Noekie: haha om de dag klussen… vind ml hier ook niet erg
MissMe: ja, echt respect hoor voor de bv. Bij mij lukte het niet met Cee, dus hij heeft uiteindelijk maar een maandje bv gehad en daarna fv. Had zo graag anders gewild… Hopelijk bij nr twee wel meer geluk daarmee.
Vlinder: gourmetten, heerlijk! Ben er ook gek op. Altijd zo gezellig!
Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest, het was zulk heerlijk weer, heb echt genoten!
Dierentuin is altijd leuk vind ik Hier was het ook lekker weer!! Lekker naar schoonvader geweest, die hebben een enorme tuin, dus Saar (hondje) heeft lekker kunnen rennen en ravotten, heerlijk!
Vanmorgen toch nog even testje gedaan, gewoon om te weten hoe of wat, maar weer helemaal wit, dus helaas. Nu maar een tijdje afwachten en tijd om nog maar eens een beetje af te vallen. kan ook zijn dat ik niet ongi wordt door mijn overgewicht, ik was flink afgevallen, maar het zit er inmiddels allemaal weer aan helaas, dus maar weer even opletten hier!
Hoop wel dat de ongi snel komt, want anders ben ik straks nog ongi op mijn trouwdag en dat wil ik echt niet! Maarja, dat is over 2 maanden pas, dus nouja, ik zie het wel…
Noekie, herkenbaar hoor: ‘meer tijd om af te vallen’ ook hier wat overgewicht dat er eigenlijk voor die tijd nog af moet. Maar goed, het komt zoals het komt. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt én zeker niet ongi bent op je bruiloft!
Hier is het overgewicht wat teveel om er even af te krijgen nog snel Er mag minimaal 40 kilo af en qua een gezond bmi zelfs meer… Dus dat word hem niet, maar opletten en gezond eten levert sowieso altijd winst op!
Jij nog getest MissMe?
Oeh, nee dat gaat niet zo snel lukken. Bij mij moet er 10 kilo vanaf voor een gezond BMI, dus dat valt in verhouding wel mee.
Zeker te hopen Noekie dat je snel ongesteld wordt. Nu je niet zwanger bent kan het maar beter zo snel mogelijk komen dan kunnen jullie door. En ongesteld zijn tijdens trouwen lijkt me zo niet relaxed…ook al is het pas over 2 maanden, het zit toch in je hoofd.
Heb jij nog een testje gedaan Missme?
Ik vind dierentuin ook altijd leuk. We gaan binnenkort met mijn nichtje en neefje, heerlijk!
Met mij gaat het best ok. Heb alleen zoveel last van buikpijn, ik begrijp er niks van. Kan af en toe niet lopen van de pijn, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Hopelijk is het na vrijdag over, als ik ongesteld ben.
Hi meiden.
We hebben geen tijd gehad om testen te kopen, dus niet getest en geen ongi…
Noekie, dat is inderdaad veel. En hoe sneller je afvalt hoe sneller het eraan komt.
Maar wel fijn als er iets afgaat voor het trouwen, gezond eten is sowieso goed.
We wachten het allebei af vindt je niet…
Spannend Missme! Hopelijk kan je morgen wel testen …
Noekie, afvallen lijkt me altijd zo lastig,ikzelf heb daar geen ervaring mee, aangezien ik klein en tenger ben :oops:
Mijn schoonvader moest vanwege zijn diabetes veel afvallen en uiteindelijk is hij geopereerd aan zn maag, geen maagverkleining, maar een gastric sleeve / bypass heeft hij gehad. Hij is eind november geopereerd en nu zeker al 20 kg lichter…
@Vlinder: wat vervelend die buikpijn, stertke ermee. Wel naar de dokter gaan als het blijft hoor, kan zomaar iets zijn, hoe eerder je er dan bij bent, hoe beter, meestal.
@MissMe: yep, afwachten. Heb je zwangerschapskwaaltjes of helemaal niks? Blijkbaar duren onze cyclussen wat langer. Ik heb ook weinig inzicht in mijn cyclus na 11 jaar pil, dusja, misschien is die sowieso wel langer en was het in september gewoon toevallig 29 dagen.
@MiniMouse: Ik heb zelf al jaren een maagband, maar die doet helaas niets. In het begin wel afgevallen, maar nu niet. Alles wat lekker is, gaat er gewoon doorheen, chips, koek, ijs, etc. Dusja, het is gewoon mezelf onder controle houden en dat is ook het punt, dat lukt niet altijd. Een Gastyric Bypass wil ik niet, ten eerste omdat het ook een hulpmiddel is en geen wondermiddel en daarnaast vind ik die operatie veel te heftig.
