Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013

Hihi, ja dan moet je inderdaad geduld hebben!



Nou, ik had een jurk gezien en toen heb ik een afspraak gemaakt in die winkel.

Uieindelijk de jurk die ik koos paste precies. Hij hoefde alleen een klein beetje ingenomen worden. Verde zat hij almperfect. Dus ze hoefde de jurk niet te bestellen :smiley:



Voorovernachting in hotel voor fotograaf en getuigen.

Daarna met de watertaxi door rotterdam richting trouwlocatie aan het water.

Daar ontvangen door alle gasten, op locatie getrouwd, champagne, taart, foto reportage aan de waterweg en daarna een diner voor onze familie (ouders, broers, zussen aanhang, kinderen)

En tot slot de bruids suite,maar we haddn echt wel een budget, dus was passen en meten.

Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt in die korte tijd gelukkig. Maar mensen die niet uitgenodig waren vroegen, heb je wel iets gedaan, of zijn jullie alleen getrouwd :lol:



Maargeloof me, ik had er liever een jaar de tijd voor genomen. Voor de ringen was het wel echt stressen, die waren maar een week van te voren klaarā€¦



Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst :mrgreen:

Wat is het opeens stil hierā€¦ Iemand nog wat leuks te vertellen?



Hier weinig nieuws, zometeen weer werkenā€¦heb echt geen zin,maarjaā€¦het moet :slight_smile:



Fijne dag!!!

Druk weekend gehad hier. Ben alweer sinds 7 uur aan het werk, val half in slaapā€¦ Ben 3 dagen gastouder bij een gezin thuis van 7- 18 uur, dus erg lang en zo vroeg. Ik doe dit tijdelijk naast mijn gastouderbureau, omdat ik wat meer inkomsten nodig heb en door die lange dagen verdient het wel lekker. En mijn gob is klein, dus nog wel rustig, had wat tijd over. Merk wel dat het nu echt druk en veel is met dit erbij. Maar even een jaartje bikkelen, wil volgend jaar weer stoppen, hoop dan ook mama te worden natuurlijk. Gob is goed te combineren met een kindje ook, dus dat is mooi!



Wat voor werk doen jullie? En hoeveel werk je nu of ga je werken als er een kindje is?

Hier ook druk weekend gehad!



Ik werk 3 dagen, in een hotel :smiley: mijn man heeft een papa dag en opa en oma passen 2x op.

Ik ben net terug van het zwemmen. Iedere dinsdag baby zwemmen.

Gasn jullie borst of fles voeding geven?

Flesvoeding, heb ik altijd gezegd. Kan zijn dat het verandert als ik eenmaal zwanger ben, maar ik denk het niet. Jij?



En bevallen thuis of in het ziekenhuis?

Ik geef nog steeds borstvoeding! Daarom ben ik nog steeds niet ongesteld geweest, en kan ik er nog niet echt ā€œvoor gaanā€ alleen op gelukā€¦



Ik moet in hetziekenhuis bevallen ivm mijn laatste zwangerschap en bevalling :silenced:

Ik werk 4 dagen en ik werk op een reisbureauā€¦als ik op de zaterdagen werk dan ben ik lekker doordeweeks een dagje extra vrij

Misschien als de 3e er is dat ik dan een dag minder ga werken. Het liefst zou ik gewoon helemaal stoppen met werk, maar financieel zou dat niet handig zijnā€¦



Ik begin denk ik weer met bv en zie wel hoelang ik het volhouā€¦bij beide kindjes heb ik het niet echt lang volgehoudenā€¦vooral bij de laatste, daar begon het me ook echt tegen te staan, was alleen maar bezig met voeden en kolvenā€¦toen Justin op een gegeven moment boven kwam en vroeg of ik onderhand nu wel klaar was en hij ook wilde spelen, toen was voor mij de grens bereiktā€¦ben toen lekker overgestapt op fv! Stuk makkelijker en toch de eerste weken wel bv gegevenā€¦



Ik wil/moet ook in het zkh bevallen, Justin is met vacuumpomp geboren en Verolyne had in het vw gepoept en die had echt een zeer slechte startā€¦dus ondanks dat ik heel dichtbij het zkh woon en er zo kan zijn neem ik geen risico!



Noekie, een gob lijkt me ook echt een ideale combi! Mijn buurvrouw deed het ook, waarvan ik gisteren toevallig achter kwam dat zij nu 13 wkn zwanger is!

:shifty:

Feli dan voor je buuf :smiley:



Met mijn GoB kan ik veel thuis werken en dat is zeker ideaal. Ik wil maximaal 2 dagen gastouderopvang en omdat mijn vriend graag een papadag wil, heb ik dus 3 dagen voor afspraken buitenshuis. Dat is zat, dus dat is mooi. Ik denk er wel over om de eerste 6 maanden ofzo helemaal thuis te zijn voor de baby, waarbij ik dan op de papadag afspraken kan plannen (of 's avonds / in het weekend). Ik vind een baby met 3 maanden nog zo klein om naar de opvang te gaan, dus als het even kan, dan gaan we dat zeker zo plannen.



Wat willen jullie trouwens qua opvang? Zelf ben ik wel voor een gastouder, vooral tot 2-3 jaar. Daarna is een kdv ook vaak prima, maar ligt wel een beetje aan je kind. Een verlegen kind is veel beter af bij een gastouder, waar de groep klein is en er meer individuele aandacht is.



En opa/oma vind ik persoonlijk niets. Ik vind dat die gewoon lekker opa en oma moeten zijn en niet de vaste oppas. Mijn eigen ouders hebben sowieso geen tijd ivm werk en mijn schoonouders zie ik niet echt zitten als oppas. Kindje van mijn schoonzus is daar wel 1x per week en ik vind het niks hoe zij het allemaal doen. Voor af en toe prima, maar echt niet voor vast.

Dat is goed geregeld zo danā€¦ja dat zou ideaal zijn als je echt het eerste halfjaar of jaar bij je kindje kon blijvenā€¦ Hier in nl is het wat dat betreft wel slecht geregeld tov andere landen.



V gaat nu 2 dagen pw naar de creche en nog een dag naar opa en oma. Over beide ben ik echt heel tevreden! De creche, daar leert ze heel veel en ze is dan ook niet verlegen of eenkennig, ook nooit geweest! En ik heb vrij jonge schoonouders, beide rond de 55 dus als ze daar is, dan doen ze ook veel leuke dingen en ze heeft daar ook een eigen kamertje dus ik zie dat niet als oppas, maar ook als een soort thuis voor haar! Lekker de hele dag troetelen en vooral opa om dr vinger windenā€¦haha, tis echt een papa/opaā€™s kindje

Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een hele goede band met mn schoonouders hebben en ook vaak even bij hun langsgaan, gewoon even daar ā€œchillenā€ en we gaan ook wel eens samen op vakantieā€¦



Mn eigen ouders wonen te ver van ons vandaan en die hebben het ook druk met op vakantie gaan enzo, hihiā€¦die zijn nu na hun pensioen echt aan het genietenā€¦

Hier zijn beide ouders gescheiden. Mijn moeder werkt veel, heeft eigen winkel en heeft dus geen tijd. Mijn vader is vaak op vakantie, maar heb ook niet zon hechte band dat ik hem als oppas zou willen. Schoonmoeder werkt in de zorg, dus onregelmatig. Zij wisselt de opvang van kleinzoon af met schoonvader. Vind ik dus al erg onrustig, ene week hier, andere week daar en maar 1 dag in de week. Daarnaast verwent ze hem vreselijk, kan ik echt niet tegen. Als oma mag je best eens beetje verwennen, maar niet als vaste oppas en dus elke keer.



Schoonvader en vriendin heb ik wel eens zien oppassen, maar dat vind ik ook niks. Stief-schoonmoeder is vooral van ā€œdat deed ik ook bij mijn kinderen, niks mis meeā€ā€¦ Een dekbed bij een baby bijvoorbeeld. Nouja, zo zijn er nog een hoop dingen. Zit zelf natuurlijk middenin de kinderopvangbranche en heb zo mijn eigen ideeƃĀ«n en visie over opvoeden enzo. Wil dus ook graag een groot deel zelf doen. En natuurlijk ben ik ook niet perfect, maar volg wel graag zoveel mogelijk mijn eigen ideeƃĀ«n hierbij.



Alle opaā€™s en omaā€™s mogen gerust zo nu en dan oppassen, dat is prima, maar dus niet structureel :slight_smile:



Edit: mijn ouders zijn in de 60 en mijn schoonouders zijn in de 50

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als je zelf in de kinderopvang branche zit, je er inderdaad anders tegenaan kijktā€¦



Ja precies, hihiā€¦het bekende dekbed verhaal :slight_smile: gelukkig luistert mijn sm wel goed en vraagt ze ook aan mij hoe ik/wij het graag zouden willen zienā€¦ Goed afgericht dus, hihiā€¦



Ach, ik hoop nog steeds op de staatsloterij hihi, zodat ik lekker thuis kan blijven :slight_smile: toen J werd geboren stond ik echt te springen om weer aan het werk te gaan, maar merk nu, nu ik ook bijna 10 jaar ouder ben, dat lekker thuis bij de kids ook wel erg prettig is! Gelukkig ben ik morgen weer een dagje vrij! :smiley:

Ik zie mezelf ook wel als thuisblijfmama, met eigen kindjes en pleegkindjes (crisisopvang zou ik dan willen en alleen jonge kinderen), maar dan zou het financieel een stuk minder zijn en ik hou ook wel weer van een beetje dingen kunnen doen en niet elk dubbeltje om hoeven draaien, dusja dat is kiezen. Maargoed, we zien het wel in de toekomst. Met 1 of 2 kindjes kan het nog wel met 2-3 dagen werken en wie weet kan het daarna wel. We will see what the future brings :mrgreen:



En nu ga ik kleine babyā€™s grote zorg kijken vanuit bed en dan lekker slapen, morgen weer 6 uur op :?

