!) en of je al getest zou hebben. En bedacht me wat ik zou doen bij jouw positieve test.

Donderdag is m’n verjaardag, mss 'n leuke gelegenheid om dan 'n testje te doen. Officieel zou m’n NOD dan pas 5 dagen later zijn, maar ik vermoed dat ik m’n eitje ook eerder heb gekregen.



Hoe voel je je nu? Kun je 't allemaal bevatten?

Genieten meid, dat moet je nu gaan doen!!!



Ik ben zó blij voor je.



ik ga ffe 'n potje janken, zo blij ben ik :mrgreen:



Dikke knuff,

Kaatje

@Lotje wrote:



Nou heb ik gisteren echt veels te veel gedronken :oops: :oops: :wall:

(we hebben met zn 3en zo’n beetje 4 flessen wijn op ofzoiets :oops: )

Dat zit me dus eigenlijk niet zo lekker…tja voor hetzelfde geld ben ik zwanger…

Wat vinden jullie??


Tja, het is natuurlijk nooit goed om te drinken tijdens je zwangerschap, zeker niet als het ook nog veel is. Maar je kan er nu niets meer aan doen, behalve er maar het beste van hopen.
Er zijn trouwens genoeg vrouwen die (veel) alcohol hebben genomen op het moment dat ze nog niet wisten zwanger te zijn (maar t achteraf dus wel waren), die nu prachtig gezonde kinderen hebben... gewoon niet weer doen en er ook maar niet teveel over in zitten denk ik...

Hoi Kaatjes, nu kan je er niet meer onderuit he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Spannend wordt het nu allemaal voor een hoop meiden.



@Lotje, ik zou me over de alcohol nog niet teveel zorgen maken hoor, ik zit net te lezen dat je vanaf de vierde week op je eten en drinken moet letten omdat je kindje dan van jou voedingsstoffen gebruik maakt.



Groetjes Dopey.

Gaaf Dopey!!!



Wanneer was je laatste ongi-datum?? (of ben je er al uit of je bijna 4 of al 5 wk zwanger bent)



Lotje: het is idd beter om vanaf je eisprong niet meer te drinken, maar je kunt er nu toch niets meer aan doen. Niet over piekeren dus :naughty: :naughty:

Mijn client is idd overleden. Door dezelfde arts.



Wat een weer he. Ik had om een buitje gevraagd ivm mijn hooikoorts, maar dit is wel weer heel erg overdreven. Mijn moeder heeft trouwens in het zkh waar ze werkt wat info over ventolin gevraagd en het blijkt NIET schadelijk. :dance: De neusspray die mijn huisarts voorgeschreven is echter discutabel :shock: . VOlgens mij wordt het tijd voor een andere huisarts…



Liefs Pinot

Hey Pinot…



Misschien heb je hier wat aan (komt van de site van de RuG):



(Z) Er zijn verschillende neussprays voor neusallergie en hooikoorts. Mogelijk gebruikt u normaal gesproken één van deze middelen. Alleen neussprays waar cromoglicinezuur in zit, kunt u tijdens de zwangerschap zonder overleg met uw arts gebruiken. Als u normaal gesproken andere medicijnen gebruikt tegen een allergie of hooikoorts, zoals een antihistaminicum (bijvoorbeeld levocabastine, azelastine) of een corticosteroïde, dan kunt u het beste met uw huisarts of apotheker bespreken of u deze kunt blijven gebruiken.

(B) Middelen die u veilig kunt gebruiken bij een allergische reactie zijn middelen met cromoglicinezuur. Deze middelen werken preventief en voorkomen dus een allergische reactie. Om deze reden moet u ze al voor de blootstelling gebruiken. Is de allergische reactie al op gang gekomen dan zullen deze middelen niet meer helpen. Neusdruppels met fysiologisch zout of xylomethazoline kunt uw veilig gebruiken bij een verstopte neus. Als u normaal gesproken andere medicijnen gebruikt tegen een allergie of hooikoorts, zoals een antihistaminicum (bijvoorbeeld levocabastine, azelastine) of een corticosteroïde, dan kunt u het beste met uw huisarts of apotheker bespreken of u deze kunt blijven gebruiken.


Dus als de werkzame stof in je neusspray cromoglicinezuur is, dan kan je het gewoon gebruiken (ik geloof dat dit onder andere in Prevalin zit).

Linkje: http://www.rug.nl/wewi/dewetenschapswinkels/geneesmiddelen/publicaties/zwangerschapsbrochure/hoofdstuk7

Dank je wel engeltje!!!

Als ik terug kom van mijn middagdienst zal ik het eens beter bekijken.



Liefs pInot

@Dopey wrote:

Hoi Kaatjes, nu kan je er niet meer onderuit he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Denk je van niet???
Ik vertelde zojuist 't grote nieuws aan hubbie, hij vond dat ik er nu ook niet meer onderuit kon, dus ik zal er toch aan moeten geloven.
Ben alleen wat bang voor 'n teleurstelling...

Vanavond lekker uit eten, jummie, grieks!
Alvast 'n kado voor m'n verjaardag, hubbie kon niet wachten tot a.s. donderdag :doh:

Kuzz,
Kaat

@Engeltje wrote:

Linkje: http://www.rug.nl/wewi/dewetenschapswinkels/geneesmiddelen/publicaties/zwangerschapsbrochure/hoofdstuk7


Handige link! Ik heb 'm vast opgeslagen. Thanks! :thumbup: