Favoriete groente?

Ik ben op het moment helemaal into bietjes!! Maar eigenlijk ben ik gek op alle groente! Spruitjes vind ik echt smerig!

erg lekker vind ik bloemkool, spruitjes, boontjes en rode kool

minder lekker: asperges, prei en schorseneren. er si eigenlijk geen groente die ik echt niet lust.

Er zijn geen groentes die ik niet lust :lol:

Wij eten hier vaak peultjes, broccoli, courgette worteltjes en boontjes. En zakkies wokgroente, telt dat ook? :wink:

ow en de stamppot groenten, andijvie, zuurkool en boerenkool, héérlijk!

Nooit zal ik eten; tuinbonen! :sick:

groenten die “vochtig” zijn na het roerbakken vind ik dus niet lekker…

En dat is best veel :oops: champignons, paprika, courgette, aubergine, bleekselderij, tomaat (oh nee dat is eigenlijk fruit he), al die vochtafdrijvers vind ik niks :? Maar ik eet het wel gewoon.

Verder vind ik alles lekker :mrgreen:

Alleen ben ik allergisch voor verse spinazie :frowning: en dat vind ik juist zo lekker.

Maar ik word er gewoon ziek van :wall:

Voor rode kool geldt hetzelfde, een paar happen en ik hang de hele nacht boven het toilet :evil:

Peultjes, boontjes, pompoen, sla, ben ik gek op :thumbup:

Ik vind roerbakgroenten niet lekker… Of ik roerbak niet lekker…:stuck_out_tongue:

Verder kan ik niet tegen de lucht van hutspot, maar dat vond ik wel altijd erg lekker… (hebben een keer voedselvergiftiging gehad van de 'verse’worst bij de hutspot… Heb 's nachts stukken wortel en wortels uit mijn neus moeten snuiten… :sick: :angel: )

Stamppot rauwe andijvie vind ik vies en eet ik dus niet…

Witlof lust ik alleen met heel veel kaas erom heen of door de kwark…

Spruitjes wel lekker, kwam ik laatst toevallig achter…

Bloemkool, broccoli, worteltjes, boontjes, bieten, sla, prei, rode kool, spinazie, verder lust ik eigenlijk alles wel, ik hou alleen niet van koken.

Ik lust alleen geen bleekselderij :sick:

(liever ook geen bietjes… :oops: )

Verder vind ik erg lekker: peultjes, komkommer, brocolli, bloemkool, courgette, paprika, paksoi, ijsbergsla, taugé, champignons, witlof enz.

Wat hier ook een favoriet recept is, is verse spinazie roerbakken met pijnboompitjes een uitje en knoflook :drool:

witlof :drool: roerbakken met alleen zout en peper.

Of zoals zojuist rauw in de kaasfondue :drool: .

peultjes heb ik nooit begrepen wat daar nu aan is, net als brocolli…

Maar ik lust eigenlijk alles wel; ben gek op groente.

Worteltjes doen wij na het koken een klontje boter en een schepje suiker doorheen. Of een lepel honing :wink: .

verder eten wij veel sla, paprika, champignons, boontjes en spruitjes.

Stampotten vinden we ook lekker. Koolraapstampot met stroop en bruine suiker bijvoorbeeld :drool: .

Ik vind die diepvriesmixen nooit zo’n succes maar wel makkelijk.

Alleen tuinerwten uit de diepvries vind ik ok :thumbup: .

Nefarious: kufta curry vind ik dan nog lekkerder maar is wel erg bewerkelijk om zelf te maken. Gefrituurde spinazieballetjes met tomaat en noten enz in tomatencurry). :drool:

Ik lust heel veel groente. Ik ben niet zo dol op bonen en koolsoorten, witte kool of rode kool. Vind het niet zo’n inspirerende smaak hebben…

Ik ben heel snel klaar, ik lust alleen spinazie,prei en bloemkool.

Gewokt lust ik wel wat, champignons, tomaat, paprika, tauge.

Maar boerenkool, spruitjes, zuurkool etc nee

Ik ben gek op groente. Ik vind alleen de “kolen” niet zo lekker, wel bloemkool trouwens. Ik houd niet van kapot gekookte groente, het moet lekker knapperig blijven, met een bite. In de zomer vind ik groente onder de grill erg lekker, met een beetje kruiden en olie mjamm…

Nu vind ik spruitjes erg lekker, met spekjes en dan gewokt. Wij eten geen gekookte aardappels (of zeer zelden) dus alles wordt gewokt voor een eenpansgerecht of met gebakken aardappeltjes.

groetjes Suzanne

p.s. vind dat recept met de spinazie in de wok ook wel erg lekker lijken.

mijn favoriet is toch wel witlof met ham/kaas uit de over :drool:

verder lust ik de meeste groente wel

alleen spruitjes, spinazie en kolen zoals witte/rode kool en spitskool echt niet :sick:

Asperges,mais en peultjes.

Gele paprika vind ik ook heel lekker.

Favoriet zijn sla (allerlei soorten, met lekker van alles er door) en boerenkool. Asperges zijn ook heerlijk. Maiskolven (lekker kluiven!) doet me altijd zo heerlijk denken aan mijn tijd in de States, dus die eet ik ''for a sentimental journey"

Wat ik echt vreselijk vind, zijn spruiten. Manlief is er gek op, maar ik kook het echt niet voor hem. Alleen die lucht al :sick: Dus dat eet 'ie alleen als we bij zijn ouders eten. Kan z’n moeder hem weer eens verwennen. (goed geregeld, wat mij betreft!)

Ik vind alles wel lekker… behalve ronde bonensoorten en spruiten… :sick:

Mijn favo…is toch wel andijvie en witlof.

Sperziebonen (wel verse, die je zelf nog moet afhalen, rotklusje maar goed, je moet er wat voor over hebben he?).

Koken, afgieten en op smaak maken met een beetje azijn en nootmuskaat, heerlijk! Het liefst eet ik er gekookte aardappels en een lekker stukje vlees bij (bijv. biefstuk of tartaar… :drool: )

Ik lust eigenlijk bijna alle groenten, maar het gene waar ik me nu al weer op kan verheugen voor van de zomer is postelein.

Dat vindt ik dus echt zo lekker he, lekker ouderwets prakje maken met een lekker sudderballetje.

MMMMMMmm lekker :drool: echt jammer dat het er alleen in de zomer is.

@mamma van sharondenise wrote:

Ik lust eigenlijk bijna alle groenten, maar het gene waar ik me nu al weer op kan verheugen voor van de zomer is postelein.

Dat vindt ik dus echt zo lekker he, lekker ouderwets prakje maken met een lekker sudderballetje.

Ik moest dus op de Wiki kijken wat postelein was. Nog nooit van gehoord. Hoe smaakt dat?

@Nefarious wrote:

@mamma van sharondenise wrote:

Ik moest dus op de Wiki kijken wat postelein was. Nog nooit van gehoord. Hoe smaakt dat?

Het heeft echt een heel eigen smaak, het is een beetje zurig.

Jeetje erg moeilijk om uit te leggen, ik geloof dat je het een beetje kan vergelijken als spinazie, maar dan toch weer anders.

Er zijn ook maar weinig mensen die ervan houden geloof ik.

En het is altijd best een dure groente 3euro voor een pondje betaal je erzo voor.

Ik kook het altijd in zo min mogelijk water, en als het gaar is giet ik het af.

Het kookvocht vang ik dan op en bind de postelein dan samen met wat kookvocht met wat soepbinderof maizena.

:-*

ik ben gek op bloemkool en knolselderij. en dan met een groentesausje

spruiten en witlof vind ik afschuwelijk die maak ik wel voor mijn vriend.

die vind spruiten weer heerlijk.

o ovenschotel met bloemkool en gehakt of met rodekool en rundvlees en stukjes appel daar kan ik echt van smullen