Farmerama, deel 4 ( het deel waar we oude ambachten leren)

nee ik moet nog een keer zoveel punten om te levelen… maar heb ook weinig tijd om farmerama bij te houden…

Maar als je vandaag (of morgenochtend) de regenboogboom haalt is je volgende opdracht ter waarde van 100000 punten gewassen en/of dieren inleveren. Dan krijg je je levelx1000! Ik kreeg dus gisteren 76000 EP en die zou jij dus ook krijgen! Die 30 taartjes moet toch nog wel lukken?

die punten heb ik inmiddels erbij :wink:

hebben jullie nog van die mysterieuze stekjes gehaald… ik heb er 5 gedaan en had een gouden blaadjes boom en een mirabelen boom en een regenboogboom

Ja! Ik had op beide accounts veel TG dus ik heb er heel wat kunnen aanschaffen (16 op ieder account). Ik heb op Fleurtje1975 zelfs een eierboom kunnen bemachtigen, daar ben ik zó blij mee!!! En ook nog 5 mirabellen, 2 regenboogbomen en een geurboom! Verder xl bomen die ik al had. Maar de score was dus super! Op -Siepie- (overigens in 1 1/2 week in level 26 :shock: ) had ik 2 geurbomen, 2 mirabellen, 2 magnolia’s, een goudblaadje een xxl walnoot en verder xl bomen. Ook blij mee. Net heb ik op de valreep nog 4 stekjes gekocht, hopen dat daar nog een eierboom uitkomt, dan heb ik er op beide accounts 1. Maar ze zijn wel zeldzaam. Ik las op het forum dat iemand 100 stekjes gekocht had en géén eierboom eruit had gekregen!

Ik heb, na al die stekjes, mijn woelige weide her-ingedeeld. Ik heb net met oogsten geteld; ik heb er 149 bomen op staan! Ik ben best trots op het resultaat. Kijk maar eens, ik heb er een foto van gemaakt in de vvv (en ik vind het vandaag zo herfstig dat ik het herfst randje er maar alvast omheen gezet heb, hihi). In het midden heb ik 13 comfortvelden.

wauw super zeg… zoveel :shock:

ik wil mijn akkers ook een keer opnieuw indelen… maar pfff heb laatste tijd niet zo heel veel tijd voor farmerama… merk al dat jij stukken sneller gaat… wie weet komt de tijd/zin wel weer, maar soms heb ik savonds geen zin meer om er wat in te doen voor de nacht :oops:

Whoehoe!!! Het is nog gelukt ook, tussen mijn laatste 4 stekjes die ik vanmorgen heb gekocht zat een eierboom :dance: :dance: :dance: En een mirabelle en een goudblaadje en vooruit, ook een kers xl :wink:

super zeg!!! :thumbup:

zoveel Tg heb ik niet meer…

Hopelijk ga ik morgen of overmorgen eens levelen… komt geen einde aan dit level …

Had wel bij het rad een kangoeroestal :dance:

Ik ben weer thuis!!!

Heb nog niet ingelogd, maar Fleur ik wil je alvast hartelijk bedanken voor het bijhouden van mijn boerderij.

Wij zijn een dag eerder terug naar huis gekomen omdat Thijs waarschijnlijk ergens allergisch voor is. Toen we net op de camping waren uitte zich dit in rare rode vlekken, waarvan wij in eerste instantie dachten dat het muggenbulten waren. Maar ze zaten wel op hele vreemde plaatsen en heel dicht bij elkaar. Dit hebben we een week aangekeken en zijn afgelopen maandag bij de huisarts aldaar geweest. Die constateerde netelroos en daarvoor hebben we een zalfje en een drankje gehad. We dachten dat het allemaal beter werd, maar vanochtend werd Thijs wakker met een enorme blaar op zijn been en zijn we wederom bij de huisarts aldaar geweest. Die heeft er verder niets aangedaan. Wel adviseerde ze ons contact op te nemen met onze eigen huisarts en eventueel een doorverwijzing naar de dermatoloog. Dus vandaar dat we vanochtend al naar huis zijn gegaan. Bij thuiskomst direct de huisarts gebeld en daar kunnen we morgen ochtend terecht.

Verder hebben we echt lekker gehad. De eerste dagen droog en zeer warm. Daarna regen, onweer en koude dagen. Wij tussendoor nog naar de apenheul en de Julianatoren geweest.

Al met al een lekkere vakantie. Volgende hebben we ook nog vrij, maar dan moet Thijs alweer naar school.

Groetjes,

Linda

Welkom thuis! Jammer dat Thijs gekke vlekken heeft. Wel fijn dat jullie morgen meteen bij de huisarts terecht kunnen.

Met je boerderij gaat het prima. Er staan 3 mysterieuze stekjes op je te wachten onder het boom-icoontje. Hopelijk komt er een eierboom uit! Verder heb ik 1 keer een papegaai ++ gewonnen aan het rad, die staat op de oude plek van je gewone papegaai. Taartjes heb ik zoveel mogelijk ingeleverd. Je “feeststal” geeft nu elke 12 uur 150 EP.

morgen weer een nieuw event :mrgreen: :mrgreen:

Viva Brazilië,

-van 02-09-2011 12:00 uur tot en met 12-09-2011 12:00 uur wordt het Braziliaans op je boerderij.

Omdat er ook in Brazilië veel Farmeramaspelers zijn - en de temperaturen hier bij de Farmermamaker ook eerder aan Zuid-Amerikaanse temperaturen doen denken - hebben we een klein Braziliaans event voor jullie voorbereid.

Leer planten uit andere werelddelen kennen, Bromelia en Maniok: plant deze in grote aantallen (net als bij het Volle Maan Event krijg je van deze 2 nieuwe planten een kleine beginvoorraad, en als je het per ongeluk opmaakt is er na 6 uur wederom een kleine nalevering)

In Brazilië gebruiken de boeren regenwormen als bemesting, spaar dus bij het oogsten deze regenwormen en doneer deze tesamen met de geoogste nieuwe planten in het event en krijg daardoor leuke nieuwe en exclusieve items. Zoals bijvoorbeeld een elegant Sambaschaap of een Amazoneschaap.

Oh leuk, leuk, leuk :smiley:

Linda welkom thuis en wat vervelend van Stijn zijn gekke plekjes :hug:

@Marieke_5000 wrote:

Oh leuk, leuk, leuk :smiley:

Linda welkom thuis en wat vervelend van Stijn zijn gekke plekjes :hug:

Stijn ??? Zeg maar Thijs :-*

OMG wat dom van me :wall: :wall:

Ben er niet helemaal bij, sorry :oops: :-*

Vanaf welk level krijg je paprika’s?

Ik had ook wat stekjes gekocht.

Vraag me nu wel af of de mysterieuze stallen dan ook weer gaan komen :think:

@Marieke_5000 wrote:

Vanaf welk level krijg je paprika’s?

Ik had ook wat stekjes gekocht.

Vraag me nu wel af of de mysterieuze stallen dan ook weer gaan komen :think:

Vanaf level 17.

Linda, laat je nog even weten wat er uitje stekjes gekomen is? Vond je het wel goed eigenlijk? :oops:

Ik heb een Mirabelleboom een Geurboom en een Kersenboom XL.

En ik had uiteindelijk ook wel stekjes gekocht, dus ik neem het je niet kwalijk.

Meiden,

we kunnen nu ook zout en dergelijke sturen naar vrienden. Wat zouden jullie willen ontvangen?

Het állerliefste gewoon gereedschap. Parfum hoef ik niet meer, ik heb parfumbomen. Maar af en toe een geleisuiker is ook best okee :wink:

En leuk dat je er in elk geval 2 leuke bomen uitgekregen hebt.

Wat baal ik hiervan zeg, ik heb gisteravond zo rond 11 uur rozen geplant op beide velden en het is nu al onkruid :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: