karin, geweldig is dat he als je het hartje voor de eerste keer hoord wij vonden dat ook heel erg geweldig,
in het begin was het voor ons ook erg wennen en toen we de echo kregen en ons kindje toen te zien kregen waren we hellemaal trots :inlove:
bij mij vk maakte ze eerste keer gelijk een termijn echo om te kijken hoever ik was en kreeg ook gelijk een verwijs brief mee voor een 20 weken echo,
en toen ik de volgende keer weer heen moest toen deden ze pas de hele was lijst met vragen enz maar dat is per vk verschillend denk ik dan volgens mij,
maar wel leuk dat je het hartje heb gehoord heb ook ff op je site gekeken en naar het hartje geluisterd van jullie kindje klinkt heel mooi en regelmatig :thumbup:
ik las dat er meiden er even lekker tussen uitgaan een weekend heerlijk hoor even lekker gaan genieten
hier gaat alles ze gangetje ik zit nu hellemaal in de ziektewet en heb nu weer tijd om te rusten en dat is wel lekker ik merk ook dat het dan beter gaat en me harde buiken iets minder worden ik probeer zo veel mogelijk te liggen want zodra ik me bed uitga dan komt ie weer gelijk opzetten dus ik doe het lekker rustig aan,
dinsdag moet ik voor de echo om te kijken of de beeb idd iets groter is kijken of de vermoedens van de vk kloppen en dan even verder kijken van hoe of wat maar de kleine maakt het goed hij/zij trappeld er lekker oplos :lol:
en hoe gaat het met de rest allemaal???
het is nu iets drukker met schrijven dat is wel weer gezellig
ik ga even een bakkie doen met me mannetje allemaal een fijne zondag nog en tot snel maar weer doei doei…
liefs wendy.
Hoi hoi,
Karin, jammer dat de vk niet zo heel spannend was, maar dat hartje klonk toch wel heeeeel speciaal hoor…
Verder weinig eigenlijk, ik wacht gestaag, zoals ik eerst dacht dat deze maand weleens wat zou kunnen zijn, zo dnek ik nu dus eigenlijk van niet ha ha ha, we zien het wel, ik maak me er maar niet te druk om
:-* Annette
Wendy, wanneer krijgen we weer een nieuwe buikfoto te zien? Ik ben benieuwt hoe dik je buik nu is.
Hier nog niet veel te zien. Mijn buik is volgens mij meer in het algemeen wat opgezet, dan dat het de baby is die aan het groeien is. Over een paar weken zal ik wel een buikje krijgen door de baby.
Ik ben wel blij dat ik het hartje al heb gehoord, en dat iedereen ook zegt dat het goed klinkt. Ik weet dus in ieder geval dat het qua hartje wel goed zal zitten.
We hebben besloten dat m’n man de baan in Groningen aan neemt. Morgen krijgen we een makelijk op bezoek om te kijken of hij wat voor ons kan betekenen, of zelfs ons huis kan verkopen. De makelaar is ook de badmeester van het vrijwilligerswerk dat ik doe. Ik ken hem dus wel goed.
Annette ik ben erg benieuwt of je 1e of 2e gevoel klopt. Ik had de hele tijd niks verwacht van m’n cyclus. Ik heb me door m’n buurvrouw laten overhalen om te testen. Anders had ik nog wel een week gewacht met testen.
Hoe gaat het met de verbouwingen? Is het einde al in zicht?
Dames die nog niet zwanger zijn, hoe zit het met jullie moed? Ik kan me namelijk goed indenken dat je de moed al langzaam in de schoenen begint te zakken. Denken jullie er wel eens over na hoe lang je wilt wachten voor je naar bv de dokter gaat? Bij mij was het wel zo dat ik elke maand wanhopiger begon te worden.
Groetjes
Karin
tja ik denk dat wanneer ik deze maand niet zwanger ben de moed me wel een beetje in de schoenen gaat zakken!
maar goed ik moet nog een paar dagen afwachten en dan weten we hopelijk meer!
eerst maar eens een week flink werken!
liefs
He Hoi,
de verbouwing,… tja, als je bezig bent blijf je op meer dingen stuiten… zo hebben we ook besloten de bovenverdieping gelijk aan te pakken, zodat ie klaar is als er eventueel toch nog een kleintje komt. Dus dat duurt ook weer langer.
Beneden word er nu een smeervloer gelegd, plafond is gewit, morgen worden de tegels in de hal gelegd, donderdag gaat mijn man de vloer voor de woonkamer halen en dan gaat ie dit weekend beginnen met leggen. De stucadoor moet een muur helemaal opnieuw komen stucen omdat ie het scheef heeft gedaan, dan moet de spachtelputz nog enne boven komen ze vynil leggen (makkelijk ivm de katten die nogal kunne pissen, vieze beesten zijn het!!).
Veel gedoe en on top of dat moet mijn paps maandag naar de daniel voor behandeling en mijn moeder de week erna t’is te druk in mijn hoofd.
Ik ben ook zeker niet van plan de moed nu al in mijn schoenen te laten zakken mocht blijken dat ik nog niet zwanger ben. Maar goed ik ben dan ook begonnen met de gedachte dat als het niet lukt het ook goed is, ik ben nu erg gelukkig met mijn man, beestjes, werk, familie en vrienden, een kindje zou net iets extra zijn, maar daar is het niet van afhankelijk. Waarschijnlijk denken er veel meer mensen zo over, maar gezien die goede vriendin van me, houd ik er eigenlijk heel stilletjes al rekening mee dat het bij mij ook wel eens niet zou kunnen lukken, best stom eigenlijk.
Zo, ga dauw weer wat doen, vanavond op tijd eten, moet nog een hoop verslepen en man moet naar de kapper en voetballen, dus ik ag het alleen opknappen ben ik bang
Hallo meiden,
Ja hier ben ik weer (lange tijd weggeweest!!). Heb alleen nog niet de moeite genomen om de verhalen hiervoor nog te lezen. ga ik zeker doen binnenkort…Allereerst voor diegene die ik ken (en nog niet ken) Gefeliciteerd voor de bezwangerden hahah echt helemaal geweldig natuurlijk het zwanger zijn. En voor de niet zwangeren. klussen geblazen en ik duim zeker voor jullie dat het gaat lukken. Hier dan nog even van mij de laatste ontwikkelingen. Moet as maandag naar het ziekenhuis met mijn man voor een gesprek met de gyno. Zijn natuurlijk al wat langer bezig en voor sommige die het nog niet weten mijn man zijn gezondheid is niet goed. Nu zitten we op zo’n fase dat gemeenschap er voor ons bijna helemaal niet meer inzit…Godzijdank hebben we nu dus eindelijk een keertje de huisarts zover gekregen dat hij LUISTERT!!
(werd elke keer weggestuurd met de mededeling dat ik goed moest "oefenen"maar ja als je niet kan oefenen dan wordt het al gauw lastig lijkt mij…de ooievaar komt toch niet meer?! haha.) Nu moeten we maandag naar de gyno voor een gesprek en eventueel verdere behandelingen. de HA had het over KI enz. best heftig allemaal. Probeer het allemaal wel positief in te blijven zien. want ja je zit toch ook met de gezondheid van je man…Best lastig maar ik hou goeie moed.
liefs van motormuisje(bianca)
hey bianca!
wat fijn dat de HA eindelijk een keer geluisterd heeft!
heel veel sterkte en succes bij de gyn in het ziekenhuis!
Jeetje dat is alweer een tijdje geleden Bianca!! heel veel succes bij de gyn!!
Smarty, bij jou ook spannend. Nog maar 4 dagen!! Ik zal voor je
Annet, vandaag is jou NOD… Spannend. Ik hoop voor je dat het deze keer raak is!!
hier afwachten maar weer… Hoop dat we snel allemaal zwanger zijn!!
Liefs dolfijntje
tja ik ga pas testen op dag 38, omdat mijn langste cyclus 38 dagen was, dus dat betekend dat ik vandaag precies over een week ga testen, als ik niet ongi ben geworden!
oehh annet spannend je NOD vandaag!
liefs
Bianca, gefeliciteerd met jullie vervolg stappen. Wat zal het voor jullie een opluchting zijn dat de ha. eindelijk een keer heeft geluisterd. Ik hoop dat het gesprek bij de gyn wat meer toekomstmuziek kan geven.
Annete en Smarty, spannend hoor nu jullie rond je NOD zitten. Ik hoop dat het nu wel raak mag zijn.
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een zoontje had gekregen. Het was zo’n mega lief jongetje, echt geweldig. Alleen vond ik het wel jammer dat ik de droom alleen aan m’n man kon vertellen. Behalve mijn familie weten nog niet veel mensen dat ik zwanger ben. Eerst de echo van komende dinsdag afwachten.
Groetjes
Karin
bianca, wat leuk dat je er weer bent gezellig
en fijn dat de ha eindelijk naar jullie luisterd heel veel succes he bij de gyno,
annette, ik zag dat je ook zit te wachten spannend meid we duimen hard voor je mee :thumbup: :thumbup:
smartygirl, voor jou word het ook spannend las ik nog een paar dagen en dan is ook jou nod ook voor jou duimen we uiteraad voor iedereen natuurlijk
dolfijntje, ook voor jou breken er weer spannende dagen aan ik zag dat jij ook niet lang meer hoeft te wachten op je nod, hopen dat we snel weer een zwangere zullen hebben we blijven hard duimen voor jullie meiden
karin, je zei dat je had gedroomt dat je een zoontje zou krijgen dat heb ik ook heel vaak van dat soort dromen al eigenlijk vanaf het begin van me zwagerschap heel vaak droom ik over ons kindje dat hoor je wel eens vaker dat zwangere dat hebben ik heb gelezen dat je nu sneller je dromen onthoud omdat je lichter slaapt waar door het ook lijkt dat je meer droomt,
hoe voel je je voor de rest???
heb je veel last van kwaaltjes???
hier gaat alles ze gangetje ik ben afgelopen dinsdag naar de gynacoloog geweest voor een echo ze moesten ons kindje opmeten omdat de vk de kleine een beetje groot aan vond voelen en dat klopt ook de metingen geven aan dat ik 10 verder ben dus nu moet ik morgen te prikken voor suiker de hele dag dat willen ze even gaan nakijken voor de zekerheid want als ik suiker heb weten we ook gelijk waarom ons kindje groter is alles zag er voor de rest prima uit en de kleine maakt het goed ik moest me ook geen zorgen maken zei de gyno het is niet heel schrik barend groot het zit alleen iets boven de lijn toen ze ook het buikje in beeld had zei ze ook ohw het heeft een beetje spekjes hihi ik moest er wel een beetje om lachen maar dacht ook gelijk oh jee spekjes dan word hij/zij vast zwaar en een beetje mollig maar ze zei ook dat zegt nog nix over hoe het straks is met de geboorte het heeft maar een beetje spekjes zei ze,
maar als de uitslag van het prikken op suiker goed is en die hoor ik dan dinsdag dan loop ik 10 dagen voor wat zei al een beetje dacht dus we zijn heel erg benieuwd en hoop dat ik geen suiker heb en idd iets verder ben dan ze dachten, het is even afwachten…
nou meiden iedereen veel succes die in ze wacht en klus periode zit en tot snel weer doei doei…
liefs wendy.
ps, zal weer even vragen of me mannetje een nieuwe buik foto wil maken dan zal ik hem weer even showen aan jullie
Hey meiden,
jeetje wat een hoop ineens weer!
Bianca ik herinner je nog wel, fijn dat je er weer bent! Wat is het verschil tussen KI en IVF? of is dat hetzelfde? ik zit daar (gelukkig) niet zo in, hoop dat jullie snel zwanger zijn en dat je man ook snel beter word.
