Februari/Maart 2005 gestopt - nog 2 klussende dames (deel 4)

Annette, klopt ik heb de placenta aan de voorkant van mijn buik zitten, aan de binnenkant van mijn navel als het ware. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ik het pas zo laat voelde. Het is echt leuk om de beeb te kunnen voelen, en over een aantal weken kan Pascal het waarschijnlijk ook voelen bewegen, dat zal hij vast wel erg leuk vinden.

We kunnen wel een wedstrijdje doen wie het kindje eerder voelt, jij in je buik, of ik mijn beeb buiten mijn buik :smiley:

Ik heb ook wel verhalen gehoord van vrouwen die het met 12 weken al voelde, ik heb er dan toch eigelijk wel mijn twijfels bij. Met 12 weken is de baby zo’n 5 cm groot. Hoe kan je zo’n klein mensje al voelen? De spieren zijn dan ook nog helemaal niet sterk, en hij heeft alle ruimte in de baarmoeder.

Volgens mij zit in bitter lemon het zelfde stofje als in tonic dat misschien de bevalling op gang brengt, misschien vind je dat wel lekker. Misschien vind je dat aan het einde van de zwangerschap in eens wel lekker. Ik hoef je vast niet te vertellen dat je smaak erg kan veranderen tijdens/door de zwangerschap.

Karin

hoi hoi,

Hoe gaat het hier?

Hier gaat alles goed, het begint steeds spannender te worden. Vanmorgen onderweg naar mijn werk had ik ontzettende last van ongi-krampjes dus de moed begon me al weer aardig in mijn schoenen te zakken. Op het werk aangekomen vlug even naar het toilet maar nog niets te zien gelukkig. Mijn temperatuur was vanmorgen ook weer redelijk hoog, wel minder dan gisteren (36,8°C).

Ik heb geen idee wat het me gaat brengen deze ronde. Ik voel helemaal niets bijzonders. Alleen dan dat ik een kwaaltje mis wat ik anders altijd heb vanaf mijn eisprong tot mijn menstruatie (gevoelige borsten). En af en toe wel het gevoel dat ik ongi ga worden.

Karin: Hoe gaat het nu daar? Nog steeds je meisje niet in je armen??? Hoop dat het niet al te lang meer gaat duren!

Annette: Hoe gaat het met jou/de kleine? En met je ouders?

Miki: Hoe is het met jou, je ongi weer over? Succes met de volgende ronde.

Marieke: Met jou ook nog steeds alles goed?

Liefs,

Hoop

Hier nog steeds geen baby.

Ik ben vandaag nog op controle geweest, alles was goed.

Ze verltelde me dat ze bezig zijn met een onderzoek naar het opgang brengen van de bevalling dmv vliezen breken. Als je langer dan 42 weken zwanger bent breekt de gyn. je vliezen. Als je aan het bevallen bent en je vliezen zijn nog niet gebroken, dan breekt de verloskundige je vliezen. In princiepe zou een vk dus ook je vliezen kunnen breken om de bevalling op gang te brengen ipv dat je daarvoor naar een gyn. moet.

Als ik volgende week nog niet bevallen ben, dan heb ik 50% kans dat ze mij als proefpersoon gebruiken voor het breken van de vliezen door de vk, en 50% kans dat ze mij als controle groep gebruiken, en dus niet mijn vliezen gaan breken.

Als ik volgende week nog niet bevallen ben, dan gaan ze met 41 weken en 5 a 6 dagen of mijn vliezen breken, of strippen. Ik weet dus dat ze in ieder geval iets gaan doen volgende week za/zo.

Ik hoop wel dat ik snel ga bevallen. Ik ben het wel zat. Ik trek het lichamelijk nog best goed, maar ik ben wel benieuwt naar het kindje, en ik vind mijn buik ook niet altijd even praktisch, bukken e.d. gaat steeds lastiger.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes

Karin

ik hoop dat het zwangerschapsverschijnselen zijn. ik begin steeds meer te voelen…

• hoofdpijn (heel licht en echt sinds een uurtje pas)
  • veel pukkels vooral in mijn nek en mijn borsten
  • opgezwollen borsten (niet overdreven maar wel een beetje)
  • mijn eten zat weinig smaak aan terwijl mijn man het gewoon goed vond smaken.

Nou genoeg toch zou je zeggen???

