Feb. en maart gestopt 11 zwanger vd 14 - deel 3

zo weer even terug omhoog brengen hoor!

het is wel erg rustig hier!

ben er ook niet veel hoor, want heb het super druk, maar goed!

nou de klusdagen zijn wel bijna ten einde, nu begint het wachten weer!

liefs

hallo meiden,

het is zeker rustig hier smartygirl dat vond ik ook al,

is iedereen zo druk druk???

er is een tijd geweest dat je et bijna niet kon bij houden zoveel werd er geschreven ,

hoe gaat het met iedereen???

hier gaat alles lekker de babykamer is nu echt hellemaal klaar en de kleertjes hebben we ook al gewassen en in de kasten gelegd het is zo mooi geworden allemaal :inlove: :inlove:

de box is van de week ook binnen gekomen en die hebben we ook al neer gezet iedereen zei al jeetje je bent erop tijd mee maar klaar is maar klaar ja toch,

we zijn nu aan het aftellen nog 5 weekjes werken en dan heb ik verlof jippie :dance:

de tijd vliegt voorbij dus het word wel erg spannend allemaal :slight_smile:

karin, hoe gaat het met jou???

en hoe voel je je??

nou meiden iedereen die in de klus en wacht periode zit heel veel succes en we duimen voor jullie :thumbup: :thumbup:

doei doei,

wendy.

He Wendy,

op zich niet zo vreemd dat hier niet zoveel meer geschreven word, helaas zijn we nog maar met 4 meiden dacht ik, Dromer, die niet meer schrijft, Dolfijntje, Smartygirl en ikke… (de rest zit in een stop)

Van de zwangeren horen we helaas weinig, jij schrijft hier nog wel en Karin heel afentoe ook nog.

Ik zag dat Smarty schrijft april, misschien dat ik me daar ook wel extra bij ga aansluiten omdat hier zo weinig gebeurt.

wel leuk hoor al een box in de kamer, kan je vast wennen aan de ruimte die je kwijt bent :wink:

Weinig te melden, op de een of andere manier heb ik een boel hoop op deze ronde gevestigd, vraag me niet waarom, maar het voelt al zo vanaf dat deze ronde begon… (stom stom stom en de teleurstelling zal wrs groter zijn over een week ofzo, maar ach we zien wel).

:-* Annette

Het is toch een visueuse cirkel. Als niemand wat typt, valt er ook niet veel te reageren.

Morgen voor het eerst naar de verloskundige. Ik ben erg benieuwt. Waarschijnlijk wordt er nog niet veel aandacht besteed aan de baby.

Annette, wat zal het wachten lang duren, tot je NOD. Helemaal als je er wat van verwacht. Het kan heel goed dat je voorgevoel klopt. Het zou wel mooi zijn natuurlijk.

Groetjes

Karin

He Karin,

wat mag je al snel naar de verloskundige joh! krijg je dan ook een echo?

spannend!!!

ik vind het aan de ene kant jammer dat er weinig geschreven word, maar aan de andere kant, ik ben er nu ook niet meer zoveel mee bezig en dat is ook wel fijn.

we zijn stiekum aan het rondloeren voor een winterzomer vakantie, we denken egypte eind februari, met mijn mannetjes verjaardag (word 30 alweer… feest krijgt ie later surprise :stuck_out_tongue: ), heb ik wel zin in en ben ik ook wel aan toe, ben al 2 jaar :stuck_out_tongue: niet echt weg geweest… (nieuwe auto, verbouwing, je kent het wel :wink: )

:-* Annette

Hallo Annette

Ik mag inderdaad snel naar de verloskundige. Dat komt doordat ik altijd een lange cyclus heb. Ze gaan namelijk uit van je laatste menstruatie en beginnen dan te rekenen. Volgens de verloskundige ben ik vandaag 10 weken en 2 dagen. Ze laten je op gesprek komen als je 10 weken bent. Als het goed is krijg ik dan een verwijzing voor een echo. Ik verwacht dat ik die met 12 weken (volgens de verloskundige) krijg.

Mijn man wordt ook 30, ietsjes eerder dan die van jou. Die van mij is 8 januari jarig.

Lekker hoor, een vakantie naar Egypte.

Wij gaan van 18-20 november een weekendje naar Berlijn. We zitten dan in een pension of zo. Ik heb er erg veel zin in.

