Hai hai
Jemig Smiley, wat een tegenslagen , een lekkende hartklep, daās schrikken :shock: Dit verhaal klinkt wel gelukkig een stuk duidelijker zeg, ik kan me voorstellen dat het wel fijn is dat jullie nu weten waar jullie aan toe zijn, al is het wel vreselijk zwaar. Heel veel sterkte meid, voor jou en je mannetje :hug: :hug: en hopelijk mag je in iedergeval de komende tijd thuis in je eigen bedje liggen ipv in zoān kil ziekenhuis
@Denise, pff meid, dit zijn echt de laatste loodjes, spannend hoor, het kan nu echt ieder moment gebeuren, kan me voorstellen dat je het goed zat begint te wordenā¦ennehā¦ik ben ook zo nieuwsgierig naar Pinot, ik denk dat haar kleine meid er nu echt wel zal zijn!
@Martjeā¦inderdaad, je bent gewoon een muts
Nee hoor, ik herken het wel, zo zag ik vanochtend ook geen pepernoot door die irriante regen (en nachtblindheid) en dan vind ik het ook wel eng hoor en zit ik best een beetje met geknepen billen (ik zit ook ongeveer 45 min in de auto)!
Verder merk ik dat ik minder allert ben in het verkeer (beetje duf/suf), waardoor ik weleens iets over het hoofd zie⦠:oops:
@Jade, hmmmm :think: klinkt inderdaad niet al te prettig zoān verjaardag :wall: Maar net wat je zegt, het is weer voorbij, duurt de volgende verjaardag weer even??
@Chico, lekker irritant he, die zorgverzekeringen, vanalles schrappen en dan zoān bedrag durven vragen, ongelooflijk :wall: !!!
Misschien is het toch de moeite om eens verder te kijken, ik betaal geloof ik wel wat meer per maand bij ONVZ, maar je kan het zo gek niet bedenken en het wordt vergoed (ahum, ik val geloof ik in herhaling, dit heb ik gisteren geloof ik ook gezegd :mrgreen: :mrgreen: ).
Ik heb vandaag een gesprek met mān leidinggevende gehad en besloten om toch weer voor 50% te gaan werken ipv 75%. Ik trek het echt niet meer, ik sleep me zoān beetje door de dag, ben stikmoe doordat ik slecht slaap en probeer dit dan in te halen op de woensdag (mān parttimedag) of in het weekend, wat dus niet zo wil lukken. Ik heb mezelf heel de tijd voorgehouden dat het hartstikke goed gaat zo die 6 uur per dag, maar ik loop alleen mezelf voor de gek te houden, het voelt nu dan ook wel als een opluchting dat ik dit heb beslotenā¦en gelukkig is het niet meer zo lang tot 12 december!
Liefs Lotje
@Martje wrote:
Hey Chico !!
Leuk dat je er weer bent meis!!!
Enne idd, showen die buik van je
hhahahaha
:-*
Hij is mooi hoor (die buik)ā¦hihiā¦ik heb 'm live gezien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Hallo meiden,
Hier een trotse mama. Op 15 november is onze dochter Zita geboren.
Ik verdenk de gynaecoloog ervan dat ze vorige week maandag bij het inwendig onderzoek de vliezen wat losgemaakt heeft, want dinsdag kreeg ik opeens rugweeen. 's Avonds om 19.00 uur werd het erger dus we hebben toch maar even gebeld met het zkh. Aan de ctg gelegd en in eerste instantie mocht ik weer naar huis, maar rond 21.00 werden de weeen erger. Toch maar gebleven. En dat is maar goed ook want rond 0.30 had ik 4 cm ontsluiting, en stevige rug- en beenweeen (au, au, au).
Tot 3.00 rond gelopen omdat dat de enige manier was waarop de weeen houdbaar waren (fijn, als je maar 4 meter loopruimte heb, omdat je aan de ctg moet blijven). Rond 2.30 heeft de verloskundige de vliezen gebroken en om 4.55 is Zita geboren.
Ze heeft wel flinke opstartproblemen gehad. Ze had slijm in haar maagje en moeite om haar ontlasting kwijt te raken dus de eerste dagen is ze erg misselijk geweest en heeft ze steeds moeten spugen. De eerste 48 uur heeft ze nog bij mij op de kraamafdeling gelegen, maar daarna is ze overgebracht naar de kinderafdeling. Haar maagje was tussentijds al een keer gespoeld. Op de kinderafdeling heeft ze een infuus en een sonde gekregen. Ze moest een blaaspunctie ondergaan, omdat ze van het urine opvangen met een plakzakje enorm rode en pijnlijke billetjes kreeg. Ook heeft ze onder de blauwe lamp gelegen, wat ze helemaal niet leuk vond en is er een rontgenfoto van haar buik gemaakt.
