Februari/maart 2006 (deel 16)

En en en??? Ik hoop dat alles goed is gegaan… Lekker op tijd hoor!!!

Ik ga even kijken bij de maandmama’s…

edit… Helaas nog geen nieuws daar… we wachten rustig (…) af

:pray: is de beeb al geboren??? We wachten af,Kippie :mrgreen:

ff gekopieërd:

BUB!!!

Ben een beetje laat

Gisteravond 10 juni om 23.58 is onze zoon Jasper Eduard geboren.

Hij weegt 3580gr en is 50 cm lang…bevallingsverhaal en foto’s volgen snel!

Kippie: :dance: :dance: gefeliciteerd met Jasper :inlove:

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties!!!

Hier ben ik dan weer even snel…met een foto’tje :inlove:

Alles gaat ontzettend goed, Jasper is echt een lekker ventje, BV loopt als een tiet :mrgreen:

Zal m’n verhaal één dezer dagen eens op papier gaan zetten, dan plaats ik hem ff.

Nu ga ik weer gauw naar m’n kereltje :inlove:

Ik kom gauw weer bijlezen!

:inlove: :inlove: :inlove: wat een lieffie!

Wat een schatje!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Liefs,

Hoop

GEFELICITEERD kippie en man :dance: :dance: :dance: :dance:

Wat een prachtig mannetje :inlove: :inlove: :inlove:

En een hele leuke naam heeft hij!

Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal :mrgreen:

Je was ruim op tijd in ieder geval, haha.

Groetjes Chico.

Kippie: gefeliciteerd met jullie zoon Jasper!!!

Zo hier ben ik weer eventjes…

Hier gaat het lekker, Jasper is echt een heerlijk rustig ventje.

Vandaag is m’n eerste dag helemaal alleen, en het gaat goed.

De BV gaat gelukkig ook nog steeds goed, helaas nog wel met tepelhoedje. M’n tepels zijn zoals de VK zei niet enthousiast genoeg :mrgreen:

Heb ook m’n bevallingsverhaal op papier gezet…het is een hele lap tekst geworden :shifty:

Ik kan alleen niet geloven dat het alweer een week geleden is…wat gaat het hard!

10 juni 2008 04.50 uur

Na er even uit geweest te zijn om te plassen voel ik als ik weer in bed lig, lichte kramp in m’n buik wat naar m’n rug toe trekt.

Zal wel weer voorwerk zijn, denk ik…maar toch ga ik eens kijken hoeveel tijd er tussen zit.

Na deze eerste keer komt het weer na 20 minuten…daarna 14 minuten…daarna weer 14 minuten.

Intussen is de wekker van hubbie gegaan, maar hij besluit om de wekker lekker wat later te zetten op half 8. Ik zeg niks, ik wil hem niet blij maken als het alleen maar voorwerk is.

Hij gaat weer slapen en ik ga maar weer eens naar de wc.

Daar zie ik dat ik een flink stuk van de slijmprop samen met bloed verloren ben.

Ineens krijg ik de kriebels, maar ik hou mezelf voor dat het gewoon voorwerk is.

06.30 uur

Ik besluit naar beneden te gaan, de kramp komt niet regelmatig, maar het is er wel steeds zo maximaal om de 15 minuten.

Rond 07.00 uur wordt hubbie wakker, en roept waar ik ben.

Ik ga naar boven, en vertel hem dat het wel eens begonnen kon zijn…een grote glimlach verschijnt op zijn gezicht, dit is spannend!!!

Hij besluit niet naar z’n werk te gaan vandaag…

17.30 uur

De weeen (we geloven het nu echt) zijn nog steeds heel onregelmatig, het schommelt tussen 8 en 20 minuten.

Aangezien ik nu ruim 12 uur bezig ben, stelt hubbie voor om de VK te bellen.

Net op het moment dat de VK terugbelt heb ik een wee en kan dus niet opnemen.

Alleen daarom wil de VK even langs komen.

18.00 uur

Als de VK er is, zitten we net aan een patatje, zodra ze mij ziet eten denkt ze dat het niet echt serieus werk is, aangezien een bevallende vrouw geen honger heeft zegt ze. Dan vertel ik ook maar even dat ik de hele dag door al gewoon honger heb…

We gaan naar boven, ze zal dan eens inwendig kijken of er al iets gebeurt.

Door de eetopmerking had ik eigenlijk de hoop laten varen dat er iets op gang was gekomen…maar het blijkt anders, ik heb al 3 cm ontsluiting!

Opgelucht gaan we weer naar beneden, de VK vertelt dat ik maar weer moet bellen als de weeen om de 5 minuten komen of als ze goed pijn gaan doen.

18.30 uur

De VK is echt net weg en de weeen komen ineens om de 7 minuten en ze zijn een stuk pijnlijker.

Helaas is het niet makkelijk opvangen, ik heb alleen maar rugweeen. De enige manier is een beetje zitten op de bank, proberen te ontspannen en maar flink puffen.

20.00 uur

De weeen komen nu regelmatig om de 5 minuten, en we bellen de VK maar weer.

20.15 uur

Als de VK er is, gaan we weer naar boven om te kijken hoe het er voor staat.

5 cm ontsluiting, alleen zijn de vliezen redelijk stug en houden verdere ontsluiting tegen.

Dus moeten ze doorgeprikt worden, de VK vraagt nog of we dit thuis willen doen of alvast naar het ziekenhuis willen gaan. Maar goed, de weeen worden natuurlijk sterker na het doorprikken dus besluiten we naar het ziekenhuis te gaan.

Nu begint het te kriebelen, het gaat echt gebeuren!!!

21.00 uur

De vliezen worden gebroken, wat een apart gevoel…net alsof ik heel erg in m’n broek plas, het is heel warm. De VK probeerde het op te vangen met een spuugbakje, maar die is uiteraard veeeeeel te klein! (ben ik even blij dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan) Gelukkig is het helder dus we gaan weer “vrolijkâ€? door.

22.30 uur

Inmiddels zijn de weeën heel sterk, omdat ik een holle rug heb kan ik geen houding door de rugweeen, en verga ik van de pijn in m’n rug. Ik weet niet waar ik het zoeken moet.

Dus op advies van de zuster besluit ik om te gaan douchen…eerst wordt er nog even gekeken op hoeveel ontsluiting ik zit…8 cm.

De warme douchestraal op m’n rug doet goed, na 2 “gewone� weeen opgevangen te hebben krijg ik een wee waarvan ik zo ongeveer door m’n benen zak. Ik voel enorme druk aan de onderkant en trek aan het noodkoordje. De zuster komt kijken en ik zeg dat ik druk aan de onderkant voel.

Gauw afdrogen (en da’s niet makkelijk tijdens een wee) en hup weer op bed.

Als ik lig, kijkt de VK weer even en er staat nog maar een heel klein randje…bij de volgende wee mag ik al een beetje meeduwen…

23.05 uur

Het is zover…ik mag nu echt gaan persen.

Per wee kan ik steeds 3 keer persen, de eerste keer persen is heel raar…de wee voelt niet aan als een perswee. Maar de VK zegt dat ik daar gewoon doorheen moet persen.

Na een flinke hap lucht probeer ik het.

Helaas krijg ik zo’n pijn in m’n rug dat ik alleen nog maar kan zeggen “ik breek in tweeën!�

Onzin natuurlijk, en ga ik weer door…de tweede keer gaat beter, op het moment dat ik denk “nou da’s nog te doenâ€? krijg ik ineens een geweldige persdrang en pers ik me een ongeluk. Da’s een mooie volgens de VK.

De derde keer heeft geen nut, de wee is bijna weg.

Bij elke keer persen komt er nog meer vruchtwater mee, blijkt maar weer dat er genoeg was!

Hubbie houdt m’n ene been vast en ondersteund m’n hoofd, en m’n andere been staat in de zij van de VK.

Arme hubbie, ik had hem al helemaal fijn geknepen tijdens de weeën…

23.45 uur

Het komt in de buurt, de VK ziet haartjes! Ze vraagt aan ons of we het willen zien. Ik wil het niet, ik wil dat ‘ie er gewoon uitkomt!

Hubbie kijkt wel, hij vindt het heel bijzonder om te zien.

Ze zeggen dat het erom gaat spannen, het wordt of nog net de 10e of de 11e van juni.

Na nog een paar persweeen staat het hoofdje…wat brandt dat zeg!!!

Dan krijg ik de mededeling dat het echt bijna 12 uur is en dat ik de volgende wee moet wegpuffen, dan wordt ‘ie op de 11e geboren…mooi niet, op datzelfde moment krijg ik een wee en wordt het hoofdje geboren. Al zou ik het nog niet willen, ik kan toch geen perswee wegpuffen als het hoofdje al staat…hoe komen ze erop dacht ik nog.

Als het hoofdje eruit is, zie ik dat hij een handje naast z’n hoofdje heeft en de navelstreng zit één keer om z’n nek, maar volgens de VK niet erg strak.

Op het moment dat hij eruit is, neemt hij een hap lucht en laat gelijk een flinke schreeuw horen en hij wordt op m’n buik gelegd.

Hij is gelijk mooi roze, en wat ziet hij er gaaf uit! Helemaal niet al te verfrummeld…

Ik kan even niks uitbrengen, hubbie blijft maar zeggen “hij is er, hij is erâ€? en blijft me maar zoenen geven…

Na een prik in m’n been volgt de placenta, en ik denk nog “wat raar dat je na een bevalling zo’n klein prikje nog voelt�.

Ik krijg toch nog 4 hechtingen, één van m’n binnenste schaamlippen is in tweeen gescheurd.

Verder geen kleerscheuren…dus dat valt mee.

Het gevoel van zo’n warm glibberig lijfje op m’n buik is overweldigend, ons kind…nooit van ons hele leven hadden we dit willen missen!

:inlove: prachtig bevallingsverhaal :thumbup:

:eh: tis hier uitgestorven zeg! Hoe is het met iedereen?

Kippie, geweldig verhaal!

Ik ben 15 juni naar het ziekenhuis in Lelystad geweest voor ons nieuwe nichtje Tessa!!!

Liefs,

Hoop

Meiden ben hier erg lang niet meer geweest ,ben van de week weer begonnen met kletsen bij de jan mama’s 2007 en kan hier natuurlijk ook niet achter blijven

hoe is het met jullie?

Hier gaat het SUPER goed.!!

Robin ontwikkelt zich als een trein is nog steeds een lief en makkelijk mannetje

liefs

@Hoop wrote:

Kippie, geweldig verhaal!

Ik ben 15 juni naar het ziekenhuis in Lelystad geweest voor ons nieuwe nichtje Tessa!!!

Liefs,

Hoop

Nog gefeliciteerd!!! :dance:

Rijntje, ik ga straks gelijk even op Emma’s site kijken!

Martje, leuk wat van je te horen en zeker dat het goed gaat met jou en Robin! :thumbup:

Hier gaat 'ie ook lekker, toch wel wat trubbles met BV maar we werken eraan…wil er niet mee stoppen :frowning:

En voor de liefhebbers: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=59258&postdays=0&postorder=asc&start=45

Onderaan de pagina staan weer wat foto’s van m’n ventje :inlove:

Dank je wel!

Mooie foto’s van je mooie mannetje!!! :inlove:

Vanmiddag met Liënne naar de HA post geweest. Ik geef sinds een paar dagen geen BV meer omdat de productie erg was terug gelopen toen ik een paar dagen bijna 40 graden koorts heb gehad en ik niet de energie had om het weer op pijl te krijgen.

Vanmiddag stond ze ineens helemaal onder de rode vlekken en nu lijkt het erop dat ze een koemelkallergie heeft!

Zelf heeft ze er geen last van lijkt, maar het ziet er niet uit, al die rode vlekken in d’r gezicht!!! Morgen moet ik mijn eigen huisarts even bellen en dan wordt er waarschijnlijk wat uitgebreider onderzocht om het een en ander vast te stellen!!!

Hoe is het met jullie allemaal???

Liefs,

Hoop

Jeetje dat is balen dat ze ws koemelkallergie heeft.

Gelukkig heeft ze er zelf geen last van.

Hier gaat alles prima, al had Robin vandaag even een ik plak aan mama momentje… zo had ik het nog nooit meegemaakt.hihi…

He Hoop, wat jammer van de BV :frowning:

En nog jammerder van de kma… hier ook kma :frowning: en veel eczeem, waar Emma erg last van heeft :frowning:

Ik hoop dat Lienne geen jeuk zal krijgen, het is zooo zielig.

Sterkte ermee!

We krijgen speciale voeding nu. Gaat helemaal via de zorgverzekering. We krijgen het wel volledig vergoed. Tot nu toe is er niets meer te zien en heeft ze er zelf geen last van gehad!

Moeten jullie bij Emma erg opletten wat ze eet?

Kippie, hoe is het met Jasper?

Denise, bij jullie alles goed?

Martje, hoe gaat het met jou en Robin?

Chico, hoe gaat het daar, nog/weer druk aan het klussen?

Krystle, met Ymke en Ise ook alles goed?

Het is zo stil hier, waar is iedereen toch!? Druk, vakantie???

Ik ga vanavond naar Dirty Dancing, heb er zin in!!!

Liefs,

Hoop

ja, we geven nooit meer dan 1 nieuw ding per dag en ik volg zoveel mogelijk het introductieschema van Stefan Kleintjes, op borstvoeding.com.

Ik geef nog BV, dus ben zelf op dieet voor Emma… ik gebruik geen koemelk, soja, ei, tomaat en paprika.

Maar nog heeft ze er last van, maar wel minder erg dan voorheen. Ze heeft vrijwel de hele dag sokken om haar handen en nooit korte mouwen/korte broek. Zaterdag gaan we voor t eerst naar een dermatoloog. Ik denk dat ze misschien nog wel tegen meer dingen niet kan. Ik hoop dat de dermatoloog wat kan doen aan de voortdurende jeuk.

Fijn dat Liënne geen last meer heeft. Ik hoop dat dat zo blijft!