Groetjes

Karin

hoi hoi!

het klopt inderdaad dat ik meeschrijf bij de aprilstoppers, dat komt omdat ik in maart ben gestopt en in april voor het echie ben gegaan!

maar goed, hier is alles goed nog 1 ochtendje werken en dan ben ik 3 dagen vrij!

wij gaan van 18 tot 20 november ook een weekendje weg met zijn 2en, lekker naar noord-holland!

maar ik ga weer want ben net thuis van mijn werk!

liefs

nou, wat een toeval :wink: ook wij zijn dat weekend lekker even weg, we gaan naar texel, de ouders van mijn man zijn nml 40jaar getrouwd en we hebben dat voor ze geregeld als verrassing, ze weten nog van niets en krijgen het pas op de dag zelf te horen :mrgreen:

jeetje wat werk je tot laat smarty, kom ik met mijn tropenrooster (elke dag van 7 tot 1 of 7 tot 12 :wink:

karin, veel plezier vandaag!

groetjes Annette

tja ik werk in de gehandicaptenzorg en heb daar onregelmatige diensten!

begin 's morgens om 7.00 of 7.30 tot 10.30 of 's middags van 13.00 tot 22.00 of van 16.00 tot 22.00 of van 16.00 tot 22.30!

het zijn soms lange dagen maar goed, vind het werk wel leuk!

verder alles rustig hier!

liefs

met iedereen gaat het goed lees ik :lol:

hier een beetje minder ik ben gister weer naar de vk geweest om me plas weer na te laten kijken en die was nu schoon dus de ontsteking is weg,

ze heeft ook weer aan me buik gevoeld en zei vond de kleine nogal iets aan de groote kant voor een zwangerschap van bijna 30 weken zij zei vind het eerder de groote van een 32 weken zwangerschap ze wil nu voor de zekerheid een echo volgende week laten maken door de gynacoloog om te kijken of haar vermoedens idd kloppen ze zei het kan namelijk ook wezen dat de baby goed ingepakt zit en dat het daarom zo groot aan voeld, ik vond het nogal vreems want vorige week zei de ander vk nog dat de kleine precies op goeie lengte is maar ze laat het even nakijken als de baby idd groote is dan willen ze me gaan onderzoeken op zwangerschapssuiker want dat kan ik ook miss wel hebben zei ze ook omdat ik de laatste tijd erg veel drink en veel zoetigheid eet,

met de baby zelf gaat alles prima het hartje klonk heel mooi en regelmatig dus daar was ik wel heel blij om ik zei al dat ik het ook een paar dagen iets minder voelde dan normaal omdat het zo drukte makertje is en dat kon wel kloppen zei ze want de kleine ligt in een stuit nu heb de kleine nog genoeg ruimte om te draaien dus dat kan nog veranderen dat hoop ik wel,

ook moet ik nu hellemaal de ziektewet in omdat ik nog steeds last heb van harde buiken zo 5 a 6 in 1 uur tijd en ze zijn ook best pijnlijk dus ik moet nog meer rust nemen en rustig aan doen,

volgende week moet ik dan voor die echo en dan moeten we even kijken wat de gynacoloog ervan vind ik hoop dat ik niet last heb van suiker maar het belangrijkste vind ik dat alles goed gaat met de baby en dat gaat het gelukkig hij/zij heeft het nog erg naar ze zin en alles klinkt prima alleen dat het iets aan de groote kant is dan misschien.

voor de rest gaat alles ze gangetje hier,

nou meiden ik ga alvast me piepers ff schillen want we eten hutspot jammie dat is wel lekker :slight_smile:

een fijne avond allemaal en tot snel weer doei doei.

liefs wendy.

En opeens is het hier weer druk! Gezellig!

Hier nog niet zo veel te melden, druk aan het klussen… Hihi

Iedereen gaat binnenkort lekker een weekendje weg, dus kan ik niet achterblijven. Wij gaan 18-21 november lekker een weekend oostenrijk!

Gezellig smarty lekker naar Noord-Holland! Waar ga je heen als ik vragen mag? Ik kom nl uit Noord-Holland…

En Karin hoe was het bij de verloskundige?? Vertel vertel!

Liefs Dolfijntje

wij gaan richting alkmaar dat weekend!

wij hebben dit weekend een best druk weekend voor de deur, morgen verjaardag en zondag een etentje bij mijn ouders!

verder is het effectieve klussen nu echt voorbij!

dus nu moeten we maar mooi gaan afwachten, al is het toch elke keer wel lastig dat wachten, maar moet deze week toch veel werken!

liefs

Dat is leuk! Ik woon 10 min bij Alkmaar vandaan! Heb daar heel wat jaartjes gewoond! Veel plezier!!

Het is ook wel lekker als je het druk hebt (dat vind ik tenminste) dan ben je niet de hele tijd met het zwanger worden bezig.

Liefs Dolfijntje

we gaan om precies te zijn naar egmond aan zee!

lekker een weekend naar zee, afleiding van het zwanger worden of juist genieten van het feit dat we zwanger zijn!

wij gingen vroeger daar altijd op vakantie, nu gaan we er mijn zijn 2en lekker heen!

liefs

Boring!!!

Het was niet heel spannend bij de vk. Ik had er eigelijk meer van verwacht. Ze stelde alleen vragen om een compleet profiel van mij in de computer te zetten. Toen schreef ze nog een verwijsbrief voor een termijnecho en toen kon ik weer gaan.

Het gaat nog steeds wel aardig met mij, voor een zwangere. Nog steeds wel moe, zere borsten, soms enorme honger, ik kan snel vol zitten.

Gister al vast wat kleertjes gekocht, samen met m’n zwangere buurvrouw. Wel leuk hoor om al vast wat te kopen. Het is wel jammer dat ik niet weet wat het gaat worden, anders kan je veel gerichter kleren kopen. Ik kan geen leuk rokje kopen, omdat het ook een meisje kan worden.

Mijn man heeft vandaag een contract aangeboden gekregen voor een baan in Groningen. Als hij die baan neemt, dan zullen we moeten verhuizen. Dat vind ik wel jammer, want het bevalt me hier prima. Maar ik vind het voor mijn man wek goed als hij eens van baan verandert. Hij kan een hele leuke baan krijgen. Ook heeft het bedrijf veel meer afspraken op papier staan dan z’n huidig bedrijf. Meer doorgroeimogelijkheden betere secundaire voorwaarden. Hij kan daar makkelijker cursussen gaan volgen.

We moeten nu dus even na gaan denken over wat we willen.

Ik vind het ook wel lastig dat als hij die baan neemt, dat ik dan ook niet weet waar ik ga bevallen, dus weet ik ook niet hoe ik de kraamzorg en kinderopvang of zo moet regelen. Misschien hebben we ons huis binnen een maand verkocht, maar tegenwoordig duurt het toch een stuk langer voor je je huis verkocht heb. Zonder dat ons huis verkocht is, kunnen we ook nog niet een nieuw huis kopen.

Groetjes

Karin

Dat is een hele overweging Karin.

Hopelijk komen jullie er snel uit (maar dat zal wel lukken). Kan jij je baan dan nog wel houden? Je hebt toch sinds kort ook een vaste baan? (Misschien heb ik wat gemist hoor)!

Heel veel succes in ieder geval.

Liefs,

Inge

Ik heb nog steeds een tijdelijk contract. Ik verwacht binnenkort een langer contract te krijgen, maar nog steeds geen vast contract. Ik verwacht dat het toch nog wel een paar maanden zal duren voor we verhuist zijn, dus dan kan ik mooi stoppen met werken als we verhuizen.

We moeten nog wel even zien hoe we het allemaal gaan doen.

Ik heb gister voor het eerst het hartje gehoord. De verloskundige wilde het eergister nog niet doen, omdat het vaak nog te vroeg is en je daarom niks kunt horen. Vrouwen kunnen daarvan in de stress schieten omdat ze bang zijn dat het hartje niet klopt.

Mijn zwangere buurvrouw heeft een bellytalk. Ik dacht dat ze die niet meer had, maar ze vertelde me gister dat ze die nog wel had en dat ik wel mocht kijken of het hartje al te horen is.

Ik heb vanmorgen het hartje opgenomen. Het is te beluisteren op m’n weblog over zwangerschap.

Toen ik het hartje hoorde dacht ik: Dit is dus het hartje van ons dochtertje. Ik weet niet waarom ik dat dacht. Ik ga er namelijk toch wel een beetje van uit dat het een jongentje is.

Groetjes

Karin

Wat leuk, nu heb je vast echt het gevoel dat er een kindje in je buik groeit!!!

wat leuk joh!

lijkt me echt mooi om dat voor de eerste keer te horen!

Inge, het viel me wel tegen. Ik hoor het hartje wel, maar het is voor mij nog niet veel meer duidelijker dat ik zwanger ben. Ik denk dat het met de echo of met het groeien van m’n buik pas wat meer werkelijkheid voor me wordt. Het is wel heel bijzonder om het te horen.