Uiteindelijk bleken er geen ernstige problemen. Sinds maandag begon ze te snappen hoe ze aan de borst moest drinken, al koste dit veel moeite. Door al het gedoe was ze haar zuigreflex een beetje kwijt en kon ze helemaal in de stress raken als ze niet direct snapte hoe ze moest zuigen en slikken. Dit ging echter steeds beter. 's nachts kreeg ze afgekolfde melk in een flesje en dit is goed geweest voor haar zuigreflex. Dinsdagavond besloot ze dat de sonde niet meer nodig was en die heeft ze er dus zelf vakkundig uitgetrokken :? . Dit had tot gevolg dat ze 's avond geen sondevoeding meer kon krijgen en dus aan de fles moest.
DIt heeft tot gevolg gehad, dat toen ik woensdag naar huis MOEST, omdat ik maar 8 dg mocht blijven, Zita van de kinderarts mee mocht.
We hebben nog lekker tot morgen kraamhulp en genieten van onze rust en van elkaar. Ik heb in het zkh alleen maar gerend van voeding, naar kolven, naar maaltijd, naar bezoekuur enz, dus het is lekker om weer thuis te zijn.
Ik probeer vanaf nu weer mee te lezen. Ik heb wel ongeveer een maand gemist en heb geen idee hoe het met jullie is gegaan.
Hier nog even een foto van mijn grote kleine meid (46 cm en momenteel rond de 2500 gr). Het is wel een ātoeters en bellenā foto, maar ze staat er zo schattig op. Kijk dus maar even door het infuus en de sonde heen.
Heel veel liefs Pinot (en een kusje van Zita)
Oooooh, wat een lieffie :inlove: :inlove: :inlove:
Gefeliciteeeeeerd Pinot met jullie prachtige dochter!!!
Wat een mooie naam!!!
Gelukkig dat alles nu goed gaat en jullie lekker thuis zijn, geniet er maar lekker van hoor!!! :thumbup:
:-* Lotje
Hoi allemaal
Ik ben dan wel gestopt met meeschrijven (en met stoppen :)), maar ik kijk nog best vaak hoe het met jullie allemaal gaat en ik zie nu dat de eerste baby geboren is!
Wat fantastisch en wat een mooi meisje Pinot! Van harte gefeliciteerd. Wat gaat de tijd dan snel zeg. Het lijkt zo kort geleden dat ik me hier heb aangemeld toen we besloten hadden ervoor te gaan en nu is de eerste baby er al en die van Denise komt er ook gauw aan.
Het kriebelt bij mij ook nog steeds, maar momenteel kunnen we er echt nog niet voor gaan. Zoals het nu lijkt ga ik misschien weer een feb/maartstopper worden, maar dat hangt eigenlijk van heel veel dingen af. Misschien wordt het ook nog later.
Nu maar eens eten (ja erg laat)ā¦
Geniet allemaal van jullie zwangerschappen en van jullie mooie kindjes en degenen die nog niet zwanger zijn: :thumbup: :thumbup:
Engeltje
Pinot gefeliciteerd met jullie mooie dochter Zita!!!
Fijn dat jullie weer thuis zijn meissie!!
Geniet van de hulp die jullie nog even hebben en natuurlijk van elkaar!
Oh wat leuk, zit hier gewoon met een grote glimlach op mn gezicht,
āonsā eerste kindje is gewoon al geboren. .De tijd gaat echt snel!
Nogmaals gefeliciteerd!!!
Liefs :-*
PS die naam Zita komt me bekend voor, de dochter van Koen Wauters heet ook zo, was vroeger namelijk fanatiek fan van Clouseau,vandaar dat ik het weet
Pinot, gefeliciteerd met jullie meisje Zita!!!
Geniet maar lekker van haar, 't is een knappe toet hoor!
:-* :-* :-*
Kaatje
Pinot gefeliciteerd!! Wat een enorme lieverd :inlove: :inlove:
Pinot, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!!
Denise, succes met de laatste loodjesā¦we zijn benieuwd naar Arie!!!
Voor de rest allemaal succes met alles!
