Februari 2012 stoppers zijn we er al?

Zoals het er nu uitziet stoppen wij na dit stripje met de pil en gaan we voor een brusje voor onze Inge. Zijn er nog meer dames die zo direct in februari stoppen?

Yep! Ik meld me aan ; mirena is er gisteren uitgehaald.

We gaan voor een tweede kindje! Lang over nagedacht,

En nu dan eindelijk de stap gezet. En nu maar hopen dat het snel raak is!



@k1tt3n: wanneer is je laatste pil? Ben je bij Inge snel zwanger geworden?



Groetjes, bolletje

Hoi bolletje, aanstaande donderdag neem ik me laatste pil in. Voor ons eerste kindje zijn wij gestopt in mei 2007, was toen binnen 5 maanden zwanger helaas werd dit een ma (Medische term = missed abortion) toen heeft het redelijk lang geduurd voor ik opnieuw zwanger raakte, bijna 10 maanden, maar daar hebben we dan nu Inge voor terug gekregen. Zal er wel teveel meebezig geweest zijn en de verwerking van me ma zal ook meegespeeld hebben.



Hoe lang hebben jullie er de eerste keer overgedaan?

Zo’n missed abortion zal er ongetwijfeld flink inhakken. Zelf heb ik dat alleen in mijn werk meegemaakt ( pleeg geweest op gyn

afdeling) . Dat maakt meteen dat je minder onbevangen een zwangerschap doormaakt.



Bij ons was het na 6 maanden raak. Juist op een moment dat de focus ergens anders op was, dan op zwanger worden. Ik merk dat ik nu al onrustig ben, en graag snel zwanger zou zijn… Vraag me dan ook af in hoeverre er veel mee bezig zijn echt invloed heeft hierop. Theoretisch zouden we nog dit jaar kunnen bevallen! Gekke gedachte is dat hè?!



Ik hoop dat er nog meer stoppers aansluiten in feb.

Theoretisch gezien wel inderdaad, we hebben tot en met maart, omdat voor elkaar te krijgen. :wink:

Morgen dan echt de start van ‘onze’ maand! Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan en wie er mee gaan schrijven.

Vandaag een pakketje LHtesten en HCGtesten gekregen. Ik kan echt bijna niet wachten :wink: :eh: Eerst maar eens een normale cyclus terugvinden.



K1tt3n: morgen jouw laatste pil toch?!! Spannend hoor!

Morgen mijn laatste inderdaad, ben wel weer benieuwd naar mijn cyclus zo direct. Had voor me ma netjes 28 dagen daarna was het een zooitje, dus ben erg benieuwd.

Zo eventjes wat uitgebreider reageren, zat net met me telefoon. Tikt op me toetsenbord toch een stuk prettiger.



Ik hoop wel dat wij inderdaad niet de enige zijn die stoppen in februari, zou toch wel gezellig zijn als er meer bijkomen. Zodra die er zijn zal ik ook eens een mooi lijstje in elkaar gaan flansen. Even kijken of ik dat nog kan :lol:



LHtesten? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zijn dat ovulatietesten?

Hmm weet eigenlijk niet zo goed of ik hier thuis hoor, want eigenlijk gaan we pas per eind april echt aan de slag voor ons derde kindje :think: :think: , maar ik stop deze maand wel met de anticonceptie (nuvaring) om mijn cyclus alvast een beetje in kaart te krijgen… Dus twee maandjes even “on the hold” en dan gaan we ervoor! Ben dus wel een februari stopper maar een april beginner???

Volgende week vrijdag gaat ie eruit!

Stoppen is stoppen toch? Wat mij betreft ben je gewoon welkom.

Precies! Stoppen is stoppen. Ik ga er ook niet vanuit dat ik snel zwanger ben, voorlopig kunnen we hier ff vooruit.



Vanavond reageer ik uitgebreider, nu ff snel op iPhone.

Ik heb sinds verwijderen spiraal weer flink last van hoofdpijn , echt ff balen. Zal wel komen door de wisseling in de hormoonspiegel denk ik.

In dat geval!!! Mooi!



Even snel voorstellen… ik ben dus loesje101. 33 jaar en ben ondertussen 13 jaar samen met mijn vriend. Veel verre reizen gemaakt en van het leven genoten, en sinds 2,5 jaar pappa en mamma! Hebben twee dochters. Mijn oudste is 2,5 jaar en mijn jongste nu 1 jaar en 1 maand.



We vinden de kids allebei zo geweldig dat we allebei nooit twijfelden over een derde! Alleen wanneer he… Ik zag zo nu en dan nog wel eens wat prajtische beren, maar mijn vriend gelukkig niet haha!



Wel willen we in ieder geval twee jaar leeftijdsverschil tussen nr 2 en 3 en het liefste niet nog een kindje rondom de feestdagen… Dus per april gaan we er weer echt voor! (maar ben echt de eerste die zal zeggen dat je het niet kan plannen wanneer je een kindje krijgt, je kan alleen wel plannen wanneer niet…) En wie weet maakt het me ook niets meer uit als het lang gaat duren, wat ik wel verwacht… :frowning:



Het zwanger worden van mijn oudste ging niet vanzelf, na een jaar proberen en twee mikskramen (curretages) bleek dat mijn hormoonhuishouding niet helemaal goed was. Werd negen dagen na eisprong vaak al ongi. Heb toen hormomen (utrogestan) gekregen en was toen na twee maanden zwanger van mijn oudste meisje! Aangezien ons was verteld dat het met het zwanger worden allemaal niet zo’n vaart zou lopen hebben we geen anti-conceptie gebruikt na de bevalling, maar wel een beetje opgepast… Je kunt je de verbazing voor stellen toen ik na negen maanden weer zwanger bleek!



Nu wil ik mijn cyclus even bekijken, hoop dat ik niet weer aan de hormonen hoef aan de andere kant,een jaar teleurstelling en miskramen zit ik ook niet op te wachten!



Maar goed eerst maar eens mijn nuvaring eruit!!!

Heel stuk getypt, laat zoonlief z’n voeten landen op mijn toetsenbord…grmpff… Vanavond nieuwe poging, nu eerst even eten…

nieuwe poging, nu zonder woest kereltje naast me op de bank… Gisteren had ik een heel stuk geschreven, tikt hij met z’n voeten op de toets internetpagina vernieuwen…ALLES WEG…grmpf



@loesje wat een verhaal zeg! Heftig en zo frappant dat je bij de tweede zo snel zwanger was. Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar je cyclus. Had je wel gewoon een eisprong de vorige keren? Ik hoop dat het goed zal gaan joh, zonder miskraam. Dat lijkt me zo heftig…



@k1tt3n; jij inmiddels ook echt gestopt met de pil?! Gaan jullie ook erg serieus aan de slag wat betreft het zogenaamde klussen?



Sinds die mirena eruit is voel ik me echt anders, veel meer gevoel, meer zin in sex ( wat mooi uitkomt uiteraard :slight_smile: Maar ik merk nu pas wat een afvlakkende werking het op me gehad heeft. Aan de andere kant heb ik ook weer meer hoofdpijnklachten maar dat neem ik nu maar even op de koop toe.



Komen er nog meer februaristoppers bij!??! Gezellig hoor!

effe kijken hoe het allemaal werkt, maar ook ik ben een februari stopper. vorige week mijn laatste stopweek gehad, nu niet meer begonnen met de pil.



ik ben mama van een heerlijk ventje, nu ruim 13 maanden oud. het kriebelde bij mij al een tijdje, maar vanwege een zeer heftige bevalling die uitmondde in een keizersnee, had ik van de artsen het uitdrukkelijke advies gekregen om minstens 1 jaar te wachten. die termijn is nu voorbij en toen dan ook mijn schoonzusje 2 weken geleden kwam vertellen dat zij haar 2e verwacht (na 4 jaar wachten), ging het bij mij nog veel meer kriebelen en ben ik nu dan gestopt met de pil.



ben heel erg benieuwd hoe het nu zal gaan, bij de eerste ging het met de nodige spanningen gepaart, manlief was er nog niet klaar voor dat ik stopte met de pil en reageerde nogal heftig daarop (wilde gelijk geen seks meer, voor minstens 2 maanden). die spanningen waren zelfs zo heftig dat ik tussendoor toch weer wilde beginnen met de pil, maar dat wilde hij ook niet. na een heel leuke dag uit, ging hij toch verder dan hij eigenlijk wilde, en jawel, in een keer raak.

ik was dan nu ook heel gespannen hoe hij zou reageren op het feit dat ik weer wilde stoppen, en ben nog steeds een beetje bang dat hij weer zo heftig zal reageren, maar tot nu toe lijkt daar nog geen sprake van. hij geniet dan ook heel erg van ons zoontje, ik hoop dat hij daardoor ook meer klaar is voor nog zo’n bijzonder wondertje.

Ons plan is nu eerst een ‘gewone’ menstruatie afwachten, en daarna wel te gaan zien wat er van gaat komen.

ik ben benieuwd, vind het wel heel erg leuk om mee te gaan schrijven met mensen in de zelfde fase als ik!

Rustig hier!



Gisteren op mijn werk mijn gyn aan gesproken en gezegd dat we graag een derde kindje wilden.

Omdat het voor de zwnagerschap van mijn oudste ook een probeelm was gaan we de komende cyclussen mijn progesteron prikken om te kijken of die wel hoog genoeg is. Ik heb maar een hele korte tijd tussen eisprong en menstruatie…

9 dagen… Mocht het echt te laag zijn dan krijg ik gelijk weer hormonen om mijn cyclus te ondersteunen en hoef ik niet te wachten totdat we een jaar verder zijn.



Dus vrijdag nuvaring eruit… dan wachten op de eerstvolgende eisprong, en dan 7 dagen later bloed prikken…

Maar ik hoop echt zoooooo erg dat de hormonen niet nodig zijn, :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: het wordt dat allemaal zo gearrangeerd gebeuren. Eisprong bepalen, klussen, hormonen gebruiken enz…

Ik hoop dat ik nu eens een keertje zwanger kan worden op de totaal natuurlijk manier en er direct helemaal in de wolken door kan zijn (eerste zwangerschap hormonen gebruikt, tweede zwangerschap ongepland onverwachts spontaan zwnager, maar wel een aantal weken aan het idee moeten wennen, was er eigenlijk emotioneel nog niet aan toe…En dat vond ik vreselijk, god wat heb ik me schuldig gevoeld dat ik niet meteen pure blijdschap en geluk voelde toen ik wist dat ik zwanger was… Vond het zo vreselijk tov het kindje, gelukkig was dit bij de eerste cho als sneeuw voor de zon verdwenen! en is ze een van mijn grote liefdes natuurlijk hoor nu!! :inlove: :inlove:)

tja, inderdaad heel erg rustig hier! hoop dat er nog meer mensen zijn die mee komen kletsen, dan wordt het misschien iets drukker. we zijn natuurlijk ook allemaal nog in de ‘wachtperiode’, allemaal nog aan het kijken hoe de cycli gaan verlopen.



@loesje101, spannend hoe het nu gaat verlopen, ik kan me voorstellen dat je het heel graag zonder ziekenhuis wil gaan doen. hoop echt voor je dat dat ook gaat lukken!

Zo, ik kom weer eens even bijlezen, want dat is er de afgelopen week niet echt van gekomen… :oops: Wanneer er geschaatst kan worden, gaat alle vrije tijd daar namelijk aan op, en staat het huishouden op ‘stand by’. Wat mij betreft kan het niet vaak genoeg zo koud zijn!



@ loesje; werk jij ook in een ziekenhuis toevallig, omdat je op je werk de gyn wilde aanspreken? Ik ben zelf verpleegkundige in een ziekenhuis. En tijdens mijn zwangerschap werkte ik op de afdeling gynaecologie, en uiteindelijk ben ik ook in het ziekenhuis bevallen ( sectio na hoop gedoe).



@uiltje; ook een heftig verhaal zeg, klinkt een beetje zoals ik uiteindelijk 5,5 jaar geleden bevallen ben. Ik heb om die reden een hele tijd geen moment gedacht aan opnieuw zwanger worden. Dat gevoel is nu gelukkig wat getemperd. Als jij opnieuw zwanger wordt, moet je dan sowieso weer voor keizersnede?



Geduldig wachten, dat is moeilijk vind ik. Want hoewel de kans misschien beperkt is, wil ik volgende week gaan testen! Het lullige is dat ik mijn ‘redday’ precies heb op het moment dat ik met een paar collega’s vor congres 4 dagen naar Parijs vertrek. Dat kan dus 3 dingen betekenen; óf ik heb knallende koppijn, ben chagrijnig en knetterongesteld voor het eerst in heel veel jaren, óf ik moet nog steeds afwachten en test nog niet zwanger, óf ik ben zwanger en moet dan toch die dagen trachten mijn mond te houden… :slight_smile:

@bolletje… haha ik werk inderdaad in het ziekenhuis! ik ben anesthesie-medewerker.

ben nu twee keer in het ziekenhuis bevallen, eerste keer noodzaak en tweede keer op “eigen verzoek”… en moet zeggen een derde gewoon weer in mijn ziekenhuisje! maar dat komt wrs ook wel een beetje omdat ik alle gyns en veel afdelingen en verpleegkundigen goed ken…

Sorry kreeg geen mailtjes. Ik ga jullie helaas verlaten, het bedrijf waar mijn man werkt wordt overgenomen en we weten niet wat dat te betekenen heeft voor zijn baan, dus we stellen het nog eventjes uit. Ik wens jullie heel veel succes en dat jullie maar snel zwanger mogen raken.