oh…balen!!! sorry dat ik je enthousiast heb gemaakt…voelde zo goed. Hou je taai lieve meid.
zucht, zucht, zucht…
Liefs
Ineke
Jammer hoop. Gelukkig klopte je eigen gevoel wel. Je had het al niet verwacht deze ronde, en je voelde je ook niet anders dan normaal.
Ik hoop zo dat het volgende ronde wel raak mag zijn.
Miki, leuk dat je ook even komt kijken. Ik hoop dat de rust (wegblijven van KOK), jullie goed doet.
Groetjes
Karin
:? balen meis :hug:
maarre de zomer is nog niet alles is mogelijk, lekker relaxen, beetje klussen en we gaan ervoor
:-* Annette
Hoop, een dikke dikke knuf voor jou en je hubbie. Wat moet dat ff zwaar zijn nu. Ã?k had zelfs al goede hoop! Laat staan hoe jullie dat zelf zullen ervaren.
Vandaag maar lekker jezelf in de watten leggen. :-*
Veel liefs, -M
Jullie zijn echt schatten!!! :-*
Liefs,
Hoop
Hallo dames,
Mag ik even m’n hart luchten??
Ik word echt gek van mijn gyn! :x Vorig jaar sprak de gyn over verminderd zaad van mijn man, maar niet erg (10% goed beweeglijk en 20% wat minder goed beweeglijk en wat minder totaal aantallen 14,9 miljoen ipv 20). Hij zei dat na een goede HSG en samenlevingstest hij bij mij zou beginnen met clomid.
Okay, HSG was goed, samenlevingstest (hij had een monster van mijn slijmvlies genomen en ik moest zaad van mijn man meenemen in een potje, waar hij vervolgens wat uit op pipetteerde) was in zoverre goed dat mijn baarmoederslijmvlies niet aggressief was naar de zaadcellen. Maar of mijn slijmvlies doorgankelijk was voor de zaadcellen kon hij niet zien, want de zaadcellen bewogen niet… Dit kon een aantal oorzaken hebben: temp van de balzak door bijvoorbeeld spataderen te hoog, of het feit dat er iets mis was met het transport in het potje (te lang erin gezeten (meer dan 3 uur door verlate gyn), temp-shock, etc.)
Begin januari zei de gyn dat daarom mijn man maar voor een echo moest om spataderen uit te sluiten. In afwachting daarvan moest ik maar metformine uitproberen en als de echo van mijn man goed was en ik niet op de metformine reageerde zou ik clomid krijgen.
Okay. de metformine maakt mij :sick: en en verlaat mijn eisprong, terwijl deze al vrij laat was. Lijkt me niet goed te werken dus! De echo van mijn man was wel super, niets te zien! :dance: Dan denk :think: je dus, als ik naar de gyn ga dan mag ik wel stoppen met de metformine en aan de clomid beginnen, toch? :eh:
Fout, ik moet aan de metformine blijven (hij keek niet eens of er wel een eitje aan het rijpen was (ik zit op dag 19 en nog geen eisprong gespot qua temperatuur), nee helemaal geen echo… :doh: Begint die vervolgens dat we nog geen samenlevingstest hebben gehad. :shock: Jawel! :roll: Oh ja, hier zie ik het. Okay, maar geen bewegende…dan moet die nog maar een keer, maar daar zijn we dan deze maand te laat mee. :roll:
Verder in het gesprek, ik vraag of ik met metformine mag stoppen en eventueel aan de clomid mag om mijn eisprong te vervroegen. :shifty: Blijkt ineens heel clomid van de baan en denkt hij aan kunstmatige inseminatie als de samenlevingstest weer niet lukt (geen bewegende cellen). :shock:
Waar haalt hij dat nu ineens weer vandaan??? :think: Wordt je toch gek van! :wall: Hij telt mijn miskramen ook niet, omdat hij het niet gezien heeft en er geen positieve test was (maar wel een vrucht met vruchtzakje wat ik verloor!
En ik zeg wat betreft de metformine: ik heb geen insulineresistentie en ik heb laag suiker van mijzelf. Haalde niets uit, ik moest gewoon blijven slikken, want het zou de suikerhuishouding van mijn eierstokken reguleren? :eh: Nou volgens de literatuur niet hoor! :naughty:
Wat moet ik nu met zo’n gyn! :snooty: Zo komen we toch niet verder???
Ik moest nu prikken voor LH en prolactine. Waarvoor??? :think: En donderdag voor progesteron. Over 2 weken terugkomen…
Nou, voordat we aan IUI of IVF beginnen, wil ik eerst met clomid of iets dergelijks beginnen zonder verder IUI daarbij! Of denk ik nu zo raar?
Help, een frustie Do :silenced:
Hey Do,
kan me je frustatie behoorlijk voorstellen… mijn gyn is afentoe ook het padje bijster, zegt de ene keer zus en de andere keer zo… (ivm cyste)
Wat je kan doen is een second opinion bij een andere gyn in je zh? gewoon de afspraak bij een ander maken, dat mag namelijk wel.
Hoe kijk je trouwens zelf aan tegen iui/ivf? zou je dat willen, als blijkt dat iets anders niet werkt?
Wanner mag je terug?pfff wel piep hoor dat hij niet denkt zoals jij. Toevallig ook een oude man ?
Jeetje meid, wat verwarrend allemaal. Ik zou op mijn gevoel afgaan en eventueel naar een ander ziekenhuis overgaan! Klinkt makkelijk maar het moet gewoon goed voelen. Het is al zo frustrerend allemaal Of in ieder geval voor de volgende keer een dubbele afspraak maken en alvast doorgeven dat je vragen hebt. Laat hij maar even de tijd voor je nemen! Eventueel samen gaan met je man?
Mijn gyn heeft op zich alle tijd voor me maar ik moet het wel zelf aangeven, heb al een paar keer gehad dat ik alweer buiten stond en toen opeens allerlei vragen had. Neem me dan voor om bij een volgend bezoek deze te stellen.
Echt balen dit! Hou je taai, zucht…
Liefs
Ineke
Thanks meiden!
Ik heb net even met mijn schoonzus zitten kletsen en we kwamen op het volgende:
- het zaadonderzoek en de samenlevingstest van mijn man zouden negatiever kunnen zijn doordat het zaad meer dan 3 uur in een niet-verwarmd potje moest zitten.
En het feit dat ik al 2 miskramen heb gehad, wordt niet meegerekend, omdat ik toen nog niet onder behandeling was.
- ik heb geen PCO (tenminste ik heb een eisprong en ik heb geen insulineresistentie. Ik heb wel cystes op mijn eierstokken, maar die zouden kunnen zijn ontstaan voor mijn 18e, omdat ik voor die tijd niet of nauwelijks ongi was)
Toch heb ik metformine voorgeschreven gekregen, terwijl dat alleen gedaan wordt als je insulineresistent bent! :think:
- ik ben laatst voor prolactine getest, toen niets gehoord van verhoogd ofzo. Toch test hij er nu weer op. Soms heb ik tepelafscheiding wat door verhoogd prolactine zou kunnen komen en prolactine heeft zijn effect weer op je eisprong. Dus wellicht komen we daar nog ergens mee!
4)Wellicht is mijn LH te laag. Deze is 1x eerder getest, maar tijdens m’n ongi. Nu zou een goed tijdstip zijn, want ik zou (als de metformine niet nog meer roet in het eten gooit) toch echt een eisprong moeten hebben 1 deze dagen (normaal zou ik vandaag een verhoging in temp hebben gehad, nu helaas nog niet).
En heel belangrijk: meer duidelijkheid aan de gyn vragen en een strak schema!
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat komt dan nog wel.
X Do
Klinkt goed meid, fijn dat je iemand hebt om het erover te hebben!
We blijven volhouden!!!
liefs
ineke
Do :hug: :-*
Ineke, hoe is het met jou?
En natuurlijk, Karin, Marieke, Annette en de meisjes. Hoe gaat het met jullie???
Liefs,
Hoop
Hai, het is hier wel goed hoor. Ga nu eindelijk ongi worden. Wist dat het zou komen deze maand natuurlijk maar volgens de berekening van de gyn had ik het woensdag al moeten worden. Zat er met smart op te wachten eigenijk zodat weer een nieuwe ronde zou gaan beginnen.
Denk dat morgen mijn 1e dag is dus maandag over een week weer afspraak bij de gyn plannen.
Nog 1 dagje werken en dan het weekend lekker vrij. Heb sinds lange tijd weer late diensten en daar moet ik even weer inkomen, in dat ritme.
Verder geen nieuws eignelijk. Mijn nieuwste colum is weer online.
He, fijne dag vandaag.
Liefs
Ineke
hoi hoi,
fijn dat het goed gaat Ineke! Waar staat je colum?
Do hoe is het nu? frusterend he… :-
Hoop, je vraagt heel lief naar ons, maar hoe gaat bij jullie?
hier gaat het lekker, alleen heeft ze nu weer bedacht dat 8 uurtjes slapen net zo lekker is als 10 heb het idee dat ik een dipje heb in de bv, kolven lukt ook voor geen meter :? da’s wel jammer…
Van het weekend de laaste babymasage en verder lekker rustig!
:- Annette
Hey Ineke, fijn dat je ongi er nu aan zit te komen!!!
Annette, hier gaat ook alles goed! Erg druk!
Liefs,
Hoop
Hallo allemaal
Het gaat hier heel erg goed met Floor. In 1 week zijn er een hoop veranderingen. Je is gaan zitten (ze bleef al zitten als je haar neer zette, maar nu kan ze zelf gaan zitten), ze begint goed te kruipen, ze heeft er 2 tanden bij gekregen, ze zegt papa en mama en ze trekt zich op tot staan als ze in de box zit.
Nog een week en dan geef ik al weer 9 maanden borstvoeding. Ik denk dat ik tot 1 jaar borstvoeding ga geven.
Groeten
Karin
voor Floor en Karin! wat goed zeg! Zowel het zitten staan praten als de BV, echt toppertje :thumbup:
Zo even een berichtje (om ons topic niet helemaal te laten verdwijnen)!
Hoe is het met jullie??
Hier gaat alles prima, vrijdagavond en zaterdag wel grieperig geweest maar gelukkig is dat nu weer helemaal over.
Klusweek is ook weer voorbij dus we zitten weer in de spannende wachtweken!!!
Gisteren heb ik wat foto’s gemaakt van de maansverduistering, erg mooi geworden al zeg ik het zelf.
http://s96.photobucket.com/albums/l195/inge8205/Maansverduistering/?action=view¤t=1173003443.pbw
http://s96.photobucket.com/albums/l195/inge8205/Maansverduistering/?action=view¤t=1173003615.pbw
idd rustig hier…
mooie slide show hoop, met name de 2e errug leuk! :thumbup:
hier gaat ie goed, Alyssa is aan het regelen of mijn ongi zit eraan te komen, althans, dat denk ik, heb hem pas 1x weer gehad, dus geen idee hoe dat nu is ivm de bv.
hoe is het Do? en Ineke? marieke en Karin?
Hey dames,
Ben er nog wel, maar ben een beetje verward. Ben gestopt met de metformine want daar werd ik echt van. Volgens de temperatuur heb ik geen eisprong gehad en ik zit nu op dag 32, nog geen ongi, nog geen positieve test.
X Do
Wat een ellende do, wanneer mag je weer naar de gyn?
Ik mag donderdag weer, dag 12 is het dan. Al vanaf dag 7 ongeveer steeds steekjes links…hoop dat er een eitje in de maak is daar!!
Duimen voor me meiden, zal het laten weten donderdag.
Liefs
ineke