Even voorstellen en gelijk wat vragen

Hallo allemaal!



Ik heb al veel meegelezen hier maar nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken om zelf wat te plaatsen.

Ik zal me eerst even netjes voorstellen. Ik ben Petie 32 jaar, 12 jaar samen met mijn vriend en na heel wat jaren ‘zeuren’ van mijn kant zijn we half vorig jaar begonnen om zwanger te worden. Tot nu toe helaas zonder resultaat.



Ik word wel ongesteld maar mijn cyclus is niet standaard 28 dagen helaas. De afgelopen 6 maanden was het: 28-35-30-27-37-32 dagen. En daarbij heb ik ook nog eens dat ik in de derde week van mijn cyclus bruine afscheiding heb. Dit duurt vaak wel bijna 10 dagen en dan wordt ik echt ongesteld met veel en duidelijk rood bloed dit duurt dan hooguit 3 dagen.

Zijn er mensen die dit herkennen en wel zwanger zijn geworden?

Ik ben namelijk bang dat een eventueel bevrucht eitje niet genoeg tijd heeft om in te nestelen omdat mijn baarmoederslimvlies al na een week na de eisprong (ongeveer) raar gaat doen.

Ben behoorlijk onzeker door dit alles en ga deze maand beginnen met ovulatietesten zodat ik zeker weet dat we goed zitten.



Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hoi Petie, welkom op het forum!

Misschien stelt het je wat gerust om te weten dat er een heleboel vrouwen geen cyclus van 28 dagen hebben. Wat jij aan aantal dagen noemt, fluctueert inderdaad een beetje maar zit allemaal nog binnen de ‘normale’ grenzen. Je telt wel vanaf je eerste dag dat je ongesteld bent?

Je zou inderdaad met ovu testen of temperaturen kunnen kijken wanneer je eisprong precies is.

Misschien dat andere meiden hier de afscheiding herkennen, het zegt mij niks.

Wat voor anticonceptie heb je hiervoor gebruikt? Misschien moet je die nog ontwennen?

Succes.

Dank je wel Marlous,



Ik gebruik al zeker 5 jaar geen anticonceptie meer dus dat heeft geen invloed meer. En ik weet dat het nog binnen de normale grenzen valt maar het is lastig plannen zo. Temperaturen heb ik ook een paar maanden gedaan en daar ben ik nu ook weer mee begonnen. Ik zie dan wel wanneer de eisprong geweest zou moeten zijn maar dat zie je altijd pas achetraf he? En in de vruchtbare week doen we het meestal wel om de dag soms niet want vrijen op commando werkt niet zo bij ons!

O en ik begin met tellen op de eerste dag dat ik echt ongesteld ben.

Met ovulatietesten kan je vooraf zien wanneer je eisprong zal zijn. Maar ja dat is dan wel vrijen op “commando”. Succes in ieder geval! Hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie!

Gelijk even een vraagje daarover aangezien ik daar binnenkort mee ga beginnen. Is het dan zo dat zodra je positief test dat je die dag het meest vruchtbaarst bent? Ik ben van plan om na werktijd dus begin van de avond te gaan testen. Mocht het dan positief zijn dan zijn we nog wel op tijd als we het 's avonds gaan proberen?



Dank je voor je succes wensen. Ik hoop dat het nu snel gaat lukken.

Nee een ovutest geeft aan wanneer de piek in je LH is. Je eisprong is binnen 24 tot 48 uur na de piek. Als je in combi met temperaturen doet, kun je daarmee bepalen wanneer je eisprong geweest is.

Overigens is het beter om naar een serie van ovutesten te kijken, staar je niet blind op 1 test. Sommige vrouwen krijgen nooit een duidelijk positieve ovutest, maar zien in een serie van testen wel een piek.

Komende maandag ga ik voor het eerst beginnen met de ovulatietesten. Ik ben benieuwd. Ondertussen natuurlijk wel gewoon om de dag aan de klus!

Hou er met ovutesten wel rekening mee dat die dingen bij sommige vrouwen ook (vaak) vals positief zijn. En soms zijn ze erg lastig te interpeteren.

Omdat je geen regelmatige cyclus hebt is het misschien verstandig om dat weekje oefenen in de vruchtbare periode uit te breiden tot 2 weken oefenen, weekje ervoor, weekje erna. Dan heb je een wat ruimer marge en meer kans op succes.



Met ovu-testen ben ik niet bekend, heb ik niet gebruikt en ben tot op heden ook niet van plan ze te gaan gebruiken.

Ik heb idd geen regelmatige cyclus maar gelukkig kan ik wel redelijk goed mijn vruchtbare periode herkennen, heb dan nml. last van de eiwitachtige afscheiding. Wil nu eens kijken of ik dan echt mijn eisprong heb.

Nu 2 dagen negatief maar heb dan ook nog geen slijm.

We wachten rustig af!

rond mijn eisprong heb ik inderdaad ook altijd wat meer afscheiding.



Het bruin verlies zo sluimerend voor je menstruatie heb ik niet dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.



Qua ovu-testen heb ik niet heel veel ervaring. Mijn vriendin had er 1 over toen wij zwanger probeerde te worden van M.alou. Aangezien mijn cyclus mooi 26 dagen was heb ik toen de dag dat ik dacht een eisprong te moeten hebben die test gedaan. Die test was erg positief. Die dag dus geklust en 3 weken later had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen :inlove:



Maar goed het is natuurlijk iets moeilijker te bepalen als je cyclus onregelmatig is. Kijk inderdaad even je ovu testen af. Dan weet je dadelijk een beetje op welke dagen gemiddeld je eisprong is.

Wat een geluk had je Alina. Of was je al langer bezig?

Ik zit nu op dag 17 van mijn cyclus. Gister een beetje slijmerige afscheiding, vandaag weer bijna niet en nog steeds negatieve ovu testen. Ik wacht maar rustig af.

Wat alleen wel balen is is dat mijn vriend aankomende week van maandag tot vrijdag weg is. En ik heb zomaar een vaag vermoeden dat ik in die week natuurlijk mijn ei zal hebben. Dan maar duimen dat het morgen is. Vanavond nog even werk aan de winkel :wink:

we zaten toen in onze derde ronde dat we er echt voor gingen. Ik slikte eerst altijd de pil. Dus toen ik stopte hebben we eerst 4 maanden gewacht. Even de rotzooi uit mijn lijf en weten wat mijn cyclus ging doen. Vandaar dat ik ook wel blij was met die ene ovu test. Mijn zus zei dat je ei-sprong twee weken voordat je ongesteld werd was. Dus door mijn regelmatige cyclus gokte ik elke keer het moment van mijn ei. Door de ovu test werd het voor mij alleen maar bevestigt.

En prijs me erg gelukkig dat ik beide keren heel snel aan heb mogen tellen. Maak ook veel andere verhalen in mijn vriendengroep mee.



Ik duim voor je dat je ei morgen komt. dan heb je in ieder geval kans deze ronde. Het zou anders wel heel balen zijn.



:pray: :pray: :pray: :pray:

Nou je mag idd niet klagen :slight_smile: bofkont!

In mijn eigen omgeveing ook genoeg verhalen dat het niet zo vanzelfsprekend is. Hopelijk hoor ik daar niet bij!



Gister een (volgens mij) eerste positieve ovu test.

Vanmorgen temperatuur 0.1 graden gezakt (wat volgens mij ook een goed teken is). Nu maar hopen dat mijn vriend super zaad heeft en het nog even in leven blijft!

Nou je mag idd niet klagen :slight_smile: bofkont!

In mijn eigen omgeveing ook genoeg verhalen dat het niet zo vanzelfsprekend is. Hopelijk hoor ik daar niet bij!



Gister een (volgens mij) eerste positieve ovu test.

Vanmorgen temperatuur 0.1 graden gezakt (wat volgens mij ook een goed teken is). Nu maar hopen dat mijn vriend super zaad heeft en het nog even in leven blijft!

Petatje, 0.1 graden gezakt dat zegt niks helaas :wink: je temperatuur stijgt namelijk na je eisprong, hij daalt pas weer als je ongesteld wordt, of blijft hoog als je zwanger bent.

En pas als de afwijking 0.3 graden of meer is, kun je spreken van een daling of stijging.

Dus ik zou nog even kijken wat de ovu test van vandaag doet, sommigen hebben meerdere positieve ovu testen. Wel jammer dat je vriend nu net weg is.

Ik heb het volgende ergens gelezen: “Daags voor de eisprong, als de LH-piek begint, daalt de lichaamstemperatuur met 0.1 graden. Eén tot twee dagen na de eisprong stijgt de lichaamstemperatuur met minimaal 0.3 graden”.

Dus vandaar dat ik aannam het een goed teken was.

Vandaag ook weer een positieve ovu test en ik heb een slijmprop verloren vandaag. Weet niet zo goed wat dat te betekenen heeft maar dat heb ik weleens vaker gehad. Ik hoop dat ik vandaag mijn eisprong had want dan zaten we met ons geklus van gister goed (toch, dames?).

Balen dat mijn vriend er juist nu niet is. Maar ik ga duimen dat we een keer mazzel hebben!

Het lijkt er inderdaad op dat je dan gisteren je eisprong hebt gehad. En dan heb dus kans om deze ronde aan te tellen. Dus duimen dat er nog eentje bij je ei kan komen :mrgreen: :pray:



Was je ovu test ook niet wat positiever als de eerste? Dus het streepje donkerder?? Wat ik weet dat je de dag voor je ei inderdaad ook al positief test. De dag erna is hij vaak donkerder (streepje) en de dag erna test je vaak ook nog positief maar dan dus ook weer wat lichter.

Nee ik kon geen verschil zien tussen die van zondag en maandag. Ja hij was donkerder maar dat kwam omdat ik die van zondag bewaard had ter vergelijk maar ja dan vervaagd het natuurlijk omdat het opdroogt. Maar nu zijn ze even donker. Nog een half uurtje en dan weet ik wat vandaag was.

Vanmorgen was mijn temp. 0.4 graden gestegen.

Maar vandaag had ik wel het meeste (qua hoeveelheid) slijmerige afscheiding van de afgelopen dagen. Dus kreeg alweer een hoop vraagtekens maar internet is momenteel mijn grootste vriend :wink: en wat vond ik?:



De dag waarop de ontwikkeling van vaginale afscheiding maximaal is, wordt ook wel de slijmpiekdag genoend. De eisprong vindt twee dagen voor tot twee dagen na deze piekdag plaats. Na de eisprong daalt de kwaliteit van het slijm weer en wordt het troebel en klonterig, het verliest zijn rekbaarheid, het wordt een stuk minder in hoeveelheid en soms verdwijnt het helemaal. Een dag na deze verandering ben je niet meer vruchtbaar



Weer wat geleerd want ik wist niet dat je ook nog slijmerige afscheiding kon hebben na je eisprong. Dus misschien zat ik wel steeds verkeerd te gokken. We gaan het zien!



Eerst die 2 ellelange weken weer afwachten :twisted: die duren altijd te lang!

En weer positief. Zie ook niet dat het lichter aan het worden is :?

Heb een foto gemaakt, ga vanavond proberen die te plaatsen.