Ben alweer veel te lang weg geweest hier. Ik heb thuis nog geen internet en moet het dus even vanuit mijn werk doen. En dat kan alleen op vrijdag!
Hoop dat het thuis snel allemaal aangesloten is.
Afgelopen maandag ben ik naar de gyn geweest daar is een afspraak gemaakt voor het HSG onderzoek voor a.s. maandag (27-11-2006).
Ik zie er erg tegenop maar het is voor een goed doel. Ik laat zsm weten hoe het is gegaan!
Tot snel!
Liefs,
Hoop
ik had je al gefeliciteerd bij de december-mamaās maar doe het hier nog een keer :mrgreen: Pinot: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter: Zita :inlove:
@ Engeltje: leuk weer wat van je te horen!
@ Hoop: ook leuk dat je er weer ff bent. Wat houdt een hsg onderzoek in?
@ Lotje: goed van je dat je voor 50% gaat werken, doe jij maar lekker rustig aan :hug:
@ Martje: ik herken dat niet hoor, ik rij nog steeds met die enorme buik. Ben blij dat ik de auto heb want op de fiets of lopend gaat zeer moeizaam.
@ Chico: ik heb Menzis en geen Oz. Maar je kunt toch altijd overstappen naar een andere verzekering? Vind de service slecht dat je niet kan overstappen naar het ideaalpakket, je bent tenslotte al klant van hen. En de klant is koning toch? Succes ermee :thumbup:
Hier alles rustig nog steeds last van die spier in mijn heup. Maandag weer naar de fysio, hopelijk kan ze er iets aan doen.
kuzzz
Denise,
Om zwanger te kunnen worden moeten de eileiders open zijn om de ontmoeting van eicel en zaadcellen mogelijk te maken, waarna de bevruchting tot stand kan komen. Door het inspuiten van het contrastmiddel kan worden gezien of de weg via de eileiders vrij is. Tevens kunnen vormafwijkingen van de baarmoederholte worden vastgesteld.
Een H.S.G. (hysterosalpingogram) is een rƶntgenfoto van de baarmoeder en de eileiders.
Via de baarmoedermond wordt contrastmiddel in de baarmoeder gespoten. In de normale situatie loopt dit contrastmiddel via de beide eileiders naar de buikholte. Tijdens het inspuiten wordt een aantal rƶntgenfotoās gemaakt.
Even van internet geplukt
Pinot, gefeliciteerd met jullie dochter Zita!!!
Ik ben er weer⦠Weekend Texel was erg leuk, maar wel erg vermoeiend. Kheb veel last van mijn bekken.
Vannacht voor geen meter geslapenā¦Werkt ook niet echt meeā¦Kamertje voor uk is nog steeds niet af⦠Ik begin hem behoorlijk te knijpen moet ik zeggen!!!
Smiley, schrikken zeg dat je lichaam de zwangerschap niet goed trekt⦠Doe maar rustig aanā¦Succes meis!!
Martje, ik rijd nog wel auto, maar het was wel een van de redenen waarom ik voortijdig gestopt ben met werken⦠Voor mijn bekken is het niet echt prettig namelijkā¦
Lotje, bijkomen op je vrije dag is niet goed⦠(hoor wie het zegtā¦) Goed van je dat je wat minder bent gaan werken!!!
Deniseā¦Pfieuw voor jou schiet het ook echt op he???
Kom Arie, laat je zien!!!
Fijne dag!!!
Liefs
Even snel, later meer!
Pinot en man, gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!!
Geniet er lekker van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Chico.
Pinot:
GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER ZITA!!!
Wat een prachtige meid!
Pinot gefeliciteerd! Wat een lekker ding zeg⦠:inlove:
Hoi Hoi
Vandaag hebben we lakentjes en een dekentje voor de wandelwagen gekocht. Ook heb ik een luiertas van little company ingeslagen en mocht van de sint een wippertje uitkiezen. Allemaal erg leuk natuurlijk!! Vanmiddag even lekker op het babykamertje gerommelt, nog even de laatste dingen uitgezocht die nog gewassen moeten worden en gewoon lekker lopen tutten en genieten op het leuke kamertje :mrgreen:
Vanavond zijn we uiteten geweest bij de chinees, onbeperkt wokken⦠Maar na een keer lopen had ik al meer dan genoeg. Merk echt dat ik minder kan eten op het momentā¦
Ik ga het hier weer ff bij laten, slaap lekker voor zo!
Liefs :-*
PS hier nog even een buikfoto⦠vers van de pers :mrgreen:
hoi meiden,
Hier weer een Bib melding! Bij de december-mamaās zijn er al 4 beebs geboren en er is er nu 1 bezig met weeĆĀ«n! Hartsikke leuk voor hen maar ik wil nu ook :oops: Vannacht heel veel last gehad van maagzuur na patat te hebben gegeten. Dat doe ik dus niet meer totdat ik bevallen ben Gisteren heel de dag mijn broer en zijn 2 kids op bezoek gehad. De kleinste is nu 7 maanden en zij is zoān schatje :inlove: Maar is was wel gesloopt na zoān dag.
@ Martje: weer een mooie foto!
@ Krystle: doe ristig aan en het komt wel goed, echt waar :hug:
kuzzz
Oh Denise ik kan me heel erg goed voorstellen dat je ook graag wilt dat Arie komt. Nog even volhouden meis⦠voor je het weet is het dan zover kan je Arie hier aan ons komen showen!!
Tja vet eten kan ik ook steeds minder goed verdragen merk ik⦠Patat eten we gelukkig niet zovaak, maar als we het eten heb ik er ook wel last van.
Hou je goed meis⦠en hopelijk komt Arie snel bij jullie wonen
Kus :-*
Krystle hoe gaat het nu met je meis ?
Hopelijk slaap je weer wat beter en is de pijn minder.
Sterkte meis
Hoi meiden!
Allereerst wilde ik nog even zeggen dat je kleine meid echt een poepie is Pinot :inlove:
@Denise, kan me voorstellen dat je baalt, maar komop hij is er bijna!
@Martje mooie buik hoor, ik zal de mijne ook even plaatsen.
Leuk he, dat rommelen in de babykamer?
Ben je ook al met je vluchtkoffer bezig?
@Krystle, doe rustig aan hoor!
Krijg je ook advies van de fysio over waar je op moet letten tijdens de bevalling?
Ik heb het afgelopen donderdag gehad samen met mijn man.
Als dat goed gaat en ik de eerste week ga lopen als een robot, en bijna alleen maar in bed blijf dan moet het herstel het snelste gaan.
Over het algemeen kan ik het nog aardig trekken, alhoewel we afgelopen woensdag bij de cursus ook pershoudingen moesten doen en die zijn voor mijn rechterbekken helft niet goed bevallen :evil:
Hou je rustig meid!
@Hoop, succes morgen meid!
@Jade, fijn dat je wat langer zwanger bent!
@Kaatjes, leuk dat je af en toe post hier!
Ik hoop dat 2007 jullie jaar wordt!
Ik ben een paar dagen grieperig geweest.
Vrijdag heel duizelig en moe.
De baby voelde ik ook praktisch niet.
Ik heb sĆĀ”vonds toch maar de vk gebeld ( een vervangster ).
Zij was echt fijn. Mijn bloedruk was iets te hoog, maar dat was waarschijnlijk door de zenuwen. Het hartje deed het perfect.
Daarna is ze hem helemaal door elkaar gaan hutselen, en toen kwam er een beetje reactie ( wel voldoende ), Alleen ik voelde het niet, totdat mijn handen hard op mijn buik gedrukt werden, toen voelde ik een klein beetje respons.
Verder heeft ze mijn urine nagekeken, waar een klein spoortje eiwit in zat, maar dat mag dus dat was goed.
Toen ging ze mijn bloedruk weer meten en gelukkig was hij aan het zakken
Ik heb gelijk gevraagd of de baby al wat indaalde ( van mijn vk wordt ik niet wijzer en de cursusleidster heeft afgelopen woensdag gevoeld en die zei dat hij helemaal niet ingedaald was, wat ik me niet kon voorstellen eigenlijk ). Hij is dus wel al een stukje ingedaald, maar nog niet helemaal en ligt dan ook niet vast natuurlijk.
Maar mijn gevoel had dus toch gelijk ( en de steken e.d die ik van onder gehad had ook :oops: ).
Gister bewoog de kleine alweer wat meer en vanmorgen vroeg heeft hij het weer helemaal goed gemaakt, gelukkig.
Nou mag ik dinsdag weer naar de vk!
Oh ja, dinsdag ga ik weer een paar dagen naar Roosendaal.
Ik kan jullie verhalen wel lezen maar niet reageren!
Nou even een foto, met gezicht plaatsen ( ik neem het risico dat ik herkend wordt maar, haha ).