extreme buikpijn

Op dit moment heb ik enorme buikpijn. Wat is nog normaal en wat is verontrustend?

Wat is normaal, geen idee. Zolang je geen bloedverlies hebt zou ik zeggen, maak je niet teveel zorgen.



succes meid!

@jet wrote:

Wat is normaal, geen idee. Zolang je geen bloedverlies hebt zou ik zeggen, maak je niet teveel zorgen.



succes meid!




Dank je wel voor je snelle reactie. Dit is mijn tweede zwangerschap, maar voor mijn gevoel heb ik bij de zwangerschap van dreumes niet zo’n buikpijn gehad.

tja weet je, wat voel je precies… dat is moeilijk te bepalen voor ons natuurlijk.

Ik heb voor Merijn een MK gehad en dat begon met opvliegers, kreeg heftige buikpijn maar ook snel begon ik bloed te verliezen.

Iemand van het forum heeft een MK gehad en die verloor juist weer alleen bloed en had geen buikpijn erbij. Dus het zegt eigenlijk niets…

Maar wat mij altijd is verteld, zolang je geen bloed verliest is het meestal groeien van je baarmoeder.

Ik heb vandaag ook meer steken dan andere dagen, maar ik heb gisteren een drukke avond gehad met diner etc dus merk vandaag dat alles wat gevoeliger is.

Ik heb het idee dat ik meer groeikrampen en pijntjes had bij Merijn.

Het is inderdaad ook lastig te bepalen. Ik heb het gevoel dat de baarmoeder erg aan het oprekken is, maar af en toe ook aan het krimpen is. Misschien te vergelijken met krimpen van baarmoeder na de bevalling. Bovendien uitstralende pijn naar rug/ billen.

Ik ga maar proberen te slapen en hoop dat het morgen over is.

hallo,



Buikpijnen in een zwangerschp KUNNEN normaal zijn, in de 1e weken groeit je buik niet erg hard maar verschuiven wel ja darmen en je ingewanden passen zich ewen weg zeg maar.



Je bent pas 5 weken, op een echo zo de kans op iets te zien zijn klein zijn.



Eum vaak is bij ene mk het duidelijkste teken bloedverlies wat optreed ná buikpijnen , na hoofdpijn, na kortsig zijn, na het velries van zwangerschapssymptomen ,



het blijft heel moeijk.

Wat je zou kunnen doen is als je er morgen nog pijn ana hebt zonder bloedverlies even de hap bellen en navraag doen

ws laten ze je niet langskomen maar dan heb jij je vraag gedaan en een Proffesioneel antwoord .



Mocht je gaan bloeden, duizelig worden koorts krijgen , hoofdpijn hebben,

neem dan eerder kontakt op met de hap,

stel dat het een mk is kunnen ze niks voor je betekenen, in de zin van te zorgen dat het vruchtje het haalt.



Maar praten en controle kan wel helpen je je gesteunt en begrepen te doen voelen.



Het blijft moeijlijk de eerste weken, en onzekerheid hoort er bij,



ik wil je sterkte wensen en ik hoop echt heel erg dat buikpijnen niet omgaan tot bloedverlies.



Heel veel sterkte bianca. :-*

Dank je wel Bianca voor je woorden. Ik ga nu naar bed en hoop te :zzz:

slaap lekker wawa een dikke :-* en een dikke :hug:



jane

Wawa, ik zie nu inderdaad dit topic.



Ik kan me dus volledig bij jou aansluiten meid. Ook ik heb zo’n buikpijn en ben echt wel bang, heb nu ook echt tranen van onzekerheid :cry: :oops:

Ik weet dat het groeipijn kan zijn, maar het doet echt pijn. Vooral links en in mijn linkerbil en aan de linkerkant van mijn rug.

Zometeen ga ik eens even lekker douchen en dan naar bed. Rust is natuurlijk altijd goed.

Morgen spreken we elkaar weer. Ik :pray: voor ons allebei deze keer.



:-*

tilly ook voor jou naturlijk succes die onzekerheid lijkt mij kilig echt waar ik herken het wel hoor,



een goede nacht gewenst beiden hopelijk een goede nachtrust, ennmorgen zinder pijnklahten op :thumbup:

@Tilly wrote:

Wawa, ik zie nu inderdaad dit topic.



Ik kan me dus volledig bij jou aansluiten meid. Ook ik heb zo’n buikpijn en ben echt wel bang, heb nu ook echt tranen van onzekerheid :cry: :oops:

Ik weet dat het groeipijn kan zijn, maar het doet echt pijn. Vooral links en in mijn linkerbil en aan de linkerkant van mijn rug.

Zometeen ga ik eens even lekker douchen en dan naar bed. Rust is natuurlijk altijd goed.

Morgen spreken we elkaar weer. Ik :pray: voor ons allebei deze keer.



:-*




Nog niks van je gelezen bij oktoberstoppers van jou helaas. Ik hoop, dat je een goede nacht hebt gehad.



Hier wel een goede nacht gedraaid en de buikpijn is nu (zo goed als) weg. Nog wel gewone zwangerschapskwaaltjes, zoals pijnlijke borsten en moe. Als de buikpijn weer opzet bel ik misschien even of de VK of de HAP. Misschien doe ik toch te druk met dreumes ofzo. Dreumes is behoorlijk zwaar en dingen als in de fiets tillen, de commode optillen, in de kinderstoel zetten e.d. moet ik toch doen. Ik probeer zo min mogelijk te tillen hoor.



In ieder geval bedankt voor jullie lieve reacties.

pfjoe fijn meis dat de pijn gmeinderd is dan wel weg. Ik hoop dat het zo blijft als nu en dat het bij de "normal"groei en gewenningspijntjes hoort van de zwangerschap



Succes verder groetjes bianca :-*

@bianca81 wrote:

pfjoe fijn meis dat de pijn gmeinderd is dan wel weg. Ik hoop dat het zo blijft als nu en dat het bij de "normal"groei en gewenningspijntjes hoort van de zwangerschap



Succes verder groetjes bianca :-*




Dank je wel. Volgens mij ligt het toch echt aan het tillen van dreumes. Net even getild en de buikpijn werd heviger. Dus nu dreumes bewust zoveel mogelijk zelf laten doen. Ik laat hem nu zelf op de stoel klimmen en pak hem dan op om op de commode te leggen. Moet er nog even handigheid in krijgen.

Dat komt vanzelf hoor die handigheid, nu ben je nog vroeg in de zwangerschap, maar als je dikkere buik krijgt zullen er ms ook wat meer andere tiltechnieken toegepast moeten gaan worden , komt helemaal goed hoor, zoals je nu al zegt stoel er bij en je hebt je kindje een stapje hoger en een drempeltje lager om overheen te tillen :stuck_out_tongue:



:thumbup:

Pfff, heb ook zo’n ontzettende buikpijn gehad in de eerste 3 maanden! Alles moest nog een beetje schuiven en aanpassen daar binnen denk ik…

@Mex wrote:

Pfff, heb ook zo’n ontzettende buikpijn gehad in de eerste 3 maanden! Alles moest nog een beetje schuiven en aanpassen daar binnen denk ik…




Ik hoop idd dat het dat is.

Ga net naar de wc bloedverlies. Ga nu naar bed :cry:

ow meisje… :hug:

ik hoop op een wondertje voor je…

er zijn meer mensen met bloedverlies aan het begin van een zwangerschap…

hoop voor je dat dat het geval is…

heb je krampen??

dan moet je wel een vk bellen hoor!

sterkte :-*

@Wawa wrote:

Ga net naar de wc bloedverlies. Ga nu naar bed :cry:
het klinkt ms gek en ws ben je ook al weg maar wrm niet bellen met de hap?

zou ik wel doen , ze kunne weinig voor je beteken , maar ms toch een wonder dat je mag komen ?



ik wens je heeeeel veel sterkte echt waar ik heb er kriebels van , moge dit goed gaan meid,



succes

@bianca81 wrote:

@Wawa wrote:
Ga net naar de wc bloedverlies. Ga nu naar bed :cry:
het klinkt ms gek en ws ben je ook al weg maar wrm niet bellen met de hap?

zou ik wel doen , ze kunne weinig voor je beteken , maar ms toch een wonder dat je mag komen ?



ik wens je heeeeel veel sterkte echt waar ik heb er kriebels van , moge dit goed gaan meid,



succes




Ik ben er nog. Dreumes huilt boven en ik hier beneden.