Ik heb inmiddels redelijk geaccepteerd dat ik gewoon zwaar ben, maar ik wil heel graag onder de 100 kilo komen, dan voel ik me namelijk prima. Maar telkens als ik bij de 100 ben, komt alles er weer aan, geen idee wat er met die grens aan de hand is. Weet alleen dat ik op mijn 16e voor het eerst over de 100 kilo grens ging :oops: :roll:
Ik heb het boek " het geheim van slanke mensen" gekocht en ben daar mee aan de gang gegaan. Ook met een gratis facebook workshop.
Inmiddels daar 15 kilo mee afgevallen, met wat up en downs , maar over het algemeen gaat het mij er goed af! Misschien ook wat voor jullie?
Ik plan nu wat lekkers in, bijv. Chips of chocola, weeg dit wel af, maar eet het nu zonder mij schuldig te voelen, waardoor ik minder snel denk " ach, het is nu toch al mislukt"
Het boek zegt niet alleen hoe je het kan gaan doen maar met het boek en die workshop kwam ik ook er achter hoe en waarom ik zo raar met m’n eten om ging en krijg je wat alternatieven.
Bv. Emo eten ( it was my middle nAme)
En waarom eet ik door als ik al vol zit en moet mijn bord persee leeg…
Misschien wat voor jullie!?
Zaterdag voor het eerst in jaren een broek maat 40 gekocht!!!
Dat kon ik mij niet herinneren en vroeg ook nadat ik maten te groot had gepast heel voorzichtig om een kleinere
Noekie, een maagband helpt niet? Balen zeg! E
Sanny, maat 40! Top! Zo’n boek klinkt ideaal, maar werkt voor mij helaas niet. Heb al zoveel boeken geprobeerd, maar val elke keer weer terug. Probleem is te weinig bewegen (heb een kantoorbaan, en lopen met een kind van 2 is ook geen beweging voor een volwassene ;-)) en ik eet gewoon te veel. Ben gek op lekker eten en eet ook véél. Rustig twee borden vol met avondeten bijvoorbeeld, en koek en chocolade gaat er best in. Per reep of per pak.
Maar met het mooiere weer op komst, hoop ik winst te behalen in meer beweging. Lekker met de fiets er op uit, kind achterop en mama flink trappen. Lijkt me wel wat. Ondertussen beetje bruin worden door het zonnetje hahaha ja, kom maar op met die zomer. (En in de zomer is er ook veel lekkerder fruit te koop, dus dan gaat gezond eten ook makkelijker.)
Ik heb het boek hier in geprinte versie liggen, stukje gelezen, maar ben bang dat het weinigdoet voor mijn eetverslaving. Ben vandaag weer eens gestart met netjes eten en opletten. Iets lekkers alleen in het weekend. Heb vandaag boterhammen mee en een liga. Voor vanavond staat er een lekkere omelet met champignons op het menu :drool: Lekker en gezond en goed voor de vruchtbaarheid :lol: Doel is 1 kilo per week de eerste weken en daarna een halve ofzo. Rustig aan dus, maar dat werkt op de lange termijn ook het beste. Nog precies 10 weken tot mijn bruiloft. Dan zet ik het doel op 8 kilo eraf
Te weinig bewegen en te veel eten is hier ook het probleem en dan vooral het verkeerde eten. Ik wil binnenkort naar mijn werk gaan fietsen, is 1 dorp verder, dus volgens mij goed te doen. 5,7 km zie ik net met de auto. Moet lukken toch?
Jeetje pittig hoor meiden!!
Ik kamp zelf altijd met mijn gewicht. Maar durf het dan maar niet te zeggen gezien jullie streven…
Ik ben 1.63 en weeg nu 70 kg, en voor mijn doen is dat echt veel.
Ik woog 88kg tot eind zwangerschap. En viel snel door de bv masr bleef op 74.5 hangen. Inmiddels 4,5 kg eraf, maar zou er nog graag 5 afvallen.
Ook al is het gewicht in jullie ogen weinig, maar geloven julie mij als ik mij net zo rot voel?
Als ik uberhaupt een koekje eet voel ik mij al rot en als ik patat eet, eet ik in de middag maar sla om de calorieen te compensern.
Weeg mij iedere ochtend en avond, omdat ik nooit meer boven de 70 wil komen… :oops:
Joey gister naar CB geweest, 74 cm en 9,76 kg…
Ik heb nog steeds geen testen kunnen kopen :?
Jij noekie??
Hihi, mijn droomgewicht is ongeveer 75 Maar ook jij kunt je er rot over voelen uiteraard, zoals een dik iemand zich ook prima kan voelen. Heeft gewoon te maken met je zelfbeeld. Het is wel belangrijk om te proberen gewoon goed te voelen over jezelf. Soms lukt dat hier en sommige dagen voel ik me vreselijk. Tsja… minder kilo zal wel meer goede dagen geven denk ik.
Ik heb genoeg testen liggen, maar ik wacht voorlopig mijn ongi af. Ik ga er maar vanuit dat mn cyclus gewoon nog in de war is door de pil.
Ik ben trouwens ook klein, 1.68m
@Missme: niet lullig over voelen hoor! Ik ben 1.68 en weeg nu 75 kg. Voor een gezond BMI moet ik zéker onder de 70. Ik heb zelf mijn doel op 65 kg gezet. Het gaat niet om hoeveel kg je te zwaar bent, maar om het feit of je lekker in je vel zit met het gewicht dat je hebt. Of dat nu 75 of meer dan 100 is.
Vriendinnen van mij hebben 2 jaar gelelden een gastric bypass laten doen. Ze zijn heel veel afgevalln, bijna 40 kilo maar vanaf het moment van die operatie hebben ze zoveel lichamelijke klachten gekregen dat ze inmiddels spijt hebben… helaas is het niet meer terug te draaien. Hopelijk stabiliseert het nog maar de arts verwacht dat niet meer nu na 2 jaar. Dus als het jezelf zou lukken om veel af te vallen dan lijkt me dat eerlijk gezegd beter dan een gastric bypass. Er zijn vast ook mensen bij wie het wel goed is gegaan maar ik heb helaas de ervaring van hun.
Zelf heb ik juist altijd te kampen met ondergewicht. Heb een te laag BMI, 16.8 en ik maak me weleens zorgen hierover. Het lijkt ideaal om niet bezig te hoeven zijn met opletten wat je eet maar toch is dit ook niet fijn.
Oeps… Ik heb geloof ik wel een hele discussie op gang gebracht door over die gastric bypass te beginnen :oops: was niet mijn bedoeling hoor…
Bij mn schoonpa waren er eerst ook veel twijfels omdat het indd niet ongedaan kan worden gemaakt, maar gezien zn hoge diabetes en de grote hoeveelheid insuline die hij moest spuiten was dit eigenlijk nog zn enigste uitweg. Bij hem is het dus wel goed gegaan en juist boven verwachting was vrijwel direct na de operatie zn diabetes weg en kan hij nu eigenlijk alles weer eten alleen in mindere hoeveelheden… Doordat zijn lichaam geen eetlust signalen meer afgeeft is het “emotionele eten” ook weg… Tuurlijk houdt hij nog wel van een lekkere hamburger, maar de behoefte is er niet…
Overigens heeft hij nu de komende 5 jaar psychologische begeleiding hierbij en blijf je de rest van je leven onder controle…
Jammer dat je vriendinnen hier minder goede ervaringen mee hebben…
En inderdaad, je voelt je zoals je je voelt en het maakt niet uit of je nu dik of dun bent, toch??!
Ik zelf ben 1.57m en weeg al jaren lang 48 kg…Ook niet altijd leuk, want met kleding moet je altijd de kleinste maat en met paardrijkleding heb ik zelfs een kindermaat :oops: :oops:
Geeft niks Minimouse… Fijn dat je schoonvader er baat bij heeft gehad, zijn gezondheid zal vast vooruit zijn gegaan.
Kan me voorstellen dat het voor jou niet leuk is dat je altijd de kleinste maat moet hebben of een kindermaat aan moet. Zo is er altijd wat he bij iedereen.
Ikzelf ben aan het aftellen, nog 7 dagen en dan ben ik niet meer radio actief, yeah!! Dan zouden we weer voor een kindje mogen gaan wat we natuurlijk super vinden maar het feit alleen al dat die radio activiteit uit mijn lichaam is vind ik al zo’n fijn idee. Een mijlpaal!
Vlinder , wat heerlijk dat je straks niet meer radioactief bent!!!
En dan er lekker voor kunnen gaan ! Wat goed
M’n moeder wordt vrijdag geopereerd, dan misschien ook meer nieuws over hoe ver het is.
Spannend! Merk dat ik gestrest ben…
Maar besloten als de uitslag niet al te ernstig is, toch vanaf mei er voor te gaan.
Er blijft altijd iets waar je geen grip op hebt of wat *** is.
Maar goed eerst vrijdag nog afwachten…!