extreem vermoeid wat nu

hai meiden…

al sinds de bevalling van floris klaag ik al ook bij de huisarts over erge vermoeidheid…ik word niet serieus genomen zo voeld het .ze zeggen ach je bent een kersverse mama en die zijn nu eenmaal moe…daar zal ook echt wel een kern van waarheid in zitten hoor,maar dit is gewoon te gek voor woorden. nu ben ik ruim 31 weken zwanger dus nog heel wat weken te gaan :roll: en ik weet gewoon niet meer hoe ik de dag moet door komen van vermoeidheid…dat er nu een klein jochie rondloopt van net 1 jaar helpt natuurlijk ook niet bepaald mee.hij heeft heel wat aandacht nodig en die krijgt hij dan ook wel van me…maar wel met als gevolg dat mijn huishouden al een tijd helemaal in de soep loopt :? ik kan gewoon niet meer en mijn kindje tevreden houden en mijn huishouden draaiende houden. :cry: mijn moeder is gelukkig een schat en komt 1 a 2x in de week de boel een beetje voor me doen of neemt floris even van me over zodat ik even wat langer mijn bed in kan gaan…ik ga elke middag al naar bed omdat ik het gewoon niet volhoud.wanneer floris voor zijn middagslaapje bed in gaat duikt mama er ook achteraan…in die tijd had ik anders ook mooi wat in huis kunnen doen,maar dat gaat gewoon niet !

komt dit iemand bekent voor en zijn er oplossingen voor…kan ik iets gaan slikken of drinken wat enige verbetering kan geven? ik hoop echt op antwoorden van jullie kant…ik ben gewoon op…!!! :cry:

Hee gelukkig! Ik maakte me al een paar dgn zorgen om je.

Je hebt bij reform zaken een drankje met heel veel ijzer erin. Ik weet ff niet meer hoe t heet. (kan ook met pillen)

Ik zie het etiket zo voor me, maa… Hee… Floradix heet het.

Daar kan je zo van opknappen.

Het drankje mixen met een lekker sapje en dan opdrinken.

Ik had er ook veel last van.

Verder niet teveel zorgen maken om je huishouden of Floris. Je moeder helpt je al een beetje. Heerlijk zeg!

Ik heb met Rosa haar zwangerschap een hulp in de hand genomen (vanwege mn bekken weliswaar), zodat alles toch gedaan werd. Geeft je wat meer rust, iets waar je lichaam blijkbaar om schreeuwt.

Is je HB al getest? Is je bloeddruk laag?

Ik knapte ook op van wat zouter eten. (had een lage bloeddruk)

Floradix helpt ook als je hb wel goed is. Echt je knapt ervan op.

Ik zou er bij de huisarts toch op aandringen om eens bloedonderzoek te doen?!misschien heb je bloedarmoede of een laag vitamine B12 gehalte,daar kun je ook extreem moe door zijn…

Veel succes met de laatste loodjes!

Inderdaad Floradix (ook gewoon bij de drogist te krijgen hoor) en bloed laten prikken, misschien is je HB erg laag.

Sterkte!

hb is laatst nog geprikt bij de gyn en die was prima…

mijn bloeddruk is idd erg laag,maar niet zorgwekkend zeiden ze…110/45

ik zal vandaag eens die floradix halen die jullie zeggen…hopelijk gaat het helpen. sorry okt mama’s :oops: ik ben jullie erg aan het verwaarlozen,maar nu snappen jullie waarom. :-*

Ik moet gelijk aan een vit B12 tekort denken. Daar kun je ook extreem vermoeid van zijn. Misschien dat je je huisarts kunt vragen om dit te bepalen. Daarna is het met een vit b12 injectie te verhelpen.

Waardeloos he als je zo moe bent dat je niet weet hoe je de dag moet doorkomen.

Heel herkenbaar. :-*

idd laat je eens op b12 testen!!

@essy wrote:

Ik moet gelijk aan een vit B12 tekort denken. Daar kun je ook extreem vermoeid van zijn. Misschien dat je je huisarts kunt vragen om dit te bepalen. Daarna is het met een vit b12 injectie te verhelpen.

Waardeloos he als je zo moe bent dat je niet weet hoe je de dag moet doorkomen.

Heel herkenbaar. :-*

Dit wou ik ook exact zo beschrijven

maar als je b12 wil laten prikken ga dan even niet aan de floradex eá preparaten,

succes en sterkte :hug:

Vermoeidheid kan zoveel zijn…ik zou inderdaad eens om een algemeen bloedonderzoek vragen (of eisen, als hij/zij het af doet met ‘je bent een kersverse mama en die zijn nu eenmaal moe’). En je huishouden lekker laten voor wat het is, je hebt je energie nu nodig voor andere dingen. Misschien kun je het huishouden wat minder doen of iemand anders om hulp vragen daarvoor (zoals inderdaad je moeder)? Want ook al ben je minder moe; je bent wel 31 weken zwanger en je hebt een kind van een jaar!

Ik herken het trouwens wel, maar ik weet - gedeeltelijk - waar het vandaan komt (ik heb een schildklieraandoening en mogelijk ook fibromyalgie/CVS). Maar tijdens de zwangerschap speelde dat natuurlijk ook mee, want ook daarvan kan je errug moe zijn.

@merel33 wrote:

hb is laatst nog geprikt bij de gyn en die was prima…

mijn bloeddruk is idd erg laag,maar niet zorgwekkend zeiden ze…110/45
zo halloooo!
daar ben je super slap van! (ookal vind men dat niet zorgwekkend)
Lekker een zout dropje zo nu en dan nemen.

B12, is dat niet foliumzuur? Als je t niet wil laten controleren, kan je dat toch extra slikken?

B12 en foliumzuur zijn twee verschillende dingen. En bij een B12-tekort zijn de pilletjes die vrij verkoopbaar zijn over het algemeen niet voldoende.

sterkte meid met de vermoeienissen… zou het ook verder laten onderzoeken duidelijk aangeven HOE moe je bent en dat je het niet meer zo ziet zitten (dat helpt meestal wel). Misschien volgt er dan een huilbui, nou het zei zo toch. Weten ze wel goed hoe moe je bent :wink: Hoop dat je gauw weer wat opknapt al zijn dit wel de laatste loodjes alweer natuurlijk en die heten dan ook weer niet voor niets zo… nogmaals sterkte hoor met alles, dikke kus :-*

volgens mij is vitamine B11 hetzelfde als foliumzuur.

Ik heb trouwens ook last van enorme vermoeidheid. Ik ben wel geprikt voor ijzer, maar Hb was goed. Misschien dat ik me dan moet laten testen op vit B12. Daar had vk niets over gezegd. Ze zei alleen dat die vermoeidheid wrsch gewoon bij mijn zw.schap hoorde… :?

ik heb er ook wel aan gedacht om b12 te laten testen,maar is dat wel betrouwbaar nu met alle hormonen en zo?of zou dat niets uitmaken denken jullie…? :think:

oh dus hier ben je diaan hahaha we miste je idd. al bij ons :wink:

Ik heb er geen verstand van wat betreft die B12 of wat dan ook maar vragen kan je altijd toch bij je HA.

Moeheid heb er nog steeds last van sinds ik zwanger was van Joey al en nu nog vind het nog steeds vreselijk dat ik zo vaak moe ben.

het liefst ga ik om 21.00 uur al naar bed maar ja dat doe ik dan weer niet want is ook niet zo gezellig voor Peter.

Soms slaap ik ook nog wel eens s’middags maar probeer ik nu niet meer te doen.

maar goed jij bent nu wel alweer 31 wk. zwanger en een kleine ondernemende man in huis haha tja ik denk zelf dat dat zeker wel de oorzaak kan zijn hoor dat je zo moe bent.

maar goed gewoon je HA bellen als je het niet vertrouw beter voor niks bloed laten prikken als te laat zeg ik altijd.

tenslotte zijn hun daarvoor en betaal je niet voor niks ziektekosten.

verder ga ik zelf eens kijken voor die Floradix-drankje ken dat niet maar als dat mij meer energie opleverd heeeeeeeeeeel graag.

Vind het vreselijk dat ik zo moe ben bah.

@merel33 wrote:

ik heb er ook wel aan gedacht om b12 te laten testen,maar is dat wel betrouwbaar nu met alle hormonen en zo?of zou dat niets uitmaken denken jullie…? :think:

Ik denk dat dat niets uitmaakt, als je B12 te laag is is ie te laag…misschien dat het dan na je zwangerschap weer anders is, maar dat verandert dan niets aan dat ie dan nu te laag is. Denk ik tenminste.

Mbt Floradix; dat helpt, lijkt mij, alleen als de vermoeidheid door een tekort aan ijzer komt?

@Nienke123 wrote:

Mbt Floradix; dat helpt, lijkt mij, alleen als de vermoeidheid door een tekort aan ijzer komt?

ga dat zeker eerst vragen bij de Drogist ik ken het zelf totaal niet dus ik heb geen idee.

mijn ijzer was hele tijd geleden op de rand wel goed moest gewoon meer ijzer eten maar ja appelstroop ben ik geen fan van en spinazie wel maar niet te vaak.

En tja waar zit nog meer ijzer in?

Diaan, ik weet het verder ook niet. Maar erg vervelend dat je zo futloos bent de hele tijd. Dat maakt de zwangerschap ook niet leuker…

:hug:

@mariska_23 wrote:

@Nienke123 wrote:

ga dat zeker eerst vragen bij de Drogist ik ken het zelf totaal niet dus ik heb geen idee.

mijn ijzer was hele tijd geleden op de rand wel goed moest gewoon meer ijzer eten maar ja appelstroop ben ik geen fan van en spinazie wel maar niet te vaak.

En tja waar zit nog meer ijzer in?

groene groenten, rood vlees (maar dat mag dan helaas weerniet als je zwanger bent…)

Maar lekker biefstukjes eten met boontjes of broccoli of of of en stampot boerenkool!

Gewoon ff op google zoeken, moet wel een lijst te vinden zijn lijkt me.

floradix is super spul :thumbup:

Ik kreeg er snel weer een beetje energie door

Voor de bevalling en ook na de bevalling heb ik het gebruikt