Favoriete groente?

Ik hou heel erg veel van pompoen.

Ook bloemkool en spruiten vinden we hier erg lekker.

Broccoli opzich ook wel maar weet nooit zo goed wat ik daar mee kan maken (behalve gekookt met een sausje, of gepureert door de aardappels met heel erg veel gesmolten blokjes kaas).

Welke groente eet jij graag?

En ook leuk om te weten, welk gerecht maak je er van?

En wat vind je nou echt vies?

lust geen spruiten en zuurkool.

Maak graag witlof met ham en kaas uit de oven.

Komkommer en sla.

dat zijn wel mijn favourieten.

En welk gerecht maak ik ervan :think:

Sla doe ik met een rauw uitje erdoor,wat tomaatjes,augurk en zilveruitjes en paprika en ei.

Komkommer maak ik geraspt met beetje peper en zout en iets yofresh erdoor. Kan er wel een hele van op en soms ook wel twee :drool: :drool:

Witlof kook ik eerst,dan wikkel ik er kaas en ham omheen beetje beschuit kruimels erop en wat boterstukjes en lekker het kaas laten smelten.

Gekookte aardappelen erbij en smullen maar :drool:

Ik ben niet dol op zuurkool, maar verder lust ik eigenlijk alle groenten wel.

Bloemkool op zijn surinaams vinden we hier allemaal om te smullen, net als beetgare spruiten met spekjes.

OOk pasta met spinazie en spekjes (en evt champignons maar daar zijn we niet zo dol op beiden) is hier erg favoriet!

Bloemkool, uit de oven of gekookt, zo ook brocolli.

Spinazie, al jaren mijn lievelingsgroente. Maar kom er niet uit hoe ik echte VERSE maak ipv uit zo een pakje, en wat ik er mee kan buiten het eten met aardappels en ei (en evt vlees.)

En boerenkool :drool:

En vies vind ik… nou vies vind ik het niet ik lust zuurkool, wij maken dan stampot… maar geweldig om het wekelijks te eten… nee :hand:

Lekkere groenten vind ik:

Peultjes, vooral lekker in een wokmaaltijd met rijst en een zoete saus.

Spinazie, vooral lekker met gekookte aardappels, gekookt eitje en vissticks erbij.

Prei, in een ovenschotel met gehakt en aardappelschijfjes.

Niet zo lekker vind ik:

Bloemkool, weet er ook geen lekker recept bij.

Rauwe witlof & rauwe andijvie stamp. lust ik ook niet…

Witlof met ham & kaas uit de oven is wel lekker… gekookte andijvie nog nooit op :o

OOH wat ik écht écht écht niet weg krijg zijn champignons…of hoe schrijf je dat… ieeeel! :sick: Best balen want in de meeste buitenlandse gerechten zit dat wel…

Wie weet er een lekker recept met worteltjes? Dat eten wij hier bijna nooit omdat ik er geen lekker recept bij weet…

@Sweet-Love wrote:

Spinazie, al jaren mijn lievelingsgroente. Maar kom er niet uit hoe ik echte VERSE maak ipv uit zo een pakje, en wat ik er mee kan buiten het eten met aardappels en ei (en evt vlees.)

sweetlove, rauw, als salade (ipv sla) met van de zongedroogde tomaten in olie en nootjes of pitjes, jammm

roerbakken met een teentje knoflook, heeeeerlijk

Hier eten we graag boontjes gewoon gekookt, rodekool met appel en veel kaneel,

maar ook roerbakgerechten (eenpans, lekker makkelijk) en ovenschotels.

Wij eten zoiezo veel groenten, minimaal 300 gr per volwassenen en onze zoon denk ik ook zo 200 gr. Rauw koop ik per dag zo'n 800 gr tot 1 kg, dus reken maar uit.

Momenteel is boerenkool trouwens ook erg favoriet, en spinazie ook..

sperziebonen en broccoli eten we hier iig wekelijks…

Hier is broccoli zwaar favoriet, gewoon gekookt met een beetje nootmuskaat.

Ook peultjes, boontjes en komkommer.

Maar ook ik zou graag wat lekkere kindvriendelijke groentenrecepten willen hebben. goed idee :thumbup:

ik vind heel veel groenten erg lekker. geniet vooral erg van de seizoensgroenten. dus pompoen idd (dat is sowieso wel echt mijn favoriet denk ik, zo’n heerlijk zachte smaak), asperges, maiskolven enz enz.

Spinazie altijd lekker (sweet love; ook lekker geroerbakt met champies en ui en eventueel wat feta en cashewnoten en dan in een pannenkoek of tortilla/chapati rollen.)

ow en niet favo is hier witlof…ben ook geen heel grote liefhebber van kolen, maar witlof is zo ongeveer het enige wat ik echt niet lekker vind.

hmmm lust veel niet merk ik :shifty: :oops: maar bietjes en spruiten zijn wel heel erg :sick: :shifty:

witlof en andijvie lust ik alleen rauw.

ben GEK op sla…alle soorten…kan het elke dag wel eten :mrgreen:

lekker koud en niks erop…naast gebakken aardappelen en slasaus als dip apart…prima :thumbup:

maar ook met vanalles erdoor :drool:

wij koken nooit groente…wij wokken bijna alles.

en wat we niet wokken blancheren we.

plat gekookte groente :shifty: :sick:

ik denk dat wij boontjes met sajoer het meeste eten…naast de kant en klare diepvrieszakken van de appie met 8 groentes doorelkaar…gewoon 8 minuten meekoken met de rijst/pasta, dan saus enz. erbij en jummm een gezonde maaltijd :drool:

spinazie: heerlijk: vegetarische balletjes bakken, (wilde) spinazie ff wokken en dan door de macaroni, met mascarpone en jonge kaas, veel nootmuskaat en verse zwarte peper :drool:

zuurkool: ovengerecht met stukjes peer en banaan :drool:

wij houden van simpele gerechten met niet teveel verschillende ingredienten/smaken :slight_smile:

Mjammm ik krijg honger hahaha :mrgreen:

Thomas is trouwens helemaal wild van spinaziestamppot.

Van Sarah Louise weet ik het nog niet zo eigelijk…

Ik hou ook niet van witlof, vond het al vies toen ik nog vlees at maar zonder ham lijkt het me al helemaal :sick: .

Al las ik laatst iets van gekarameliseerde (?) witlof, dat klinkt me wel lekker, maar dat komt natuurlijk door het woord karamel :wink: .

Ik hou helemaal niet zo van gekookte groenten. Ik roerbak ze ook liever. Alleen boerenkoolstamppot en hutspot vind ik dan lekkere gerechten. En boontjes (sperziebonen, peultjes of sugar snaps) vind ik dan gekookt lekker. Maar dan wel vers.

Bloemkool, broccoli, witlof, rode kool, bietjes en zuurkool zijn echt dingen waarmee je mij niet blij kunt maken :sick:

Paprika, komkommer, wortel, sla, bleekselderij vind ik wel heerlijk in een salade of om gewoon zo te eten :drool:

Rode kool

gewoon rode kool met gekookte aardappelen, gehakt bal of shoarma vlees en gewoon prakken :drool: :drool:

@ sweetlove: spinazie met spekjes(en eventueel een uitje)… eerst spekkies(en uitje) uitbakken… dan de verse, gewassen spinazie in de wok erbij(i.i.g. grote pan)… en helemaal terug laten slinken… goed door elkaar roeren … heeft geen zout nodig, spek is al iets zoutig(geen zuurkool- of gerookte spek pakken, dan wordt het veel te zout)… heerlijk gewoon als groente bij je maaltijd.

Of kip aanbraden, spinazie erbij mikken en op het laatst wat boursin of mozzarellablokjes/snippers erbij… ook yum

@Karin1981 wrote:

Rode kool

gewoon rode kool met gekookte aardappelen, gehakt bal of shoarma vlees en gewoon prakken :drool: :drool:

OOohhhh :drool: :drool:

Wat ik heerlijk vind is hutspot, spinazie en witlof

ik vind niet lekker: Bloemkool en koolrapen :sick:

Wortels en knolraap, samen gekookt en dan gepureerd

Komkommer met mint en knoflook in griekse yogurt

geroosterde aubergine, uithollen en het vlees pureren met geroosterde knoflook en wat olijf olie. heerlijk op toastjes

courgette, rode paprika, knoflook, thijm, tomaat allemaal in plakjes, om en om in een ondiepe ovenschaal legen, olijf olie erover, thyme erover, parmesaanse kaas erover, in de oven bakken tot alles beetgaar is. Heerlijk met verse knapperig brood.

Bloemkool, gekookt en dan in een ovenschaal met een kaas saus erover, broodkruimels mengen met olijf olie, knoflook, parmesaanse kaas, over de bloemkool, en bakken in de oven.

Mosteraadjes in een pan met mais olie tot ze poppen, blanced bloemkool roosjes erdoor, gekookte ongeschilde aardappeltjes erdoor, theelepel curry poeder. Heerlijk met pilaf rijst en saag paneer.

Saag paneer is gekookte gehakte spinazie met paneer of gied uitgelekte huttekaze erdoor.

Zo kan ik wel paginas vol schrijven! Ik hou niet van spruiten, maar gebakken met spekjes klinkt wel goed. Witlof alleen rauw met appel, walnoot, geiten kaas en balsamische azijn.

Geroosterde venkel met balsamische azijn, ook erg lekker.

Dank jullie voor de spinazie tips! :drool: :drool:

bloemkool en andijvie (rauw en gekookt) gewoon als prakkie :smiley: :drool: maar dat kan ik helaas niet meer eten vanwege m’n galstenen

wat er bij echt niet in komt spruiten, zuurkool en rodekool

oh ja wat ik niet lust

gekookte wortels, witlof, rauwe andijvie,