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de HA, 1 maart wordt het implanonstaafje verwijderd :dance: :dance: :dance:

:dance: :dance: :dance:

Spannend!! :dance:



Hier gister over kindjes gehad en ik stop volgende week al met de pil, dan hoef ik geen nieuwe meer te halen en dan kunnen de hormonen vast een beetje mijn lijf uit. We gaan er dan in april echt voor! :mrgreen:

:dance: :dance: :dance: Spannend meiden!!!

Groot gelijk hoor, dan kan je lichaam lekker even ontpillen! Hihiā€¦

Vlinder, hoe is het eigenlijk met jou?

Spannend :smiley:

Daar ben ik ook eindelijk weer meiden.

We zijn nogal druk geweest met dingen regelen voor het trouwen en daardoor was ik niet zoveel online. Zaterdag zijn we bij een locatie gaan kijken en morgen gaan we bij een andere kijken. Zo leuk allemaal!



Veel dingen ook samen besproken hoe we het willen, fotograaf geregeld, getuigen gevraagd, kindjes van mijn zwager en schoonzusje brengen de ringen en de bruidstaart is geregeld. Nu vooral de locatie nog maar dat komt ook goed.



A.s. donderdag krijg ik de uitslag van het bloed ivm controle eventuele nieuwe tumoren. Dat vind ik wel weer spannendā€¦ ga van het goede uit maar ja ergens in mijn achterhoofd zit toch een stemmetje ā€˜wat alsā€™.



Vandaag zijn we bij de huisarts geweest voor een verwijzing voor een vruchtbaarheidsonderzoek voor mijn vriend. Officieel mogen we in mei pas voor een kindje gaan maar gezien mijn leeftijd is het toch goed om van tevoren te laten checken hoe of wat. In december 2010 zijn we met de pil gestopt, 2011 niet zwanger geworden, 2012 ziek geweest en daardoor mochten we niet zwanger worden.

Stel dat de kwaliteit van zijn sperma te slecht is kunnen we gelijk door naar het zkh dan en gaat er geen tijd verloren met eerst zelf proberen.

Ben benieuwd allemaalā€¦ eerst maar eens kijken wanneer mijn vriend er aan toe is om het potje te vullen. Het kan ook maar op bepaalde tijden ingeleverd worden en dat moet in een andere woonplaats dus qua planning wat dat betreft moeten we ook nog even kijken omdat het er wel binnen een uur moet zijn.



Minimouse, wat goed dat het implanon staafje verwijderd gaat worden, weer een stapje dichterbij! En Noekie, ook fijn dat jij met de pil gaat stoppen. Kan je lichaam vast ontpillen en kunnen jullie zien hoe de cyclus is.



Zelf zou ik graag borstvoeding willen geven, hopelijk lukt dat tegen die tijd ook. Vanwege de medicijnen die ik moet slikken mag ik niet thuis bevallen dus dat zal in het zkh gebeuren, prima wat mij betreft het kan niet anders.

Jullie gaan goed zeg! Al een hoop geregeld dus!



Locatie ligt hier eindelijk vast. Wel een gedoe, want dit is dezelfde locatie als mn zus, die gaat pas in 2014 trouwen, maar zij en haar vriend zijn nu dus boos. We zijn daar al wezen kijken en offerte gehad toen we dat nog helemaal niet wisten. Toen wilden we daarna voor een andere locatie gaan, maar daar blijken wat dingen tegen te vallen, waaronder de prijs en daardoor zijn we toch voor deze locatie gegaan. En tsja, de enige gasten die hetzelfde zijn, zijn onze ouders en zus, dus tsja, hoe boeiend is het nu helemaalā€¦ Nouja.



Hier ook het meeste geregeld, fotograaf, muziek, locatie dan nu, getuigen (als mn zus nog wilā€¦), cupcakes (ipv bruidstaart), sloepen (we gaan een stukje varen met de daggasten, aangezien de locatie aan het water ligt) en de ā€œsave the dateā€ kaartjes zijn verstuurd. Verder doen we alles via onze trouwwebsite die we hebben gebouwd :smiley:





Ook spannend wat betreft je uitslagen zeg! Hopelijk is alles helemaal goed! En ook spannend of alles goed is met het sperma van je verloofde. Dit jaar worden we gewoon lekker allemaal zwanger, afgesproken?! :wink: