Februari/maart 2005 stoppers!!! (deel 6) Floor is 1 !!!

Karin wat geweldig!!! Gefeliciteerd!!!

En je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen! Ik vind het echt geweldig voor jullie. Dus hier lekker neerschrijven hoe het allemaal gaat enzo, want dat wil ik zeker wel weten!!!

Verder heb ik niets te melden eigenlijk!!!

Liefs,

Hoop

Jullie zijn echt lieve meiden :-*

Annette

Afspraak is gemaakt, dinsdag 29 mei a.s. om 08.50 uur moet ik in het ziekenhuis zijn!

Liefs,

Hoop

ik ben dan op vakantie, maar ga hem wel noteren voor je, even wat goede vibes sturen :-*

Spannend hoop! Nou mijn operatie zal pas augustus worden…pfff :cry:

Wanneer wij terug zijn van de vakantie gaat ‘mijn gyn’, op vakantie. Nou dat schiet niet op dus.

Maar we gaan ons maar richten op de vakantie zelf!

liefs

Ineke

mag je niet bij een andere gyn Ineke?

balen zeg :hug:

Ik had er ook niet op gerekend dat het zo lang zou duren! Maar ja, ben er zelf ook 5 weken tussenuit. 2 weken voor de vakantie zodat ik dus topfit 3 weken op vakantie kan gaan.

Ach, het is ook wel te overzien maar soms is het zo balen dat het allemaal zo lang moet duren, telkens weer die tegenslag. En je maar weer opladen voor een volgende ronde, hoop houden. Niet weten of dit reeel is of niet.

Ben even in ‘baalstemming’ hoor. Heb alweer ongi-pijn dus ook deze ronde weer niet gelukt. Was er ook niet vanuit gegaan maar het zou zo geweldig zijn!

liefs

ineke

zolang je geen bericht krijgt dat het niet reeël is, blijft het dat wel hoor Ineke, ik heb al een paar “wondertjes” zo gezien, bij de nov mama’s zat ook een vrouwke dat al 5 jaar bezig was, en na div gyn bezoeken toch ineens spontaan zwanger bleek, nu een scheet van een meid, het kan wel! De overbuurvrouw van mijn sz’je 1e kindje dmv ivf, 2e kindje hadden ze 3x ivf gehad, geen zwangerschap, gingen adopteren, en spontaan zwanger! Ook een meisje trouwens.

Succes met wachten

:-* Annette

Ineke :-*

De succesverhalen van Annette zijn geweldig natuurlijk, maar jou gevoel is me zo bekend!

Dikke :hug: voo jou meis!!!

Liefs,

Hoop

Dat snap ik hoor Hoop! :-

hier aan het pakken, ik ben 2 juni weer terug! heerlijk 10 daagjes spanje.

:-
Annette

Wat lekker zeg!

Wij gaan van vrijdag tot en met zondag naar Rijswijk, een hotelletje geboekt! Mijn neef trouwt daar vrijdag dus ook nog een feestje daar!

Heerlijk, heb er nu al zin in!

Veel plezier Annette en geniet ervan!

Liefs,

Hoop

@Karin: Gefeliciteerd!! :dance:

@Annette: veel plezier! :thumbup:

@Ineke: jammer dat het nog best lang duurt, wel fijn dat jullie vakantie de tijd wellicht wat sneller laten gaan!

@Hoop: :thumbup: voor dinsdag! en veel plezier dit weekend! :mrgreen:

Update nieuw ziekenhuisbezoek bij de IVF-arts:

1. nieuw zaadonderzoek, vorige wordt afgekeurd (te lang tussen donatie en onderzoek, koud vervoerd (was niet gemeld dat het warm vervoerd moest worden)).
  2. vandaag is bloedgeprikt (LH, prolactine, testosteron en FSH)
  3. vandaag eitje van 17,5 mm, cyclusdag 13. Dit heb ik nog nooit gehad, dus waarschijnlijk doet de Parlodel (verlaagd prolactine) zijn werk (met 2x de voorgeschreven hoeveelheid… :roll: )

Actie:

Vrijdag weer echo om te checken of eitje gesprongen is, zo niet, dan Pregnyl-spuit en zondag check of eitje gesprongen is.

Volgende week zaadonderzoek.

Vervolg:

A) bij goed zaad: eigen cyclus ondersteunen met hormonen en voorlopig geen IUI

B) bij slecht/verminderd zaad: zo snel mogelijk IUI in gestimuleerde cyclus

Dit was het volgens mij wel, anders komt het later wel.

X Do

Eindenlijk wat schot in de zaak Do! Hoop dat je nu heel snel zwanger mag zijn!

Succes!

Liefs,

Hoop :-*

Do wat een goed nieuws! Ik heb het idee dat ze je nu veel beter willen helpen dan bij de vorige gyn.

Kan iemand mij nog even uitleggen wat de methoden ook al weer inhouden? Ik lees nu over IUI, IVF en ik weet dat er ook nog ICCI of zo bestaat.

Ik heb vanmorgen de vk gebeld, ik krijg 28 juni een echo, en heb die zelfde dag de eerste controle.

Groeten

Karin

Ik heb ook het gevoel dat ze mij hier in dit ziekenhuis veel beter helpen en meedenken. De huisarts ga ik nog bellen om te vragen of hij NOOIT meer iemand met vruchtbaarheidsproblemen naar dat andere ziekenhuis wil sturen.

Er is nu gewoon bijna een jaar weggegooid en 3-kwart van de onderzoeken moet over of is voor niets gedaan. Dat is toch niet normaal??

Goed morgenochtend om 10.00 voor de volgende echo en eventueel een Pregnyl-spuit.

@Karin: ben benieuwd naar de echo! (maar we moeten nog even geduld hebben tot 28 juni)

IUI : zaadmonster man concentreren en opwerken (pokon toevoegen, bepaalde stofjes eruit filteren) en inbrengen in de baarmoeder. Al dan niet in gestimuleerde cyclus.

IVF: eierstokken stimuleren en via punctie eitjes oogsten. Zaadcellen en eitje in-vitro bij elkaar brengen en embryo terugplaatsen bij de vrouw

ICSI: vergelijkbaar met IVF, alleen prikken ze hierbij de wand van de eicel door en spuiten er een zaadcel in.

Beetje duidelijk zo?

X Do

Do, jammer dat een heel aantal testen over moeten. Het ligt dus echt wel aan de vorige gyn dat jullie nooit wisten waar jullie aan toe waren. Ik denk niet dat ze jullie snel terug zullen sturen naar de vorige gyn om daar bv de testen bij te doen.

Gaan ze bepaalde testen snel overdoen om niet nog meer tijd te verliezen?

Het is ergens wel relaxt hoe ze je nu behandelen. Eindelijk zijn er mensen die met jullie mee denken en die jullie echt willen helpen.

Het verschil tussen de methodes is duidelijk.

Groetjes

Karin

Joehoe! Mijn be icht hierboven was mijn 1000e post!

@Karin: feli met je 1000e post! :dance:

Zaadonderzoek bij mijn man gaan ze volgende week over doen.

Bij mij willen ze nu zien wanneer en hoe mijn eisprong is, vandaar gisteren een echo en bloedprikken. Nu morgen weer een echo en als de eisprong dan nog niet geweest is krijg ik een pregnylspuit.

Hier gaan de testen veel sneller, want als ik morgen de pregnylspuit krijgt moet ik 1e pinksterdag weer in het ziekenhuis komen voor een echo. Bij het vorige ziekenhuis kon ik alleen maar op een dinsdag en donderdag terecht! :shock:

Morgen post ik wel hoe het gegaan is!

X Do

Update ziekenhuis:

Vanmorgen is er gekeken en het eitje is gesprongen! :dance: Woensdagmiddag nog geen verhoging van de LH. Dus donderdag ongeveer gesprongen. (of vannacht bijvoorbeeld). Maar we houden het even op dag 15. Zo vroeg is die nog nooit gesprongen! Waarschijnlijk onder invloed nu van de parlodel die ik tot 2 weken geleden gebruikt heb (eigenhandig de dosering verhoogd…daarna was het op en de gyn van het vorige ziekenhuis vond het onzin om door te gaan, prolactine was toch verlaagd?).

Goed, hier hebben ze woensdag weer gemeten en was die weer hoog! (0,94 dit keer). Ik heb nu nieuwe medicijnen gekregen, die je maar 2x per week hoeft te slikken (Parlodel was elke dag). Parlodel wordt in dit ziekenhuis niet voorgeschreven doordat je er psychotisch van kan worden. (fijn!). Nu dus dostinex (alleen op het potje staat wat anders, maar dat heb je met die merknamen).

Over 3 weken weer bloedprikken. Prolactine en tepelvloed moeten onder controle zijn, anders geen IUI.

Verder gaan zij er vooralsnog vanuit dat wanneer het zaadonderzoek volgende week goed is en ze de prolactine onder controle krijgen (en mijn cyclus weer normaal verloopt daardoor), dat ik spontaan zwanger zou kunnen raken en dat IUI in principe niet hoeft (tenzij wij dat wel willen omdat we het toch niet vertrouwen ofzo).

In juli moet ik voor een MRI omdat ze willen uitsluiten dat ik geen goedaardige tumor in mijn hoofd heb, die de verhoogde prolactine veroorzaakt.

Volgens mij ben ik nu niets vergeten… :think: …kweet niet, anders komt het nog wel!

X Do

Do :-* heel veel succes met alles, hoop dat alles snel helemaal goed is en komt!

Karin, hoe gaat het met je? Veel last van kwaaltjes???

Annette, Marieke en Ineke hoe is het met jullie??

Ik kom hier straks nog even terug om mijn ziekenhuisbezoekje te verslaan!!

Liefs,

Hoop