Karin, ik heb anderhalve week geleden ook zo’n kinderdroom gehad, en dit keer een mooie, de vorige was een beetje vreemd. Wanneer wil je het aan de rest gaan vertellen? en je baas? zijn daar eigenlijk regels voor? Toevallig vanochtend nog met mijn baas even over het kindje van mijn vriendin, vertelde dat ik dat het eerste kind vond dat ik vlak na de geboorte zag en dat dan ook nog es mooi was, nou zei hij, dan moet je gaan oppasen ha ha ha, hij moest es weten
Hier nog steeds geen :evil: :twisted: :evil: , maar ook geen gevoelige borsten oid, eigenlijk helemaal niets… ik zit nu op 35 dagen, maar wachten met testen tot mijn langste cyclus zou ik niet kunnen hoor Smarty, die was iets van 60 dagen. Ik heb helaas een heel verschillende cyclus (zie ook hieronder), kan zo een week verschil inzitten.
Ik denk dat ik eind volgende week wil testen, donderdag, we gaan vrijdag een lang weekend weg en als ik zwanger ben zou ik het heel graag aan het einde van dat weekend willen vertellen aan mijn schoonouders en zwager/schoonzus en aanhang… maar ja, nog maar nergens op vorouit lopen, want gezien ik nog niets voel zal er ook wel niets zijn :?
ja op 60 dagen zou ik ook niet wachten!
maar ja voor mij is het maar 3 dagen na mijn gemiddelde NOD!
dan test ik vlak voordat we een lang weekend weg gaan!
dus ben benieuwd!
heb nergens last van, dus tja durf niets te zeggen deze ronde, het zal echt afwachten geblazen worden!
liefs
Dromen kan ik altijd wel goed onthouden. Vannacht al weer gedroomd dat ik een zoontje had. Eigelijk was ik helemaal vergeten dat het kind van mij was. Gelukkig begon het niet te janken toen ik het op een gegeven moment op pakte. Ik vond het toch raar dat ik zo weinig met het kind had. Ik dacht: Waarom werken mijn man en ik dan ook 40 uur? Dan zie je het kindje nooit.
Op een gegeven moment droomde ik dat ik wakker werd en dat het kindje naast mij in een bedje lag te slapen. Hij had alleen een handdoek over zich heen. Toen wilde ik hem wakker maken en een schone luier om doen. Maar toen bedacht ik me dat ik helemaal geen luiers in huis had, en ook niet zo’n verschoonmatje (of hoe je dat ding ook noemt waar je je kind op verschoont). Gelukkig was m’n schoonzusje ook in de buurt, en die had een opblaasbare bij zich die ik kon gebruiken. Ook had ze nog een luier die ik kon gebruiken.
Het kindje was iets kleiner dan het zoontje van m’n schoonzusje (1 jr), ik vond het jammer dat ik de echte babyfase niet van m’n kindje kon herinneren.
Hij was afgelopen nacht al wel een stukje ouder dan de nacht daar voor, raar he? En wel 2x een jongentje!
Wendy ik voel me wel aardig, begin nu wel een beetje over te geven. Ik heb overdag van weinig dingen last, maar krijg het na het avond eten vaak een stukje zwaarder, vaak brandend maagzuur.
Verder gaat het wel aardig, m’n borsten beginnen al een beetje minder pijn te doen. Ik kan al weer zonder bh aan slapen 's nachts!!!
Is ook wat leuker voor m’n mannetje :inlove:
Ik wil na een goede echo aan m’n omgeving vertellen dat ik zwanger ben. Ik heb het hartje horen kloppen, dus ik ga er van uit dat het wel aardig goed zal zitten, maar er is altijd een kans dat er toch iets mis is.
Ik ga het dus volgende week ook op m’n werk vertellen.
Zo te lezen hebben de 2 dames die rond hun nod zitten nog geen tekenen dat het er aan zit te komen. Ik had rond m’n nog ook nog niet veel zwangerschapskwalen. Bij mij kwam het ongeveer een week later. Puisten en zere borsten.
Nu maar afwachten of de :evil: :evil: nog komen of niet.
Wendy, 10 dagen valt toch wel mee? een kind kan toch in eens een groeispurt maken? Hoe erg is zwangerschapsuiker? Wat kan je daar aan doen? Is het slecht voor het kind?