Spannend Karin, nog heeel even wachten op je meisje!!!

spannend hoop!!! ik zal voor je duimen!

Liefs marieke

hoi hoi,

Karin, zouden ze je in het weekend gaan laten bevallen? Ik dacht eigenlijk dat ze dan wachten tot na het weekend? Lijkt me fijn als je dan eindelijk je kleine meid in je armen hebt, maar iets eerder is natuurlijk nog beter. Spannend, nog heeeel even!

Marieke, jij gaat ook als een trein… poe zeg, en dan ben ik al zo trots op mijn bijna 17 weken :wink:

Hoop, pffff niet te lang wachten dit keer met testen hoor! Ik leef zo mee… Spannend!!! :mrgreen:

Ben vanavond nog bij mijn mams geweest, ze is nog steeds vrolijk en vol praatjes :mrgreen: We hebben voor de kleine een kinderserviesje gehad (metaal, geen idee wat voor, maar wellicht kennen jullie het, zodat je weet wat ik bedoel?), erg lief! Als de kleine er is mogen we het ook nog laten graferen met naam en geboortedatum.

Met mij gaat het ook goed, bultje in opkomst, ik wilde vanmiddag een kiekje maken, maar dat is erbij ingeschoten, kwam ineens een vriendin langs :mrgreen: Ik ben nu 2 kilo aangekomen, let nog steeds goed op mijn eten, hoop met de 20 weken op max 3 kilo te zitten, dan gaan we de goede kant op :wink: Misschien denken jullie wat een muts, maar ik ben slechts 1,65m lang en weeg normaliter 75 Ã 76 kilo was toen ik net zwanger was al 84! Aangekomen, stress wegens niet het niet al te snel willen lukken (freetbuien), nu 86 en eigenlijk wil ik niet over de 100, want je moet het er na de bevalling ook maar weer af krijgen :wink: En 12 tot 15 kilo is normaal, dus dat zou net moeten lukken :mrgreen: (en dan doel ik op 12 hihihi)

Zo genoeg leesvoer!

Ik ga lekker slapen, want heb al 2 dgn geen dutje gedaan (moet ik toch volhouden… lijkt me beter, slaap ik s’nachts beter), dus lekker moe :mrgreen:

:-* Annette

Hoi hoi,

Nou het wordt echt spannend…ik heb echt geen idee wat het me brengt maar stiekem reken ik er wel op. Stom natuurlijk want dan ik de terleurstelling alleen maar groter als ik straks ongi wordt.

Mijn borsten zijn sinds gisterenavond gevoeliger en heb veel honger. (als ik eet zit ik meteen vol). Gisterenavond had ik het idee dat mijn eten weinig smaak had terwijl mijn man het normaal vond smaken.

Nou dit was het weer even, ik hou jullie op de hoogte.

Annette, fijn dat je moeder zo positief is en lekker kletst en lacht…en ik hoop voor je dat je onder de 12 kilo blijft wat betreft aankomen, maar goed…het is voor een goed doel!

Karin: Zet hem op meid!!

Liefs,

Hoop

Het maakt ze niks uit dat het weekend is als ik volgende week bijna 42 weken zwanger ben. Omdat ik dan zo dicht bij de 42 weken zit willen ze wat gaan doen. Het is dus pas volgend weekend, en niet dit weekend dat ik gestript wordt of dat ze de vliezen gaan breken.

Gister rommelde het wel aardig in mijn buik. Ik dacht dat het misschien wel binnenkort zou kunnen gebeuren. Maar vanmorgen werd ik gewoon wakker, en was er niks meer aan de hand. Nog wel harde buiken, maar dat heb ik altijd wel.

Hoop, spannend hoor, nog 1 dag tot je NOD. Het klinkt allemaal erg goed. Ik duim voor je (al is het niet leuk voor miki als ze als enigste over blijft).

Annette, fijn dat je moeder praatjes heeft. Eigelijk ken ik dat kinderservies niet, misschien is dat meer een gebruik in het zuiden, dan in het noorden.

Door borstvoeding te geven schijn je behoorlijk af te kunnen vallen.

Groetjes

Karin

@Frogger wrote:

Hoop, spannend hoor, nog 1 dag tot je NOD. Het klinkt allemaal erg goed. Ik duim voor je (al is het niet leuk voor miki als ze als enigste over blijft).

Dat dacht ik dus ook al, maar ik blijf wel komen ter aanmoediging hoor :mrgreen:

Door borstvoeding te geven schijn je behoorlijk af te kunnen vallen.

Dat heb ik ook gehoord ja, maar ja, stel dat bv geven niet lukt? Bij mijn moeder zat er bijvoorbeeld geen voeding in, zo heeft ze bijna een maand met me aangeklooid voor er echt naar werd gekeken, volgens mij zitten ze er tegenwoordig wel beter op.
Nichtje van was 30 kilo aangekomen, en dat is eigenlijk wat ik het meest probeer te voorkomen, dat krijg je er vast niet zomaar weer af... (ze heeft een beetje hetzelfde postuur als mij, iets lichter)

@poekie wrote:

@Frogger wrote:

Dat dacht ik dus ook al, maar ik blijf wel komen ter aanmoediging hoor :mrgreen:

Ik blijf in dat geval ook gewoon hier kletsen en duimen en aanmoedigen!!! Dus helemaal alleen is ze dan niet!

eigenlijk hoop ik toch dat we hier snel met alleen een paar zwangeren en net mama’s kunnen kletsen, dat is nog veel leuker :inlove:

Helemaal waar Annette!

Ik ben naar een cursus geweest van 3 avonden over borstvoeding. Daar werd verteld dat bijna iedereen borstvoeding kan geven. Dat het echt bijna nooit voor komt dat vrouwen te weinig melk hebben, of te weinig voedingsstoffen in de melk. Tegenwoordig is er meer aandacht voor borstvoeding dan vroeger, daarom kan het heel goed zijn dat ze vroeger tegen je moeder hebben gezegt dat ze te weinig voedingsstoffen had.

Het belangrijkste is dat je je kind goed en regelmatig aanlegt. De productie van melk werkt net als je conditie. Door vaak aan te leggen wordt er meer melk gemaakt. Door vaak een rondje hard te lopen, gaat je conditie om hoog.

Het is echt een aanrader om zo’n cursus te gaan doen. Ik weet gewoon dat bijna alle vrouwen borstvoeding kunnen geven, dus dan moet het mij ook lukken. En als ik problemen heb, dan kan ik die cursusleidster gewoon opbellen om advies te krijgen.

Op deze site kan je kijken wanneer er in welke regio zulke bijeenkomsten zijn. Marieke, misschien is het ook wel iets voor jou.

http://www.vbn.borstvoeding.nl/regio.html

Ik kom hier natuurlijk ook nog steeds, ondanks dat ik zwanger ben. Ik vind het wel jammer dat er zo weinig zijn die wat van zich lieten horen nadat ze zwanger waren geworden. Soms komen ze nog even melden dat ze bevallen zijn, of lees je ergens anders dat ze bevallen zijn.

Misschien komt het ook wel omdat er nog best wel wat vrij snel zwanger zijn geworden, waardoor ze niet zo veel met de andere stoppers hebben. Wij zitten hier nu dan al een jaar met elkaar, Miki iets korter.

Groeten

Karin

Dames, ik houd moed hoor. Afgelopen maandag laatste uitslagen bij gyn. Alles is écht goed, ook al is het dan wellicht vreemd dat het nog niet lukt, het geeft ons wel moed! Nu ken ik mensen met zelfde situatie, 3 dames (vriendinnen van elkaar), die zijn na 1/1,5 jr en na gyn. (met tevens goede uitslagen) naar een osteopaat geweest. Alles waren binnen 3 maanden zwanger. Ik ga ook naar deze dame nu dus! Mogelijk blokkades worden onder de lope genomen en mijn zelf genezende vermogen meer geactiveerd.

Grappige is, gisteren even online zitten lezen. 3x raden welke site goede info biedt!? >> http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/osteopathie_001.htm !!!

Hoop geen zorgen om mij. Je verdient het om snel zwanger te worden/zijn!

Marieke, wat ben je prachtig rond en de kamer is zo zoet al!

Annette, ik word vrolijk van je berichten.

Karin, lief dat je mij zo betrekt en meelieeft. Goede eigenschappen van de meest aantaande moeder die ik ken!

Dag lieve dames, blij dat ik erbij ben. Deze gesprekken doen mij goed!

:-* :-* :-*

Nieuw deeltje aangemaakt: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=21315

Deze kan op slot :wink: