Februari/Maart 2005!!

Fotootjes staan op mijn weblog (die van de zwangerschap)! Heb je het adres niet meer dan kun je even een pb-tje sturen!

Ineke, hoop dat het snel doorzet!

Miki :hug: kan me je gevoel heel goed voorstellen!

Liefs,

Hoop

Hoe is het miki?, ik heb ook vaak van die vervelende dromen. En natuurlijk ook continue zwangerschappen om me heen.pff.

Hier nog niet ongi, cyclus zal toch wel normaal zijn dus. Ook wel oke, klussen gaat nu toch nog niet lukken. (heb wel weer es zin inmiddels… :oops: )

Ineke en Miki :hug:

Hoe gaat het Miki? Alles goed, ben je alweer naar het ziekenhuis geweest inmiddels?

Ineke, hoop dat je snel aan een nieuwe ronde kan beginnen en dat het klussen snel weer gaat lukken! :-*

Annette, Karin en Do, hoe gaat ie met jullie???

Hier gaat alles prima, moe en misselijk dus het zit wel goed hier! Kijk weer uit naar volgende week donderdag. Ben benieuwd hoe hard het gegroeid is!

Liefs,

Hoop

Hier op dag 10, nu weer lichte bloeding (bruin/roze) in combi met enorme steken in mijn eileider. Deze keer duidelijk aan 1 kant (rechts). Mijn osteopaat gaf de laatste keren ook al aan dat deze vaster zat.

Ik krijg gyn. niet te pakken, huisarts met vakantie en ben enorm druk op het werk (veel meetings en alle functioneringsgesprekken met mijn team). Gelukkig is dat enige afleiding, maar ik maak me echt grote zorgen.

Morgenochtend misschien gewoon maar onaangekondingd naar het AMC. Ik weet het ook niet meer.

:?

Lieve Miki, Ik zou ook niet weten wat het kan zijn. Hopelijk weet de gyn (als het uiteindelijk lukt om langs te gaan) raadt! Ik duim voor je!

Ineke, weer een beetje aan de betere hand?

@Hoop: ik kijk ook uit naar volgende week!! (heb woensdag weer een echo)

Nu ben ik in het buitenland, heel de family was bang voor mijn vliegreis (van wel geteld een uurtje!).

Bij opstijgen en landen voel je wel je banden, maar niets ernstigs. Ik heb m’n doppler bij me, dus kan het hartje beluisteren!

Liefs Do

He lieve meisjes!

Miki, dikke :hug: hoop dat je snel terrecht kan, die onzekerheid is echt niks. Ik heb ook geen idee wat het kan zijn, dus ga je ook geen advies geven waar je toch niks mee kan, alleen nog een :-

Do, ik kan me wel wat voorstellen hoor bij die mensen, die zijn zooooo blij voor jullie en dan tja… gaan ze ook doen alsof je ernstig ziek bent :wink: terwijl dat helemaal niet zo is natuurlijk.

Oma had ook liever niet dat we met Lys gingen vliegen hoor een paar maandjes geleden :roll:

Hoop, fijn dat je je zo goed voelt!! Hoop dat dat nog een maand of 7 doorzet :mrgreen:

Ineke, wat een operaties bij jou he… ik hoop dta je na je ongi weer verder kan met klussen en dan het dan ook voor jullie gauw raak mag zijn! :-

Hier gaat het ok, vandaag met mijn jongste paard naar de DA gelopen voor enting, maar mennnn hij had er meer pas in als mij :oops: ik was doodop joh… en kletsnat van de regen :roll: Zaterdag mijn oudste ophalen en dan gaat het echte paardenwerk hier weer van start! Do, hoe is het met jou paard? al beter? of?

:-*

Dank meiden, wordt er zelf moedeloos van. :wall:

Ineke, mijn hoop richt zich tot jou… op naar die nieuwe ronde!

Goed dat jullie zo lekker op weg zijn, Do en Hoop. Kan me voorstellen dat de kwalen vervelend maar ook genieten kunnen zijn. Jullie hebben er tenslotte ook lang op moeten wachten!

Vanavond maar een lekkere douche of bad Annette, na die regenbui wel verdiend. :-*

Hoe is met jou Karin?

Ik hoop dat ik morgen reactie heb op mijn mail aan de gyn (ochtend te mailen, middag te bellen). Zo’n groot ziekenhuis, daar kom je niet zomaar ff tussendoor. Mijn man probeert mijn zorgen te sussen, ik denk wel vaker het ergste. Maar als we al zo lang bezig zijn en een stabiele cyclus hebben… dan raak ik wel overstuur als het in ene anders en mis lijkt te zijn. Maar misschien is het iets goeds. Daar hopen we dan maar op!

xxx

He he, eindelijk weer eens tijd om hier te reageren. Ik check meerdere keren per dag op mijn werk of hier nog gepost is. Mijn baas is een keer heel boos op mij geworden toen hij zag dat ik onder werktijd aan het internettten was. Vandaar dat ik wel lees (dat gaat heel snel) en niet reageer (dat kost mij altijd veel tijd).

Hier gaat het goed. Vanmorgen naar de vk geweest. Ik had Floor op schoot zitten. Toen de vk mijn bloeddruk op wilde meten begon Floor te huilen. Daarna moest ik op het bed liggen om mijn buik te controleren. Floor zat naast mij op het bed. Ze begon weer te huilen en werd boos op de vk dat ze aan mijn buik zat. Ze duwde zelfs de hand van de vk weg. Toen de vk klaar was met voelen, was Floor weer vrolijk.

Floor heeft wel vaker dat ze het niet zo goed kan hebben als iemand aan mij zit. Ze kan ook jaloers zijn op Evert als hij mij omhelst.

Groetjes

Karin

hoi hoi.

Miki, hoe is het nu? Ben je al in het ZH geweest? Ineke? hoe voel je je? Gaat ie al beter?

Grappig karin dat Floor zo lekker jaloers kan zijn, is gewoon gek op mama :inlove:

Hoop en Do? bij jullie ook alles goed? gaan de buikjes al een beetje opbollen? stiekum aan ben ik wel een pietsie jaoers op jullie 3tjes… :mrgreen:

Hier ligt er 1 op bed, maar die heeft het gewoon gezellig, laat maar even, komt ze wel tot rust, was vanochtend pas om half 11 :shock: wakker…

Ff met mijn papa bij de hema geweest en wat leuke dingetjes gekocht op zo’n bermuda broekje voor van de winter :thumbup:

Dit setje kreeg ik van de week binnen… vind hem zooo lief, cakewalk voor wie daar baat bij heeft :shifty: en nog 1 samen met papa

Wouw, wat een heerlijke meid is Alyssa toch!

Haar haar begint ook al lekker te groeien.

Ik heb vorige week Floors pony (nee geen paard, maar haar hoofdhaar :wink: ) geknipt. Ik heb een tijd zitten twijfelen wat ik met haar haar aan moest, aangezien ik het wel langer wil laten groeien. Maar ze trekt toch heel snel elastiekjes en knipjes uit haar haar, daarom toch maar de pony geknipt.

Ze krijgt ook nieuwe haartjes. Het bosje wat ze nu heeft is met 3 maanden ongeveer begonnen te groeien. En zo’n 3 maand geleden begonnen er op nieuw nieuwe haartjes te groeien.

Ik denk dat ze net als ik dun haar heeft. Dus mooie vlechten en staarten bij haar, kan ik wel vergeten.

stiekum aan ben ik wel een pietsie jaoers op jullie 3tjes

Dan stop je toch met de anticonceptie? Leuk toch als Alyssa een broertje of zusje heeft om mee te spelen?

Ik kwam vanmorgen bij de vk een vrouw tegen die nog 3 weken moest. Ze vroeg me hoe oud Floor is. Ze zei dat ze een dochtertje heeft die 3 weken ouder is. Ze herkende me nog van de borstvoedingscursus.
Zij hebben er voor gekozen om weinig leeftijdsverschil tussen de 2 kinderen te houden, zodat ze veel aan elkaar hebben.

Dat Floor het zo leuk vind om met andere kinderen te spelen heeft bij ons ook wel mee gespeeld waarom we niet heel lang wilden wachten met de 2e. Alhoewel het me wel overviel hoe snel ik zwanger werd, en hoeveel tijd er dus tussen die 2 zal zitten.
Maar nu zie ik het helemaal zitten. Ik ben al wel aan het idee gewent, en Floor wordt steeds zelfstandiger.

Groetjes
Karin

ik denk dat Floor als de kleine er eenmaal is, nog veel sneller zelfstandiger zal worden…

ik wil wel, pascal ook, maar eigenlijk wil ik gewoon 18 mnd BV geven en dan pas de cyste eruit en dan “in training” weer… wij gebruiken sowieso vaak niks :oops: maar dan probeer ik wel te weten welk deel van cyclus ik zit, hoewel, het is nog steeds lekker onregelmatig, deze maand voor eerst precies 28 dagen!

Hoi hoi,

Leuke foto’s weer van Alyssa! Wat groeid ze hard!

Hier gaat het wat minder op het moment. Ik ben veel ziek en heb weinig puf om wat dan ook te doen. Gisteren had ik me ziekgemeld op mijn werk en vandaag toch maar weer aan de slag gegaan. Maar wel rustig aan. 's Avonds is het eten (met tegenzin) en dan slapen…

Komt goed! We doen het voor een goed doel!

Liefs,

Hoop

over een week weer een echo meid, super! Tja, helaas horen de kwaaltje er de 1e 3.5/4 maand een beetje bij he… wat je zegt voor een goed doel, het is echt waard :-*

Oh ja, dat is ook zo. Vervelend dat de cyste roet in het eten gooit.

Wat goed dat je Alyssa zo lang wilt voeden. Je hebt vast wel eens gehoord dat bv ook goed voor de moeder is. Het verkleint de kans op borstkanker als je lang voedt. Dat je er in het begin goed van af kan vallen, dat is vast geen nieuws voor je.

Hoe zit het eigelijk met de kilo’s? Je werd zwanger met wat extra kilo’s van de frustraties van het ongesteld worden ipv zwanger blijken te zijn.

hahaha, die kilo’s zitten er nog :shifty: ik ben nu wel wat kwijt, maar ben echt niet door het voeden afgevallen… helaas…

ik ben nu “druk” met proberen wat extra af te vallen, de 1e 5 kilo zijn er af in elk geval :thumbup: nog 10 te gaan :roll:

De kans op borst en ik dacht ook baarmoederhalskanker is ook een beetje de reden dat ik zo lang wil voeden, er zit natuurlijk zoveel kanker in mijn familie dat de kans dat ik het ook krijg behoorlijk aanwezig is, al dnek ik daar liever maar niet te veel over na.

Hoop, nu weet je in ieder geval zeker dat je zwanger bent. Natuurlijk is het niet leuk om moe en ziekig te zijn, maar ergens heeft het wel wat. Ik mis het wel een beetje dat ik niet echt misselijk ben geweest bij deze zwangerschap. Ik ben alleen maar moe geweest, en voelde me daar een enorme luiwammes door. Het huishouden bleef liggen, en ik bleef ook liggen hahaha

Jullie weten denk ik wel dat ik christelijk ben.

Ik vind het dan zo bijzonder om te zien hoe God de mens gemaakt heeft, dat borstvoeding niet alleen het beste is voor het kind, maar dat het ook voor de moeder erg goed is.

Ik vind het heel bijzonder ook dat er aan het lichaam van de moeder ‘boterhammen’ groeien voor de baby.

ik ben RK, maar doe er weinig mee, wil wel Alyssa proberen eea mee te geven, vandaar dat we haar hebben laten dopen, maar ook hier vind ik BV een heel bijzonder iets hoor, ik weet niet of dat echt iets met je geloof te maken heeft? Ik geniet echt 100% als die kleine zich tegen me aan rolt en lekker van mij kan smullen :inlove: klinkt wel gek he zo… Ik denk dat het gewoon zo bedoelt is, in de natuur krijgen de dieren ook allemaal van mama te drinken, dus eigenlijk is er gewoon niets natuurlijkers als borstvoeding, maar dat is hoe ik het zie. Een volgend kindje zou ik ook weer niets lievers als BV geven.

Do en Hoop, hebben jullie dar al over nagedacht? wil je BV of toch liever een flesje? En waarom maak je die keuze? Ik wilde graag BV, maar ik had ook zoiets van wat niet lukt, dat lukt niet, ik las hier zoveel “mislukte” verhalen en ook op de BVcursus hoorde ik dit soort verhalen. Nu voed ik alweer bijna 10 maanden. Grappige is ook dat 1 meisje bij haar 1e kindje lukte het niet, na 3 weken gestopt en nu heeft ze ook alweer bijna 11 maanden gegeven en voed nog vrolijk door.

ga nu echt wat doen…

Hey Dames!

Wat een berichten ineens!!

Hier een bericht vanuit het buitenland (ben op zakenreis). Een moeilijke combi met een zwangerschap van vandaag 15 weken. (ben nog heel erg gauw moe en als je dan tijdens zo’n congres gewoon doorgaat, dan krijg je in mijn geval een migraine-aanval…leuk…not!). Heb vanmiddag in bed gelegen en nu weer wat opgeknapt. Ik moet nog 1,5 dag en dan weer naar huis!

Vliegen was wel spannend (strakjes ook naar Amerika!). Tijdens het vliegen voel je niets maar het opstijgen en met name het landen voel je wel (je banden voel je).

Ik heb m’n doppler meegenomen en alles is goed met de kleine (hartje is elke dag duidelijker te horen!

@Annette: leuke foto’s!!

@Karin: grappig he, hoe “bezitterig” kinderen soms kunnen zijn op hun ouders! Prachtig!

@Hoop: precies het is voor een goed doel en er komt een eind aan de kwaaltjes! :hug:

@Miki: al meer duidelijkheid?

@Ineke: hoe is het nu?

Wat betreft de overige kwaaltjes: m’n energiepeil is nog niet 100% maar het gaat steeds beter, misselijkheid gaat veel beter en de hoofdpijn komt alleen als ik niet naar m’n moeheid luister…

BV: ja wil ik proberen! Weet niet of het gaat lukken (als kind ooit verwond aan 1 borst door kat, die ergens bang voor was en snel wegwilde. En mijn mams had zoveel ontstekingen dat zij geen BV kon geven (weet niet of dat erfelijk is)). Maar proberen zullen we het! Waarom? Uh, het lijkt me bijzonder, buiten dat het goed is voor het kind.

Woensdag echo! Ben benieuwd!!

Liefs Do

Hey dames,

Wat is er weer gezellig veel gekletst!

Do, fijn dat alles goed gaat daar! Nog even en je mag weer naar huis!

Hier gaat het inmiddels een stuk beter, gisteren en vandaag (nog niet althans) hoeven spugen! En eten gaat ook stukken beter. Hoop dat het nu in een stijgende lijn gaat en dat mijn energie ook snel weer op pijl is.

Woensdag heb ik kraamhulp aangevraagd, ze zouden zo snel mogelijk informatie toesturen, ben benieuwd.

Wat betreft BV, ik ben iemand die zichzelf dus absoluut niet met een baby aan de borst ziet. Thuis lijkt met dat niet erg, maar in het openbaar, ik ben daar gewoon het type niet voor. En kolven zie ik al helemaal niet zitten. Hier gaat het dus FV worden. Ik weet het niet echt een super reden, maar dit is onze keuze. Mijn moeder heeft zelf ook nooit BV gegeven en FV is toch ook niet ongezond voor een kindje???

Ow enne bijna 10 weken alweer, dat klinkt toch wel al veel beter dan 9 weken!

Liefs,

Hoop