Groeten
Karin
hoi karin,
ja 10 valt opzich ook wel mee daarom zei de gyno ook dat ik me niet zoveel zorgen hoefde te maken want het was niet heel schrik barend maar ze wilde het voor de zekerheid wel even nakijken want als ze wel iets vinden kunnen we er wat aan doen en weten we ook gelijk waarom de beeb iets groter is,
als de uitslag goed is dan ben ik of iets verder of de beeb heeft idd even een groeisprut gemaakt dus we meoten nog even afwachten,
het is niet schadelijk voor de baby als je er wat aan doet want als je er nix aandoet word de baby groter en dikker omdat het vet dan opgeslagen word in de baby,
als ze iets vinden dan gaan ze het eerst met een dieet proberen en moet je 4 weken later weer te prikken tot die tijd mag je nog bij de vk blijven onder controle als je die 4 weken later weer gaat prikken en ze vinden nog iets dan word je doorverwezen naar de gyno en sta je ook gelijk onder controle daar is me verteld, en gaan ze kijken van hoe of wat maar voorzover ik weet kan het voor je baby geen kwaad als je wle suiker hebt en er word wat aan gedaan,
als het goed is hoor ik dindag de uitslag dus ben heel benieuwd ik hoop dat alles goed is en dat er nix gevonden is maar dat je weet je maar nooit he,
je zei dat je je eigen wel goed voelde alleen een beetje meer misselijk en sávonds naar je eten last van brandend maagzuur,
ik heb dat in het begin niet gehad maar de laatste tijd heb ik dat wel en is erg vervelend,
die dromen ja gek is dat he je droomt de raaste dingen als je zwanger bent ook ik heb daar heel vaak last van, wat ik ook de laatste tijd heel erg heb is dat ik om de haverklap wakker word en dan een honger heb nie normaal zat van de week al om half 5 een bakje musli te eten kon gewoon niet meer slapen zo trek als ik had ook zo maf hihi maar ja,
nou een fijn weekend ook alle andere meiden en ik hou jullie op de hoogte,
liefs wendy.
hoi meiden,
zoals beloofd hier een nieuwe buik foto van mij net gemaakt :lol:
liefs wendy.
Zo, die is al mooi rond!
Bij mij is nog niet veel te zien, mijn hele buik is alleen nog maar wat dikker, dus nog niet zo heel erg van de baby. Ik zal nog een paar weken geduld moeten hebben.
Groeten
Karin
nou hier nog steeds geen nieuws!
gister had ik dus wat rozig in mijn ondergoed, vanochtend weer helemaal niets!
begrijp het dus niet helemaal, heb nog steeds het gevoel dat ik ongi ga worden, dus wacht nog maar even rustig af!
nou ja rustig, ben vandaag vrij dus zit een beetje te zenuwen!
liefs
He hoi,
hier ook nog steeds niks, ik had wel een aantal dagen van die steekjes onderin mijn buik, maar zomaar een half uurtje oid maar verder niks.
vandaag mijn paps naar het ziekenhuis gebracht en mijn moeder was mee, even tussen neus en lippen door gevraagd hoe ik vroeger ongi was, regelmatig of niet, maar ze heeft dat dus nooit bijgehouden helaas.
Mijn moeder zelf is wel altijd erg onregelmatig geweest en gezien ik het toch ook wel een beetje ben… verwacht iknog maar niks.
Mooie buik wendy!!! pap jij hem ook elke avond helemaal in? mijn nichtje deed dat kennelijk en die heeft alleen van de laatste dagen ziekenhuis, vlak voor de bevalling, wat striemen over gehouden, toen heeft ze nml even niet gesmeerd…
Spannend hoor, 2 meiden overtijd. Roze duidt vaak wel op menstruatie, maar het hoeft niet.
Hier nog niet veel nieuws. Ik ben heel erg benieuwt naar de echo morgen. Ik vraag me af of het straks allemaal wat meer werkelijkheid voor me wordt. Als alles goed is kunnen we het straks ook aan de hele wereld gaan vertellen dat we in verwachting zijn. Dat zal ook wel een stuk schelen bij m’n bewustwording dat ik zwanger ben.
Groetjes
Karin